Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 104 av 252 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 5026
    Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    JC 1 testade i senaste Hifi+. Stor risk att dom blir
    kvar hemma hos dig!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    JC 1 testade i senaste Hifi+. Stor risk att dom blir
    kvar hemma hos dig!!
    hehe, er redd for det ja. Ser for meg meg selv sittende der meg et digert fårete glis rund baut mens sikkelet drøpper i uante mengder mens testperioden nærmer seg slutten, tusenlappa skriker for å forlate lommeboka og dagens eier av de stiller spørsmålet "ja tar du de eller?" og jeg får en vond følelse innvendig som koster meg en liten formue
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal omsider senteren din tilgodeses med egen effektforsterker og bakhøyttalere på plass, eller er dette fremdeles å betrakte som nedprioritert?

Og sub, herregud mann, du vet du trenger en Array 1500!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Skal omsider senteren din tilgodeses med egen effektforsterker og bakhøyttalere på plass, eller er dette fremdeles å betrakte som nedprioritert?
    Det er nok fortsatt å betrakte som nedprioritert. Jeg føler vel egentlig at min "gal-manns-hifi-periode" er over og selv om det fremkaller en tåre i øyekroken er nok ikke bakhøytalere, effekt til center og sub høyest prioritert nå. Planen er å få skaffa en skikkelig effektforsterker nå, og så er det noen andre prosjekter. Håper imidlertid på å anskaffe et effektrinn til centeren iløpet av året. Og så får jeg se på bakhøytalere ut på nyåret en gang. Er noe dritt å vokse opp! hahaha

Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Og sub, herregud mann, du vet du trenger en Array 1500!!!
    eh, er'ru splitter pine gærn mann? Jeg bor i ei leillighet, for det første koster den meg kr 30k i innkjøp og for det andre vil den koste meg en formue når jeg blir pælma på skalpen og stumpen ut av bolibyggelaget!!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, hvis jeg selger arrayene og skipper ny effekt kan jeg nok kjøpe inn nok "finn-anlegg" til å ha livet ut!
    Rekner med "finn-anlegget" aldri blir aktuelt for din del, men har du vurdert å bytte ut Arrayene? :shock:

Så nå er det JC1 som skal i ilden altså? Tipper det kan bli rått!! Kjøper du blokkene brukt? For de koster jo 37.290kr eller noe pr stk nye, så da kan det jo kjapt bli masse penger viss du handler nytt, selvom du sikkert har noen kontakter som rører sammen en grei pris til deg! Kommer det på sikt en dedikert stereo pre? Eller skal du fortsette og bruke Yamaha 1800?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Rekner med "finn-anlegget" aldri blir aktuelt for din del, men har du vurdert å bytte ut Arrayene? :shock:
    hehe. Nei, det finn-anlegget blir nok aldri aktuelt hos meg. Ikke før jeg mister jobben, mister leilligheta, ender på sosialen og bor hjemme på gutterommet hos modern (med andre ord: it's not gonna hapen!!)

Jeg har faktisk vurdert det ja. Akto har jo prøvd å selge sine fantastiske duo i en lengre periode nå. Har prøvd å overtale mannen til å selge kun duoene men har full forståelse for at han vil selge duo og det rørtrinnet som ei pakke. Jeg skal nok ikke legge skjul på at jeg drømmer om store hønn og rør for å si det slik, men hej, jeg er fortsatt ung - vel, jeg liker iallefall å tru det

Så nå er det JC1 som skal i ilden altså? Tipper det kan bli rått!! Kjøper du blokkene brukt? For de koster jo 37.290kr eller noe pr stk nye, så da kan det jo kjapt bli masse penger viss du handler nytt, selvom du sikkert har noen kontakter som rører sammen en grei pris til deg! Kommer det på sikt en dedikert stereo pre? Eller skal du fortsette og bruke Yamaha 1800?
    Jupz, jc1 skal innom en tur. Er farlig redd for at de blir stående. Jeg kjøper de brukt. Har et par andre planer som gjør at kr 74k blir litt for mye på effekt akkurat nå, og til den prisen jeg får disse for bør det være mulig å selge igjen uten å tape nevneverdig om det en dag går den veien.

Jeg skal fortsatt bruke 1800 - enn så lenge. Nå blir det fortsatt endel penger på jc1 om de blir stående så... Men en gang skal jeg ha meg en dedikert stereopre med prosessorinngang, helst av typen "rør herlige rør", men det blir ikke før til året en gang. I tillegg til endel andre prosjekter har jeg og en kamerat så vidt begynt å planlegge en ferietur til neste år hvor vi snakker luksuscruise med suite, karibien, portugal og endel andre snasne steder. Snart midtlivskrise vet du (30åra er skumle) så jeg får vel prøve å få med meg litt annet enn kun film i heimen
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et pragmatisk forhold til dyre ferier. 1-2 ukers potensiell morro mot potensielt flere år med morro om tilsvarende sum brukes på hjemmekinoen

For min del holder det i massevis å drekke seg dritings her i Norge om jeg ikke skal bruke mine surt ervervede penger på å flytte drekkinga til utlandet..hehe

Selvfølgelig er ikke dette akkurat helklaff med min reiselystne samboer... hvorpå mitt svar er at jeg "klarer" meg nok om hun drar bort ei uke eller to

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk vurdert det ja. Akto har jo prøvd å selge sine fantastiske duo i en lengre periode nå. Har prøvd å overtale mannen til å selge kun duoene men har full forståelse for at han vil selge duo og det rørtrinnet som ei pakke. Jeg skal nok ikke legge skjul på at jeg drømmer om store hønn og rør for å si det slik, men hej, jeg er fortsatt ung - vel, jeg liker iallefall å tru det
    Skulle selv likt å hørt de høyttalerne der, det er jo virkelig noen flotte saker! Ja, så i tråden til akto at han ville selge duoene samlet med Audiopaxen! Og ettersom hva han skrev, skulle dette være den optimale match så hvorfor ikke kjøpe pakken samlet viss det frister med duo?

Jupz, jc1 skal innom en tur. Er farlig redd for at de blir stående. Jeg kjøper de brukt. Har et par andre planer som gjør at kr 74k blir litt for mye på effekt akkurat nå, og til den prisen jeg får disse for bør det være mulig å selge igjen uten å tape nevneverdig om det en dag går den veien.
    Ja, blir du fornøyd med resultatet Parasound + JBL og prisen ikke er så gæli, da er det fort gjort og bare la de stå! Og som du sier, du kan selge dem igjen med ikke alt for mye tap. Og legger du disse blokkene på brukten, går de relativt kjapt vil jeg tro. Det er etter hva jeg forstår noen populære blokker

Jeg skal fortsatt bruke 1800 - enn så lenge. Nå blir det fortsatt endel penger på jc1 om de blir stående så... Men en gang skal jeg ha meg en dedikert stereopre med prosessorinngang, helst av typen "rør herlige rør", men det blir ikke før til året en gang. I tillegg til endel andre prosjekter har jeg og en kamerat så vidt begynt å planlegge en ferietur til neste år hvor vi snakker luksuscruise med suite, karibien, portugal og endel andre snasne steder. Snart midtlivskrise vet du (30åra er skumle) så jeg får vel prøve å få med meg litt annet enn kun film i heimen
    Daaamn! Luksus cruise faktisk? Da får hvertfall neste års feriepenger ben og gå på! Jeg har tidligere sagt at jeg skal bruke mine neste års feriepenger i vannscooter, men har begynt å revurdere dette. Ser ikke bort fra at også neste års feriepenger går i anlegg og den slags! Høhø

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg har et pragmatisk forhold til dyre ferier. 1-2 ukers potensiell morro mot potensielt flere år med morro om tilsvarende sum brukes på hjemmekinoen

For min del holder det i massevis å drekke seg dritings her i Norge om jeg ikke skal bruke mine surt ervervede penger på å flytte drekkinga til utlandet..hehe
    hahahaha. jo, poenget ser jeg, og til dels enig er jeg. Men nå bor jeg i sentrale trøxas og det å drekka utenfor bygdegrensa sees på som meget eksotisk

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Selvfølgelig er ikke dette akkurat helklaff med min reiselystne samboer... hvorpå mitt svar er at jeg "klarer" meg nok om hun drar bort ei uke eller to
    hehe, den prøvde jeg ovenfor eksen au - vi bor nå ikke lenger sammen (dette var visst bare et av bedrøvelig mange saker vi hadde forskjellig syn på hehe). Jeg er ikke noe reisefantast selv, men noen ting frister veldig mye. Onkelen til en kamerat av meg er reisearrangør, så vi får tura relativt billig. Hadde en megatur i 2005 hvor vi droppa innom canada, boston og orlando med heftig cruisebåt og luksuslugar mellom stedene. Kosta en slikk og ingenting - vel reisa var billig men drekkavarene blei jaggu meg dyre!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle selv likt å hørt de høyttalerne der, det er jo virkelig noen flotte saker! Ja, så i tråden til akto at han ville selge duoene samlet med Audiopaxen! Og ettersom hva han skrev, skulle dette være den optimale match så hvorfor ikke kjøpe pakken samlet viss det frister med duo?
    Tro meg jeg har tenkt på det. Men det er ett par tanker som svirrer oppi nøtta mi:

1: Jeg rådigger høytalera, men jeg vil gjerne teste ut forskjellige rørforsterkere selv for å finne den som virkelig treffer mitt hjerte. Akto har også selv uttalt at audiopaxen kan bli noe svak for hans bruk, og etter en demo hos for leenge sida hersker det ingen tvil om at vi har det samme synet på dette med lyd: det skal virkelig trøkke!
    2: Hvis jeg kjøper audiopaxen og en dag finner et annet rørtrinn som faller meg i smak vil jeg sitte i samme situasjon som akto gjør idag: en forsterker som er utrolig vanskelig å selge. Audiopaxen har fått sabla mye god omtale, den skal være optimal med duo, osv.. men audiopax er ikke et merke "alle" vil ha og den er til dels svak, så denne kan det bli vanskelig å selge... desverre..

Ja, blir du fornøyd med resultatet Parasound + JBL og prisen ikke er så gæli, da er det fort gjort og bare la de stå! Og som du sier, du kan selge dem igjen med ikke alt for mye tap. Og legger du disse blokkene på brukten, går de relativt kjapt vil jeg tro. Det er etter hva jeg forstår noen populære blokker
    jupz, de selger like bra som himkok i havnås!

Det jeg også tenker litt på er at jc1\nada\hegel h4se osv på array 1400 bør resultere i en lydmessig gevinst som ikke kan ligge så utrolig langt bak duo. Men en ting er sikkert, hvis jeg ikke blir fornøyd med jc1 havner arrayene på bruktmarkedet. Kan ikke gå opp til nemo, mc501, pass labs x350a osv heller.. ikke nå iallefall

Daaamn! Luksus cruise faktisk? Da får hvertfall neste års feriepenger ben og gå på! Jeg har tidligere sagt at jeg skal bruke mine neste års feriepenger i vannscooter, men har begynt å revurdere dette. Ser ikke bort fra at også neste års feriepenger går i anlegg og den slags! Høhø
    hehe, jeg prøver å jobbe rævva av meg for å klare begge. Det må jo være det ultimate målet
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg jeg har tenkt på det. Men det er ett par tanker som svirrer oppi nøtta mi:

1: Jeg rådigger høytalera, men jeg vil gjerne teste ut forskjellige rørforsterkere selv for å finne den som virkelig treffer mitt hjerte. Akto har også selv uttalt at audiopaxen kan bli noe svak for hans bruk, og etter en demo hos for leenge sida hersker det ingen tvil om at vi har det samme synet på dette med lyd: det skal virkelig trøkke!
    2: Hvis jeg kjøper audiopaxen og en dag finner et annet rørtrinn som faller meg i smak vil jeg sitte i samme situasjon som akto gjør idag: en forsterker som er utrolig vanskelig å selge. Audiopaxen har fått sabla mye god omtale, den skal være optimal med duo, osv.. men audiopax er ikke et merke "alle" vil ha og den er til dels svak, så denne kan det bli vanskelig å selge... desverre..
    Jeg forstår. Er vel litt sånn jeg hadde tenkt også!

jupz, de selger like bra som himkok i havnås!

Det jeg også tenker litt på er at jc1\nada\hegel h4se osv på array 1400 bør resultere i en lydmessig gevinst som ikke kan ligge så utrolig langt bak duo. Men en ting er sikkert, hvis jeg ikke blir fornøyd med jc1 havner arrayene på bruktmarkedet. Kan ikke gå opp til nemo, mc501, pass labs x350a osv heller.. ikke nå iallefall
    Hehe. Det er jo masse annet en skal ha råd til i en travel hverdag, så jeg forstår deg godt. Og du har jo testet en god del forsterkere til Arrayene nå etterhvert, så det får vel kanskje være grenser. Nesten som jeg håper på at JC1 ikke kommer til å stemme sammen med Array, så jeg får se hva som kommer til å erstatte dem Alltid så morsomt å følge med i tråden din, for det kan skje så mye uventet!

hehe, jeg prøver å jobbe rævva av meg for å klare begge. Det må jo være det ultimate målet
    Høhø. Ja, helt klart

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå detta kan bli ei heidundrande artig uke!

Litt tidligere i denne tråden ble det foreslått at jeg skulle teste ut cinenova sine effektrinn, dette ble fanget opp av et forummedlem som sitter med dette trinnet og hvis alt går som planlagt ankommer han og effektrinnet på torsdag.

Og nå fikk jeg også en hyggelig mail fra en fyr med jc1 blokkene at alt tyder på de tre kommer til helga (han og to blokker).

Noe sier meg at dette vil bli ei minneverdig uke for mine kjære naboer!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tidligere i denne tråden ble det foreslått at jeg skulle teste ut cinenova sine effektrinn, dette ble fanget opp av et forummedlem som sitter med dette trinnet og hvis alt går som planlagt ankommer han og effektrinnet på torsdag.

Og nå fikk jeg også en hyggelig mail fra en fyr med jc1 blokkene at alt tyder på de tre kommer til helga (han og to blokker).
    Er begge to for test med oppsjon på kjøp?

Noe sier meg at dette vil bli ei minneverdig uke for mine kjære naboer!!
    Jeg har skjønt det slik at dere er virkelig gode venner når det kommer til film/musikk og godt volum

Ellers kan jeg anbefalle en tur opp til nabobygda i helga: Bjørkelangen musikkfestival 28 til 31 august 2008. Det blir et hei-dundrende kallas skal jeg love deg. For min egen del blir det festival pass

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Er begge to for test med oppsjon på kjøp?
    Både ja og nei.

Jc1 blokkene kommer med oppsjon på kjøp mens cinenovaen skal testes ut både for at jeg er nysgjerrig på hvordan dette trinnet oppfører seg på arrayene, og eieren er nysgjerrig på arrayene

Jeg har skjønt det slik at dere er virkelig gode venner når det kommer til film/musikk og godt volum
    å jada. hehe. Nei, saken er følgende: siden forrige naboklage har tre naboer flyttet, og to nye flyttet inn. Jeg har dermed konkludert med at det er viktig å bli kjent med sine nye naboer

Ellers kan jeg anbefalle en tur opp til nabobygda i helga: Bjørkelangen musikkfestival 28 til 31 august 2008. Det blir et hei-dundrende kallas skal jeg love deg. For min egen del blir det festival pass
    haha. stilig! Nei du, selv om det kunne ha vøri artig ske je nok holde meg unna den derre festivalen der ja. Det blir desverre litt upraktisk å komma seg tur retur bjørkelangen..
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jc1 blokkene kommer med oppsjon på kjøp mens cinenovaen skal testes ut både for at jeg er nysgjerrig på hvordan dette trinnet oppfører seg på arrayene, og eieren er nysgjerrig på arrayene
    Og jeg er nysgjerrig på hva du synes om Cinenovaen Jeg regner med det kommer noen blider og inntrykk som seg hør & bør?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Og jeg er nysgjerrig på hva du synes om Cinenovaen Jeg regner med det kommer noen blider og inntrykk som seg hør & bør?
    bilder og masse litterær svada kommer veittu
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli morro å høre hva du synst om Cinenova trinnet på array og hvordan det blir opp mot de andre du har testet. Har selv vert veldig intrisert i Halo trinn som JC1. Selv har eg ikke hørt noe negatvt enda fra folk som har Cinenova, men kansje de sliter med array eller ikke matcher. Gleder meg til en liten omtale

Husk å prøv single wire og bi amp for å teste det maks...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Skal bli morro å høre hva du synst om Cinenova trinnet på array og hvordan det blir opp mot de andre du har testet. Har selv vert veldig intrisert i Halo trinn som JC1. Selv har eg ikke hørt noe negatvt enda fra folk som har Cinenova, men kansje de sliter med array eller ikke matcher. Gleder meg til en liten omtale

Husk å prøv single wire og bi amp for å teste det maks...
    Desverre blir ikke dette en grundig test over flere dag i og med at vi bare har noen få timer til rådighet på torsdag kveld om alt går som planlagt, så da blir det nok bare single wire som testes ut. Men forsterkeren skal få kjørt seg, det er sikkert!

Jeg har fått testet ett og anna trinn på arrayene, men som regel har det gått litt tid imellom testene, nå blir det jo superspennende med tanke på at cinenovaen testet på torsdag og jc1 i helga. Oooooooooooooo i like this!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper inderlig du ikke har tenkt å bruke Yamaha 1800 som forforsterker på JC1, fordi med den får ikke ut av potensialet i JC1. Den vil være en skikkelig "flaskehals".

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd du ikke får testet Bi-amp'ing med cinenova fordi her har eg hørt Dag og Natt forskjelder med bi og single. Altså Bi er det ultimate med denne

Side 104 av 252 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •