Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 103 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 5026
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    AW400 er vel den effektforsterker jeg har hatt hjemme med minst lydkvalitet for pengene. Da mener jeg ikke at blokkene er dårlige, men det må da finnes bedre alternativer til den prisen. Bryston 7B SST for eksempel.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    EC trenger av og til horn for å "livne" til, så hvorfor ikke AW400?
    Hehe. Det er vel egentlig det som er problemet her; alle tre kandidatene er suprforsterkere og i alle tilfeller kan man stille seg spørsmålet "hvorfor ikke DENNE?". Et luksusproblem ved andre ord
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Mårn

Kjekt å se at det blomstret litt liv her i tråden din igjen Skrotnisse. Vært ganske rolig her den siste tiden. Nesten litt trist :-D Nå gleder jeg meg virkelig til å se hva som kommer opp som effekt. Lykke til

Hatt en fin ferie forresten?
    Morn du. Ja du kjenner historien med blomstene og biene, selv bia trenger ei lita pause før den sprer ut sin pollen igjen
    De siste ca tre måndene har vært litt lite suksessfulle hva anlegg angår. Har vært endel unødvendig venting og dårlig oppfølging fra selgers side, men noe mer om den saken vil jeg ikke si i.o.m at selger egentlig er mye uskyldig i dette rotet. Men nå ser det iallefall til å ordne seg.

Ferien var krutegod egentlig, de to ukene fløy fort unna. Den første uka var fest, fyll og bælartig for å si det mildt! regna hver skapte dag men var opphold hver bidje kveld sånn omtrent. Uke 2 var pur avslapning.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette kan sikkert Mor10 stille opp med om du kontakter han.
    taklker for tipset, skal fyre av ei pm til han. Nå gjelder det bare å finne et tidspunkt. Er inne i en sånn begredelig natt+dag-skift periode, men håper det roer seg til neste uke... eller så må jeg vel ta med meg adrenalinsprøyter på jobb!

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mitt inntrykk er at JC1 er noe tightere i bassen enn AW400, men dette er på godt og vondt og vil jo slå ut forskjellig på forskjellige oppsett.
    Mm, det var også noe jeg sleit med når vincentene sto i hus. Til tross for godt med krefter og kontroll (sett ut fra prisklassen) sleit de litt med å kontrollere bassene på arrayene, men nå snakker vi jo uansett en helt annen klasse på jc1 og nada. Egentlig litt merkelig, men det er nesten lettere å kjøpe seg en forsterker til 10k! mye mindre å tenke på!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Så här i backspegeln hade jag lika gärna tagit den "vanliga"
    H4. Men det är min smak = varmt och gosigt ljud får mig
    att må dåligt. Rätt i fejset vill jag ha det.
    hehe, er forsåvidt enig der, men jeg foretrekker at det er en slags balanse mellom de to lydfilosofiene.
    Men den vanlige h4 har aldri vært noe for meg, det ble for kvasst igjen. Men her gjelder jo alt smak og behag

Men 25 år i
    replokaler har väl gjort mig immun mot vasshet.:-D
    Med tanke på at jeg jobber sammen med ørten svensker så er dette litt flaut å spørre om; men hva i huleste betyr "replokaler"?

Slutljudet hänger mycket på preampen. Jag har styrt ljudet
    med neutrala källor så jag fått det jag vill ha. En rörcdspelare
    skulle med andra ord inte funka ihop med H4SE för mig.
    Det som er litt av drømmen min er å finne et tight effektrinn, men også introdusere en rør-preamp i anlegget. Den lykkeligste tiden jeg har hatt enn så lenge var uten tvil den med mcintosh c220
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    AW400 er vel den effektforsterker jeg har hatt hjemme med minst lydkvalitet for pengene. Da mener jeg ikke at blokkene er dårlige, men det må da finnes bedre alternativer til den prisen. Bryston 7B SST for eksempel.
    mm, leste også en ganske interresant tråd på hfs hvor en fyr lånte med seg aw 400 og jc1 hjem samtidig, hvor jc1 ble stående igjen som vinneren med god margin. Men dette kommer jo veldig mye ann på kringutstyret og øra til lytteren.

Men i dine ører, hva var det som manglet\var dårlig med aw 400?

Bryston 7B SST bør også rocke litt, man har også også usher 3.0 (tror det var det den het) som er en støre utgave av 1.5 som jeg hadde gleden av å få låne av devilej en liten periode, en fantastisk forsterker. Men litt av saken her er at jeg nå kan få tak i iallefall aw400 og jc1 til sterkt reduserte priser på bruktmarkedet. Lite lysten på å betale ørten laken mer akkurat nå egentlig.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Med tanke på at jeg jobber sammen med ørten svensker så er dette litt flaut å spørre om; men hva i huleste betyr "replokaler"?
    Øvingslokaler
    Typisk rockebandøving tenker jeg...

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, stämmer det. Spelat trummor i snart 30 år nu.
    Och att vara i en (rep-)övningslokal i timme efter
    timme med spelkåta gitarrister som aldrig kan vara
    tysta mellan låtarna, trampar ur sladdarna mm mm....
    , så står jag ut med att det låter lite vasst på några skivor:-D

Otroligt nog har jag klarat hörseln, men på äldre dagar
    har jag blivit försiktig. Kör trummor med hörselskydd nuförtiden
    och är aningen försiktig med volymen när jag hör en skiva
    för första gången.

Nä, smaken är olika och det är som det ska vara. (tråkigt om
    alla tyckte lika) Omjag fick välja en preamp utan att tänka på
    pengarna så skulle jag nog ta en Krell Evolution. Råna en
    bank eller sälja en njure??

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morn du. Ja du kjenner historien med blomstene og biene, selv bia trenger ei lita pause før den sprer ut sin pollen igjen
    De siste ca tre måndene har vært litt lite suksessfulle hva anlegg angår. Har vært endel unødvendig venting og dårlig oppfølging fra selgers side, men noe mer om den saken vil jeg ikke si i.o.m at selger egentlig er mye uskyldig i dette rotet. Men nå ser det iallefall til å ordne seg.

Ferien var krutegod egentlig, de to ukene fløy fort unna. Den første uka var fest, fyll og bælartig for å si det mildt! regna hver skapte dag men var opphold hver bidje kveld sånn omtrent. Uke 2 var pur avslapning.
    Det er ikke alltid alt går like godt på skinner. Men, det virker nå ut som ting skjer nå. Håper for din del du blir fornøyd. Lykke til

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, stämmer det. Spelat trummor i snart 30 år nu.
    Och att vara i en (rep-)övningslokal i timme efter
    timme med spelkåta gitarrister som aldrig kan vara
    tysta mellan låtarna, trampar ur sladdarna mm mm....
    , så står jag ut med att det låter lite vasst på några skivor:-D

Otroligt nog har jag klarat hörseln, men på äldre dagar
    har jag blivit försiktig. Kör trummor med hörselskydd nuförtiden
    och är aningen försiktig med volymen när jag hör en skiva
    för första gången.
    aha, da forstår jeg litt mer vet du
    Ja det er greit å ta litt hensyn. Jævelig surt å fucke opp hørselen når lyd er ens primære hobby.

Nä, smaken är olika och det är som det ska vara. (tråkigt om
    alla tyckte lika) Omjag fick välja en preamp utan att tänka på
    pengarna så skulle jag nog ta en Krell Evolution. Råna en
    bank eller sälja en njure??
    mulig du må selge begge nyrene au da! Har du foresten fått hørt krell evolution? De produktene står satans høyt på "jeg vil høre"lista mi, men det tror jeg nok at blir en drøm ganske lenge... desverre...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en ting er i hvertfall sikkert:
    Siden du får det du eventuelt velger brukt koster det ikke mange kronene å ta feil, siden du kan få solgt dem til omtrent samme pris igjen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, leste også en ganske interresant tråd på hfs hvor en fyr lånte med seg aw 400 og jc1 hjem samtidig, hvor jc1 ble stående igjen som vinneren med god margin. Men dette kommer jo veldig mye ann på kringutstyret og øra til lytteren.
    Denne tråden så jeg også, og det rare var at han tok frem ting som størrelse på stereoperspektiv og plassering av artister som noen av de tingene AW400 gjorde det klart dårligere enn JC1 på. Det var jo nettopp dette som var overlegent mye bedre på EC enn hos alle konkurrentene jeg hørte på på flere ulike høyttalere så dette overrasket meg. Dette betyr én av tre ting:

1. At EC overhodet ikke passet sammen med det utstyret han hadde
    2. AW400 var ikke helt i form
    3. JC1 må være latterlig bra hvis AW400 fremstår med lite og smågrøtete lydbilde i forhold.

Men basert på denne direkte sammenligningen er det jo større grunn til å velge JC1 fremfor EC (så godt som alle EC effekttrinn låter ganske likt så jeg tviler på at det hadde spilt noen rolle hvilket han hadde brukt i testen med de parametre som ble trukket frem som dårligere hos AW400)
    Men jeg vil bli overrasket om konklusjonen hadde blitt like klar i et annet anlegg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men en ting er i hvertfall sikkert:
    Siden du får det du eventuelt velger brukt koster det ikke mange kronene å ta feil, siden du kan få solgt dem til omtrent samme pris igjen.
    jupz, er litt sånn jeg tenker - og trøster meg med - også
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. At EC overhodet ikke passet sammen med det utstyret han hadde
    2. AW400 var ikke helt i form
    3. JC1 må være latterlig bra hvis AW400 fremstår med lite og smågrøtete lydbilde i forhold.
    Mm, jeg må innrømme at jeg reagerte litt jeg også egentlig, for aw400 har fått sabla bra tester i diverse publikasjoner hvor den gode omtalen går på det vedkommende på hfs trekker frem som negativt. Ikke umulig at Nada ble totalt missmatch med resten av anlegget hans...
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips:

Send en mail til Knut Vadset, redaktør i Fidelity. Han har hørt forsterkerne under kontrollerte forhold over lang tid.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Et lite tips:

Send en mail til Knut Vadset, redaktør i Fidelity. Han har hørt forsterkerne under kontrollerte forhold over lang tid.
    takker for godt tips. mail er herved avsendt
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for godt tips. mail er herved avsendt
    Husk å poste svaret, det er flere som er interessert :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen har registrert er jeg på jakt etter en ny effekt-servitør og det har stått mellom parasound jc1, hegel h4se og electrocompaniet Nada. Det ultimate målet vil jo være å teste alle hjemme i kjente omgivelser, eller eventuelt i andre manns anlegg som ligner veldig mye på mitt eget.

Nå skjer det endelig noe.

Innen to uker kommer en hyggelig herremann til trøxas med ett par jc1 blokker i bagasjen. Her skal det blodtestes! Så får vi se om han drar hjem med blokkene eller penga!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!
    Det fungerer forhåpentligvis veldig bra!

Hvis ikke så har du jo alltids: LG hjemmekino | FINN torget
    om du skulle bli lei

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!
    Det fungerer forhåpentligvis veldig bra!

Hvis ikke så har du jo alltids: LG hjemmekino | FINN torget
    om du skulle bli lei
    hehe, hvis jeg selger arrayene og skipper ny effekt kan jeg nok kjøpe inn nok "finn-anlegg" til å ha livet ut!
    -------
    Mvh
    Rune

Side 103 av 252 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •