Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 102 av 252 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 5026
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å si at H4SE låter som H200 er i allefall synsing på høyt nivå.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Å si at H4SE låter som H200 er i allefall synsing på høyt nivå.
    Hørt at lydsignaturen er samme på disse. Ikke at de låter likt. Og det skriver jeg jo også.

EDIT: Kanskje litt dårlig skrevet, men det står da virkelig det?! Så da får du skjønne det slik du vil. Ting kan ha lik lydsignatur selv om den ene koster det dobbelte.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da kan jeg si det i klartekst. Disse har ikke lik lydsignatur.

Og bra er det, for hvis så hadde vært tilfelle hadde Holter & Co bommet totalt på det de prøvde på da de konstruerte H4SE.

Til opplysning har jeg hørt både H200 og H4SE i eget oppsett.

Edit: Enig i at jeg kunne skrevet "har lik klangbalanse" e.l. i det første innlegget, men det var også det jeg mente. Bare så vi er på bølgelengde der.

Edit 2: Sikker på at det ikke er H4A/Mk2 du tenker på? Den skal være mer lik resten av Hegel-forsterkerne i klangen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg at alle vil gjøre en god jobb, og at du dermed burde gå for de fineste

Dessverre testet jeg ikke EC opp mot Parasound og Hegel når jeg kjøpte AW400, bare mot MacIntosh sin 400 watter, Dynamic Precision i tilsvarende prisklasse, MA Oberon 6.1 og noe Classé.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Og bra er det, for hvis så hadde vært tilfelle hadde Holter & Co bommet totalt på det de prøvde på da de konstruerte H4SE.

Til opplysning har jeg hørt både H200 og H4SE i eget oppsett.

Edit: Enig i at jeg kunne skrevet "har lik klangbalanse" e.l. i det første innlegget, men det var også det jeg mente. Bare så vi er på bølgelengde der.

Edit 2: Sikker på at det ikke er H4A/Mk2 du tenker på? Den skal være mer lik resten av Hegel-forsterkerne i klangen.

Ah, pokker. MUUULIG det med EDIT2 greiene der altså. Men da kan jo du fortelle litt om SE modellen og da?! Hvordan er den iforhold til standard modellen? Ikke om den er bedre eller ei, fordi det blir en smaksak. Men hvordan er SE modellen liksom.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Personlig tror jeg at alle vil gjøre en god jobb, og at du dermed burde gå for de fineste

Dessverre testet jeg ikke EC opp mot Parasound og Hegel når jeg kjøpte AW400, bare mot MacIntosh sin 400 watter, Dynamic Precision i tilsvarende prisklasse, MA Oberon 6.1 og noe Classé.

Hehe.. lett for å gjøre det mange . Problemet er jo at alle her er VELDIG fine da . VANSKELIG . Men men, matching blir jo det store her da. Spennende å se hva skrotnissen kommer frem til . MA Oberon kan jo bare legga seg syns jeg, det blir for kjedelig lyd i lengden syns jeg , samme gjelder Classe (selv om noen skal ha det til at nyeste modellene er noget mer "musikalske").

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerome
    Skrotnisse: har du ikke muligheten til å låne et par AW400 i Oslo? Et par timer burde være nok for å finne ut hvis de passer deg eller ikke....
    desverre ikke, men jeg skal nok se om jeg får til en demo der inne om jeg får tid til det. Litt for å gjøre på jobb desverre.

Sitat Opprinnelig postet av jerome

Det som har slått meg som den største forskjellen mellom h200 og h4se er at det er to vidt forskjellige produkter lydmessig selv om slekskapet er der så absolutt. Følgene er høyst subjektivt: hvor jeg på h200 fikk følelsen en kald øl som har stått åpen i kjølekskapet noen dager fremsto h4se mer som en sprudlende champis med jækla mycket futt i seg. H200 ble for klinisk og lite engasjerende for min del mens h4se fremsto som en lite mojjoklump. Men til tross for at den malte et bredt lydbilde som flesket til med herlig tight bass følte jeg at det manglet litt oppover og at den kanskje ble en smule hifi-korrekt for å sette det litt på spissen.

Hehehehe. De fineste ja. Ja, akkurat det er vi veldig enige. I mine øyne er det ingen monoblokker som er penere enn nettopp aw400..
    Obeorn 6.1 har jeg hatt, og så sant jeg ikke plutselig skulle gå på en real økonomisk smell samtidig som jeg får et litte smell i skallen, så er totalt uaktuelle. Classe er i mine ører bortimot borring. DP fikk jeg aldri smaken for. Og mcintosh mc402 ser jeg på en særdeles døll forsterker. Det låt forbannade godt, men den klarte ikke overhodet å få det til å rykke i rockefoten.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aldri vurdert Cinenova Grande eller Sunfire Cinema Grand?
    Du som har et enormt effektbehov i flere kanaler kan kanskje få det du leiter etter i en heftig mulitkanaler. Jeg har selv hørt begge og kan si at ingen av de firer på high end ambisjonene, selv om de ikke er helt det samme som EC, Hegel og Parasound i monoutgaver - så er det imponerende saker.

Du får noen watt til rådighet om du kjøper syvkanalsutgaven fra Earthquake og biamper fronten

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh, med tanke på hvordan AW400 klarer å få til og med DM683 til å låte tviler jeg på at "døll" vil være nevnt i samme ordbok en gang, selv om det er umulig å forutsi hvordan det vil spille på en så annerledes ht som Array

Har hørt Hegelen separat en gang, og den spilte gnistrende godt! Men da snakket vi stativhøyttalere som vel ikke er helt din greie
    Ikke noen grunn til at den ikke skulle låte bra på dine ht også men...

Selvfølgelig er jeg av den overbevisning om at EC blokkene kommer til å gjøre den beste jobben pga den karakteristiske åpne og snertne mellomtonen som på magisk vis klarer å skyte dynamiske gnister oppover samtidig som det låter skikkelig hårete og fyldig. Kanskje ikke helt korrekt, men det låter i hvertfall skikkelig naturlig og realistisk med masse rom og perspektiv!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ah, pokker. MUUULIG det med EDIT2 greiene der altså. Men da kan jo du fortelle litt om SE modellen og da?! Hvordan er den iforhold til standard modellen? Ikke om den er bedre eller ei, fordi det blir en smaksak. Men hvordan er SE modellen liksom.
    Vel, du kan i allefall lese noen betrakninger her. Så slipper jeg å gjenta meg.

http://www.soundgarden.no/fileupload..._hegelh4se.pdf

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Har du aldri vurdert Cinenova Grande eller Sunfire Cinema Grand?
    Nope

Du som har et enormt effektbehov i flere kanaler kan kanskje få det du leiter etter i en heftig mulitkanaler. Jeg har selv hørt begge og kan si at ingen av de firer på high end ambisjonene, selv om de ikke er helt det samme som EC, Hegel og Parasound i monoutgaver - så er det imponerende saker.
    Du får noen watt til rådighet om du kjøper syvkanalsutgaven fra Earthquake og biamper fronten
    Det siste jeg vil er å ha en multikanals forsterker egentlig. Jeg kjenner meg selv såpass godt at frontene mine trenger så mye effekt de egentlig kan få, selvfølgelig må effekten være i stil med lydkvaliteten. Og jeg føler vel at om jeg kjøper et multikannalstrinn så går det ikke lange stunda før jeg savner mer effekt. Men det er bare synsing, i could be wrong. Men når jc1, h4se og aw400 er innenfor rekkevidde, vel, det taler for seg selv

Når det kommer til sunfire prossessoren er den uten tvil et interresant objekt, men jeg har litt lyst til å teste ut yamaha 1900 når den kommer, også står marantz sin prosessor høyt på ønskelista. Og parasound kommer jo med sin c3 i 2009.... spennende tider!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh, med tanke på hvordan AW400 klarer å få til og med DM683 til å låte tviler jeg på at "døll" vil være nevnt i samme ordbok en gang, selv om det er umulig å forutsi hvordan det vil spille på en så annerledes ht som Array
    nei, hvis det er noen som nevner døll i samme setting som aw400 må det være noe høggande gæli enten med hørselen eller anlegget hans!

Har hørt Hegelen separat en gang, og den spilte gnistrende godt! Men da snakket vi stativhøyttalere som vel ikke er helt din greie
    Nope, jeg har hørt stativ høytalere låte bra, men rakken heller, arrayene er mine små bebiser! vurderer å ta de med til en fotograf, sette de på et bjørneskinn foran en peis, og ramme inn bildet og ha det over senga

Selvfølgelig er jeg av den overbevisning om at EC blokkene kommer til å gjøre den beste jobben pga den karakteristiske åpne og snertne mellomtonen som på magisk vis klarer å skyte dynamiske gnister oppover samtidig som det låter skikkelig hårete og fyldig. Kanskje ikke helt korrekt, men det låter i hvertfall skikkelig naturlig og realistisk med masse rom og perspektiv!
    utrolig bra skrevet! Dette sitatet bør egentlig stå i annonsen din
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Nope

Det siste jeg vil er å ha en multikanals forsterker egentlig. Jeg kjenner meg selv såpass godt at frontene mine trenger så mye effekt de egentlig kan få, selvfølgelig må effekten være i stil med lydkvaliteten. Og jeg føler vel at om jeg kjøper et multikannalstrinn så går det ikke lange stunda før jeg savner mer effekt. Men det er bare synsing, i could be wrong.
    Sjekk specs på den cinenova saken du, det er over snittet sinnsykt spør du meg. Men, det er kun er lyttetest som kan avgjøre hvorvidt det duger, det vet du like godt som meg Jeg vil gjerne se en test fra Herr Nisse av denne forsterkeren, rett og slett fordi jeg synes den var imponerende bra til prisen med flusst av effekt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk specs på den cinenova saken du, det er over snittet sinnsykt spør du meg. Men, det er kun er lyttetest som kan avgjøre hvorvidt det duger, det vet du like godt som meg Jeg vil gjerne se en test fra Herr Nisse av denne forsterkeren, rett og slett fordi jeg synes den var imponerende bra til prisen med flusst av effekt.
    hehe, jeg skreiv jo at det er bare synsing fra min side siden jeg ikke har hørt den, men om noen føler for å ta med slik en boks til gamle ærverdige trøxas så skal herr nisse blodteste den med stor iver
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC trenger av og til horn for å "livne" til, så hvorfor ikke AW400?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mårn

Kjekt å se at det blomstret litt liv her i tråden din igjen Skrotnisse. Vært ganske rolig her den siste tiden. Nesten litt trist :-D Nå gleder jeg meg virkelig til å se hva som kommer opp som effekt. Lykke til

Hatt en fin ferie forresten?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, jeg skreiv jo at det er bare synsing fra min side siden jeg ikke har hørt den, men om noen føler for å ta med slik en boks til gamle ærverdige trøxas så skal herr nisse blodteste den med stor iver
    Dette kan sikkert Mor10 stille opp med om du kontakter han.
    Jeg har hørt alle alternativene dine, men i forskjellige oppsett. Alle er veldig gode alternativer. JC1 spiller gnistrende godt på B&W 802, AW400 like godt på Usher 8871 og Hegel gjorde virkelig jobben på Dynaudio Confidence C2...... Her må du nesten teste selv.
    Mitt inntrykk er at JC1 er noe tightere i bassen enn AW400, men dette er på godt og vondt og vil jo slå ut forskjellig på forskjellige oppsett.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få si att Earthquaken har mer krefter en folk tror. Tror eg da Bruker den nå på Kappa 9.2i og de vil jo ha EFFEKT og STABILITET noe earthquaken gjør utmerket
    Så eg var heldig som slapp å bytte effektforsterker når eg kjøpte kappa'ene. Var veldig i tvil når eg kjøpte de om eg kunne klare å drive de godt, men det gikk helt topp

Skulle ønske det var tri-amping på kappaene for å få enda litt mer kontroll på bassene når det gjelder film. Kunne jo også tenkt meg å få testet Hegel H4 på de om det var en mulighet en gang for å få samenlignet med earthquaken.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte nylig opp et anlegg med Kappa80 på Earthquake. Dette var en utmerket match, og det virker ikke som om effekttrinnet overhode sliter med lasten. Eieren av anlegget ble storfornøyd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet i Hjemmekino stämmer bra på mina upplevelser av
    H4SE. Men det krävdes rätt många timmar innan den visade
    sitt rätta ansikte.

Så här i backspegeln hade jag lika gärna tagit den "vanliga"
    H4. Men det är min smak = varmt och gosigt ljud får mig
    att må dåligt. Rätt i fejset vill jag ha det. Men 25 år i
    replokaler har väl gjort mig immun mot vasshet.:-D

Slutljudet hänger mycket på preampen. Jag har styrt ljudet
    med neutrala källor så jag fått det jag vill ha. En rörcdspelare
    skulle med andra ord inte funka ihop med H4SE för mig.

Men summa summarum så är H4SE en prisvärd arbetshäst som
    kan driva Array till vanvettiga volymer utan att krokna.

Side 102 av 252 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •