Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 101 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 5026
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget flott sofa Skrotnisse! Gratulerer

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,110
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorg: jeg hadde det samme problemet; møbelringen mente på at jeg fikk den utover i september om alt gikk som vanlig. Men som jeg sa til han fyren; jeg betaler ikke så mye cash kontant for å vente ett par måneder på en sofa når jeg sitter på en hersens krakk, så enten fikk de få ut fingeren før de tok ferie ute på ekornes eller så fantes det jo andre møbelprodusenter. Så da blei det tre ukers ventetid
    Skal si ! Bra jobbet det der. Da har de nok flyttet deg forran en del andre i ventekøen, noe jeg ikke trodde var mulig å få til

Sofaen ser svært god ut, og av erfaring er jo Ekornes noe av det grommeste man kan sitte i.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Meget flott sofa Skrotnisse! Gratulerer
    takk takk, skrotten min har aldri kost seg mer i en sofa enn hva den gjør i denna. Men, selv om det bare er en sofa så har den et visst preg over seg, noe som gjør at mitt "ett-års-midlertidlige"sofabord ser helt bøtte maltplassert ut. Noe sier meg at jeg må få tak i den skammelen eller hva det nå er i samme serie..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Skal si ! Bra jobbet det der. Da har de nok flyttet deg forran en del andre i ventekøen, noe jeg ikke trodde var mulig å få til
    eh, beklager den der

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Sofaen ser svært god ut, og av erfaring er jo Ekornes noe av det grommeste man kan sitte i.
    mm.. men det begynner å bli mange møbelprodusenter som produserer virkelige herlige møbler. Man må bare finne den modellen og produsenten som passer ens egen skrott. En ting som iallefall slo meg når jeg gikk fra de stola jeg hadde til dene sofaen er at kvalitetsfølelsen på sofaen er av en helt annen verden...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sofaen så helt rå ut. Dæven, noe slikt skulle jeg hatt og.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Den sofaen så helt rå ut. Dæven, noe slikt skulle jeg hatt og.
    bare å løpe og kjøpe.. en ting lærte jeg under mitt kjøp; det finnes altfor mange avbetalingsordninger:

selger: Vi har noe som heter 9 måneders betalingsutsettelse, og da betaler du bare et lite beløp pr mnd etter det.
    meg: nei takk.
    selger: vi har også en mulighet hvor du betaler litt nå, og resten om tre mnd.
    meg: fortsatt nei takk.
    selger: vi har også...
    meg: NEI TAKK! Kan jeg bare betale for den??
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best å trekke det på kortet og være ferdig med det!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    takk takk, skrotten min har aldri kost seg mer i en sofa enn hva den gjør i denna. Men, selv om det bare er en sofa så har den et visst preg over seg, noe som gjør at mitt "ett-års-midlertidlige"sofabord ser helt bøtte maltplassert ut. Noe sier meg at jeg må få tak i den skammelen eller hva det nå er i samme serie..
    Jeg tror du sitter som en konge en god stund fremover nå ja

Foreldrene mine kjøpte seg en råå lekker sofa, med "sving" på for rundt 3-4 år siden? Plass til en hel skoleklasse i den, svær som fy. Den er dyyyyyr og hvergang jeg har sett film alene i den, har jeg sovnet. Neida, ikke for filmene har vært kjedelige men den er så forbanna go at jeg ikke får sagt det nok.

Nå har det seg sånn at fattern sa at jeg kunne få med meg denne i leiligheten, viss jeg ville spare penger som han sa. JATAKK! Den er veldig fin, mørke brunt skinn, å helt ypperlig til en god venne gjeng, viss du skal ha vors, eller nach... Eller bare ligge å sløve alene

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Best å trekke det på kortet og være ferdig med det!
    så absolutt! det å kjøpe møbler på avbetaling er en tanke jeg bare ikke takler, tenk a, sitte der og vite at en eller anna møbelbutikk eier produktet du planter rævva di ned i, nei, baaaaaaad idea!! hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg tror du sitter som en konge en god stund fremover nå ja

Foreldrene mine kjøpte seg en råå lekker sofa, med "sving" på for rundt 3-4 år siden? Plass til en hel skoleklasse i den, svær som fy. Den er dyyyyyr og hvergang jeg har sett film alene i den, har jeg sovnet. Neida, ikke for filmene har vært kjedelige men den er så forbanna go at jeg ikke får sagt det nok.

Nå har det seg sånn at fattern sa at jeg kunne få med meg denne i leiligheten, viss jeg ville spare penger som han sa. JATAKK! Den er veldig fin, mørke brunt skinn, å helt ypperlig til en god venne gjeng, viss du skal ha vors, eller nach... Eller bare ligge å sløve alene
    hehe, ja det finnes rimelig mange sjukt mye deiligere sofaer enn det jeg har på markedet nå. Vurderte å gå enda høyere i opp i pris og kjøpe en med sving og være redda, men ville ikke la sofaen dominere stua for mye. Ikke umulig at det blir en toseter en gang senere.. Var uansett godt å få sofaen i hus, et jern mindre i ilden. Bare ørten igjen..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det finnes rimelig mange sjukt mye deiligere sofaer enn det jeg har på markedet nå. Vurderte å gå enda høyere i opp i pris og kjøpe en med sving og være redda, men ville ikke la sofaen dominere stua for mye. Ikke umulig at det blir en toseter en gang senere.. Var uansett godt å få sofaen i hus, et jern mindre i ilden. Bare ørten igjen..
    Et jern mindre i ilden, bare ørten igjen

Det er vel omtrent sånn det er hos ganske mange av oss her inne på forumet. Jeg er hvertfall førstemann til å skrive meg på lista

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Häftigt!! Men se till att du är nyskiten om du
    ska se nån actionfilm. Stålmannen: Rost i kalsongerna.....

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare å løpe og kjøpe.. en ting lærte jeg under mitt kjøp; det finnes altfor mange avbetalingsordninger.

Jeg er heldigvis ingen gjeldsslave ennå og jeg skal krype langt før jeg tar slike ting på avbetaling. Ser vel egentlig at den sofaen du har der, blir en veldig dyr fornøyelse for en student som meg. Har plassmangel og er like ubeslutsom som han på fjordland-reklamen

skal jeg ha sofa eller lenestol.. hmmm

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yaiks! Det føles som igår at jeg annonserte at et nytt effektrinn vill ankommen "iløpet av juni", noe sjit at vi skriver august og jeg står fortsatt uten! Men de siste dagene har vært rimelig interresante på bruktmarkedet.

Avforum's egne lille grønne mann; marsboer selger sine EC Nada, en annen fyr selger ett par parasound jc1 og hegel h4se kan jeg oppnå en god pris på. Så, i deres profesjonelle gehør; fordeler og bakdeler ved disse tre produktene?

VÆR ÆRLIG
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg valgt, så hadde jeg valgt JC1. Syns Hegel blir for "klinisk", selv de nyeste modellene (om H4SE låter som H200 i lydsignaturen da). EC AW400 er kjempebra, men blir for softe i kantene syns jeg, samt bassen er bittelitt svampaktig (lite..).

JC1 har det meste jeg ser etter i en effektforstekrer. Veldig godt oppløst og sammenheng oppover i registeret, samt litt ekstra snert nede rundt 70hz. Dypbassen er fantastisk!

Uansett, dette er så gode effekttrinn, at dems sterkeste sider er så bra at de dårlige punktene blir bare "borte". Når man først skal svi av så masse penger, så burde man være rimelig sikker i sin sak egentlig (alt for mange som kjøper det andre syns er bra..).

EDIT:
    Grei sammenligning:
    JC1 = Lamborghini. GROM lyd. Alt går relativt fort unna, og det sparker så det synger i ..... MORRRO
    H4SE = Ferrari (om den låter "likt" som H200, og det skal den gjøre ifølge folket..). Litt "spinkel/kjedelig" lyd, men utrolig bra. Får jo testet denne hos Hificenteret på array.
    EC 400 = Aston Martin. Fyldig lyd, og lytteglede. Balsam.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Uansett, dette er så gode effekttrinn, at dems sterkeste sider er så bra at de dårlige punktene blir bare "borte". Når man først skal svi av så masse penger, så burde man være rimelig sikker i sin sak egentlig (alt for mange som kjøper det andre syns er bra..).
    Årsaken til at jeg er interressert i høre andre manns erfaringer er ikke for å ta et valg utelukkende på bakgrunn av disse, men heller for å lære litt mer om styrker og svakheter ved de aktuelle forsterkerne. Slik jeg ser på det er disse forsterkerne testet i forskjellige anlegg hvor testeren allerede kjenner anlegget og dermed kan gi en god beskrivelse av hvordan effektrinnet "forandrer" lyden. Ved å få flere brukererfaringer fra flere hold vil det også bli litt enklere å danne seg et inntrykk av hva disse forsterkerne er gode på og mindre gode på.

EDIT:
    Grei sammenligning:
    JC1 = Lamborghini. GROM lyd. Alt går relativt fort unna, og det sparker så det synger i ..... MORRRO
    H4SE = Ferrari (om den låter "likt" som H200, og det skal den gjøre ifølge folket..). Litt "spinkel/kjedelig" lyd, men utrolig bra. Får jo testet denne hos Hificenteret på array.
    EC 400 = Aston Martin. Fyldig lyd, og lytteglede. Balsam.
    Så ved andre ord: jc1 i stua, h4se på badet og ec 400 på soverommet
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsaken til at jeg er interressert i høre andre manns erfaringer er ikke for å ta et valg utelukkende på bakgrunn av disse, men heller for å lære litt mer om styrker og svakheter ved de aktuelle forsterkerne. Slik jeg ser på det er disse forsterkerne testet i forskjellige anlegg hvor testeren allerede kjenner anlegget og dermed kan gi en god beskrivelse av hvordan effektrinnet "forandrer" lyden. Ved å få flere brukererfaringer fra flere hold vil det også bli litt enklere å danne seg et inntrykk av hva disse forsterkerne er gode på og mindre gode på.

Så ved andre ord: jc1 i stua, h4se på badet og ec 400 på soverommet

HAHA . Godt skrevet :P. Uansett, dette kommer til å bli knall. Array 1400 er jo bare helt vilt bra da . Gleder meg til å lese dine synspunkter når valget er tatt!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA . Array 1400 er jo bare helt vilt bra da . Gleder meg til å lese dine synspunkter når valget er tatt!!
    '

hehe, gleder meg rimelig til å kunne servere noen lytteinntrykk selv!

En av de tre er vel mer eller mindre ute av dansen og fått status som "reserve", marsboer har jo lagt ut sine nada nå, og jc1 er aktuelle om ca to uker. Tenke tenke tenke...

Hm, tenk å tatt det beste fra hver av de og laga en hybrid? Prisen til hegel h4se, kabinettene til ec nada og innamten til jc: Parahel Jc 400
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "nye" EC trinnene med nye eiere er meget langt i fra mykt og svampaktig slik som i "gamle" dager. AW400 er kanskje det tighteste effekttrinnet EC har.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse: har du ikke muligheten til å låne et par AW400 i Oslo? Et par timer burde være nok for å finne ut hvis de passer deg eller ikke....

Side 101 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •