Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 100 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 5026
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Finnes det noen som bytter ut NADA-blokker??

Kan ikke si at tanken ikke har streifet meg etter at jeg nedgraderte litt på høyttalersiden, siden jeg ikke vet hva fremtiden vil bringe med tanke på anlegg o.l. Jeg fikk meg ei lita jente for et par uker siden også, og ting har blitt litt annerledes nå. Men jeg regner med at dette går seg til, og film blir flittig sett uansett. Jeg håper på eget rom når jeg flytter, men dette vet jeg jo ikke noe om.

Men jeg VET det blir så inni gamperæva surt å kvitte meg med AW400 dersom jeg får eget rom til disp. Jeg har funnet mine forsterkere, så da blir det kjøpt et par nye AW400 i så fall - noe som ikke akkurat blir økonomisk.

Og magien...den ufattelige magien disse blokkene tryller frem, selv på mine fattigmanns DM683 er avhengighetsdannende. Jeg vurderte jo disse blokkene opp mot en del andre, slik som 400W til McIntosh og Oberon 6.1, og resultatet gikk dessverre i overlegen musikalsk favør AW400. Jeg ser derfor ingen grunn til at dette ikke skal bli resultatet om jeg må handle igjen ved en senere anledning også. Så mine kjære AW400 blir nok stående.

Og glemte jeg å nevne at de ser SKITLEKRE ut der de står på hver sin side av racket på sine to custom-made granittblokker med glinsende gullfargede korn!

For de som trenger en reminder:
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-aw400_venstre-jpg

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-2-jpg

Og kombiner dem med en slik (EC 4.8 ), inklusive prosessorinngang for integrasjon med hjemmekinoen....
    Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-ec_4_8-jpg

...og du har et anlegg som låter minst like bra som det ser ut!

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg hadde HTM61 på RX-V1800 - Den sugde like mye på den også, så ikke forvent noe forbedring på akkurat den biten med ny forsterker.
    Skjønner. Pokker, det er et problem det der. Har du forslag til en god senter i samme str.? Send gjerne en PM så vi ikke ødelegger posten til Rune

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg er langt fra i mål for å si det slik. Men det blir ikke noe heftige investeringer fremmover. Driver fortsatt og venter på et endelig svar vedrørende et effektrinn - som begynner å drøye ut i det kjedsommelige!!! Men etter det blir det rolig. KANSKJE noen billige bakhøytalere og KANSKJE en dac til htpc'en. Men det er frem i tid.

Nå kom jo 40d i hus her om dagen, batterigrepet idag, og imorgen eller lørdag kommer htc diamond i hus. Alt klart til ferien! hehe

Sånn ellers blir det altfor mye jobbing har jeg funnet ut. Hjelper ikke at jeg venter på ny sofa au, jobbe lange dager og legga seg i senga foran tven? sabla dumt - snork!!
    Tror du blir fornøyd med HTC hvis du liker duppeditter. Jeg er ganske fornøyd med min. Noe småplukk er det jo, men man får aldri i pose og sekk har jeg lært meg.

Det blir konge å få se bilder av kinoen din med 40D, gleder meg til ordentlig skarpe bilder :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt on topic:

Bildene er forøvrig tatt med 400D på stativ, med vanlig stuelamper som lys.
    Har forresten lagt merke til at 400D sliter med å ta skarpe bilder uten blitz når det er gult lys. Dersom det er hvitt lys, slik som på et sykehus, blir bildene skarpe og fine selv om opplevd lysstyrke er enda mindre. Er dette reellt? At gult lys fungerer dårligere enn hvitt lys uten blitz altså? Sikkert ikke tilfeldig at blitz er hvitt lys..

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt on topic:

Har forresten lagt merke til at 400D sliter med å ta skarpe bilder uten blitz når det er gult lys. Dersom det er hvitt lys, slik som på et sykehus, blir bildene skarpe og fine selv om opplevd lysstyrke er enda mindre. Er dette reellt? At gult lys fungerer dårligere enn hvitt lys uten blitz altså? Sikkert ikke tilfeldig at blitz er hvitt lys..
    Det har du jo hvitbalansen til å fikse. Å sette den på auto ved innendørsbelysning gulner bildet enormt. Bruker ofte kunst lys eller fluoriserende når jeg tar bilder med 400D og lysoppsett inne. Autofokusen er også lysstyrt, så den vil jo ikke fungere optimalt ved dårligere belysning. Innendørs så kan det være like greit å bruke manuellfokus når du bruker stativ.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gult?

Litt on topic:

Tipper du kan sette manuel hvitbalanse da bør de se litt bedre ut. Husker ikke om du kan ta RAW format med ditt kamera. Hvis du kan så kan do tweake hvitbalanse etterpå med din computer. Fokus kan være litt tricky i lavt lys. Skru på nok lys, fokuser (Auto eller manuelt), skru av autofokus, slå av skarpt lys ok knips. Husk at f2.8 vil ha skarphet på kun noen cm og f32 på nesten en meter. De fleste linser er skarpest to stopp fra Wide Open, så prøv deg fremm til beste resultat.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen som bytter ut NADA-blokker??
    jupz, to typer folk:
    1: De som har får andre prioriteringer i livet.
    2: De som oppgraderer til nemo

Kan ikke si at tanken ikke har streifet meg etter at jeg nedgraderte litt på høyttalersiden, siden jeg ikke vet hva fremtiden vil bringe med tanke på anlegg o.l. Jeg fikk meg ei lita jente for et par uker siden også, og ting har blitt litt annerledes nå. Men jeg regner med at dette går seg til, og film blir flittig sett uansett. Jeg håper på eget rom når jeg flytter, men dette vet jeg jo ikke noe om.

Men jeg VET det blir så inni gamperæva surt å kvitte meg med AW400 dersom jeg får eget rom til disp. Jeg har funnet mine forsterkere, så da blir det kjøpt et par nye AW400 i så fall - noe som ikke akkurat blir økonomisk.

Og magien...den ufattelige magien disse blokkene tryller frem, selv på mine fattigmanns DM683 er avhengighetsdannende. Jeg vurderte jo disse blokkene opp mot en del andre, slik som 400W til McIntosh og Oberon 6.1, og resultatet gikk dessverre i overlegen musikalsk favør AW400. Jeg ser derfor ingen grunn til at dette ikke skal bli resultatet om jeg må handle igjen ved en senere anledning også. Så mine kjære AW400 blir nok stående.

Og glemte jeg å nevne at de ser SKITLEKRE ut der de står på hver sin side av racket på sine to custom-made granittblokker med glinsende gullfargede korn!

...og du har et anlegg som låter minst like bra som det ser ut!
    jeg hadde veldig lyst til å sette igang en tirade med gode overtalelsemomenter for å få deg til å selge, men jeg skjønner deg så veldig godt. De er sjitlekre, de låter som pokkern og, vel, de er fantastiske. Skjønner veldig godt at du ikke vil selge. men måtte jo spørre - kunne jo "ha vunni i lotto"
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Skjønner. Pokker, det er et problem det der. Har du forslag til en god senter i samme str.? Send gjerne en PM så vi ikke ødelegger posten til Rune
    inge problem grabben. Tråden er åpen for alle og alt. Så lenge folk ikke begynner å diskutere sysaker, sminke og "hvordan feminisere anlegget" så går det greit

Tror du blir fornøyd med HTC hvis du liker duppeditter. Jeg er ganske fornøyd med min. Noe småplukk er det jo, men man får aldri i pose og sekk har jeg lært meg.
    Mm, få mobiler er komplette nå om dagen, men tror diamond vil passe meg. Trøster meg litt med at den er ultrapopulær om dagen, så om det blir totalt mismatch med meg så bør den kunne selges relativt kjapt uten det helt store tapet.
    Fant ut at jeg nesten må slå meg med på denne touchscreen bølgen som har herjet siden iphones debut på arenaen, men den overhypa klædden der skal jeg fint holde meg unna, så nå blir det diamond.. får bare postfolka i særp får i seg sin daglige dose koffein idag så de for videresendt den til østfolds navle\perle

Det blir konge å få se bilder av kinoen din med 40D, gleder meg til ordentlig skarpe bilder :-D
    Noen nye oversiktsbilder kommer nok ikke før sofa og effekt er på plass, pluss at neste uke går med til ferieforberedelser. Men fra uke 30 og utover skal det nok bli en ordnings på det skal du se
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen aktivitet siden 4 Juli? :-o Hva er det som skjer med vår godeste Skrotnisse?

Juni er for lengst forbi, du vet godt hva jeg venter på. Syns jeg har holdt meg lenge nå

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferie muligens?
    Eller bare feiringa av USA's nasjonaldag som skled litt vel ut?
    http://youtube.com/watch?v=AF73TEMmDUI

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Ingen aktivitet siden 4 Juli? :-o Hva er det som skjer med vår godeste Skrotnisse?

Juni er for lengst forbi, du vet godt hva jeg venter på. Syns jeg har holdt meg lenge nå
    Skrotnisse opplever en nedgangsperiode de luxe. Jeg venter fortsatt selv, og jeg har venta lenger enn deg, så bare klapp igjen. hehehe. Nå har jeg akkurat landa rævva i den nye sofaen som dukka opp kvelden før jeg dro på ferie, og ferien er akkurat unnagjort. Ei uke med godt drikke setter sine spor, så ikveld skal jeg bare ta det helt med ro. Skal dog prøve å få knipsa noen bilder sofahaugen imorgo også må jeg få sjekka opp detta angående effektrinnet.

Og ja, med tanke på tempoet som har vært tidligere i år ha det vært way to dead den siste tida, jeg gremmes!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ferie muligens?
    Eller bare feiringa av USA's nasjonaldag som skled litt vel ut?
    http://youtube.com/watch?v=AF73TEMmDUI
    AUCH!!! Men nope, det var nok ette helt slik vi tok av nedafor nei.. Riktignok har uka vært hard, men røven er fortsatt inntakt!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse opplever en nedgangsperiode de luxe. Jeg venter fortsatt selv, og jeg har venta lenger enn deg, så bare klapp igjen. hehehe. Nå har jeg akkurat landa rævva i den nye sofaen som dukka opp kvelden før jeg dro på ferie, og ferien er akkurat unnagjort. Ei uke med godt drikke setter sine spor, så ikveld skal jeg bare ta det helt med ro. Skal dog prøve å få knipsa noen bilder sofahaugen imorgo også må jeg få sjekka opp detta angående effektrinnet.

Og ja, med tanke på tempoet som har vært tidligere i år ha det vært way to dead den siste tida, jeg gremmes!!!
    Hehe. Okei okei, jeg venter i spenning! Må da være surt å spille på Arrayene for tida, når du ikke har annen effekt enn Yamaha receiveren din

Hvor du har vært ei uke på ferie da? Har selv vært to uker i Bulgaria, nærmeste bestemt "familie" plassen Albena. Men det var faktisk veldig greit der. Det var en skikkelig hard første uke, men litt roligere den andre uka. Så alt i alt overlevde jeg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Okei okei, jeg venter i spenning! Må da være surt å spille på Arrayene for tida, når du ikke har annen effekt enn Yamaha receiveren din
    akkurat "nå" er det helt konge har levd ei uke i telt med en stakkars jvc boomblaster men ja, jeg savner realt med effekt!!

Hvor du har vært ei uke på ferie da? Har selv vært to uker i Bulgaria, nærmeste bestemt "familie" plassen Albena. Men det var faktisk veldig greit der. Det var en skikkelig hard første uke, men litt roligere den andre uka. Så alt i alt overlevde jeg
    Nja, når man til daglig lever for hard rock og alternativt er det kanskje ikke feriemålet mitt det første man tenker på, men jeg har faktisk vært dansebandsfestival i malung i sverige. Sjuende året på rappen faktisk. Ei uke. En diger park. 5 dansebaner. 2 band pr scene pr kveld. Et helsikes liv både i parken og på byen. Satans mye ungdom, ergo satans mye fyllemorro. Var en kveld oppe i parken og drakk, dansa og hørte på musikken mens resten av kvelden minus en har blitt tilbragt på byen. Den ene by-frie kvelden starta på plassen og endte på plassen takket være ei flaske Xantè som gikk nedpå, rart jeg ette kom meg på byen liksom. hehe. Men jeg føler vel egentlig at jeg har fått min dose av den byen nå, så detta var mest trolig det siste året mitt der nede. På tide å prøve noe nytt.. Kanskje prøve ett sted hvor været ikke er bergensk!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat "nå" er det helt konge har levd ei uke i telt med en stakkars jvc boomblaster men ja, jeg savner realt med effekt!!
    Huff! Ja, da forstår jeg at det låter overraskende bra nå :-D

Nja, når man til daglig lever for hard rock og alternativt er det kanskje ikke feriemålet mitt det første man tenker på, men jeg har faktisk vært dansebandsfestival i malung i sverige. Sjuende året på rappen faktisk. Ei uke. En diger park. 5 dansebaner. 2 band pr scene pr kveld. Et helsikes liv både i parken og på byen. Satans mye ungdom, ergo satans mye fyllemorro. Var en kveld oppe i parken og drakk, dansa og hørte på musikken mens resten av kvelden minus en har blitt tilbragt på byen. Den ene by-frie kvelden starta på plassen og endte på plassen takket være ei flaske Xantè som gikk nedpå, rart jeg ette kom meg på byen liksom. hehe. Men jeg føler vel egentlig at jeg har fått min dose av den byen nå, så detta var mest trolig det siste året mitt der nede. På tide å prøve noe nytt.. Kanskje prøve ett sted hvor været ikke er bergensk!
    Jeg kjenner faktisk jeg blir litt kvalm når du nevner danseband. Haha :-D Men utenom dansebandene, høres jo resten av menyen ganske fristende ut.

Og viss du har tenkt å prøve noe nytt, anbefaler jeg på det sterkeste Bulgaria, viss du vill feste og drikke billig. Kanskje ikke Albena viss du vil ha party å show, da prøver du heller ut Sunny Beach, eller kanskje Golden Sands Har du mye penger, og driter i at det koster å leve der nede, er det ingen tvil om at Aya Napa i Kypros eier det aller meste

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ot

da det nevnes som Aya Napa
    må de sises at det går nå fly fra norge til den lille øya ibiza også
    fin øy for slappe av på i mellom juni og ut september
    Ibiza Clubbing and Local Nightlife
    der kan du finne ut hvs som skjer på øya eventuelt den tiden som man skal være der på

Troeen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    da det nevnes som Aya Napa
    må de sises at det går nå fly fra norge til den lille øya ibiza også
    fin øy for slappe av på i mellom juni og ut september
    Ibiza Clubbing and Local Nightlife
    der kan du finne ut hvs som skjer på øya eventuelt den tiden som man skal være der på

Troeen
    Ikke at tråden til Skrotnisse skal bli en svær reiseguide, men jeg kan nevne det alikevell. Nå er jeg ikke sikker, men mener det var vg eller noe som hadde en "kåring/test", hvor ungdommen burde reise i 2008, viss det var fest og basar de var ute etter. Aya Napa ble kåret som en sikker vinner. Mener Ibiza kom på andre plass, eller var det tredje.. jaja, samme det! Ibiza har jo vært i en årrekke, folk begynner å bli lei, og nye ting blir populært.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puh! etter tre-fire uker med mine elskverdige krakker jeg vurerte å bygge om til norges råeste ass-shakers (et 15tommers element under de burde da ha sendt den stakkars filmnerden opp til naboen burde det ikke?) ankom endelig den nye sofaen. Ekornes Eldorado ble kroppsmassøren kalt, og komforten? ja den er helt superb, iallefall skrotten min.

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-img_7374-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Deilig skinn på de der.

Har du ventet lenge på den?
    Tittet på Ekornes, bla Manhattan og Oslo, men var ventetid ut september i den finishen jeg ville ha.. Så da ble det en annen modell, som het Amsterdam men det er ikke fra Ekornes.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorg: jeg hadde det samme problemet; møbelringen mente på at jeg fikk den utover i september om alt gikk som vanlig. Men som jeg sa til han fyren; jeg betaler ikke så mye cash kontant for å vente ett par måneder på en sofa når jeg sitter på en hersens krakk, så enten fikk de få ut fingeren før de tok ferie ute på ekornes eller så fantes det jo andre møbelprodusenter. Så da blei det tre ukers ventetid
    -------
    Mvh
    Rune

Side 100 av 252 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •