OKKing sin hjemmekino - Receivere i test - spennende

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

OKKing sin hjemmekino - Receivere i test - spennende

Jeg starter en ny tråd her da jeg ikke fikk flyttet min fra "min hjemmekino".
    Jeg har et "dedikert" rom som også benyttes som hjemmekontor og gjesterom (krav fra kona).
    Kinoen har vært i drift i snart ett år og den utvikles stadig.
    Komponenter per påske 2007:

Høyttalere:
    Front - Focal 1027 Be Electra
    Bak - Focal 1007 Be Electra
    Center - Focal 1000 Be Electra
    Subwoofef - Definity Technology SuperCube Reference, 2 stk.

Lyd:
    Forsterker - Chapter Couplet
    Yamaha RX-V4600 (solgt)

Bilde:
    DVD / CD - Pioneer 989
    Blue-Ray - PS3
    Blue-Ray - Samsung BD-P1400
    Projektor - Sony VW-60
    Lerret - Adeo Greyvision Plano - 100"
    Panasonic VHS som TV tuner i kino

Oppgraderinger på vei:
    - ny Receiver Onkyo eller Yamaha
    Annet, følg med på denne siden....

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spille som himmel dette da

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent er det - i kveld har det vært Johnny Winter/Ramstein og nå er det "Das boot" som buldrer. Det låter som det skal, tett, fett og hardt.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var på høy tid du fikk deg en tråd på rett plass. Mye kremutstyr i rælingen gitt Nå må vi forresten se og få ut fingeren snart og besøke hverandre

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - vi er værst. Bare i spaseravstand fra hverandre - allikevel sitter vi her på cyber-space og diskuterer!! Merkelig verden vi har endt opp i...:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende komponentliste. Jeg har siklet på Chapter en stund, og det er mulig jeg tar Halo-oppsettet med inn til til Andre en dag og diskuterer litt. Hadde en Chapter Two hjemme til test for en stund siden, og det ga virkelig mersmak
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Imponerende komponentliste. Jeg har siklet på Chapter en stund, og det er mulig jeg tar Halo-oppsettet med inn til til Andre en dag og diskuterer litt. Hadde en Chapter Two hjemme til test for en stund siden, og det ga virkelig mersmak
    Gjør det - han venter inn nye modeller i april så det blir nok spennende.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rå utstyrsliste.. Hvordan fungerer 1007 som bakhøyttalere?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det:-D .
    Jo det fungerer utmerket med 1007 bak - spesielt har jeg glede av dette når jeg spiller musikk i flere kanaler (SACD). Elementene er tilpasset frontene slik at det er mest mulig lik "klang" rund baut.
    Om film er det som teller - kan jeg tenke meg at det finnes rimeligere løsninger som leverer varene.
    Men for meg var det aldri tvil (hadde Audiovector Signature rund baut før dette) om at jeg ønsket "samme" løsning for alle høyttalerene.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har siklet på Chapter lenge, men det er kun av å lese reviews og høre "snakk" fra andre. Desverre ingen demo enda. Synd de ikke har noen 3 eller 5-kanaler eff.forsterker, men prisen hadde vel blitt utopisk.

OKKing, har du hørt noe mer om muligheter for å slå av lyset i Chapter`en? Andre snakket om en bryter, men jeg fikk aldri bekreftet om det var noe de gjorde.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Håkon!
    Chapter leveres per dd uten muligheter for å dimme lyset ned til null. Det er en helt klart svakhet i en hjemmekino. Det jeg gjør er å legge DVD-coveret over lyskilden og da er det hele "OK minus".
    Nå kommker det 3-kanals utgave og den skal jeg ha. Den er nok ikke helt i løypa enda så jeg får nok smøre meg litt.
    Jeg hørte på flere andre forsterkere før jeg valgte denne, men det ikke mye tvil om hva som låt best.
    Prisen er en annen sak - den er ikke hyggelig.:twisted:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Hei Håkon!
    Chapter leveres per dd uten muligheter for å dimme lyset ned til null. Det er en helt klart svakhet i en hjemmekino. Det jeg gjør er å legge DVD-coveret over lyskilden og da er det hele "OK minus".
    Nå kommker det 3-kanals utgave og den skal jeg ha. Den er nok ikke helt i løypa enda så jeg får nok smøre meg litt.
    Jeg hørte på flere andre forsterkere før jeg valgte denne, men det ikke mye tvil om hva som låt best.
    Prisen er en annen sak - den er ikke hyggelig.:twisted:
    5750 pund for 2-kanaleren skulle vel bli i underkant av 70 000,- men Andre gir vel som vanlig et bra tilbud. Allikevel frykter jeg at en 3-kanaler kan bli en kostbar affere. Har du hørt noe estimat på når den skal være ferdig, eller er det bare rykter? Andre nevnte noe til meg, men sa det ikke var noe som ble prioritert. Nesten fristet til å sende de en mail.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får aldrig noen faste datoer der i gården og det er jeg den første til å beklage. Men, ryktene sier nye 2 kanaler nå rett etter påske og flerkanaler "noe" etter dette. Det betyr antageligvis at vi har høst-farger på trærne før dette skjer.:evil:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Vi får aldrig noen faste datoer der i gården og det er jeg den første til å beklage. Men, ryktene sier nye 2 kanaler nå rett etter påske og flerkanaler "noe" etter dette. Det betyr antageligvis at vi har høst-farger på trærne før dette skjer.:evil:
    Hehe, og da tenker du selvfølgelig på høsten 2008?

Datoer og Andre er vel ikke akkurat det som han er flinkest til. Uansett er det spennende å se hva som dukker opp. Skal sende Chapter en liten mail å prøve i det minste å få bekreftet at vi kan vente oss noen nye produkter i løpet av 2007. Synd at nettsiden til Chapter Audio er så lite/tregt oppdatert, minner meg om Hifihuset sin side.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er enda en Definitive Technology SuperCube Reference bestilt fra 'US med 230 VAC mating. Får denne levert sent i juni eller der omkring. Tror dette blir et bra løft selv om én alene leverer bra.
    Forventer lavere gain men "symetrisk" trøkk hele veien. Med 3600 W på sub siden antar jeg at dette blir bra. Blir spennende å se (høre) hvordan dette blir spesielt på film. På musikk forventer jeg mindre eller marginal forbedring.
    Med trykkammerkonstuksjon, stor membranflate og potent forsterker gir dette kjapp og responsiv bass.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye bilder lagt ut på profil

Da har jeg lagt ut nye bilder på min profil. Det hele ble ikke som planlagt da fotografen kun medbragte en sicpack - og ingen kamera!!
    Det ble en hyggelig kveld.
    Har tatt nye bilder med mitt minikamera og har oppdatert profilen. Nye bilder kommer etter hvert når jeg har fått strammet opp fotografen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut OKKing. Spennende å høre hva som skjer med 3-kanals chapter. Du har enda ikke fått kløa etter en enda sintere surroundprosessor? Eller SW 1000be?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Dette ser veldig bra ut OKKing. Spennende å høre hva som skjer med 3-kanals chapter. Du har enda ikke fått kløa etter en enda sintere surroundprosessor? Eller SW 1000be?
    Hei mattman - hyggelig det. 3-kanals Chapter er nok et stykke unna ja slik jeg har forstått det, venter nå i første omgang på den nye med 300W i to kanaler. Burde være rett rundt hjørnet tenker jeg.
    Vedrørende prosessor så ligger det nok litt frem i tid, det er andre prioriteringer akkurat nå. For eksempel en SC Referece subwoofer til som er "under" leveranse. Kommer nok hit medio august tenker jeg. Så noen SW 1000 Be er ikke på blokka per nu.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye nytt og spennende fra Chapter nå. Den gamle returnerer til hifihuset, eller skal du kanskje bruke den på bakkanalene? Kikker litt på effekt for tiden selv, men chapter blir muligens i det dyreste laget. 70.000, - veilledende, men likevel...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snadder her ja, og det ser ikke ut som du har planer om å slappe av med oppgraderingene heller

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •