OKKing sin hjemmekino - Receivere i test - spennende - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mye snadder utstyr det snakkes om her, med astronomiske priser.

Kanskje verdt å ta turen til Sola for en demo av Chapter? :?

Kanskje du gir meg et vink når det skal skje?

A.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster HTS5100 Signature strømrenser er skaffet til veie. Øsnker å fjerne alt av mulig støy fra nett samtidig som dette skal beskytte mot eventuelle overspenninger som kan komme. Har så vidt fått den installert - og jeg må si at den virker solid bygget.
    Men, som alltid dukker det opp nye problemer. Nå har jeg ikke plass til alle komponentene i rack'et lenger og må se etter en annen løsning. Nå er det kabler på kryss-og-tvers. Slikt kan man ikke ha det.....
    Får vel gruble litt på dette før jeg beslutter hva jeg skal gjøre med denne "poteten".

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går for tiden og funderer på en dedikert CD spiller - dette for å løfte kvaliteten på gjengivelse av musikk i kinoen / lytterommet.
    Er egentlig ute etter en god spiller som leverer SACD i multikanal, men disse gror ikke på trær dessverre. Alternativet er å finne en skikkelig CD spiller som også takler SACD i 2 kanaler. Har sjekket litt rundt på diverse forum uten at jeg helt har klart å finne noen gode "spor" å følge, uten at dette koster kjetting for multikanal.
    Gode råd mottas med ærbødighet i denne sammenheng.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej OKKing,

Om jag vore i dina kläder så skulle jag sätta till en D/A omvandlare
    till din Pioneer 989. Jag antar att du är nöjd med vad den presterar
    i SACD. Och 989 är säkert formidabel som transport till en DAC:smile:

En DAC har fördelen att du senare kan ansluta tex en Squeezebox eller
    någon annan digital streamer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er neste DefTech sub på plass - det er bare et ord som dekker: Autoritet!!!:-D Bilder kommer snarlig.

Ellers så har det vært travelt i sommer med testing av flere forforsterkere på oppsettet - uten at den endelige konklusjonen er satt.
    Jeg grubler på om verdien / gleden av å kjøre "full pakke" i 5.1 kanaler (SACD + film) vs konsentrasjon om fet gjengivelse i stereo.
    I dette spørsmålet er jeg mer en mottakelig for meninger og erfaringer - så kjære AVforum medlemmer - Shoot!!!!

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hallo sambygding.
    Har ikke blitt frelst på SACD/DVDAudio. Så i mitt tilfelle hadde nok fet stereo vært tingen, MEN så var dette med hjemmekino da. Her i huset går det nok i 80% kino så dermed er vi like langt her.
    Mvh Arne

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD på tur

Da er Toshiba HD-EP35 satt i bestilling. Regner med leveranse om 2-3uker, helt passe som julegave til meg selv. Fortjent håper jeg....
    Ellers så sikler jeg på en Full HD PJ (Sony 60) - så jeg håper på et svakt øyeblikk en av dagene som kommer.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering på gang

Da er Toshiba EP-35 og Sony VW-60 på plass. Venter Onkyo TX-NR905 i løpet av noen få dager også. Det hele toppes av ny Chapter 2x300 W effektforsterker som er lovet i løpet av uke 4 (om dét stemmer da).
    Så - her har det skjedd mye de siste ukene - bilder kommer

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg misunner deg VW60`en din OKKing, men det var kanskje litt dårlig timing å kjøpe HD DVD nå i lys av de siste dagers hendelser?
    Flott kino har du fått. Savner noen oversikts bilder da

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av ny Receiver

Da har jeg hatt to gjester her siden før påske - Yam RX-V3800 og Onkyo-905.
    De siste dagers avsløring av at både Onkyo og Yamaha har problemer med DTS - MA lydspor har satt en liten demper på entusiasmen. Men det ser ut som at dette prblemet finner sin løsning.
    Har testet disse mot hveandre nå i en periode uten å ha konkludert så langt, men det nærmer seg.
    Spennende å gjøre en slik A-B test over en periode.
    Har denne helgen på meg før jeg konkluderer og leverer tilbake den enheten som ikke skal følges ved i kommende periode.

Utover dette så har jeg også anskeffet ny BD spiller - Samsung BD-P1400. Fungerer etter alle forventniger, og det er hyggelig. Den er ikke rask, men ellers fungerer det bra.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påsken er slutt med sine harer og lam. Etter en A/B test av receivere har jeg nå valgt ONKYO sin toppmodel - 905 og har sendt Yamaha sin receiver RX-V3800 tilbake.
    Onkyo'en er bedre til musikk og film etter min mening. Yam'en er utrolig flott som kinomaaskin men dessverre har denne litt "kantete" og "metrallisk" gjengivelse av lyd for film. Har set at noen har forstått dette som god kanalseperasjon og bra DSP arbeid, men jeg har en annen oppfatning. Onkyo'en er nok mer tilbakelent men leverer yppelig lyd for stereo og fem-kanals lys. Det hele kan virke noe tilbakoverlent, men jeg mener at lydsignaturen er helt perfekt for mine preferanser. Her snakker vi om dynamisk og "myk" lyd uten at det blir kjedelig.
    Jeg har Yamaha i dag og brukte kun 2 minutter på å sette opp RX-V3800 maskinen til mitt bruk. Menyer og grensesnitt er enkelt å forstå og tilpasse den enkeltes behov. For Onkyo er dette dessverre ikke tilfelle - jeg brukte mange timer på å få denne opp slik jeg ønsket med alle opsjoner / valg. Det hele ble noe lettere etter at jeg valgte Engelsk meny i stedet for Svensk. Den Svenske menyen står til stryk (minus) for Norskspråklige mennesker.
    Uansett - etter å ha testet to svært gode receivere i 2 uker har gjort mitt valg. Onkyo'en kommer best ut på lydkvalitet og da ble valget enkelt.
    Onkyo'en står nå her og koser seg med resten av hærlighetene!!!!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å høre om dine erfaringer. Jeg skal ha en receiver selv, og står mellom valget Onkyo vs. Yamaha. Greit å få litt gode tilbakemeldinger. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her var ytterst interessant! Iallefall utfra hva alle skriver om Yamaha som "kinosjef". Har spurt meg om den er så mye bedre da? Må få hørt en Onkyo snart. Det koker kanskje ned til musikk vs film også...

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å høre at det er flere som liker Onkyo. Det er helt klart at Onkyo har gitt Yamaha en utfordring om å være "kinosjef". I mine ører er Onkyo'n bedre på både film og musikk.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Kjekt å høre at det er flere som liker Onkyo. Det er helt klart at Onkyo har gitt Yamaha en utfordring om å være "kinosjef". I mine ører er Onkyo'n bedre på både film og musikk.
    Må si meg enig her ja!
    Onkyo 905 er helt sjef på musikk og film.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel si at på film så er det ikke den store forskjellen, da tror jeg at det koker ned til smak. For musikk mener jeg at Onkyo'en er hestehodet bedre og det er nå jeg spiller musikk at jeg virkelig "lytter" - for da er sansene fokusert kun på lyd og ikke på lyd-og-bilde.
    Uansett - jeg mener at det er et kanonkjøp uansett, med forbehold om at jeg ikke har hørt alle andre kinomaskiner der ute. At Yam'en maksimalt konsumerer 500 W mens Onkyo'en sluker hele 870 W kan være en indikasjon på et lite effektivt design, eller at det er forskjell på tilgjengelige krefter.
    Jeg vet hva jeg mener.....

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din 905 drar faktisk hele 1000W fra strømnettet, mens min 875 drar 870W, så det er jo helt klart at de har en stor fordel der.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har selv kjøpt en Rx-v 3800 til mitt opplegg. Ser at du nesten kjører det samme oppsettet som meg okking. Og ser at du er like fornøyd
    Feil med DTS på Yamaha? Gjelder det alle og må disse da oppdateres..

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Feil med DTS på Yamaha? Gjelder det alle og må disse da oppdateres..
    Det finnes en tråd om dette problemet: http://avforum.no/forum/receivere-fo...aha-onkyo.html

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter på plass

Denne uken kom endelig den etterlengtede Chapter effekttrinnet som jeg har ventet på. Så langt ser og høres det svært bra ut - uten noen merkbar forskjell fra forrige versjon. Bilder kommer etter hvert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •