rogema's kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 183

Tråd: rogema's kino

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rogema's kino

Er nå i full gang med sette i stand kjelleren til stue/kino med bar. Rommet er 3,6 x 6,3 m og jeg håper å få det ferdig i løpet av mai måned hvis alt går som planlagt. Har jobbet med dette prosjektet i en måned nå og det begynner å ligne et rom nå.:-D
    Skal legge ut noen bilder av byggeprosessen, og prøve og oppdatere med nye bilder underveis.

Utstyr i kinoen er:

Onkyo TX-NR905
    Swans F 2.2F
    Swans F 1.1C
    Swans F 1.1R
    SVS PB 13 Ultra Piano Gloss
    Benq 8720
    Adeo rammeleret 93"
    Xbox 360
    Xbox 360 HD DVD addon
    Playstation 3
    Blir nok en del oppgraderinger underveis, men dette er det utstyret som jeg har nå. Tanken er å lage en kino med bar i engelsk stil. Har tyvlånt ideen fra noen andre her på forumet, men det må da være lov :twisted:
    Så kinoen skal se sånn ut når den er ferdig.

og her er rommet.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempespennende - dette kommer til å bli bra. Bare pass på å holde oss oppdatert hele veien - dette liker vi. Engelsk stil passer svært bra med hjemmekino, da er det lov å holde alt i mørk og "kraftig" stil. Lykke til videre.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut de siste bildene. Som du ser har jeg kommet litt lengre, de første bildene er noen uker gamle.Har nå fått opp panel og sponplater. Panel har jeg malt grå og skal lasurbehandles. Driver å skrur opp gipsplater i taket nå og har montert opp stjernehimmel i disse.Var noe forferdelig herk å montere dette i gipsplater, men resultatet ble meget bra. Elektrikeren skal komme rett over påske så det blir ikke mye påskeferie på meg

noen flere bilder

ferdigmalt panel

Stjernehimmel på plass. Ikke lett å ta gode bilder av denne:???:

her var det mye rot:-?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ferdig gipsplater i dag.og klargjort for elektriker over påsken. Har bra flyt om dagen og regner med å kunne se min første film om ikke så altforlenge:-D Kan tenke meg å flytte Patos Basic 410 som bakhøytalere og kjøpe nye fronter og center til maks 25000.- Noen som har noen ideer til bra matching på disse?

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du liker Patos-lyden så er jo Lyric 502 eller 402 ett naturlig valg.Lyric 202c er også en mye bedre senter en basic 210c.
    Jeg synes 502 er en deilig høyttaler med godt driv i bunnen,men mange mener 402 er en bedre høyttaler.Kommer mye ann på rommet ditt hva som fungerer best hos deg.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra Hadde du mye jobb med stjernehimmelen? og ble resultatet bra?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo utrolig bra. Her vil Lyric passe inn som hånd i hanske
    Synes dette med engelsk bar-stil er utrolig tøft. Skulle ønske jeg hadde gjort noe lignende selv, men det krever litt for mye å starte med nå....... Blir spennende å følge denne tråden videre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette er en tråd jeg vil følge med på, får du ett slutt resultat som er 90 % likt tegningen din så vil det bare være helt rått.. Følger spent med videre,husk masse bilder det liker vi Hva med å felle inn høytalere ???

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Dette blir bra Hadde du mye jobb med stjernehimmelen? og ble resultatet bra?
    Hei!
    Ble litt herk da jeg skulle trekke trådene gjennom to lag gips,men resultatet ble bra.:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Ja dette er en tråd jeg vil følge med på, får du ett slutt resultat som er 90 % likt tegningen din så vil det bare være helt rått.. Følger spent med videre,husk masse bilder det liker vi Hva med å felle inn høytalere ???
    Satser på å få det til ja.:-D Blir nok ikke innfellte høyttalere i denne kinoen, men takk for innspillet.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt inn noen stilige Sjølingstadlister som heter Lindesnes som jeg tror vil passe perfekt. Har også handlet inn et stoff som heter black mocca som jeg skal kle veggene med. På gulvet blir det Alloc valnøtt 3 stav som jeg også skal bruke på frontveggen.

Her er listene som skal beises i en valnøtt farge.

Og her er gulvet

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Om du liker Patos-lyden så er jo Lyric 502 eller 402 ett naturlig valg.Lyric 202c er også en mye bedre senter en basic 210c.
    Jeg synes 502 er en deilig høyttaler med godt driv i bunnen,men mange mener 402 er en bedre høyttaler.Kommer mye ann på rommet ditt hva som fungerer best hos deg.
    Har tenkt litt på Lyric 402 og 202c som en grei oppgradering, men jeg får teste ut div utstyr når kinoen blir ferdig.:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sparklet taket ferdig og malt det sort. Lyskassene er også på plass, de skal trekkes med scene molton på undersiden og beises og lakkes på sidene.

Her er noen flere bilder
    Rammen til lyskasse

Taket malt sort med mesnåblå på siden, litt vanskelig å se på bildet men det ble meget bra.:-D

Lyskasse foran ferdig

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nå til med å kle vegger og lyskasser med stoff. Spørsmålet er da om det holder å stifte eller må jeg bruke lim i tillegg for best resultat.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy at du legger ut så mange bilder under prosessen. Fortsett med det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gøy at du legger ut så mange bilder under prosessen. Fortsett med det
    Prøver så godt jeg kan :-D . Hadde håpet på på litt bedre tilbakemeldinger, men er glad for innspill angående kinoen min. Har bestilt 6 x 3 m scenemolton som kommer over helga som skal opp i lyskassene og over scena. Har beiset 50 m med lister i dag og er mer eller mindre rusa etter det.:-D Har også fått inn 12 stk spotter av typen jupiter som skal monteres.
    Alt går nå foreløpig etter planen.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser spennende ut, dette! :-D
    Rommets lengde- breddeforhold tilsier vel at seer- lytteavstanden til lerret / høyttalere blir liggende et sted mellom 3 og 4 meter?
    Spør av nyskjerrighet, ettersom jeg har et lignende fremtidig prosjekt i tankene, men da med romlengde på 4,2m.
    Håper du er klar over at pipa i rommet er en "skremmende god" lydbærer? Vil bare nevne dette, slik at du passer på å isolere denne på en skikkelig måte.
    Isolasjonen må imidlertid være demonterbar, for inspeksjon av pipa!
    Vet at Marantz her på forumet hadde et liknende problem, og sjøl har jeg et pipeløp i det bakre hjørnet i rommet.
    Dette forplanter mye lyd fra (i dette tifellet etasjen under), men jeg kan ikke tenke meg annet enn at problematikken vil gjelde begge veier.
    Bare som et tips, ifall du ikke er klar over det.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var morro! Knall tråd med mye bra bilder, det liker vi.

Virker veldig godt planlagt, er utførelesen i samme klasse blir nok dette veldig bra

Fortsett med bilder fra arbeidet

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ser spennende ut, dette! :-D
    Rommets lengde- breddeforhold tilsier vel at seer- lytteavstanden til lerret / høyttalere blir liggende et sted mellom 3 og 4 meter?
    Spør av nyskjerrighet, ettersom jeg har et lignende fremtidig prosjekt i tankene, men da med romlengde på 4,2m.
    Håper du er klar over at pipa i rommet er en "skremmende god" lydbærer? Vil bare nevne dette, slik at du passer på å isolere denne på en skikkelig måte.
    Isolasjonen må imidlertid være demonterbar, for inspeksjon av pipa!
    Vet at Marantz her på forumet hadde et liknende problem, og sjøl har jeg et pipeløp i det bakre hjørnet i rommet.
    Dette forplanter mye lyd fra (i dette tifellet etasjen under), men jeg kan ikke tenke meg annet enn at problematikken vil gjelde begge veier.
    Bare som et tips, ifall du ikke er klar over det.
    sofaen blir vel omtrent 4m fra lerretet rommetet er vel rundt 6,5 m langt. pipa må jeg bare leve med,men jeg skal få til et bra rom med bra lyd selv om pipa er der. Er det noen som har noen gode ideer om demping?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Dette var morro! Knall tråd med mye bra bilder, det liker vi.

Virker veldig godt planlagt, er utførelesen i samme klasse blir nok dette veldig bra

Fortsett med bilder fra arbeidet
    Skal legge ut mer bilder så fort det blir litt fremgang. Skal lakke listene i mårra og montere stoffet forhåpentligvis.
    Har prøvd å gjøre det etter boka, har vel ikke det beste utstyret her på forumet, men rommet skal bli bra. Men det blir vel en oppgradering eller to når lommeboka tillater det.

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •