rogema's kino - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 183

Tråd: rogema's kino

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Eller kanskje Skrotnisse skal selge noe? blir det ikke swans F1.1 på deg snart
    hehe, å nei du, om jeg selger mine vil jeg liksom ette leve opp til nicket "skrot-nisse" og det blir jo helt feil

Demoen jeg fikk av Holst var såpass bra at ja jeg vurderte det, men det tok vel strengt tatt ikke mer enn ett par minutter vell himme igjen før den tanken var mer eller mindre pensjonert. Swansene er ett par kjempebra høytalere, og etter rabatten er de intet mindre enn fantastiske. Både med hendhold til finish og lyd. Men jeg er avhengig av vill vakker dynamikk, pluss at jeg simpelheten ELSKER hornprinsippet. Dog innbiller jeg meg at swans f1.1f utgaven til snickers is med dexq og fire oberon blokker vil låte helt fremdragende. Uten tvil et megaspennende prosjekt jeg gjerne skulle ha fått hørt, men det ville seg ette slik denne gangen. Selv har jeg så vidt begynt å utforme en småheftig plan selv, men det vil neppe bli gjorte noe med den før til året. Nå håper jeg bare at det ikke dukkker opp noe uforutsett som fucker opp denne ideen!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, å nei du, om jeg selger mine vil jeg liksom ette leve opp til nicket "skrot-nisse" og det blir jo helt feil

Demoen jeg fikk av Holst var såpass bra at ja jeg vurderte det, men det tok vel strengt tatt ikke mer enn ett par minutter vell himme igjen før den tanken var mer eller mindre pensjonert. Swansene er ett par kjempebra høytalere, og etter rabatten er de intet mindre enn fantastiske. Både med hendhold til finish og lyd. Men jeg er avhengig av vill vakker dynamikk, pluss at jeg simpelheten ELSKER hornprinsippet. Dog innbiller jeg meg at swans f1.1f utgaven til snickers is med dexq og fire oberon blokker vil låte helt fremdragende. Uten tvil et megaspennende prosjekt jeg gjerne skulle ha fått hørt, men det ville seg ette slik denne gangen. Selv har jeg så vidt begynt å utforme en småheftig plan selv, men det vil neppe bli gjorte noe med den før til året. Nå håper jeg bare at det ikke dukkker opp noe uforutsett som fucker opp denne ideen!

Venter i spenning på hva den planen er, swans er nok en del mere tilbakelent enn array ja. Hørte 1400 array med 1200MC blokker det var det futt i, men jeg syns det manglet noe helt til de satte på subben til og i lengden blir nok de litt for sprudlende for min del.

Jeg var nede å hørte på Vienna i dag, hørte litt av hvert på den mindre modellen Vienna Acoustics Mozart Grand var den jeg hørte på i denne omgang.
    Den inponerte stort ved flere forskjellige musikk sjangere ga så mye bass at jeg så etter om subben var koblet til.
    Men, i følge en av de som jobbet der så var den lille modellen den som ga mest for pengene, og var mest inponerende.
    Av sonus faber annbefalte han faktisk en stativ høytaler med subb til den prisen.

Jeg skal ikke si noe for sikkert men skal sørge for å få hørt de større vienna snart.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare hørt de største Beethoven concerto grand. Syntes de imponerte stort med stram bass og nydelig mellomtone.Bassen gikk dypt!!
    Fungerte meget bra på all slags musikk. Litt usikker på hvordan den vil fungere i en kino, men tror det kan bli bra. Hadde vært fint å høre noen andres synspunkter på dette.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at jeg får prøvd ut Swans F2.2HT Hjemme hos meg fra neste uke. Roger på Soundwave skulle til og med kjøre de til døra.:-D
    Snakk om service fra soundwave...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundwave har en kundeservice jeg ikke trodde var mulig før jeg fikk oppleve den selv!

Den senteren bør jo gjøre vei i vellinga! skal bli spennende å høre hva du synes om den
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundwave har en kundeservice jeg ikke trodde var mulig før jeg fikk oppleve den selv!

Den senteren bør jo gjøre vei i vellinga! skal bli spennende å høre hva du synes om den
    Ja det blir F1.1 centeren som skal testes ut.
    Gleder meg som en unge.:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

swans

Likte godt swans i de oppsettene jeg har hørt til nå, Diva (horten 06), F2,2 (horten 07), Kenti (når han hadde dem til test) og i trondheim nå i helgen som var. I trondheim var første gangen jeg hørte F1.1.
    Senteren også virker jo svært overbevisende.

Soundwave er greie de, og veldig service da når de kjører det på døra.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var Swans på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fornøyd med swans?

hvordan spiller de egentlig?.

flotte høytalere er det uansett.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

så flott ut

Syns det så flott ut der det sto jeg, eneste som forstyrret litt var SVSen som sto mellom senter og høyre høytaler, sette den bak??
    Var liksom så stilig ellers.
    Grattulerer med flott rom også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooooooooooooooooooooo de er så små og nusselige!!

Skal bli spennende å høre dine intrykk!
    -------
    Mvh
    Rune

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    fornøyd med swans?

hvordan spiller de egentlig?.

flotte høytalere er det uansett.
    Må si det høres lovende ut. Har bare fått testet de ut på Yamaha rxv 657 enda, så jeg regner med at de har en god del å gå på. Skal få lånt meg en Onkyo 875 før helga så da får vi se.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det så flott ut der det sto jeg, eneste som forstyrret litt var SVSen som sto mellom senter og høyre høytaler, sette den bak??
    Var liksom så stilig ellers.
    Grattulerer med flott rom også.
    Det er en XTZ W12.:lol:
    Kanskje jeg skulle kjøpe meg en SVS PC Ultra og sette bak i rommet???
    Eller 2 PB 13 Ultra å sette på hver side foran.:grin:

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooooooooooooooooooooo de er så små og nusselige!!

Skal bli spennende å høre dine intrykk!
    Det er kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuunst!:grin:
    Synes de passet helt perfekt til rommet.Hadde ikke trodd de skulle spilt så bra som de gjorde med Yamahaen.
    Skal på jakt etter noe elektronik i dag. Tror de har midgard på Emtech. Hørt det skal være en bra match, eller kanskje parasound. Får uansett en Onkyo på lån mot helga så da får vi se.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

teste

Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Det er kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuunst!:grin:
    Synes de passet helt perfekt til rommet.Hadde ikke trodd de skulle spilt så bra som de gjorde med Yamahaen.
    Skal på jakt etter noe elektronik i dag. Tror de har midgard på Emtech. Hørt det skal være en bra match, eller kanskje parasound. Får uansett en Onkyo på lån mot helga så da får vi se.
    Så ikke noen Midgard forsterkere hos emtech sist jeg var der, men mulig de bare ikke sto framme akkurat da eller var utlånt.
    Jeg har selv tenkt på løsningen med en Parasound New classic stereo preamp til en Swansf2.2/Midgard løsning, de skal vist not matche godt og så er det muligheter for å integrere stero preen i et surround system.
    En mulighet Parasound har høstet god kritikk for.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke noen Midgard forsterkere hos emtech sist jeg var der, men mulig de bare ikke sto framme akkurat da eller var utlånt.
    Jeg har selv tenkt på løsningen med en Parasound New classic stereo preamp til en Swansf2.2/Midgard løsning, de skal vist not matche godt og så er det muligheter for å integrere stero preen i et surround system.
    En mulighet Parasound har høstet god kritikk for.
    Har en Parasound New Classic 2250 på lån nå. Ble litt mer liv i sakene nå. Han fyren på Emtech sa jeg ville få mindre trykk med Midgard. Stemmer det?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:(

Har en Parasound New Classic 2250 på lån nå. Ble litt mer liv i sakene nå. Han fyren på Emtech sa jeg ville få mindre trykk med Midgard. Stemmer det?
    Det kan jeg desverre ikke svare ja eller nei på ettersom jeg ikke har hørt den forsterkeren du har fått låne, men 250w skikkerlige watt vil nok gi et kjempe løft i forrhold til reciveren du har brukt ja

Derimot tror jeg at Midgard Oberon 6.1 kombinert med en Parasound New Classic 2100 ville gitt vel så mye kontroll og morro .
    Hva bruker du som preamp med den Parasounden ?
    og hva er lydkilen?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fyren på emtech

Jeg er oppefra gjøvik traktene selv opprinnelig og har vert innom Emtech noen ganger, men har liksom ikke fått en helt velkommen følelse der
    Alle kan ikke være like engasjerte og ivrige bestandig men en gang i blant hadde det vert ålreit med litt ekstra.

Blir liksom til at jeg handler mine ting andresteder.

Lykke til med testingen, si fra hvordan du liker det og om du beholder dem

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget er tatt og Swans høyttalerne blir her.
    Er også positivt overrasket over Parasound 2250, men skal teste ut litt flere løsninger før jeg bestemmer meg for forsterker.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg desverre ikke svare ja eller nei på ettersom jeg ikke har hørt den forsterkeren du har fått låne, men 250w skikkerlige watt vil nok gi et kjempe løft i forrhold til reciveren du har brukt ja

Derimot tror jeg at Midgard Oberon 6.1 kombinert med en Parasound New Classic 2100 ville gitt vel så mye kontroll og morro .
    Hva bruker du som preamp med den Parasounden ?
    og hva er lydkilen?
    Har brukt Yamaha 657 som preamp og Xbox 360 som kilde.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •