rogema's kino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 183

Tråd: rogema's kino

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sant det

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hvis du ser på dette som et langtidsprosjekt hvor en separat effektforsterker står på listen, så kan jo en mulighet være å prioritere frontene nå?

Soundwaw har et tilbud på -20% på sine swans høytalere under trondheims messen nå til helga, men Roger på soundwawe pleier å være meget behjelpelig med å gi tilbudet utenom også. Swans F1.1F (sjekk ut holst sin profil her på minhjemmekino eller min rapport i tråden min) koster egentlig 60k, disse minus 20% gir deg ca 48k om jeg ikke har regna helt feil, til den prisen er det intet mindre enn et satans godt kupp! Eller så kan du jo gå for lillebroren og da ha råd til surround høytalere også? Uten tvil ett av de merkene som gir mest for penga, av de jeg har hørt
    Jeg ville annbefalt deg å vente på noen tilbakemeldinger fra messa.
    Har hørt lillebror F2.2 og den var og er rå! den koster orginalt 32,990,- men det er vel noen tilbud på dem også.
    Dessuten får du hele surround pakken derfra for under 50k noe som er et kupp!

Kan jo lese test av f2.2 her ; http://avforum.no/forum/tester-audio...ekinosett.html

Så har de jo en helt utrolig lekker senter også, alt i pianolakk eller lekker rosewood.

Kommer forrøvrig selv fra gjøvik traktene Hifi treff i området ?
    Vurderer Swans nå selv men har så altfor begrenset budsjett a gitt
    Blir kanskje F2.2 med Midgard Oberon utpå nyåret.

Om jeg har det rett skal det spilles på både f2.2 og f1.1 (F1 calibrated forbedret verson!) i trondheim.
    Slenge deg på toget

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sitat

Sitat Kenti's dybdetest:
    "Med Swans F2.2 får man et sett som ser utrolig bra og gjennomført ut, og jeg vet ikke om mange høyttalere som klarer å levere såpass mye og bra i bassområdet til samme pris. De største modellene til Klipsch kan sikkert sammenliknes, men her får man en litt annen tolkning av øvre del av frekvensområdet.

Settet gjør det skikkelig bra i hjemmekinoen også, med basstrykk og dynamikk til de grader. Jeg har litt vanskelig for å se for meg disse i en vanlig stue hvor den bedre halvdel har et ord med i laget, rett og slett på grunn av størrelsen, men i hjemmekinoen får de enhver besøkende til å måpe. Eiergleden ved F2.2F er også enorm, og selv om ikke alle innrømmer dette er det nok ikke helt uvesentlig."

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Ja Monitor Audio så utrolig bra ut.:-D
    Når kommer disse?
    Ifølge Andre på Hifihuset skal de være rett rundt hjørnet. Prisen er uviss ennå. Virker meget spennende.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde vært morsomt å tatt seg en tur til Trondheim, vet bare ikke om jeg får det til i helga.:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ifølge Andre på Hifihuset skal de være rett rundt hjørnet. Prisen er uviss ennå. Virker meget spennende.
    Har ikke hørt Monitor Audio, men får nok ta meg en tur til Hifi huset når de kommer...

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere noen formeninger om Vienna acoustics Beethoven Concerto Grand, tror dere disse kunne vært noe i kinoen. Ser jo utrolig bra ut.:-D

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kino

Kjempestilig Kino Rogema.
    Er litt overrasket over at du la Klipsch`n på hylla. Det er vel ikke mye idag som slår disse på KINO. For all del, skal du lytte mye til musikk, blir bilde noe helt annet. Er også i tenkeboksen når det gjelder høytalere og Electra 1027BE familien stod veldig lenge øverst på ønskelista, men fler og fler syntes det grenset mot perler for svin når det skulle brukes 96% (sterkt nummer sjøl om du kjæm fra gærne sia ta mjøsa) til kino. Så jeg er tilbake på Klipsch tanker og heller mer til elektronikk. Sikkert mange meninger om dette.

Mvh Arne

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Kjempestilig Kino Rogema.
    Er litt overrasket over at du la Klipsch`n på hylla. Det er vel ikke mye idag som slår disse på KINO. For all del skal du lytte vel så mye på musikk blir bilde noe helt annet. Er også i tenkeboksen når det gjelder høytalere og Electra 1027BE stod veldig lenge øverst på ønskelista, men fler og fler syntes det grenset mot perler for svin når det skulle brukes 96% (sterkt nummer sjøl om du kjæm fra gærne sia ta mjøsa) til kino. Så jeg er tilbake på Klipsch tanker og heller mer til elektronikk. Sikkert mange meninger om dette.

Mvh Arne
    Blir nok mere musikk en jeg trodde til å begynne med. Syntes Klipsch ble litt slitsom å høre på i lengden, men var jo utrolig morsomt på film.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg dilemmaet.
    Lykke til videre i din søken. Tror nok du er inne på noe essensielt. Fortsett med med lytterunder og enda bedre, få med deg materiale hjem for testing.

Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok mere musikk en jeg trodde til å begynne med. Syntes Klipsch ble litt slitsom å høre på i lengden, men var jo utrolig morsomt på film.
    Hvis musikk er viktig, sjekk ut denne varianten fra Proac:
    http://www.proac-loudspeakers.com/da...6-ProAcWEB.pdf

Den Proac subben er vel kanskje ikke så aktuell, men høyttalerene .. er fantastiske i mine ører, dog aldri hatt anledning til å høre Proac til film, men testen over lover jo godt.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk er viktig! Vil ha høyttalere som spiller bra på musikk og film, og som ser bra ut i kinoen.
    Synes vel den Proac så litt vel kjedelig ut...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iom at de skal stå i et rom som pr dags er en grei hjemmekino (om jeg ikke har misforstått), så bør du nok finne ett par ht som funker supert på musikk, men som også har trøkk nok til å funke bra på film. Kjedlig med en høytaler som er helt knall på musikk, men som ette gir mer enn brøkdel av ønsket trøkk og virilitet på film om man liker begge Men proac kan jo være interresante å høre på, til tross for at de ser ut som et sløyprosjekt servert av en sjetteklassing høy på møbellim
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra

Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Hvis musikk er viktig, sjekk ut denne varianten fra Proac:
    http://www.proac-loudspeakers.com/da...6-ProAcWEB.pdf

Den Proac subben er vel kanskje ikke så aktuell, men høyttalerene .. er fantastiske i mine ører, dog aldri hatt anledning til å høre Proac til film, men testen over lover jo godt.
    ProAc er en god musikk formidler dog ingen spektakulær film høytaler, om man ser dem oppimot Klipsch er de direkte kjedelige.
    Jeg ville trodd det hoppet hadde blitt vell stort.

Vienna har noen svært god høytalere, kan komme tilbake med litt mer om noen timer.
    Skal opp på forelesning men stikker innom stereofil en tur for en oppfriskning i hvordan de låter

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    ProAc er en god musikk formidler dog ingen spektakulær film høytaler, om man ser dem oppimot Klipsch er de direkte kjedelige.
    Jeg ville trodd det hoppet hadde blitt vell stort.

Vienna har noen svært god høytalere, kan komme tilbake med litt mer om noen timer.
    Skal opp på forelesning men stikker innom stereofil en tur for en oppfriskning i hvordan de låter
    Supert!:-D
    Det er vel dette man kaller service.hehe

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eller

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    iom at de skal stå i et rom som pr dags er en grei hjemmekino (om jeg ikke har misforstått), så bør du nok finne ett par ht som funker supert på musikk, men som også har trøkk nok til å funke bra på film. Kjedlig med en høytaler som er helt knall på musikk, men som ette gir mer enn brøkdel av ønsket trøkk og virilitet på film om man liker begge Men proac kan jo være interresante å høre på, til tross for at de ser ut som et sløyprosjekt servert av en sjetteklassing høy på møbellim
    Som kompisen her som har array, de vil være på tilbud i trodheim de også mener det var 15% da kommer de ned til 68k høyere en buskjettet men bra med futt og fart der.
    Eller kanskje Skrotnisse skal selge noe? blir det ikke swans F1.1 på deg snart

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

np ;)

Supert!:-D
    Det er vel dette man kaller service.hehe

Du er jo fra samme kant av landet som meg vett, må værra litt kompis

Det og så har jeg ikke noe imot å lytte på godt utstyr

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans F1.1 så utrolig tøffe ut. Bare redd de blir for store for rommet....

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj