rogema's kino - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 183

Tråd: rogema's kino

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Valget mellom Patos og Klipsch var for min del enkelt. Patos 502 spilte litt mer behagelig i stereo, men RF83 var veldig mye tøffere på film og leverer ekstermet mye mer trykk. I kinoen er det morrofaktoren som avgjør, så Patos tapte :twisted:
    Må si meg enig her!
    Har nå testet Klipsch RF 83 i et par dager og gliset går snart helt rundt.:-D

Har bare fått testet de ut med Yamaha 657 og syntes at diskanten blir litt dominerende, men ikke så ille som jeg hadde trodd. Skal prøve å få lånt opp en annen forsterker i dag med mer krefter og som er litt "mørkere". Uansett tror jeg dette blir hardt og levere tilbake.
    Nå er det bare å begynne å smiske med dama...:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet ut Klipsch RF83 i noen dager , og kan bekrefte at dette blir mine neste høyttalere.:-D
    Skal prøve å få testet de ut med Parasound A21. Noen som vet hvem som selger disse i Gjøvik området?

Klipsch i kinoen

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempepent! Dette var griseflotte saker, gratulerer!

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Kjempepent! Dette var griseflotte saker, gratulerer!
    Takk!
    Synes RF83 gjorde seg riktig så bra i kinoen.:-D

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med RF83, en utrolig morsom høyttaler

Kinoen ser forsåvidt veldig bra ut den også

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg er fortsatt på høytalerjakt!:???:
    Har nå prøvd ut RF 63 som jeg tror passer rommet litt bedre. Har også hørt på Dali Ikon 8.Spennende Høytaler som jeg likte, hadde vært gøy å prøvd de nede i kinoen. Noen som har prøvd ut disse?
    Eneste jeg er litt skeptisk til er at Ikon serien har en litt"pinglete" center, kanskje man kunne brukt Mentor sin centerhøytaler.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound A21 får du tak i på emtech ved CC Mart'n..:-) Ligger nesten vegg i vegg med Jaktpartner. Kjekt å vite at det er flere raufossinger her :-D Helt vilt bra kino forresten. Nydelig gjennomført! En av mine favoritter hittil! Si ifra når du har fått RF-83 da, og om du har lyst på et lite besøk i nærmere framtid :-)

Mvh Thomas

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten. Anebfaler Klipsch mer enn Dali til kino. Men nye Ikon 8 spiller tøfft den også. :-) Men til kino hadde jeg helt klart valgt Klipsch. Makan til råskap av en høyttaler finner man ikke i den prisklassen! :-D Om du har lyst på en skikkelig center, så er jo Klipsch sin største center vanvittig rå også ;-) Det er akkurat det som er litt dumt med Dali.. Centerne demmers er litt "pinglete" i forhold til mange andre merker og modeller.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Forresten. Anebfaler Klipsch mer enn Dali til kino. Men nye Ikon 8 spiller tøfft den også. :-) Men til kino hadde jeg helt klart valgt Klipsch. Makan til råskap av en høyttaler finner man ikke i den prisklassen! :-D Om du har lyst på en skikkelig center, så er jo Klipsch sin største center vanvittig rå også ;-) Det er akkurat det som er litt dumt med Dali.. Centerne demmers er litt "pinglete" i forhold til mange andre merker og modeller.
    Driver å tester ut RF 63 nå med RC 64(låter meget bra på) hjemmekino. Syntes det var mer sprut i RF 83, Så blir det Klipsch så heller det mot RF 83.
    Var på en lytterunde i oslo i dag, og muligheten er stor for at jeg går for Vienna beethoven eller Focal Electre BE i kinoen. Må si jeg likte lyden på disse høyttalerne meget bra.:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Parasound A21 får du tak i på emtech ved CC Mart'n..:-) Ligger nesten vegg i vegg med Jaktpartner. Kjekt å vite at det er flere raufossinger her :-D Helt vilt bra kino forresten. Nydelig gjennomført! En av mine favoritter hittil! Si ifra når du har fått RF-83 da, og om du har lyst på et lite besøk i nærmere framtid :-)

Mvh Thomas
    Er du Raufossing?:-D Besøk er alltid hyggelig!Har igjen litt småfinish og få nye høytalere på plass, men en demo kan vi vel klare å få til.hehe:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, iallefall nesten. Bodde ikke langt unna skumsjøen. Mine foreldre bor jo der enda, så er stadig vekk ovenfor. :-) Jada, bare ta den tiden du trenger du, så kan du gi beskjed, så kan vi se hva vi får til ;-) Brenner for kino jeg også, men penga er ikke tilstede enda. Når jeg får meg 100% fast jobb, så blir det vel noen godbiter i stereon, og et kino oppsett med tiden :-D

Ja er nok mer sprut i 83 enn 63, men så er det jo større elementer også. BE er en pryd for øret. Iallefall for min del. Er veldig glad i BE diskanten til Focal selv. Har desverre ikke fått lånt bort ørene til Vienna beethoven, men har hørt det er en kjempe høyttaler. :-) Regner med du blir fornøyd om du velger Focal eller Klipsch uansett. 2 kjempe høyttalere :-) Focal er jo best prioritert om du hører på musikk. Klipsch er nok hakket råere kinoformidler vil jeg tro, men når det kommer til detaljer etc, så klarer ikke Klipsch å følge etter Focal Electra BE.. Prisen tatt i betraktning selvfølgelig :-)

Mvh en x-skænsing

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rogema's kino, innkjøp av høyttalere til rundt 50000

Har nå funnet ut at Klipsch RF serien ikke er noe for meg.Har vært på noen lytterunder for å finne grom høyttaleren.:-D Noe som ikke er helt enkelt. Receiveren skal også byttes ut og da tenker jeg evt Onkyo 875 eller Yamaha 3800 og kjøpe på effekt ved en senere anledning.
    Så da blir spørsmålet blir hvilke høyttalere i sorround for rundt 50000.-???????
    Foreløpige favoritter er som følger.
    • Vienna acoustic beethoven, Haydn grand,Maestro grand
    • Focal Electra serien(brukt)
    • Sonus Fabergrand piano serien

Har hørt Vienna og Focal, men har ikke fått hørt Sonus Faber, men jeg likte utseende på disse.

Noen som har noen tips om andre høyttalere jeg burde høre på?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ser på dette som et langtidsprosjekt hvor en separat effektforsterker står på listen, så kan jo en mulighet være å prioritere frontene nå?

Soundwaw har et tilbud på -20% på sine swans høytalere under trondheims messen nå til helga, men Roger på soundwawe pleier å være meget behjelpelig med å gi tilbudet utenom også. Swans F1.1F (sjekk ut holst sin profil her på minhjemmekino eller min rapport i tråden min) koster egentlig 60k, disse minus 20% gir deg ca 48k om jeg ikke har regna helt feil, til den prisen er det intet mindre enn et satans godt kupp! Eller så kan du jo gå for lillebroren og da ha råd til surround høytalere også? Uten tvil ett av de merkene som gir mest for penga, av de jeg har hørt
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans har jeg ikke hørt , men gud for noen svære beist hehe...:-D
    Kan absolutt være verdt å lytte på disse.
    Kommer helt klart til å kjøpe effektforsterker etterhvert.Har også tenkt tanken på å kjøpe fronter og center nå og kjøpe surround senere.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Milde makaroni!

Denne kinoen har gått meg hus forbi.

Virkelig lekkert.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Milde makaroni!

Denne kinoen har gått meg hus forbi.

Virkelig lekkert.
    Takk for det!
    Har ikke lagt den ut enda. tenker jeg venter til høyttalere og div er på plass.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som slo meg med swansene er at de virker langt større på bildene enn hva de egentlig er, misforstå ikke, de rager 177cm i været og veier 116kg pr stk, men holst har disse i ei normal leillighetsstue, og det tok ikke mange minuttene før man vendte seg til å ha de der uten å tenke på at de ruvet for mye i været. Pluss at de er noen av de lekreste møblene jeg har sett når det kommer til høytalere. Absolutt verdt å sjekke ut.

Ellers kan du jo kanskje sjekke ut Gradient Revolution 05 som devilej har kjøpt seg, jeg har IKKE hørt de selv enda, men det er ekstremt mye skryt om de på nettet, pluss at de ligger vel på 40k under såkalte kampanjedager (noe jeg mistenker at skjer ganske ofte).
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, denne kinoen har gått meg hus forbi. Vanvittig lekker. Her fikk jeg mange ideer til min egen kino:-D

Til rundt 50k, så ville jeg som MA mann ha sjekket ut disse

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...end-serie.html

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd de kan bli litt store i kinoen som er 6,3 X 3,5m ,men de ser jo utrolig bra ut da.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Huff, denne kinoen har gått meg hus forbi. Vanvittig lekker. Her fikk jeg mange ideer til min egen kino:-D

Til rundt 50k, så ville jeg som MA mann ha sjekket ut disse

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...end-serie.html
    Ja Monitor Audio så utrolig bra ut.:-D
    Når kommer disse?

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •