rogema's kino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 183

Tråd: rogema's kino

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette blir jo utrolig lekkert. Likte spesielt parketten på lerretsveggen.
    Jeg har nettopp byttet fra Lyric 502 til RF83 i kinoen min, og det har ikke gitt meg noen problemer lydmessig i forhold til størrelse på høyttalerene. På film fungerer også disse mye bedre. Spiller du mye stereo i dette rommet, kan det godt hende at Patos er det fornuftige valget av disse 2, men er det som hos meg med 99% film og konsert-dvd vil jeg absolutt anbefale deg å teste Klipsch
    Har akkurat lånt med meg Patos Lyric 402 og fått hørt litt på de. Synes diskanten fikk seg et stort løft i forhold til Basic 410(Skulle bare mangle). Skal prøve å få lånt opp Klipsch RF 83 over helga og teste de mot hverandre, Når det gjelder dynamikk er det vel få som slår Klipsch, men det skal bli spennende og teste ut.
    Rommet vil bli brukt til 90% film og 10% musikk tror jeg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hva resultatet av testen blir :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo bare utrolig bra da, mangler bare en sofa nå:-D så er du skikkelig i gang..Kul ide dette med parketten..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utroilg pent, og ikke minst BRA jobba!

Stilig med parkett opp langs sidene ved lerretet! Også noe nytt som ingen andre har

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker kino! Liker godt løsningen med brede lister som deler opp sideveggene, og ser at flere her inne har gjort dette nå. Med litt teppe på gulvet og småjusteringer sitter nok lyden skikkelig også.
    Syntes selv det var meget stor forskjell på Basic og Lyric fra Patos når jeg lyttet til dem selv, spesielt mellomtone/diskant. Klipsch har jeg liten erfaring med, har bare hørt dem i mindre heldige butikkopsett dessverre...

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Dette ble jo bare utrolig bra da, mangler bare en sofa nå:-D så er du skikkelig i gang..Kul ide dette med parketten..
    gulvet på veggen var madamen sin id'e, men jeg må si det ble bra. :-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt en lang natt med Patos Lyric 402 og må si meg imponert av disse ht. Skulle kanskje ønske at de var litt mer oppløste i toppen. På andre siden når jeg hørte Klipsch RF 83 syntes jeg de var litt Skarpe i toppen.Noen ideer om elektronik til disse? Dama sier spar penger og kjøp Klipsch, men jeg er ikke sikker.:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skulle legge ut kinoen min på min hjemmekino, så kan dere stemme:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hva resultatet av testen blir :-D
    Har en god følese når det gjelder Klipsch, men du har jo gjort denne testen. Hva synes du? Hvis ikke diskanten blir et problem så blir dette mine neste ht.:-D

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vannvittig bra gjennomført :-D
    Jeg liker også veldig godt den stilen du har gått for. Eneste jeg ville gjort annerledes er å malt sideveggene enda litt mørkere. Både for å minske lysspredning fra PJ og ikke minst, fått enda mer "brun pub" følelse

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Har en god følese når det gjelder Klipsch, men du har jo gjort denne testen. Hva synes du? Hvis ikke diskanten blir et problem så blir dette mine neste ht.:-D
    Jeg kjører med Denon 2807 som pre og Arcam P1000 som power. Opplever ikke diskanten som noe problem på dette oppsettet, og lydbildet blir mer og mer komplett for hver dag med innspilling.
    Jeg tror nok det du hører i diskantområdet kan komme av at en Yamaha 657 umulig kan ha nok krefter til å drive 3stk 8" elementer. Orker den ikke dra bassen skikkelig vil diskanten bli dominerende og skarp.
    Uansett om du velger 402 eller RF83 må du nok inn med et effekt-trinn her for fullt utbytte av høyttalerene.
    Jeg testet Klipschene i hifi-oppsettet mitt først på Parasound P3/A21. Denne komboen spilte så bra at jeg måtte veksle flere ganger frem og tilbake mellom Klipsch og mine 3 ganger så dyre hifi-høyttalere for å sammenligne. RF83 klarte seg skremmende godt i denne testen, og det uinnspilt. Skal du ha et effekt-trinn i kinoen anbefaler jeg deg derfor på det varmeste å teste en Parasound A21. Ettersom jeg planlegger å gå over til rør i hifi-oppsettet mitt regner jeg med at min A21 overtar for P1000 i kinoen, og at en H/K 645 erstatter Denon 2807.

Valget mellom Patos og Klipsch var for min del enkelt. Patos 502 spilte litt mer behagelig i stereo, men RF83 var veldig mye tøffere på film og leverer ekstermet mye mer trykk. I kinoen er det morrofaktoren som avgjør, så Patos tapte :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Vannvittig bra gjennomført :-D
    Jeg liker også veldig godt den stilen du har gått for. Eneste jeg ville gjort annerledes er å malt sideveggene enda litt mørkere. Både for å minske lysspredning fra PJ og ikke minst, fått enda mer "brun pub" følelse
    Bildet lyver litt p.g.a. blitz. opplever veggene som mer en mørke nok.Det å lazurbehandle veggen fikk frem den pub"følelsen" du prater om.:-D Er veldig fornøyd med fargevalget.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med Denon 2807 som pre og Arcam P1000 som power. Opplever ikke diskanten som noe problem på dette oppsettet, og lydbildet blir mer og mer komplett for hver dag med innspilling.
    Jeg tror nok det du hører i diskantområdet kan komme av at en Yamaha 657 umulig kan ha nok krefter til å drive 3stk 8" elementer. Orker den ikke dra bassen skikkelig vil diskanten bli dominerende og skarp.
    Uansett om du velger 402 eller RF83 må du nok inn med et effekt-trinn her for fullt utbytte av høyttalerene.
    Jeg testet Klipschene i hifi-oppsettet mitt først på Parasound P3/A21. Denne komboen spilte så bra at jeg måtte veksle flere ganger frem og tilbake mellom Klipsch og mine 3 ganger så dyre hifi-høyttalere for å sammenligne. RF83 klarte seg skremmende godt i denne testen, og det uinnspilt. Skal du ha et effekt-trinn i kinoen anbefaler jeg deg derfor på det varmeste å teste en Parasound A21. Ettersom jeg planlegger å gå over til rør i hifi-oppsettet mitt regner jeg med at min A21 overtar for P1000 i kinoen, og at en H/K 645 erstatter Denon 2807.

Valget mellom Patos og Klipsch var for min del enkelt. Patos 502 spilte litt mer behagelig i stereo, men RF83 var veldig mye tøffere på film og leverer ekstermet mye mer trykk. I kinoen er det morrofaktoren som avgjør, så Patos tapte :twisted:
    Er klar over at 657 ikke strekker til, så jeg må nok krype til korset å oppgradere. Har forøvrig ikke testet Klipsch med Yamaha, men med H/K i butikken. Skal prøve å få lånt med meg en receiver også når de skal testes i kinoen.:-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig lyst på vegghøytalere. Så da får jeg samme problemet som deg når det gjelder Patos.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig lekkert! VELDIG! Her blir det nok mye gøy fremover!

Bra jobba, og du har en kino du kan være utrolig stolt over..

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Veldig lekkert! VELDIG! Her blir det nok mye gøy fremover!

Bra jobba, og du har en kino du kan være utrolig stolt over..
    Takk for alle tilbakemeldinger. Har blitt en del timer med jobb, men jeg kan si til alle som går med planer om å bygge seg en kino.
    DET ER VERDT DET .

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Ja leker med tanken på kjøpe sofa fra Statene http://www.4seating.com/images/Nemesis_RO1TT06.jpg men vi får se.:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig lyst på vegghøytalere. Så da får jeg samme problemet som deg når det gjelder Patos.
    Ja det er merkelig at Patos ikke kan komme med en surroundhøyttaler til å henge opp. Hadde garantert økt omsetningen deres.
    JBLene mine har likevel fungert veldig bra sammen med Patos, så savnet av et helhetlig oppsett går mer på det visuelle i rommet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er merkelig at Patos ikke kan komme med en surroundhøyttaler til å henge opp. Hadde garantert økt omsetningen deres.
    JBLene mine har likevel fungert veldig bra sammen med Patos, så savnet av et helhetlig oppsett går mer på det visuelle i rommet
    Blir litt håpløst med 4 store høytalere i kinoen ser jeg nå:???: så jeg må finne på noe annet...

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet lyver litt p.g.a. blitz. opplever veggene som mer en mørke nok.Det å lazurbehandle veggen fikk frem den pub"følelsen" du prater om.:-D Er veldig fornøyd med fargevalget.

Okei, ja resultatet ble bra!
    Drømmen min må være å ha en noenlunde kino som du har og et rom utenfor i samme stil med biljardbord og pokerbord

Bor i leilighet nå, får vente til det blir hus.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •