Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 379
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal være fullt mulig med en liten intern kabelomkobling, Rogue selv sier dette rocker som pokker osv, men jeg ville nok uansett gått for bi-amping ettersom et oppsett med 2xStereo90 ville gitt svært store tilpasningsmuligheter med tanke på rørbytte for hver enkelt kanal.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode

Og devilej, tenkt bare hvordan du kan kjøpe min Stereo90 for så og bi-ampe eller brokoble dem til høyttalerne dine...
    Rogue selv sier dette er på nivå med M-150
    Det kunne sikkert vært spennende, men jeg føler at jeg har mer enn nok krefter nok i en.
    I øyeblikket er Rougen på utlån og den står å driver et par JBL TL260. Har faktisk ingen problemer med dette heller, og eieren av høyttalerene er mektig imponert. Jeg tipset han om din, men etter et nylig bilkjøp er han dessverre blakk :???:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, jeg later til å være en av de få som selger en SVS, og en til og med en tube! Kan vel ikke si jeg gleder meg til at den forlater meg, men jeg har virkelig ikke plass, så da får det bli noe annet- Klipsch subwoofer!

Gjør det enkelt; 1x RT-12d, 1x RT-10d, 1x KW-120-THX, 2x RSW-10d eller 2xRW-12d?

Bør minne om at musikalske kvaliteter er proriteringen. Det skal selvsagt grynte litt av filmspor, men ingen de listede forslagene burde ha noen særlige mangler i så måte skulle jeg tro.
    Og ja, alle subwooferne finner dere her: Subwoofer

Hjølp, kjør debatt
    *BUMP*

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått kablen ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, kabel på plass. Har vel ikke akkurat fått tatt i bruk enda...Kjøpte den vel strengt tatt fordi det ville vær kjekt å ha. Har strengt tatt ikke bruk for den akkurat nå, må bare få solgt rørforsterkeren
    Men den var i prima stand, så takk så meget

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere kan se er Stereo 90 fremdeles til salgs, men jeg må få lov til å kose meg med den så lenge den står her, og himmel og hav...
    Nesten så jeg dropper hele salget, for jeg tror jeg har funnet en rørkombo i stjerneklassen!
    Nåværende rørbestykning er som følger:

Electro-Harmonix 6550HE
    Electro-Harmonix 6550 EH
    Sylvania 6N7GTB
    Sylvania 6SN7GTB Chrome Dome
    Sovtek 12AX7LBS
    Sovtek 12AX7LPS

Særlig likeretterrørene her er ikke akkurat billigste sort, men det endret lydbildet radikalt! Testet (kanskje litt vel kjapt) 6550HE-rørene, da med JAN-Military som likeretterrør(Tung-Sol 12ax7 på inngang), og det falt ikke helt i smak, passet da bedre med Tung-Sol 6550. Men så presterte jeg av alle ting å ødelegge ene 6550-røret fra Tung-Sol. Skulle bytte rør, ett ramlet i bakken, og da var det takk og farvel...10 poeng til meg for den ja! Koster bare noen hundrelapper med ett enkelt rørm trenger tross alt ikke machtede par takket være Rogues løsning for bias-justering, men akkurat nå er bedre lydmessige løsninger funnet.

Men tilbake til LYDEN.
    EH kontra Tung-Sol, begge 6550, låter mer nøytralt for å si det enkelt. Tung-Sol varmer opp lydbildet, men maler med en noe bredere pensel, men dette rettet JAN-military fint opp og matchen der var gull. Med Sylvania 6N7GTB på plass fikk imidlertid EH endelig blomstre.
    Det oppleves som forsterkeren faktisk har fått noen flere hestekrefter i bunn, for bassen graver litt dypere, men det er strammere og MYE mer detaljert.
    Mellomtone og diskant låter nå mer naturlig og "ekte", men med helt glitrende oppløsning. Det klinger høyere og lysere i toppen, men den økte oppløsningen gir her faktisk en opplevd følelse av mer fylde, så det blir aldri for lyst eller skarpt på noen måte. HiFi-klisjéer må tas i bruk her, for under siste avspilling av Vidar Busks kanskje beste album, "Venus, Texas", hørte jeg virkelig toner og lyder jeg aldri har hørt før, og det er vel et godt tegn?

Inngangsrørene Sovtek 12AX7LBS skal visstnok ha noe mer mikrofoni enn det jevne 12AX7-rør, men selv på mine ekstremt følsomme høyttalere(102db) er det knapt hørbart sus på tomgang. Med andre ord ingenting å syte over, og med mindre følsomme høyttalere blir det enda mindre. Uansett veier det opp mer enn massevis for hvordan (advarsel, hifi-klisjé kommer) et slør har blitt løftet og jeg kommer enda nærmere musikken. Skillet mellom gode og dårlige innspillinger er nå også langt større. Nevnte Vidar Busk låter bedre enn noensinne, men skillet over til en mer middelmådig innspilling av The Jayhawks(imidlertid meget god musikk) er blitt enda litt større.

Akkurat her er det vel ikke akkurat det at samme rørtype(12ax7) fra Tung-Sol som jeg også har liggende er noe dårligere, snarere tvert i mot, Tung-Sol er noe av det mer kostbare på markedet, men matching er sjeftriks nummer én, og da er ikke alltid dyrest best...

Avslutningsvis; ja, forsterkeren er fremdeles til salgs, men de som skulle finne på å ringe og spørre og grave om forsterkeren må heretter vente seg en gråtende mann som kommer til å savne en magisk forsterker...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Avslutningsvis; ja, forsterkeren er fremdeles til salgs, men de som skulle finne på å ringe og spørre og grave om forsterkeren må heretter vente seg en gråtende mann som kommer til å savne en magisk forsterker...
    Hvorfor selger du da?
    Snakk om å pine seg selv

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg burde bare pakket den ned og ventet til noen hadde vett til å kjøpe den, men så smart er vi ikke nei! Grunnen til at jeg selger er litt at den kanskje er litt i overkant kostbar for meg akkurat nå, og litt at jeg vil gjøre kinodelen litt mer HD-klar.
    På den annen side gråter jeg ikke akkurat blod om det mot alle odds ikke skulle være noen som vil kjøpe den, jeg klarer fint å leve med et glitrende stereoanlegg, så får heller kinoen vente på tur

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres nå veldig "vinn-vinn" ut for meg?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På sett og vis, ja. Grom stereo eller siste, heiteste innen hjemmekino, jeg ser ingen negative sider:P

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, deilig å lese om opplevelsene dine. Det som er ekstra artig er at det du endte opp med som din beste rørkombinasjon (EH, Sovtek og Sylvania) er ekstakt den samme som jeg hadde i min når jeg hadde Stereo 90....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe, deilig å lese om opplevelsene dine. Det som er ekstra artig er at det du endte opp med som din beste rørkombinasjon (EH, Sovtek og Sylvania) er ekstakt den samme som jeg hadde i min når jeg hadde Stereo 90....
    Det er med stor interesse jeg leser denne tråden.
    Nå når ferie o.l endelig er avviklet og jeg hadde tenkt å vie Rogue og rørbytte litt tid, så titter solen frem. Dette medfører bygging av hundegård og beising av hus, så prosjektet er skjøvet enda lengre utover høsten :???:
    Bare et dumt spørsmål Anfield. Sto det Sovtek og Sylvania i forsterkeren når jeg overtok den?ops:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Sto det Sovtek og Sylvania i forsterkeren når jeg overtok den?ops:
    Ja. 6SN7GT-rørene fra Sylvania var det første jeg oppgraderte på min (din)forsterker. Det gav nesten den største bedringen i lyden. Sovtek-rørene er de som stod i originalt, og de ble stående i også etter testing av andre kandidater fra JJ, Telefunken m.fl.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Great minds think alike
    Det som imidlertid er litt rart i så måte er at du har elektrostathøyttalere, mens jeg har Klipsch i kjøleskapstørrelse, ikke akkurat likt utgangspunkt...
    Men kanskje denne komboen ganske enkelt er det som skal til for at Stereo90 virkelig skal vise sitt fulle potensiale?
    Kan også nevne at jeg murret litt for meg selv tidligere om at bassrespons og basskontroll ikke var helt der jeg ville ha det, men med dette røroppsettet er liksom bare alt på plass

Så "devilej", du vet hva du har å teste, med mindre disse rørene allerede står i forsterkeren din da

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle ikke mot formodning ha testet 275'en fra McIntosh i oppsettet ditt?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Som tidligere nevnt i tråden har jeg hørt 275 ved flere anledninger, på en forskjellige høyttalere, forskjellige rom og i det hele tatt, og når jeg først startet rørforsterkerjakten i våres var den blandt kandidatene. Den var et "sikkert kjøp", kunne ikke trø feil der liksom.
    Jeg mener fremdeles den er en meget god forsterker, men intet 275-basert oppsett jeg har hørt har på noen måte vært i nærheten av den lyden Stereo90 skaper hjemme hos meg nå.
    Om akkurat den uttalelsen nødvendigvis betyr så mye kan sikkert diskuteres, jeg har jo ikke fått gjort en AB-test
    Men jeg tør allikevel være rimelig sikker i min sak, Stereo90 er en bedre forsterker enn MC275. Og da mener jeg i den forstand at den er nøytral i utgangspunktet(god mystisk magisk, kraftfull og blablabla), men den kan tilpasses anlegget i enestående grad. Hvilket jeg da vitterlig har gjort
    Billigere er den også. Og igjen, 275 er en kanonforsterker, mer der har jeg inntrykk av at man er mer prisgitt kontruktørens valg, og forsterkerens lydsignatur, kontra Stereo90 hvor man i praksis kan velge selv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der røyk Roguen, og sendes i morgen til sin nye eier. Faktisk den forrige eieren, han savnet den så mye Det er da koselig, selv om han skal bruke den på "tv-anlegget"...Nåja, han om det, men "hoved-stereoen" der i gården koster noen årslønner, og i slikt selskap må selv en Stereo90 finne seg i å ikke spille førstefiolin. Kan forresten nevne at denne meget hifi-drevne herremann "ikke ville hatt en McIntosh MC275 om jeg fikk den slengt etter seg, Stereo90 er utrolig mye bedre", så alle som ikke hadde vett til å slå til mens den lå ute til salgs, dere aner virkelig ikke hva dere har gått glipp av...

Men til poenget.
    HVILKEN FORSTERKER SKAL JEG KJØPE NÅ???
    Det blir transistor i første omgang, og det er fremdeles Klipsch RF-7, PS Audio PCA-2 og Jungson Moon Harbour HDCD Lux som er parhester.
    Rør kommer nok tilbake en dag, enten i form av rørpre, rørbuffer, rørDAC eller bi-amping med et lite rørtrinn til hornene, men først er det effektforsterker som gjelder.

Jeg trenger ikke så helsikes med utgangseffekt(men takker heller aldri nei til slikt), strøm derimot, så mye som mulig og noe med skikkelig tyngde i bunn hadde vært fint. Budsjettmessig håper jeg å holde meg til 10000, men kan vel sikkert strekke meg litt om trangen blir for stor.

Kjør debatt!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En spurte meg for 1år siden om ett bruktkjøp til sin RF7.
    Jeg visste om at det lå en Adyton cordis 1.6. på HFS. Og alle mine erfariger med Adyton ville tilsi at det skulle være en kjempematch.
    Hørte nå ikke noe mere fra fyren før etter 2 måneder der han fotalte om stooor synergi mellom RF7 og AC1.6.
    Og han nøt musikk som aldri før

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en bedre kilde?

Ellers? Primaluna? Cary?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der røyk Roguen, og sendes i morgen til sin nye eier.
    Hvorfor? Sist jeg var innom her hadde du nådd den 7. himmel, med god fart oppover, med Rogue + Klipsch.

Side 9 av 19 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •