Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 379
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, rapporter skal komme, men et par ting er allerede nå fullstendig åpenbare.

Stereo 90(vel og merke med nåværnde rør-oppsett) og RF-7 er en fabelaktig kombinasjon. Selv etter få timer spillte det virkelig MUSIKK, og det med en dynamikk jeg nesten har problemer med å beskrive med ord.
    Hvilket fører meg over til nesten åpenbarhet.

Mine bekymringer angående forsterkerens evne til å holde styr på digre RF-7 var det reneste vissvass, tull og tøys og nå fatter jeg ikke hva jeg tenkte på i det hele tatt den gangen. Jeg vet mange har f.eks. de største Oberon-blokkene på RF-7, men herregud, hvor høyt skal man spille da?!? Jeg dro på med Metallica så trommene nærmest slo ut jekslene mine(subwooferen er veldig AV ja), å herre hvor heftig, men uansett hva galskap jeg fant på stod Stereo 90 fjellstøtt og blomstret til som aldri før.
    At RF-7 ikke trenger hundrevis av watt sier seg selv, strømforsyning av ypperste sort derimot, det skal jeg heller gå med på, og i så måte leverer Stereo 90 så jeg knapt får jublet nok over hvilket gullkjøp den forsterkeren er.

Det hele minner faktisk skremmede mye om da jeg for noen uker siden hørte Jbl Array 1400 og McIntosh MC402. Særlig detaljeringen og dypbassen er ikke helt der ennå(får da være måte på), men det kommer seg nok kraftig i kommende uker og måneder. Ellers er jeg nesten sjokkert over hvor mye som allerede er på plass i lydbildet. Bakgrunnen er det sortest kull, den dynamiske kontrasten kan ikke kalles annet enn ekstrem, men best av alt er hvordan musikken har fått luft under vingene og bare flyter ut som den største selvfølgelighet, samtidig som gitarriff og trommer gir kroppen regelrett juling!

Helt merkelig opplevelse, helt fantastisk og jeg kunne ikke vært mer fornøyd

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hærlig at det begynner å sitte. Det er skikkelig gøy. Gratulerer med høyttalere forresten.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er deilig når man føler at alt begynner å sitte, ja:-)
    Vært digg med en liten lytt der!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Joda, rapporter skal komme, men et par ting er allerede nå fullstendig åpenbare.

Stereo 90(vel og merke med nåværnde rør-oppsett) og RF-7 er en fabelaktig kombinasjon. Selv etter få timer spillte det virkelig MUSIKK, og det med en dynamikk jeg nesten har problemer med å beskrive med ord.

Mine bekymringer angående forsterkerens evne til å holde styr på digre RF-7 var det reneste vissvass, tull og tøys og nå fatter jeg ikke hva jeg tenkte på i det hele tatt den gangen. Jeg vet mange har f.eks. de største Oberon-blokkene på RF-7, men herregud, hvor høyt skal man spille da?!? Jeg dro på med Metallica så trommene nærmest slo ut jekslene mine(subwooferen er veldig AV ja), å herre hvor heftig, men uansett hva galskap jeg fant på stod Stereo 90 fjellstøtt og blomstret til som aldri før.
    At RF-7 ikke trenger hundrevis av watt sier seg selv, strømforsyning av ypperste sort derimot, det skal jeg heller gå med på, og i så måte leverer Stereo 90 så jeg knapt får jublet nok over hvilket gullkjøp den forsterkeren er.

Det hele minner faktisk skremmede mye om da jeg for noen uker siden hørte Jbl Array 1400 og McIntosh MC402. Særlig detaljeringen og dypbassen er ikke helt der ennå(får da være måte på), men det kommer seg nok kraftig i kommende uker og måneder. Ellers er jeg nesten sjokkert over hvor mye som allerede er på plass i lydbildet. Bakgrunnen er det sortest kull, den dynamiske kontrasten kan ikke kalles annet enn ekstrem, men best av alt er hvordan musikken har fått luft under vingene og bare flyter ut som den største selvfølgelighet, samtidig som gitarriff og trommer gir kroppen regelrett juling!

Helt merkelig opplevelse, helt fantastisk og jeg kunne ikke vært mer fornøyd
    Gratulerer med lyd-nirvana. Gøy å høre at du får det til å sitte så bra og at Rogue virkelig gjør jobben hos deg også :-D
    Kjører du triode?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det gleder meg stort å lese dette, og er glad for at du ikke solgte Roguen din før du fikk forsøkt den på RF7. Jeg synes det er "dumt" at Stereo 90 ikke lenger står i mitt oppsett, men jeg har en spennende sak på gang. Også den rør, jeg glemmer ikke den gløden og forelskelsen som den første opplevelsen med Rogue gav meg.

Hundrevis av watt er en smule "oppskrytt" ja, men en stabil og solid strømforsyning er et "must".

Grattis med nye høyttalere og nyt musikken.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hærlig at det begynner å sitte. Det er skikkelig gøy. Gratulerer med høyttalere forresten.
    Thank you very much som han Elvis sa

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er deilig når man føler at alt begynner å sitte, ja:-)
    Vært digg med en liten lytt der!
    Er bare å ta helikopteret til Bodø, så fly via Oslo og Bergen til Haugesund og sette seg på flybussen det

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer med lyd-nirvana. Gøy å høre at du får det til å sitte så bra og at Rogue virkelig gjør jobben hos deg også :-D
    Kjører du triode?
    Nope. Har nesten bare brukt ultralineær modus til nå. Triode-modusen gav ikke noe særlig løft på RF-3, men nå er det jo klinkende klart at RF-7 er ganske andre saker, så det skal testes det også. Må bare få høyttalere over den første "kneiken", så det faktisk lar seg gjøre å evaluere forandringer utenom d høyttalerne selv står for.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det gleder meg stort å lese dette, og er glad for at du ikke solgte Roguen din før du fikk forsøkt den på RF7. Jeg synes det er "dumt" at Stereo 90 ikke lenger står i mitt oppsett, men jeg har en spennende sak på gang. Også den rør, jeg glemmer ikke den gløden og forelskelsen som den første opplevelsen med Rogue gav meg.

Hundrevis av watt er en smule "oppskrytt" ja, men en stabil og solid strømforsyning er et "must".

Grattis med nye høyttalere og nyt musikken.
    Mange takk og joda, skal heller seg meg ned å nyte noen nøye utvalgte musikkstykker i morgen ettermiddag, nå er det snart festivitas i heimen, så først skal høyttalerne få noen timer med juling

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er bare å ta helikopteret til Bodø, så fly via Oslo og Bergen til Haugesund og sette seg på flybussen det
    D
    Nesten så man angrer på at man flytta fra Stavanger nå
    Savner miljøet der i nærområdet noe så sinnsykt!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine bekymringer angående forsterkerens evne til å holde styr på digre RF-7 var det reneste vissvass, tull og tøys og nå fatter jeg ikke hva jeg tenkte på i det hele tatt den gangen. Jeg vet mange har f.eks. de største Oberon-blokkene på RF-7, men herregud, hvor høyt skal man spille da?!?
    Det handler ikke nødvendigvis om at man må spille på bånn spiker så øra fyker ad dundas hver kveld, men det handler om at forsterkerne skal ha overskuddet HVIS man vil guffe på såpass! Kan du tenke deg noe morsommere enn å virkelig guffe på, virkelig presse rf7 og oppleve at forsterkera har full kontroll fra bunn til topp av volumskalaen? Få konserten rett him i stua! Sånt er morro! Var derfor krell'en min måtte ha hjelp, stakkaren fikk jo svære pusteproblemer når jeg guffa på! hehe.

Det hele minner faktisk skremmede mye om da jeg for noen uker siden hørte Jbl Array 1400 og McIntosh MC402.
    hehe, bra sagt! Da bør du jo være fornøyd. Men jeg håper stereo90 holder bedre kontroll på RF7'ene dine enn MC402 på Array1400, for den forsterkeren hadde jo ette en kjangs i havet til å drive array1400 når man begynte å spille på konsertnivå.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det handler ikke nødvendigvis om at man må spille på bånn spiker så øra fyker ad dundas hver kveld, men det handler om at forsterkerne skal ha overskuddet HVIS man vil guffe på såpass! Kan du tenke deg noe morsommere enn å virkelig guffe på, virkelig presse rf7 og oppleve at forsterkera har full kontroll fra bunn til topp av volumskalaen? Få konserten rett him i stua! Sånt er morro! Var derfor krell'en min måtte ha hjelp, stakkaren fikk jo svære pusteproblemer når jeg guffa på! hehe.

hehe, bra sagt! Da bør du jo være fornøyd. Men jeg håper stereo90 holder bedre kontroll på RF7'ene dine enn MC402 på Array1400, for den forsterkeren hadde jo ette en kjangs i havet til å drive array1400 når man begynte å spille på konsertnivå.
    Jeg er helt med på at kraftoverskudd er fett å ha, men jeg kan vel ikke akkurat si jeg føler det behøves så mye mer effekt. Eller for det slik, forsterkeren viser ingen svakhetstegn før jeg må gi opp, ta til fornuften og bevare hørselen. Men at jeg med tid og stunder kommer til å ønske meg ENDA hardere spark i mellomgulvet skal vi ikke se bort fra, så det blir forsterkertesting når enn muligheten måtte by seg. Har bare ikke noe hastvrk med det helt ennå, for det låter rett og slett dritbra, jeg vet det bare kommer til å bli bedre og Stereo90 har ingen problem med å hamre 110db ut av RF-7. Ikke verdens strammeste dypbass såklart, men totalt sett er det bra saker

Nå opplevde jeg ikke noe kraftunderskudd med JBL/McIntosh heller, men så spillte vi da heller ikke så skrekkelig høyt, og jeg har hørt fra "insidere" at man må opp på MC501 eller MC602 for å få skikkelig dreis på Array 1400, så den høyttaleren er åpenbart ingen lett last.

EDIT: Og jeg må understreke at JBL/McIntosh låt langt bedre enn hva jeg har i heimen akkurat nå, men lagt til variabler som eufori over nytt utstyr og at høyttalerne er laaangt fra innspillt ennå så regner jeg med de fleste tok den allikevel.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med nye høyttalere!

Du kjøpte disse fra Hifi Circle? ser utifra postene på forrige side at det tok sånn ca. 9 dager, stemmer ikke dette?

Nå har jeg akkurat bestilt et par Klipsch Heresy III fra dem, så jeg får håpe at dette går bra.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine fra Hifi-cirle ja, og prisen var MEGET bra

Mener mine ble sendt torsdag for to uker siden, og jeg plukket pallen med høyttalere fra meg på godsterminalen sist fredag.

Har forøvrig satt stereodelen av anlegget inn på et ledig rom hvor det er innspilling som gjelder, og det hele helgen! Høyttalerne står front mot front med noen millimetres klaring, den ene spiller i motfase, og på repeat i cd-spilleren går et 5 minutter langt spor med en sinustone som går opp og ned hele frekvensspekteret samt kontinuerlig rosa støy.

Løsner det ikke nå...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg prøver å skape noen form for mystikk, men det er vel bare å se på signaturen min for å skjønne at ting er på gang
    Får forresten besøk av "CurSi0" i morgen ettermiddag, skal bli spennede få inntrykk og kommentarer fra en annen nerd

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg prøver å skape noen form for mystikk, men det er vel bare å se på signaturen min for å skjønne at ting er på gang
    Får forresten besøk av "CurSi0" i morgen ettermiddag, skal bli spennede få inntrykk og kommentarer fra en annen nerd
    Jepp! Og det besøket ser jeg frem til! Men du har begynt å lure på å selge rørforsterkeren din? Var ikke du så fornøyd med lyden allikevel? Lurer på hvilke nivåer du spiller på! Vel, det finner jeg jo ut snart!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd med lyden, men man får alltid noen nye, fikse idéer som må videreutvikles, og ettersom budsjettet ikke er ubegrenset må noe ofres i jakten på noe nytt.
    Og jeg har jo RF-7, så bittelitt er vi nesten nødt til å dra på

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, jeg later til å være en av de få som selger en SVS, og en til og med en tube! Kan vel ikke si jeg gleder meg til at den forlater meg, men jeg har virkelig ikke plass, så da får det bli noe annet- Klipsch subwoofer!

Gjør det enkelt; 1x RT-12d, 1x RT-10d, 1x KW-120-THX, 2x RSW-10d eller 2xRW-12d?

Bør minne om at musikalske kvaliteter er proriteringen. Det skal selvsagt grynte litt av filmspor, men ingen de listede forslagene burde ha noen særlige mangler i så måte skulle jeg tro.
    Og ja, alle subwooferne finner dere her: Subwoofer

Hjølp, kjør debatt

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er jeg vel hjemme fra demo hos hr. Kakehode, og jeg kan ikke si annet en at jeg er imponert!
    Vi spilte både med SVS-en av og på, og selv om du ikke var fornøyd med integreringen, må jeg si jeg var overbevist! Bassen hadde ikke noen store pukler noen sted, etter hva jeg kunne høre, den gikk bare lavere, og musikken fikk med mer attakk da suben var tilkoblet. Skarptrommer ble jo fysiske! Jeg forstår ikke selv hvorfor du vil selge SVS-en. Det virket som den var en god match til Klipsch RF-7, og den holdt fint tempoet i de raske partiene! Anbefales på det sterkeste til en eventuell kjøper!

Når det gjelder mellomtone og diskant var ikke saken annerledes, stemmer kom frem med en flott fylde, og kjente instrumenter som piano og gitarer var nydelig integrert i lydbildet! Desverre glemte jeg å ta med cder som er kjente for meg, men takk for tips om ny musikk, blir nok til at jeg handler litt nå ja!
    Diskanten var så fokusert som jeg aldri har hørt før, men kanskje en tanke overfokusert helt i toppen. S-er ble litt "lespende" og enkelte kjente trommeslag helte mot det lyse. Jeg kan ikke gjøre annet enn å konkludere med at dette må skyldes at høyttalerene ikke er helt innspilte. Samtidig må jeg si at hornene er så utroolig nøyaktige, og kan ha kjempemange instrumenter på scenen, og allikevel holde dem utrolig godt separert!

Desverre, ble ting litt gråere og kjedeligere da jeg kom hjem... Uansett hvor mye jeg skrudde opp, fikk jeg ikke samme attakket og dynamikken, det ble liksom bare høyere... :? Jaja, jeg regner med god lyd koster litt... Blir nok til at jeg selv også kjøper rør nå... Tar meg nok en tur på Audiofoni etter helgen, det kan bli en dyr tur... :?

Alt i alt, et knall anlegg, og en kjempegrei kar! Vi ble sittende i tre timer å høre på musikk og dele erfaringer! En flott kveld, så om du er i område, spør hr. Kakehode om å ta en tur innom!

Takk for en hyggelig kveld!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you very much som han Elvis sa en gang
    Var nesten litt bekymret fro hva "dommen" skulle bli, for akkurat nå er som sagt ikke subben 100% integrert, signalkabelen mellom pre og effektforsterker støyer for mye i forhold til den jag vanligvis bruker, høyttalerne er ikke helt innspillt enda, og i det hele tatt, men nå pirker jeg bare

Uansett veldig hyggelig å få besøk av likesinnede som klarer å verdsette god lyd, så mange takk for besøket CurSi0!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest om dine erfaringer med Rogue og Klipsch er jeg virkelig spent på hva som skjer videre her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg også! Må ærlig si jeg ikke har peiling for øyeblikket, å gjenskape magien fra Stereo90 blir det store utfordringen her. Man kan gjerne pøse på med kraft, men det trenger jeg strengt tatt ikke mer av. Så skal det hele ende opp med å låte like fabelaktig...
    Slikt kan fort bli uhyggelig dyrt, og noen av oss skal studere videre noen år, så det får være måte på hvor lenge man skal leve på pasta og tomatsaus...

Jeg får vri mitt kloke hode noen runder og se hva som ramler ut

Og devilej, tenkt bare hvordan du kan kjøpe min Stereo90 for så og bi-ampe eller brokoble dem til høyttalerne dine...
    Rogue selv sier dette er på nivå med M-150, og vel så det, men det får bli i en annen tidregning for min del...

Nuvel, skal som alltid holde dere oppdaterte, og hvis noen har noen innspill vedrørende subwoofer i mellomtiden, så takk for det

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det faktisk mulig å brokoble stereo90? Mulig du husker det, for en liten stund tilbake fikk jeg et tilbud på en stereo90 til 17k igjennom en butikk (har glemt navnet) og på spørsmål om det var mulig å brokoble den fikk jeg beskjed om at dette ikke var mulig, og derfor slo jeg fra meg hele greia.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •