Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 379
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er jo ikke et utall nye watt du trenger her, er vel mer snakk om synergieffekt og lydsignatur.

Ahh, dette er jo selve essensen i å bygge opp et godt oppsett.

Bravo, Anfield.

Kakehode, har du prøvd en bedre CD-spiller noen gang? Kanskje i prisklasse med forsterkern din?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Ahh, dette er jo selve essensen i å bygge opp et godt oppsett.

Bravo, Anfield.

Kakehode, har du prøvd en bedre CD-spiller noen gang? Kanskje i prisklasse med forsterkern din?
    Anfield har absolutt et poeng, men noe av det jeg savner, eller vil ha mer av rettere sagt, er...ja, hva skal man kalle det..Spark i magen, realistisk tyngde i bassområdet og da blir fort løsningen en stor transistorforsterker. Men for all del, har ingen som helst hast med å selge Stereo 90, så det kan fort bli til at den i det minste blir testet på RF-7, men kommer et pent bud og jeg har en verdig erstatning på vei så er det meget mulig den ryker.

Har ikke prøve noen veldig mye bedre cd-spiller i nåværende oppsett, men det kommer nok det også. For øyeblikket er det høyttaler/forsterker som står på dagsorden, og da burde det si seg selv hva som er neste komponent på oppdateringslisten. Nå sitter det imidlertid et meget oppegående drivverk i Jungson-spilleren min, så en god DAC kan være en vel så god løsning. Har knapt fått testet Parasound-DACen jeg nettopp kjøpte, men det blir vel tid til det og en dag..

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hvis du er fast bestemt på rf7 åkke som, så kan det jo kanskje lønne seg å vente litt med å selge roguen og ialleall teste den på rf7? du taper jo ikke noe på det så lenge du ikke selger rogue for å finansiere rf7 )

synd du bor så høggande langt unna, ellers kunne vi ha testa den på la scala.. hehe
    Fast bestemmt og fast bestemmt, RF-7 er jo latterlig tøff, og strekker vel budsjettet så langt det går, selv om jeg får dem langt billigere i Tyskland enn her i Norge. Har ikke helt skrinlagt RF-5, men jeg tenker som så at når man først skal oppgradere kan man like gjerne gjøre det skikkelig Vel, så langt det lar seg gjøre ihvertfal ihvertfall. Klipschorn og Array 1400 får komme et annet år

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For testen sin del bør du prøve MA blokker og Chapter. Utover dette burde Rotel sine effekttrinn være interessante. Om du ønsker å teste Chapter kan du låne dette av meg - send PM så blir vi enige om en løsnig.
    Eneste faren jeg ser, er at jeg aldrig får disse tilbake fordi disse leverer skikkelig.
    Men det er alltid hyggelig å la andre prøve boksene,

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule sine gir også et "fett" lydbilde men kanskje ikke så oppløst som jeg ønsker det. Forsterkertrinnet er meget bra og gir "fet" lyd såvidt jeg klarer å bedømme lydsignaturen.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett litt uortodoks forslag:
    Hva med Bi-amping da?
    En god rørsak på +40-50wat på diskanthornet og feks en kraftig tansistoreffekt med en lydsignatur som kan passe rørene.. som bla. Adyton, EC eller Parasound?
    problemet er at du da trenger ett potmeter innimellom for å styre volumet til transistoreffekten siden utgangsnivået her kan bli noe "skjev" (dvs. enten for høyt i diskant eller bass). Ettersom jeg vet har Parasound flere modeller med gainkontroll så da kan det sikkert fungere;-)
    Du får rørenes lettflytende og oppløste diskant og Transistorenes stålkontroll i bassområdet ;-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    For testen sin del bør du prøve MA blokker og Chapter. Utover dette burde Rotel sine effekttrinn være interessante. Om du ønsker å teste Chapter kan du låne dette av meg - send PM så blir vi enige om en løsnig.
    Eneste faren jeg ser, er at jeg aldrig får disse tilbake fordi disse leverer skikkelig.
    Men det er alltid hyggelig å la andre prøve boksene,
    Mange takk for tilbudet, men selv til halv pris er ikke Chapter Audio i nærheten av å være aktuellt. Inntil videre ihvertfall

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Jeg har ett litt uortodoks forslag:
    Hva med Bi-amping da?
    En god rørsak på +40-50wat på diskanthornet og feks en kraftig tansistoreffekt med en lydsignatur som kan passe rørene.. som bla. Adyton, EC eller Parasound?
    problemet er at du da trenger ett potmeter innimellom for å styre volumet til transistoreffekten siden utgangsnivået her kan bli noe "skjev" (dvs. enten for høyt i diskant eller bass). Ettersom jeg vet har Parasound flere modeller med gainkontroll så da kan det sikkert fungere;-)
    Du får rørenes lettflytende og oppløste diskant og Transistorenes stålkontroll i bassområdet ;-)
    Joda, er helt med på den, tanken er tenkt for lenge siden. Parasoud A21 har gainjustering for hver kanal, så f.eks. noen 300B-baserte monoblokker til hornene? Evt. H4 til basselementene, da burde total og absolutt kontroll være sikret der ihvertfall, og noen rør på hornene så det ikke blir helt skrikekonsert.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, det var de skattepengene. To stykk noget macho høyttalere er i bestilling. Mange takk sendes Den Norske Stat.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATULERER! her er det bare å glede seg! RF7 er jo en spinnvill høytaler som garantert kommer til å gi deg mange hyggelige timer om du pøser på med nok kraft!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Jaja, det var de skattepengene. To stykk noget macho høyttalere er i bestilling. Mange takk sendes Den Norske Stat.
    Husk at pengene du "fikk" er dine egne - du betalte inn for mye i fjor. Så du trenger ikke takke noen :-)

Er det RF7 som Skrotnisse sier?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, og ja, det er RF-7 Roet meg litt på forsterkerfronten inntil videre, så den smukke rørforsterkeren min skal ihvertfall få prøve seg. Er jo slettes ikke umulig den har det som skal til og kan pøse på med nok kraft...Nuvel, time vill sjåv som Blodstrupmoen sier.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fin liten eske det...

Blir spennende å se hva du finner ut på forsterkersiden, men RF7 trenger vel en del timer spilling før det er noe poeng å lytte veldig kritisk?

Tror Rogue kommer til å gjøre en veldig god jobb inntil videre.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det var en fin liten eske det...

Blir spennende å se hva du finner ut på forsterkersiden, men RF7 trenger vel en del timer spilling før det er noe poeng å lytte veldig kritisk?

Tror Rogue kommer til å gjøre en veldig god jobb inntil videre.
    Joda, at RF-7, eller Klipsch i det hele tatt, krever godt over middels med innspilling er jeg meget klar over, men høyttalerne vil kommende uke(r) utsettes for pink noise, sinussveip og i det hele tatt så brutal bruk jeg makter, så jeg skal nok få dem over den verste "kneiken" i løpet av en ukes tid. Men nå må du unnskylde meg, jeg har mange høyttalere å flytte på

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes nesten det var imponerende at du i det hele tok deg tid til å legge ut bildet av esken før du fikk pakket dem ut...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysjom!!! De første låtene på kliss nye RF-7 er intet mindre enn rævva!
    Jaja, bedrer seg nok om litt tenker jeg
    Bar dem forresten inn fra utpakking på kjøkkenet til ventede høyttalerkabler for egen maskin, så fra nå av kan dere kalle meg Hulken

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysjom!!! De første låtene på kliss nye RF-7 er intet mindre enn rævva!
    Jaja, bedrer seg nok om litt tenker jeg
    Dette har jeg kommentert andre steder, men en god ting kan ikke sies for ofte: hvis de låter rævva ut av esken, hvordan vet du at de ikke fortsatt låter rævva etter 1000 timer spilling, men at du bare har blitt vant til rævva lyd? :-)

Bar dem forresten inn fra utpakking på kjøkkenet til ventede høyttalerkabler for egen maskin, så fra nå av kan dere kalle meg Hulken
    Eller Bøllen... http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...hoyttaler.html

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg ser poenget ditt, og hadde det vært noen andre høyttalere det var snakk om ville jeg kanskje vært enig med deg, men Klipsch...
    Har hatt RC-7 siden nyttår, og i dag ville jeg ikke byttet den ut for alt i verden, men de første timene var intet mindre enn pinefulle der også, så jeg vet lyden kommer. Må bare filleriste høyttalerne litt først

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høytalere!! Syns de så litt små ut jeg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks a bunch, og nei, det er en optisk illusjon, de er langt fra små...

Har nå snurret gjennom et par plater, og hoppet tilbake og repetert noen låter i nu og ne, og jeg sverger jeg kan høre bassen løsne for hver låt som spilles! Spillte nettopp gjennom et utvalg låter fra Kents "vapen och ammunition" to ganger, med innlagte kutt fra My Chemical Romance, Korn, The Roots og REM mellom de to "sekvensene". Første gang var det så blodfattig og skrikende at deg gjorde langt vondt inn i sjelen, mens andre gang var det et trøkk i mellombassen og mellomtonen som bare(sett inn diverse euforiske uttrykk)...
    Hornet synger også med langt bedre, og totalt sett er lydkvaliteten fra grundig innspillte RF-3 allerede forbigått med flere hestelengder, så om RF-7 er i nærheten av å følge innspillingsmønsteret til RC-7 kan dette blir meget, meget bra

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da kom de fram akkurat som angitt da. Ufattelig. Er veldig spent på å høre hvordan de går sammen med Rogue etterhvert.

Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •