Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 379
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tanken var å få delefilter og en liten monoblokk INN i racket, ikke stuet bort baki en krok, men nå har jeg mast om forsterker til subwooferen min så mange ganger her på forumet at jeg heller mer og mer over mot å bite i det sure eplet. Med andre ord bestille f.eks. noe sånn som den fra O Audio og sage hull i røret mitt.

Bremsen er egentlig ikke forsterker, skal alltids få tak i en dugende effektforsterker, men et subfilter for rackmontering med alle behagligheter en moderene subwoofer har er ikke så lett å få tak i.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serverer i aften bilder fra det virkelige liv, den upolerte sannhet må frem, er tross alt rimelig sjelden anlegget er i presentarsjonsmodus

Ser jeg har kommet i skade for å reklamere for rødvin i samme slengen. Nuvel, Det er Villa Borghetti, fransk anno 1995, fin liten kosevin til 99pesetas.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo meget bra ut dette Gode komponenter så det holder.

Litt rødvinsreklame har aldri skadet noen, det er en kjennsgjerning at litt rødt i glasset og skikkelig musikk så har du en helaften

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se så en begivenshetsrik vår er forbi, og nåsom sommeren er her satser eg på å få tilbringe mer tid foran anlegget. Men litt nyheter kn vi da bringe

Vet ikke om noen husker en annonse på HFS sent i sist uke, en stykk Parasound D/AC-1000 ble lagt ut for 1200 kroner. Det skulle jeg mene er en mycket bra pris, så jeg ringte en viss bergenser, og joda, den får jeg i posten om en dag eller to

Hører til stadighet litt motstridende argumenter om hvorvidt en såpass gammel DAC har noen hensikt, men denne "gamlingen" fra Parasound har jeg tidligere sett gå for mange ganger hva jeg betaler nå og spesifikasjonene er småpene, så jeg tenker det ihvertfall er verdt en test om ikke annet

Discontinued Products > D/AC-1000 Digital to Analog Converter

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke plass til flerer pm`er;-)

Takk for tilbudet og forslag!
    Da suben skal stå i front av lerret må den være liggende. Da er det like så greit og bygge en kasse slik at den ikke ruller frem å tilbake;-)

Har 4 stk db12.2 elementer fra før. Så sier nok nei til bytte. Men takk for tilbudet;-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM fixed

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du averterer etter et effekttrinn. Skal rørtrinnet ut?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnjaaaa, var vel planen det ja. Kom frem til at jeg ikke har råd til verdens tøffeste høyttaler, JBL Array 1400 ja, så i kompromissets tegn hiver vi oss over på verdens nest tøffeste høyttaler.

For de som ikke har fått det med seg heter verdens nest tøffeste høyttaler Klipsch RF-7, og ja, rommet mitt er for lite, alle medlemmer av det motsatte kjønn vil løpe, lett hysterisk, i motsatt retning av disse beistene i kjøleskapstørrelse og de krever sitt av en forsterker om man skal ha kontroll på sakene. Hvem sa logikk ble vedlagt noen som helst vekt i mine besluttningsprosesser?

Nuvel, blir nok større husvære om et par måneder, og forsterker kan skaffes, så jeg får vel bare klare meg uten kvinnelig selskap enn så lenge.
    Venter fremdeles på definitive svar fra diverse Klipsch-selgere i mellom-Europa, så jeg har ingen som helst hastverk med å selge unna Stereo 90.
    Er slettes ikke utenkelig at den vil funke finfint på RF-7, men kjøper man RF-7 har man en mening med det liksom, og trenger ditto forsterker. Det jeg savner er det råe attachet som slår en rett i trynet og dynamikk som virkelig får det til å rasle i jekslene..., ja, ganske enklet enda mer av hva jeg har nå. Utfordringen blir å beholde oppløsningen og det komplette fravær av lyttetretthet...

Til alt overmål har jeg fått mangt og meget å velge i på svært kort tid, se bare her:
    Parasound Halo A21
    Hegel H4(2001-modell)
    Vincent SP991
    PS Audio HCA-2(Oppgradert med langt større kondensatorbank)

Kommentarer? Tips?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om array1400 er verdas tøffeste, og rf7 på andre plass, hvor vil du plassere la scala? hehe. mulig mine ryker iløpet av sommeren. hehe.

Jeg ser du går stien jeg allerede har tråkket opp også. Som du så hadde jeg en intensjon med kjøp av disse kjøleskapa av noen høytalere. Det skulle spilles grisehøyt! Først brukte jeg faktisk vincent sp991 før jeg gikk over til krell kav 400xi og endte opp med obern 6.1. Det er jo selvfølgelig grader av å spille grisehøyt med et spinnvillt attack som vil sende det kvinnlige besøke sporenstreks til sengs totalt utslått. Men min erfaring er at ialelfall vincentblokkene funker, men de er ikke nok, de vil få rf7 til å spille høyere enn anbefalt, men det er langt fra optimalt. Det slo aldri pusten ut av meg. Krell'en hjalp noe så inni gamperævva kontra vincent blokkene, men det var fortsatt langt fra nok... de andre forsterkerne du skriver om har jeg ikke testet, men har hørt mange som har parra rf7 med hegel h4 med godt resultat. med parasounden får du jo også en genial mulighet; om den viser seg å være for svak, så kan du jo kjøpe en til og brokoble de, da begynner vi å snakke seriøst med krefter. Pluss en bra høy waf! hehe.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni AS Hva med et par av disse? Spiller Klasse A opptil 50w

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selge La Scala you say...Pris???

Og det er vel ikke nødvendigvis det at jeg skal spille så ut av eselrompa høyt til enhver tid, men jeg vil ha muligheten til det, og jeg gidder ikke ha RF-7 uten å i det minste ha muligheten til å filleriste dem iblandt
    Angående en Vincent SP991 snakket jeg i dag med en kyndig og hyggelig herremann på HFC, og han mente ihvertfall at de blokkene paret med RF-7 fort ville blir hardt, syngende/skrikende sibilanter.
    Jeg frykter noe av det samme KAN oppstå med H4, de eldste modellene skal være litt lysere oppover og røffere i kantene en HA4-modellene. Men for all del, når jeg først er i gang finnes sikkert en mer passende forforsterker der ute et sted.
    Lurer også veldig på Parasound, ikke i samme muskeldunder-klasse som Hegel, men kanskje en bedre match? Kraftig nok burde den også være, men jeg må innrømme de abnorme kreftene i H4 frister..
    Så ja, jeg vil spille så tapeten blafrer når muligheten byr seg, men det er element av lydkvalitet som skal beholdes oppi all galskapen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisen på la scala får vi ta over pm eller mail ;o)

Fint å høre at en kyndig person var enig med meg på vincent, men det forundrer meg at han ikke poengterte den lille mangelen på krefter.. men min erfaring er at selgere på hfck og ohfc rett og slett ette drar på det ustyret er godt for.. hehe.

Det som slo meg med oberon blokkene var deres lydsignatur som faktisk helte mot det mørke. Matchen var rett og slett morrosam. Du skal ikke se bort fra at parasounden kan funke bra lydmessig.. Om du derimot går for en h4 som kanskje viser seg å være litt slank, så bør det som du sier være mulig å motvirke ved valg av en forforsterker med litt pondus. For morro skyld kan du jo også teste ut p3 fra samme produsent som faktisk gir utrolig mye for penga selv om den er langt fra high end.

Det med krefter på rf7, iallefall i mine øyne, dreide seg aldri om å ha de for å kunne guffe på en sjelden gang, men de ekstra kreftene hjalp så grådig også på et langt mer moderat lyttenivå, bassen ble betydelig strammet opp og punchet viste seg langt raskere enn med f.eks. vincent blokkene.

Hvis du imidlertid går for la scala vil nok parasounden være en rimelig godt match, pondus, passelig mørk i klangsignaturen, rikelig med varme. Og med tanke på lettdrevene de er så bør det bli en fin match. i dette tilfellet er oberon direkte overkill med sine 600 rakkestadwatt! hehe.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg en meget god pre som på ingen måte er slank i lyden, så den skal få stå en stund enda, men ikke nok krefter i SP991??? Skulle da tro det ville være det siste problemet man støtte på! Greit de er svære og tunge, men jeg har sett en test hvor de ble målt til 200 ampere...Per blokk!!! Får da være måte på krevende høyttalere

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg en meget god pre som på ingen måte er slank i lyden, så den skal få stå en stund enda, men ikke nok krefter i SP991??? Skulle da tro det ville være det siste problemet man støtte på! Greit de er svære og tunge, men jeg har sett en test hvor de ble målt til 200 ampere...Per blokk!!! Får da være måte på krevende høyttalere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. vi har alle våre egne krav går jeg utfra.. Hva en mann liker trenger ikke å falle i smak hos neste.. sp991 blei for svake for meg. men for all del, er mange som lever lykkelig med de. Jeg surfa igjennom "min hjemmekino" istad, så det var en som hadde et oppsett med noen digre infinity høytalere hvor han brukte mc602 til toppen og sp991 til bassen...

edit:
    ps: husk også på at vincent blokkene er digre, de utvikler EKSTREMT mye spillevarme og de trekker bra med strøm (hvor jeg mistenker at akkurat litt for mye går bort til varme)
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, størrelse og strømforbruk alene er vel nok til at jeg tviler kraftig på SP991 i denne omgang.
    Føler det står mellom H4 og A21, inntil noen kommer med noe annet spennde såklart. Og det beste av alt er at jeg blir pent nødt til å handle i blinde uansett hva jeg velger...Jadda...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det er interconnect som importerer parasound, send de en mail og hør om hjemlån mot et lite depositum? har hørt om flere som har fått til dette uten problemer..

Hva om du heller går for en litt utradisjonell løsning sett med profesjonelle hifiøyne og velger ice blokker? Er jo ett par her på avforum som bruker dette på b&2 802d/801, så helt bortkasta kan de jo ette være? hehe. Men en ting er kanskje litt viktig å tenke på, ice mot rf7 funka meget godt, men ikke verdas heldigste match på la scala (om disse er et alternativ for deg).
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vel først og fremst forsøkt Stereo 90 på Klipschene først. Er jo ikke et utall nye watt du trenger her, er vel mer snakk om synergieffekt og lydsignatur. I og med at Klipschene har såpass høy følsomhet kan det faktisk være at det blir en bedre balanse med Stereo 90 og dem, en høyttalerne du har i dag.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, var opprinnelige planen det, og den kan fort bli stående, men RF-7 er krevende saker. Greit at Stereo 90 langt fra er noen pingle, men jeg frykter samme problemet jeg opplevde da jeg testet den integrerte Mingen på RF-3.
    Skal noe til å holde kontroll på to ti-tommere når volumet flyr i taket, særlig når basselementene skal spille sammen med et horn av den hyperaktive sorten...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fast bestemt på rf7 åkke som, så kan det jo kanskje lønne seg å vente litt med å selge roguen og ialleall teste den på rf7? du taper jo ikke noe på det så lenge du ikke selger rogue for å finansiere rf7 )

synd du bor så høggande langt unna, ellers kunne vi ha testa den på la scala.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •