Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 379
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg kommer til å tenke på det, så har du virkelig tatt deg opp noen hakk siden vi handlet sist... Er jo bare noen måneder siden du hadde...*grøss*.. Proson... Hvor har du hentet alle pengene fra? Vunnet i lotto? onkel i Amerika?

Uansett; gratulerer!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Når jeg kommer til å tenke på det, så har du virkelig tatt deg opp noen hakk siden vi handlet sist... Er jo bare noen måneder siden du hadde...*grøss*.. Proson... Hvor har du hentet alle pengene fra? Vunnet i lotto? onkel i Amerika?

Uansett; gratulerer!
    Hehe, likte faktisk de høyttalerne veldig godt jeg, skrekkelig morro når de fikk servert solide forsterker muskler fra den nå solgte H/K PA2400. Feilen mange gjør, inkludert butikkene som solgte dem, er at de kobles stort sett opp på alt for svake forsterkere. Så ja, de er ikke veldig fabelaktige på ein liten reciever, men de løfter seg virkelig med en god forsterker. Fremdeles ikke akkurat HighEnd, men morro lell.

Og det er vel egentlig kjernen i hele min "lydfilosofi" som jeg fra skrivende stund av liker å kalle det. Er det ikke morro er det uinteressant, og sånn sett interesserer det meg midt i høyre binyre om høyttalerne heter Proson, Klipsch eller hva enn det skulle være. Ikke dermed sagt at jeg tror du mobber meg
    Kjøpte ikke Oppoen som ser ut som noe jeg plukket opp på Rimi for hverken navnet eller utseendets del...
    Hørte f.eks. på B&W 603 S3 før Proson R69SA ble handlet inn. Joda, en langt bedre høyttaler på mange måter, men gud bedre hvor kjedelig! Så da ble det Proson den gangen. Har utviklet meg litt, tar gjerne litt genuin lydkvalitet i tillegg til morroa, og i så måte var Klipsch nærmest et opplagt valg.

Nuvel, det var morro så lenge det varte, men tiltagende interesse og noe skrekkelig med overtid hjelper på, så da har det blitt som det har blitt.
    Og jeg har på ingen måte over gjennomsnittlig lønningspose å leke med(minus overtid såklart ), men alt er en prioriteringssak, og jeg skal jo tilbake til skolebenken til høsten, så man må spare litt til det også, gidder ikke bekymre meg for husleien neste år. Kunne forsåvidt startet denne litt voldsomme oppgraderingskurven tidligere, men livet er så sprengfullt av tilfeldigheter...

Og det er vel strengt tatt bare Stereo 90 som har kostet meg i dyre dommer.
    Legg så til PS Audio PCA-2 som jeg henter på posten i morgen , og bare der har vi 25000 i utlegg...Til helsike med det, nå har jeg svettet blod siden nyttår, så litt premiering er på sin plass. Er lov det av og til

Resten har gått sakte men sikkert oppover, kjøpt og solgt, og har også funnet noen skikkelige gullkjøp på bruktmarkedet, så utenom grundig dokumenterte utlegg i senere tid har det faktisk ikke røket ut så horribelt med penger.
    Apropos gullkjøp, mye av skylden for oppgraderingsjaget kan du godt ta! Det SVS-røret jeg kjøpte av deg(oktober06?), til hva jeg fort oppdaget var lommerusk i forhold til lydkvaliteten, gjorde ting veldig vanskelig, for plutselig hadde jeg dypbass på et nivå som langt overgikk resten av oppsettet, så da ble det Klipsch RF-3MkI, H/K PA2400, alle Proson-høyttalerne ble solgt for totalt 6000 og så ballet det liksom bare på seg...

EDIT: Har fremdeles Proson høyttalerkabler til frontene:P

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, må si meg enig i filosofien din...

og som du sier, proson kan sikkert høres bra ut med ett kraftverk bak seg, men mine møter med disse monstrene har indikert at de er DÅRLIGE. Dette får naboen ta skylla for...stooore prosoner og en bitteliten sonyreceiver på altfor høyt volum...

Når det sies så har jeg også hatt noen seriøse utlegg i det siste, riktig nok ikke i form av stereokomponenter, men bil. 60k for å være nøyaktig. (+20k i verksted, dekk, årsavgift osv)

uansett er det gledelig å se at 20-39en er kommet i ett ordentlig hjem med noen som tar vare på den... Og lar den virkelig kjøre seg litt av og til. Det trengs.

Det har kilsom gått proposjonalt oppover med deg, så neste oppgradering blir vel noen kollosale horn, enda flere rørforsterkere og en 1080p prosjektor?

Og nytt hus å plassere alt i....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Jau, må si meg enig i filosofien din...

og som du sier, proson kan sikkert høres bra ut med ett kraftverk bak seg, men mine møter med disse monstrene har indikert at de er DÅRLIGE. Dette får naboen ta skylla for...stooore prosoner og en bitteliten sonyreceiver på altfor høyt volum...

Når det sies så har jeg også hatt noen seriøse utlegg i det siste, riktig nok ikke i form av stereokomponenter, men bil. 60k for å være nøyaktig. (+20k i verksted, dekk, årsavgift osv)

uansett er det gledelig å se at 20-39en er kommet i ett ordentlig hjem med noen som tar vare på den... Og lar den virkelig kjøre seg litt av og til. Det trengs.

Det har kilsom gått proposjonalt oppover med deg, så neste oppgradering blir vel noen kollosale horn, enda flere rørforsterkere og en 1080p prosjektor?

Og nytt hus å plassere alt i....
    Mja, får se hvor jeg flytter hen til høsten, men noe det skal mye til for at det skjer noe veldig dramatisk på høyttalerfronten. Blir vel heller RF-5 eller to RC-7 som fronter. Og nå som jeg straks får PCA-2 i hus(hadde det så travelt på jobb i dag at jeg presterte å glemme å hente den...), kan jeg ikke si jeg går med noen veldige planer noe som helst sted.
    Har jo denne subben som sikkert bare har godt av en bedre forsterker, men jeg har ikke hastverk med det heller, den låter ikke akkurat dårlig i nåværende oppsett
    Men du vet jo selv hvordan det er, finner man noe man har lyst på og har pengene er det ikke alltid man klarer å begrense seg selv, så jeg lover intet hverken ene eller andre veien...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Mja, får se hvor jeg flytter hen til høsten, men noe det skal mye til for at det skjer noe veldig dramatisk på høyttalerfronten. Blir vel heller RF-5 eller to RC-7 som fronter. Og nå som jeg straks får PCA-2 i hus(hadde det så travelt på jobb i dag at jeg presterte å glemme å hente den...), kan jeg ikke si jeg går med noen veldige planer noe som helst sted.
    Har jo denne subben som sikkert bare har godt av en bedre forsterker, men jeg har ikke hastverk med det heller, den låter ikke akkurat dårlig i nåværende oppsett
    Men du vet jo selv hvordan det er, finner man noe man har lyst på og har pengene er det ikke alltid man klarer å begrense seg selv, så jeg lover intet hverken ene eller andre veien...
    Godt å høre...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Curses og fucking shit bloody!

Satt her og koste meg med siste plata fra The Mountain Goats, og plutselig begynner det å sprake i høyttalerne!
    Knapt hørbart, men allikevel. Med musikken på mute eller pause er anlegget tyst som graven, men nå hører jeg svake knitrelyder. Javel...angsten brer seg...

Fjorten sekunder feilsøking senere viser det seg at synderen er effektforsterkeren. V3 og V4, utgangsrørene til høyre kanal er tilsynelatende helt OK, mens på V1 flyr bias opp og ned og lar seg ikke justere. V2 er ganske enkelt død, bias-måleren viser null, og det lar seg ikke justere.
    AAARRRGH!! Joda, rør må byttes innmellom, greit det, men disse rørene(Electro Harmonix KT88) er veldig lite brukt, og det var da rart at begge rørene på venstre kanal skulle gå amok så plutselig og samtidig, og hva i alle dager spraker høyre kanal etter???

Utenom originalrørene (Electro Harmonix 6550) har jeg et sett russiske Tung-Sol 6550 liggende, så jeg prøver dem så fort de kaputte rørene lar seg nappe ut uten faren for livstruende brannskader....

Oppdateringer kommer når blodtrykk og bias er på normalnivå...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er neppe noen trøst, men jeg har alltid assosiert rørutstyr med høyt vedlikeholdsbudsjett :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Dette er neppe noen trøst, men jeg har alltid assosiert rørutstyr med høyt vedlikeholdsbudsjett :-)
    Dette var å strø salt i såret vel ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare litt Nuvel, byttet utgangsrør og resultatet er følgende;

Sprakingen er bortevekkos(takk og lov), men V2 lar seg fremdeles ikke justere, eller rettere sagt; der viser måleren null uansett hvor mye jeg skrur bias ene eller andre veien. Men venstre kanal(som V2 er med å forsterke) spiller musikk som bare pokker, en ganske annen lyd i disse rørene fra Tung-Sol ja!!! Livet er dog ikke den nakendans i blomstereng helt ennå, lydnivået i høyre kanal har plutselig stupt, og er knapt i live.
    Joda, så sånn er nå det ja som de sier og i det hele tatt...Nuvel, utgangsrørene for høyra kanal er ihvertfall i tipp topp shape, så det får bli innbytte av inngangsrør da. Der står det for øyeblikket også rør fra Tung-Sol, men om også de har røket får det blir Svetlana inngangsrør, så får vi se om det hjelper på.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel tiden inne for en telefon til Mr. Snapa..... ;-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da er vel tiden inne for en telefon til Mr. Snapa..... ;-)
    Skriver mail så det ryker fra tastaturet
    Inngangsrøret måtte bare settes skikkelig i for å fungere...
    Forsterkeren fungerer nå plutselig som normalt igjen. Vel utenom det bittelille detaljen som er at voltmeteret legger seg helt dødt når jeg skal måle og justere bias for V2. Utrolig irriterende, men merkelig nok merker jeg ikke noen som helst forskjellig lydkvalitet eller volum fra de to kanalene...

Eneste forskjellen jeg har registrert er at 6550 fra Tung-Sol låter nesten sjokkerende mye bedre enn KT88 fra Electro-Harmonix! Dynamikken(mente den var bra før jeg men...) har fått seg et heftig løft, oppløsningen over hele fjøla er på et helt annet nivå, men bassen...
    Feit, deilig, kjapp, detaljert og i det hele tatt, alt på en gang. MC275 kan ta seg en bolle!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjarmerende med rør =) Heldigvis ordnet det seg, sånn mer eller mindre ihvertfall

Av en eller merkelig grunn fikk jeg faktisk ennå litt mer lyst på en Rogue nå, arti å ha noe å tukle med

Edit: Når får vi se litt bilder?

Edit2: Snakk om skjev tekst:smiley ratio....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Sjarmerende med rør =) Heldigvis ordnet det seg, sånn mer eller mindre ihvertfall

Av en eller merkelig grunn fikk jeg faktisk ennå litt mer lyst på en Rogue nå, arti å ha noe å tukle med

Edit: Når får vi se litt bilder?

Edit2: Snakk om skjev tekst:smiley ratio....
    Er faktisk veldig lite tukling med den, inntil i kveld har ikke rørene hatt behov for noe justering, men det er jo en rørforsterker, så man KAN om man vil
    Selv som helt standard og til full nypris er det fabelaktig mye forsterker man får for pengene, men som jeg har fått en liten smak av i kveld bor det mer i den, så det skal blir spennende å se hva PCA-2 kan varte opp med, og rør-testingen har såvidt startet, om enn på noe uortodoks vis.
    Må bare få meg noe som kan minne om en fridag nå så skal vi se om vi ikke får lurt litt magi ut av høyttalerne

Angående bilder har jeg fremdeles ikkje klart å rote frem laderen til kameraet. Har vel ikke akkurat leid inn blodhund, radar og privatetterforsker heller, men med litt ryddings på kontoret(det under senga ja ) dukker det nok opp skal du se, så om alt går veien får jeg nok tatt noen bilder i løpet av de nærmeste dagene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS Audio PCA-2 er koblet opp, og for en gangs skyld vet jeg nesten ikke hva jeg skal si...
    Skal prøve å passe meg for euforiske utrop inntil videre, men selv etter noen få låter er det åpenbart at dette mer enn ett sjumilssteg i positiv retning!

Har vel tidligere sagt at målet var å slå Tempest II men det er ikke konkurranse en gang...

Får komme tilbake med mer eufori når jeg har fått kjørt preampen gjennom testprosedyrene...

Angående effektforsterkeren har intet skjedd, intet svar fra Snapa, mailer Rogue i kveld. Men utenom at forsterkerens innebygde voltmeter påstår at V2 er stein dødt, hvilket umulig kan stemme, låter den bedre enn noensinne, så panikken er over, men litt etterforskning må til.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Er faktisk veldig lite tukling med den, inntil i kveld har ikke rørene hatt behov for noe justering, men det er jo en rørforsterker, så man KAN om man vil.
    Exactly my point, kjeder du deg en dag er det bare å dra frem litt rør og la tuklingen begynne

Grattis med preamp på plass!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Exactly my point, kjeder du deg en dag er det bare å dra frem litt rør og la tuklingen begynne

Grattis med preamp på plass!
    Takktakk, den er så fin

Kan forresten komme med en oppdatering på fra rørkaoset mitt. Mailet Rogue, og det tok dem hele fire minutter å svare...
    Anyways, sjekket så sikringen igjen, den SER ut til å være OK, men nei, den er røket, akkurat som Rogue-mannen tippet på, så den er byttet og alt er fryd og gammen atter igjen.
    Jeg ser ikke helt poenget med en gjennomsiktig sikring hvor man IKKE kan se om den er røket ved å se på den, men for all del...
    Og joda, veldig urutinert av meg å ikke sjekke skiringene skikkelig når jeg først var i gang med rørbytte, men man lærer så lenge man lever.
    Men lydmessig(dog uten noen voldsom testing eller hardkjør av forsterkeren) enset jeg ikke at det ene utgangsrøret var dødt. Ja, det lyste opp, men forsterker vel intet om sikringen er blåst. Snodig...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Back in action! Jadda, fått fancy signalkabler tilsendt fra Cowboy Bebop, testet Electro Harmonix 6550-rør(uten at det hevet pulsen min nevneverdig) og livet er en salig dans på roser.

MEN! ja, er det ikke alltid noe? Nå som stereodelen av anlegget har fått seg noen solide oppgraderinger blir det bare mer og mer åpenbart at subwooferen trenger mer solid forsterkning. Nåværende løsning er lite lekker å se på, og ikke minst låter det ikke stramt og detaljert nok. Min kjære SVS CS 20-39Plus(for øvrig nok et produkt fra cowboyens "hifi-sjappe") trenger strammere saker!

Nei, jeg har ikke lyst til å sage i stykker røret for å få inn en subforsterker, så hva foreslår folket? Tenkte meg noe i retning en enkelt ICE-blokk(hvem vil selge til meg) evt. en liten PA-forsterker, men det blir fort aaalt for bråkete.
    Reck, rackhorn eller hva det nå heter lager eksterne filtre for sub, men de virker ikke akkurat å være av ypperste merke, og oppå alt vil jeg aller helst holde budsjettet under 5k...Any bright ideas?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest om folk som har 3xoberon i front, så om du spør en og annen forhandler pent, så ser jeg det ikke som en umulighet for at du får tak i bare ei monoblokk uten større problemer.

Men du, jeg savner fortsatt bilder av oppsettet ditt, du må jo vite at du er obligatorisk pliktet til å holde oss oppdater med bilder
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberon blir nok alt for dyrt, med mindre jeg får 4.1 eller 6.1 brukt hos noen da...Og nå har jeg til alt overmål funnet laderen til kameraet, så sexy bilder kommer i løpet av aftenen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke ha ekstern, så kan jo denne være noe:
    http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...-prosjekt.html

Vil tro den gir deg et bra løft kontra din nåværende sub forsterker...
    Evt så kan du bestille Hypex DS4 fra eltek.
    Har du ikke mulighet til og bygge en slik inn i en boks og få bort bak racket?
    De forsterkeren er jo de mest geniale da de har alt av instillninger.

Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •