Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 379
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prute den NED til 80k? Rakkern, da må jeg prute den opp da? Planetsnapa har oppført en pris på 76900 kroner om jeg har forstått prislisten deres riktig. Hehe. Det blir nok desverre en litt for monstrumental kostnad nå. Muligheten er der, men har akkurat kjøpt leillighet og må ha noen møbler. Blir litt flaut å forklare hvorfor man har en effektforsterker til nesten 80 lakser, men en buffa bussholdeplassbenk å sitta på! )

Pluss at jeg er ikke så hard core at 80 000 kroner på en komponent blir aktuelt.
    Kanskje høre med Håvard om han vil ta en krell, et par oberon, og ei svigermor innbytte mot en zeus! )
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Artig tråd dette, "Kakehode", du skriver på en morsom måte og gøy å lese om kremproduktene. Opplevelsen du fikk med Rogue´n beskrev på mange måter det jeg opplevde ved siste oppgradering. Mye å hente i en god amp...

Spennende å følge med videre!
    Mange takk Prøver å legge inn litt konkret info innimellom all tåkepraten, så det er godt å høre at noen later til å få også det med seg

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Prute den NED til 80k? Rakkern, da må jeg prute den opp da? Planetsnapa har oppført en pris på 76900 kroner om jeg har forstått prislisten deres riktig. Hehe. Det blir nok desverre en litt for monstrumental kostnad nå. Muligheten er der, men har akkurat kjøpt leillighet og må ha noen møbler. Blir litt flaut å forklare hvorfor man har en effektforsterker til nesten 80 lakser, men en buffa bussholdeplassbenk å sitta på! )

Pluss at jeg er ikke så hard core at 80 000 kroner på en komponent blir aktuelt.
    Kanskje høre med Håvard om han vil ta en krell, et par oberon, og ei svigermor innbytte mot en zeus! )
    Ned, opp, ikke bry meg med uvesentligheter!
    Og Zeus kan vel kun anbefales som bussholdeplassbenk om man ønsker sirkulære brannsår over hele seteregionen. Blir litt vel mye performance-art for min del.

Men fra spøk til kanarifugl, biter basillen så biter den skikkelig, hvilket jeg både smertefullt og frydefullt har erfart, og da får det koste hva det koste vil, innen visse rammer såklart.
    Nå opplevde jeg Tempest II som en meget potent og kraftfull forsterker, men så har jeg lest mang en forumside om hvordan RF7 slettes ikke er så lettdrevne som speifiksjonene skulle tilsi. Har også opplevd det samme med mine langt mindre RF3 MkI. Trenger ikke nødvendigvis så inni helsike med watt, men strømforsyningen må være av den macho typen om man skal rocke i vei. Så testing er på sin plass. Og du sitter jo allerede med massive Midgard-krefter for hånden, så du har ikke vurdert en rør-pre vel?
    Audiofoni har jo en Nordic Ming Da som har fått særdeles gode tester. Avhengig av hva jeg handler om om de har den inne skal vi ikke se bort fra at jeg kjører en test av den også om muligheten skulle by seg...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker på den NMD MC-3R MKII til kr 7500? jeg har vurdert å smiske litt for å få låne en til en test. Men det virker som om dette i teorien ikke skal være en god match. sitat fra Gunnar Brekke i Fidelity:

Sitat Opprinnelig postet av Gunnar Brekke
    Rør og Ice Power; er det noe lurt? Jeg ser på nettet at ende debbattanter anbefaller å bruke denne sammen med en ice.... Dette vil jeg fra et teoretisk ståsted fraråde.
    Dette var for Ming'en hadde en meget høy utgangsimpedanse, og midgard en veldig lav en, noe som ville skappe store muligheter for uønsket støy. Men han på audiofoni mente at det kunne motvirkes med riktig valg av kabler og selvfølgelig god matching. Men jeg skal sende han en mail å høre hvordan han stiller seg til et aldri så lite hjemlån med en påfølgende skriftlig test jeg. Hadde jo vært topp om det ble ett vellykket resultat!

Når det kommer til RF7 og kraft, så stemmer det at de suger enn hva mange tror. Krell kav 400xi har 2x200w å by på, den hadde ikke kjangs i ******* for å holde kontroll på rf7 når jeg skrudde opp volumet til et nivå aboslutt ingen leger vil anbefalle...

Men jeg må innrømme at jeg leiker litt med tanken på å prøve martin logan vista på rør etter at så mange skryter av denne komboen. Just for the fun of it. Og gjerne i par med en god sub. Men, det er så mye man har lyst til å prøve når man har penga på bok (selv om man burde ha brukt de på andre ting hvis man skal følge flertallet her i samfunnet) hehe.

EDIT: Da har jeg sendt mail til audiofono for ming'en, planetsnapa for rouge'n og norsk hificenter for audio valve. Er ikke helt sikker på hvordan det blir med mulghet til å ringe de imorgo takket være kaos på jobben. Får håpe på noen positive svar! hehe
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    !!!NEWSBULLETIN!!!

Meget lite og pent brukt Rogue Audio Stereo 90, oppgradert med rør fra Mullard, hentes på lørdag

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er gratulasjoner på sin plass!

Men si meg, skal du fortsette å bruke hk avr 5500 som forforsterker?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nødt til det nå i første omgang, men jeg snuser rundt etter forforsterkere også, så AVR5500 får ikke være en del av stereoanlegget så veldig lenge.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, vet hvordan det er.

Jeg har sendt litt mail det siste døgnet, og nå virker det som om jeg får muligheten til å teste audio valve eklipse i mitt oppsett mot midgard, problemet er bare å finne en dag hvor både eieren og jeg har tid!
    Og håvar skulle se om han fant en forhandler av Tempest II i nærheten av meg så jeg fikk testet den. Hvis ikke blir det en kjøretur. Det ideele er jo å finne en integrert en som serverer det lydbildet man "drømmer om" samtidig som den har futt nok til å holde styr på høytalera. Men vi får se.

Uansett, jeg håper du kommer en liten rapport etterhvert om hvordan komboen avr5500 og stereo 90 låter kontra en tempest2 ) Kan fort bli interresant å høre hvor store forskjeller det egentlig er!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    !!!NEWSBULLETIN!!!

Meget lite og pent brukt Rogue Audio Stereo 90, oppgradert med rør fra Mullard, hentes på lørdag
    Ahhhh, gratulasjoner er på plass.... ;-)

Vet åssen du føler det nå. Spennende å høre hvordan du liker lyden med Mullard-rørene. Er både 6NS7 og 12AX7-rørene byttet til Mullard?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som jeg kan få tak i en PS Audio PCA-2 også...
    Ingen som tilfeldigvis har massive mengder brukererfaring med den? Men uansett den virker spennende, for til to-kanals pre å være er den sprengfull av praktiske funksjoner, har fått masser av svært gode tester og har av alle ting prosessorinngang. Videre driver den lett flere effektforsterkere, har justerbar gain for alle innganger, samt at man kan navngi hver enkelt inngang og i det hele tatt...

Se bare på innsiden av PCA-2, det er hva jeg kaller strømforsyning, og det er i en forforsterker!

Fant ut at jeg ønsker mer fleksibiltet enn hva Tempest II kunne tilby, og jeg har lest gjennom flere tester nå hvor samtlige beskriver hvordan Stereo 90 virkelig fortjener en forforsterker av ypperste merke.
    Ikke et vondt ord om forforsterkerdelen i Tempest II, men i ene testen ble selv Rogues egen forforsterker Magnum 66(nå utgått) beskrevet som ikke helt på nivå. Svært god forforsterker, ja, men Stereo 90 fortjente og hadde potensiale til langt mer enn 66.

Hvorvidt det er korrekt kan jeg ikke uttale meg bombastisk om, kanskje Anfield har testet Stereo 90 på flere forforsterkere og har noen vise ord å dele?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ahhhh, gratulasjoner er på plass.... ;-)

Vet åssen du føler det nå. Spennende å høre hvordan du liker lyden med Mullard-rørene. Er både 6NS7 og 12AX7-rørene byttet til Mullard?
    Skal være det ja. Får også med de originale rørene, så her skal det testes til den store gullmedaljen
    Han jeg kjøper den av mente imidlertid at inngangsrørene ikke var Så kritiske, utgangsrørene derimot, der kunne man få til store ting med et bytte. Nuvel, time vill sjåv! På sett og vis litt motsatt fra Audiofil hvor selger først og fremst snakket om å endre klangen ved å bytte inngangsrørene. Men nå snakker de henholdsvis om effektforsterker og integrert forsterker, så kanskje forklaringen i deres "fokus" ligger der.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite å si - Grattis!

Rogue Stereo 90 imponerte stort hos Anfield, skal nok snuse litt på en sånn med tiden sev (hvis jeg ikke arver ett større pengebeløp og satser på en ASR Emitter II da :P )

Lykke til med valg av pre!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Lite å si - Grattis!

Rogue Stereo 90 imponerte stort hos Anfield, skal nok snuse litt på en sånn med tiden sev (hvis jeg ikke arver ett større pengebeløp og satser på en ASR Emitter II da :P )

Lykke til med valg av pre!
    ASR Emitter II faktisk. Er ikke det den forsterkeren hvor en eller annen kompoent produseres og monteres kun på netter med fullmåne av tekniker ikledd lilla spandex som reflekterer månetrålingen slik at denne kansellerer negativ kosmisk stråling fra Jupiters fjerde og sjette måne eller noe i den dur?

Syke saker, nei gi meg heller Rogue Zeus Stereo 90 skal forresten hentes hos en herreman som har Zeus i hus, så jeg skal se om jeg ikke får lurt med meg kameraet

Høyttalerkablene er modne for utskifting også, og jeg trenger ihvertfall ett ekstra sett signalkabler. Pokkers oppgraderingsspøkelse! Det tar liksom aldri fri..

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ASR Emitter II faktisk. Er ikke det den forsterkeren hvor en eller annen kompoent produseres og monteres kun på netter med fullmåne av tekniker ikledd lilla spandex som reflekterer månetrålingen slik at denne kansellerer negativ kosmisk stråling fra Jupiters fjerde og sjette måne eller noe i den dur?
    Korrekt! Men det til side synes jeg det er en fantastisk amp, satt alene i lytterommet til stereofil i 3timer på lørdag... Testet litt ymse høyttalere på den, kan jo si det sånn - litt mer forelsket i Katie nå :

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Korrekt! Men det til side synes jeg det er en fantastisk amp, satt alene i lytterommet til stereofil i 3timer på lørdag... Testet litt ymse høyttalere på den, kan jo si det sånn - litt mer forelsket i Katie nå :
    Flaks for deg at den er så billig da

Satt faktisk og tenkte tilbake på da jeg hadde forsterkeren fra Ming Da i hus. Den hadde noe i mellomtonen, veldig X-faktor ja, som jeg ble sittende å savne i dag... Ble veldig mye mer forelsket i Norah Jones i de få dagene det varte, menmen, vi skal nok få dreis på Stereo 90 også! Åherregudognappmeginesehårenesomjeggledermeg!!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rogue Stereo 90 in da motha'fuckin' house bitches

Nettopp fått koblet opp, og selv med uverdige AVR5500 som forforsterker flommer de gamle minnene på
    Med en skikkelig forforsterker skal vi se om vi ikke får slått Tempest II grundig ned i støvlene, men før den tid skal jeg kose meg med musikken igjen...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal som sagt bli spennende å følge anlegget ditt fremmover.
    Jeg skrev litt med Ove på Audiofoni idag, desverre har han ikke flere nye NMD MC-3R MKII på lager, er først ventet inn om en måneds tid. Og hans siste demoeksemplar skal til Rolf Inge Danielsen i Fideility for en ny test. men han skulle se om jeg kunne få låne den etter Rolf Inge. Tålmodighet er ikke mine sterkest side, men noen ting skal jeg fint klare å vente på.

Fikk også et sabla godt tilbud på klipsch la scala idag, skal se om jeg får smiska litt med eieren og håvar på planetsnapa så jeg kunne ha testet tempest2 eller stereo 90 på scala. Det er mange veier til rom for å si det slik.

Men du, bortsett fra den PS Audio preampen, har du noen andre i kikkerten a?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, NMD MC-3R MKII f.eks. fikk jo en veldig god test i Fidelity, og så har Rogue et fristende produkt i forforsterkerne 99 og Perseus, men det blir for dyrt i denne omgang. Men nå er det endt opp med at kjøpet av PCA-2 er så godt som avtalt. Litt skummelt å kjøpe i blinde, altså et produkt jeg er fint lite kjent med, men har ikke hørt annet eg godord og lest gode tester av den, så helbom blir det ihvertfall ikke. Litt varm klang takker jeg heller ikke nei til, et vell av praktiske funksjoner man slettes ikke finner i hvilken som helst forforsterker OG prosessorinngang gjør den i det hele tatt veldig fristende.
    Litt gambling må være lov til tider

Målet er uansett å overgå Tempest II, og går det bra blir jeg nok storfornøyd skal du se. Blir spennede å se hvor lenge det varer da...

I mellomtiden skal subwooferen få seg en oppgradering på forsterkersiden den også. Har ikke så skrekkelig lyst til å skjære hull i SVS-røret mitt for å få inn en BASH-amp, jeg er lei av å ha subforsterkeren stående på gulvet med alle kablene tytende ut i alle retninger(ser veldig rotete ut) og noen støyende, viftekjølt PA-forsterker er ikke aktuellt.
    Så hva skal man finne på da? Crown K1/K2 hadde vært fett, men strengt tatt litt overkill(ikke at det er noe problem) og alt for dyrt etter at Rogue har herjet kontoen...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skip o'hoi, update fra Haugesund!

Jobber bare litt om dagen kan man si, så det er nesten tragisk hvor lite musikk og film det blir Nuvel, har fått putlet litt mer med plassering, satt høyttalerne på Holfi dempeputer(ANBEFALES!!!), justert subben enda bittelitt og gitt den nye høyttalerkabler fra Nordost. Ble bare Wyrewizard, men joda, every little bit helps Noe mer utvidet program, som f.eks. testing av forskjellige rør og høyttalerkabler har jeg ganske enkelt ikke tid til dessverre før..ja, neste helg med litt flaks. Jaja, har saker på vei som gjør at akkurat det kan vente litt...

Fordi...ta-da, pakken inneholdende en stykk PS Audio HAC-2 er ankommet Norge, så med mindre tollklareringen tar uker og år regner jeg med å ha den i hende i løpet av neste uke en gang. Med litt flaks får jeg til og med tid til å bruke den...
    Svart front skal på Stereo 90 også. Forakter sølvfargede komponenter (Oppoen henger i en meget tynn tråd ja), så det blir matt sort front til ampen Intet ord om akkurat når den dukker opp enda, men jeg få mase litt. Skulle komme med neste forsendelse fra USA, når enn det måtte være.
    Den blå lysdioden i fronten på Stereo 90 må det også gjøres noe med. Det skjærer virkelig i øynene i kinomørket, så der må noe genialt pønskes ut..

Og avslutningsvis, dagens musikktips: Dave Matthews Band "Before these crowded streets". Fabelaktig plate på alle tenkelige måter, og til alt overmål med lydkvalitet av ypperste sort, så løp og kjøp. Fikk min fra amazon.co.uk for en liten femtilapp

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svart front skal på Stereo 90 også.
    Skal du lakkere den selv?

Den blå lysdioden i fronten på Stereo 90 må det også gjøres noe med. Det skjærer virkelig i øynene i kinomørket, så der må noe genialt pønskes ut..
    Enig i at den er skarp. En liten, rundklippet bit med sort tape pent plassert ordnet den saken hos meg. Kun en svak blå glorie er synlig....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skal du lakkere den selv?
    Nei, til Stereo 90 har jeg bestill helt ny front, men PCA-2 kan det være får seg noen lag lakk. Kontaktet fabrikken(de svarte nesten uhyggelig fort på mail forresten), og såvidt de og deres lager visste var ingen separate, svarte kabinetter å oppdrive. Spørs vel om jeg kaster meg ut i DIY-land for å lakkere kabinettet til en såpass ekslusiv preamp, så jeg får sjekke med fagfolk hva noe slikt vil koste.

Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •