Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 379
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Artig at du vurderer rør. Var jo for ikke lenge siden i akkurat samme situasjon, og det medførte jo et visst inngrep i privatøkonomien... ;-)

MC275 er en kanongod effektforsterker. Jeg var meget godt fornøyd med lyden den foret mine Vista med, riktignok når den var skikkelig gjennomvarm (ikke overraskende til rør å være... ;-) )

Men jeg kan også anbefale deg Rogue Audio Stereo 90 (som jeg selv har, men ikke først og fremst ønsker å promotere fordi jeg selv har den...) Den gav enda litt mer enn 275 gjorde, er hakket mer fleksibel og er i tillegg litt enklere å intgrere utseendemessig i en hjemmekino. En fanastisk forsterker som jeg er ekstremt godt fornøyd med.

For all del, MC275 er en knallforsterker, og hadde jeg ikke hatt Stereo 90 på test samtidig med den, så hadde jeg nok meget vel havnet med en slik en i oppsettet.

Uansett, en røreffektforsterker er en av de beste oppgraderingene jeg har gjort, og jeg kommer nok til å holde på den en stund.....

Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld, et bilde.... (for fristelsen sin del....)

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For ordens skyld, et bilde.... (for fristelsen sin del....)

Den der såg jo ikke så aldeles dum ut heller. kakehode? KJØP!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker utseendet til Rogue Audio og merket har rykte på å gi mye for pengene. Kunne selv tenke meg å prøve noe sånt til mine B&W 703.

Hva er du savner i anlegget kakehode? Dersom det er hard/lys lyd som gjør at du vil prøve rør, ville jeg først ha kjøpt akustikk plater. Nei, jeg ville uansett ha gjort noe med akustikken før neste oppgradering. Da får du mer av neste oppgradering og det er enklere å høre forskjell på elektronikk. Kanskje du vil til og med merke forskjell på kabler når lydbildet sitter

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, takk så fuckings mye for hjelpen gutter

MC275 vil blåse alle budsjetter, så noen Rouge blir det ikke før jeg begynner å selge unna vitale kroppsdeler.
    Ikke at jeg klager, herre for en forsterker macen er...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roguen er billigere enn MC275, kakehode.... ;-) Her snakker vi om "kun" 24k.....

Les mer på: Planetsnapa

Ellers er det mer enn "mørk vs lys lyd" når det kommer til rør, bomholt. Lydbildet i mitt rom ble mer sømløst med rørforsterkeren enn en kraftig transistor, bedre holografi og en ufattelig luftighet som jeg simpelthen elsker.....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du vurderer rør. Var jo for ikke lenge siden i akkurat samme situasjon, og det medførte jo et visst inngrep i privatøkonomien... ;-)

MC275 er en kanongod effektforsterker. Jeg var meget godt fornøyd med lyden den foret mine Vista med, riktignok når den var skikkelig gjennomvarm (ikke overraskende til rør å være... ;-) )

Men jeg kan også anbefale deg Rogue Audio Stereo 90 (som jeg selv har, men ikke først og fremst ønsker å promotere fordi jeg selv har den...) Den gav enda litt mer enn 275 gjorde, er hakket mer fleksibel og er i tillegg litt enklere å intgrere utseendemessig i en hjemmekino. En fanastisk forsterker som jeg er ekstremt godt fornøyd med.

For all del, MC275 er en knallforsterker, og hadde jeg ikke hatt Stereo 90 på test samtidig med den, så hadde jeg nok meget vel havnet med en slik en i oppsettet.

Uansett, en røreffektforsterker er en av de beste oppgraderingene jeg har gjort, og jeg kommer nok til å holde på den en stund.....

Lykke til!
    Ja, fant ut at Rogue ikke var så hinsides dyrt allikevel, jeg må ha tenkt på Zeus fra samme firma i farten...Nuvel, da er vel plutselig den oppe til vurdering også, noen visdomsord du har å berette om Stereo 90 kontra MC275 Anfield?? Og den fronten må da kunne lakkeres i en annen farge...

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Liker utseendet til Rogue Audio og merket har rykte på å gi mye for pengene. Kunne selv tenke meg å prøve noe sånt til mine B&W 703.

Hva er du savner i anlegget kakehode? Dersom det er hard/lys lyd som gjør at du vil prøve rør, ville jeg først ha kjøpt akustikk plater. Nei, jeg ville uansett ha gjort noe med akustikken før neste oppgradering. Da får du mer av neste oppgradering og det er enklere å høre forskjell på elektronikk. Kanskje du vil til og med merke forskjell på kabler når lydbildet sitter
    Hva jeg savner i anlegget? Ja, si det du! Nei, det låter på ingen måte lyst eller hardt, og har nå jobbet mer med høyttalerplassering enn noensinne i heimen, og bare den veien har jeg hentet ut veldig mye mer detaljer i nedre mellomtone/øvre bass. Integreringen med subwooferen sitter som et skudd, så der savner jeg intet heller...
    Så hva skulle det være da liksom? La meg si det slik, etter at jeg fikk ECI-3 og Moon Harbour i hus føk stereokvaliteten kraftig i været, og etter at plassering og intergrering med subwoofer var på plass var lydkvaliteten på et nivå jeg tidligere anså som fullstendig urealistisk innen mine økonomiske rammer. Ikke er det effektmessig heller, selv om høyttalerne fint kan hanskes med langt større forsterkermuskler. I så måte burde 75-90 "rørwatt" være en finfin løsning på et tilnærmet ikke-eksisterende problem.
    Men allikevel sitter jeg med en smått uforklarig, men veldig sterk følelse av at høyttalerne kan og vil så veldig mye mer...Forstå det den som kan.
    Nå låter ECI-3 mer "rør" enn noen transistor-konstruksjon jeg har hørt, så kanskje jeg skal skylde på den?

Og jeg må få presisere at jeg ikke er misfornøyd med noe som helst, anlegget spiller virkelig musikk, og lager en stemning jeg aldri har vær i nærheten av, men ja. ECI-3 er også en helt fabelaktig forsterker som dessverre har kommet litt i skyggen senere år, men det må være av helt andre årsaker enn lydkvaliteten!
    Jeg trodde lyd-basillen hadde bitt meg for lenge siden, men nå er jeg virkelig fortapt, og skylden/æren for det kan godt ECI-3 få!
    Pokkers kjemperforsterker

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nuvel, da er vel plutselig den oppe til vurdering også, noen visdomsord du har å berette om Stereo 90 kontra MC275 Anfield??
    Mye er dokumentert i tråden min, les litt der..... ;-)

Edit: Det er mye klangen og den totale holografien som er så magisk med rør. Lydbildet mitt er så uendelig mye mer detaljert og sømløst, altomsluttende om du vil, i forhold til andre forsterkere (uten å nevne navn) jeg har hatt i mitt rom.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni AS har også farlig mye lekre saker...
    Må også innrømme det er veldig vanskelig å komme utenom MC34-A MKII
    Audiofoni AS

For ikke å snakke om kombinasjonen mellom forforsterkeren MC-3R MKII og monoblokkene MC300-C
    Audiofoni AS
    Audiofoni AS

Pre-ampen er uansett spennede, en eventuell MC275 må jo ha pre...
    Skal jammen ikke være enkelt det her....

EDIT: Rettet linken til NMD MC34-A MKII

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er det mer enn "mørk vs lys lyd" når det kommer til rør, bomholt. Lydbildet i mitt rom ble mer sømløst med rørforsterkeren enn en kraftig transistor, bedre holografi og en ufattelig luftighet som jeg simpelthen elsker.....
    Det har du nok rett i. Har liksom trodd at rør først og fremst har en veldig varm lydsingnatur, men har egentlig null kjennskap/erfaring med rør.
    Men nå synes jeg du bør stoppe Anfield med dine fristende beskrivelser! Jeg har ikke råd til å oppgradere nå.

EC har jo utvilsomt en veldig varm lydsignatur, men spennende hvis du får testet rør kakehode og sammenlignet forskjellene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testing blir det fort sparsomt med. McIntosh trenger jeg ikke teste, den vet jeg er god! Ikke at det betyr så mye, med den forsterkerens historie kan den vel kanskje sees på som et av lydverdenens sikrere kjøp. Ja den er skrekkelig god, og skulle den mot alle tenkelige odds ikke passe i anlegget er de etterspurt på bruktmarkedet.

Rogue lurer jeg på om noen karer i Åkrehamn(Karmøy) forhandler, mulig de har en inne, og Audiofoni ligger i Skudenes, litt lenger sør på samme øy, så jeg får se om jeg ikke klare å få lånt hjem noen rør i påsken

Men så har vi knask som PrimaLuna og Pathos, der blir det verre med eventuell testing...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm..

Det begynner å bli mye rør hifi på avforum også, ikke bare hifisentralen. Synes det er bra med en kombi side!

Så jeg håper det blir flere som drar igang noe rør erfaringer her.

Kanskje jeg må friste med noen rør bilder her også!

Dette er noe jeg holder på å monterer opp i disse dager, håper det får deg til handle.
    Rør utstyr er ikke bare god lyd, ofte artige design.

Vedlegg 18564

Vedlegg 18565

Vedlegg 18566

Vedlegg 18567

Vedlegg 18568

A.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så har vi knask som PrimaLuna og Pathos, der blir det verre med eventuell testing...

Lager Pathos rørforsterkere? Den var ny for meg...

Hvorfor trenger du ikke teste Macintosh? Prøvd den i ditt anlegg?

Jeg ville valgt Prima Luna framfor Ming Da. Hvorfor? Tja, tror det er bedre. Og så ser de ikke så jævlig ut.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Lager Pathos rørforsterkere? Den var ny for meg...

Hvorfor trenger du ikke teste Macintosh? Prøvd den i ditt anlegg?

Jeg ville valgt Prima Luna framfor Ming Da. Hvorfor? Tja, tror det er bedre. Og så ser de ikke så jævlig ut.
    Liten skriveleif der, jeg mente selvsagt Phatos...

Har ikke testet M-c-I-n-t-o-s-h i mitt anlegg nei, men ha hørt den ved fire-fem forskjellige anledninger og hver gang på forskjellig anlegg, og ble alltid sittende med haka langt nedforbi normal posisjon, og da ble det spillt på alt fra elektrostat til horn... Helt enkelt en gromforsterker! Utenom å være tilsynelatende være fabelaktig på alt har den et utrolig vanedannende trøkk i mellombassen som jeg knapt har hørt annensteds.
    Angående Prima Luna baserer vel vi oss begge på tester fra den kanten, så etter den formelen burde MC275 være et at de sikrere kjøp man kan begå.

Men for all del, har en Nordic Ming Da MC34-A MkII på hjemlån nå i påsken som begynner å snike seg innunder huden

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hmmm..

Det begynner å bli mye rør hifi på avforum også, ikke bare hifisentralen. Synes det er bra med en kombi side!

Så jeg håper det blir flere som drar igang noe rør erfaringer her.

Kanskje jeg må friste med noen rør bilder her også!

Dette er noe jeg holder på å monterer opp i disse dager, håper det får deg til handle.
    Rør utstyr er ikke bare god lyd, ofte artige design.

A.
    Hva i alle dager er det for en forsterker???

Newcomer GjeEsp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva i alle dager er det for en forsterker???
    EAR Yoshino V20, EAR Yoshino, professional audio equipment,Cambridgeshire,UK,
    Sitter forøvrig og lytter på nyinnkjøpt McIntosh 275 nå og du beskriver den akkurat sånn jeg ville gjort Er utrolig godt fornøyd med lyden den leverer så den er absolutt å anbefale Lykke til med valg av forsterker
    Mvh Gjert

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten skriveleif der, jeg mente selvsagt Phatos...
    Sikker på at du ikke mener Pathos?

Hva du enn måtte tro, dette er hybridforsterkere, ikke rør.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Sikker på at du ikke mener Pathos?
    CURSES!!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye er dokumentert i tråden min, les litt der..... ;-)

Edit: Det er mye klangen og den totale holografien som er så magisk med rør. Lydbildet mitt er så uendelig mye mer detaljert og sømløst, altomsluttende om du vil, i forhold til andre forsterkere (uten å nevne navn) jeg har hatt i mitt rom.
    Har bladd meg gjennom den aktuelle delen av tråden din, men du kunne ikke vært en knupp og kommet med noen flere vise ord og hvordan du opplevde forskjellene mellom McIntosh og Rogue?

Newcomer mferkingstad sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ming Da

Heisann

Har spilt på dine høytalere med Ming Da MC34 og har testet ut litt forskjellig angående rør osv. Du bør absolutt prøve den med JJ KT77, Ecc82 og Ecc83 rør før du leverer den fra deg, det er ein mye bedre match til Klipsch`ene
    du kan få låne det av meg vist du vil..

Morten

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bladd meg gjennom den aktuelle delen av tråden din, men du kunne ikke vært en knupp og kommet med noen flere vise ord og hvordan du opplevde forskjellene mellom McIntosh og Rogue?
    Først er det viktig å presisere at dersom jeg ikke hadde hatt Rogue Stereo 90 hjemme samtidig med MC275, er sjansen faretruende høy for at jeg hadde beholdt MC275.

Det ble et litt større lydbilde med Rogue. Mer 3D-følelse, og den opplevdes også å gi noe mer helt i bunn. Mellomtonen er strålende på begge, og begge gav en meget delikat diskantgjengivelse. Alt i alt ble det "litt mer kjøtt på beina" og et større lydbilde med Stereo 90 enn MC275.

Stereo 90 er hakket mer fleksibel mtp bryter for triode/ultralineær modus der du ikke trenger å mute før switch, den hadde et utseende som lettere kunne integreres i min kino, muligheter for å bruke flere rørtyper enn KT88 (EL34). MC275 har igjen autobias for de som ikke ønsker å stille dette inn selv, men autobias ryktes jo å slite rørene fortere. Derfor ble den enkle, manuelle justeringsmåten på Stereo 90 foretrukket. Prisen på Rogue er jo også lavere enn MC275.

Noen tanker i hvertfall....

Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •