Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 19 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19
Viser resultater 361 til 379 av 379
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Hei Kakehode !

Da det viser seg at mine Monitor Audio GS 60 ikke får fram det fulle potensiale i mine Rogue Audio M-150 blokker. Så vurderer jeg høytaler bytte framover.

Du sitter jo med erfaring i fra Stereo 90, tror du disse rørforsterkerne ville passe sammen med Pioneer S-3EX eller S1-EX. Stua er på ca. 40 kvm2 så jeg tror det er her problemet ligger for GS 60, regner med at Pioneerene vil fungere bedre i denne rom størrelsen. Men så var det matchingen da....:roll:

Håper du kan gi meg litt hjelp på veien.

mvh
    Nølle
    Mnja, det blir vel strengt tatt litt gjetning, men spør du så får jeg vel heller prøve å svare Hverken S-1EX eller S-3EX vil ha noen problemer med å fylle 40kvm med gromlyd, begrensningen ligger i forsterkerkraft, og der skulle du være bra skodd.

Det jeg opplevde med Rouge var at Stereo90, med standard rør vel å merke, er den mest nøytrale rørforsterkeren jeg har hørt. Man får dette "magiske sløret" så mange forelsker seg i, men Rougen min spillte uhørt stram bass til å være et rørbasert produkt. Og S-3EX er ganske grei å ha med å gjøre, selv min AVR355 tryller fram et svært oppegående resultat.

S-3EX er det tryggeste kjøpet jeg vet om. Den krever ikke enorme effektforsterkere for å spille høyt og kraftig, og spiller bedre en alt jeg vet om inntil dobbel pris, og vel så det, med alt jeg har prøvd av elektronikk.
    S-1EX kjenner jeg dessverre ikke så meget til, men du burde i det minste ha stort nok rom. Mor10 sier de krevde bra mye arbeid med plasseringen hos han, og javel, det burde du ha plass til! Som nevnt blir dette en smule gjetning, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det må la seg gjøre å lure et gromt resultat ut av en kombo med S-1EX og M-150 også! Med noen kjappe rørbytter kan du endre klangen til akkurat hvor du vil ha den, og krefter skulle det være nok av i massevis. Du mister kanskje det ypperste innen definisjon i bassområdet, da må du selvsagt kline til med en heftig transistorkontruksjon, men Rouge er som sagt det best rørproduktet jeg vet om i så henseende.

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret !

Etter å ha testet M-150 blokkene på Arrayene til skrotnisse vil jeg bli overasket om det skulle skorte på krefter. De kontrolerte Arrayene på et lydnivå som jeg aldrig spiller på. Disse høytalerne spiser jo forsterkere til frokost :? i følge skrotnisse.

Når det gjelder rørbytte så har jeg planer om å koste på meg noen skikkelige rør i løpet av vinteren. Vurderer å kjøpe de samme rørene som Vidar Mørch skriver om i siste Fidelity, dette skulle være en kanon match til blokkene.

For å slippe å ha høytalerne for langt ut i stua håper jeg på at de yter sitt beste selv om de kun har 70 cm til bakvegg og ca 50 til sidevegg. Men jeg skjønner jo at den eneste måten å få riktig svar på spørsmålene blir å teste de ut i egen stue.

Takk for hjelpen.

mvh
    Nølle

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Takker for svaret !

Etter å ha testet M-150 blokkene på Arrayene til skrotnisse vil jeg bli overasket om det skulle skorte på krefter. De kontrolerte Arrayene på et lydnivå som jeg aldrig spiller på. Disse høytalerne spiser jo forsterkere til frokost :? i følge skrotnisse.

Når det gjelder rørbytte så har jeg planer om å koste på meg noen skikkelige rør i løpet av vinteren. Vurderer å kjøpe de samme rørene som Vidar Mørch skriver om i siste Fidelity, dette skulle være en kanon match til blokkene.

For å slippe å ha høytalerne for langt ut i stua håper jeg på at de yter sitt beste selv om de kun har 70 cm til bakvegg og ca 50 til sidevegg. Men jeg skjønner jo at den eneste måten å få riktig svar på spørsmålene blir å teste de ut i egen stue.

Takk for hjelpen.

mvh
    Nølle
    Angående plassering opplever jeg S-3EX som svært plasseringsvennlige, og jeg kan bare anta storebror har samme egenskaper ettersom grunnkontruksjonen er den samme. Mine står rett i overkant og rett i underkant av 30cm fra henholdsvis bak- og sidevegg, og det funker storveis. Jeg kan flytte dem lenger ut, og lyden endrer seg, men da fordi jeg da har flyttet sweetspot til et punkt bak sofaen. Å kjøre dem helt inn i hjørnet har ikke helt samme effekt som man kanskje er vant til. Bassen blir ikke svulstig og utflytende som man kanskje forventer, skjer ikke stort hos meg ihvertfall, men man får noe mer reflekser lenger opp i frekvens. Så plassering halvveis inni en vegg er som vanlig ikke noe sjeftriks, men de trenger ikke stå en meter fra bakveggen heller! Pioneer beskriver det samme i katalogen, høyttalerne er konstruert for å minimere reflekser fra omgivelsene og sikter lyden fra samtlige elementer OG bassporten direkte mot lytteren. Dermed blir sweetspot smalere enn ved f.eks. bruk av elektrostatpanel eller bånddiskant, men jakten etter denne sweetspoten er ikke akkurat hjernekirurgi og absolutt verdt å jakte på.

Angående rørbytte så tja, jeg vet at potensialet i Rogue er stort, rørbytte kan gjøre underverker, men det er ikke dermed sagt at ett og samme røroppsett er den ultimate løsning i ethvert oppsett. Men det er jo også sjarmen med en rørforsterker, mulighetene for eksperimentering.
    Blar du deg bak noen sider i denne tråden finner du rørsettet jeg etterhvert fant ut var det beste i mitt oppsett, og husker jeg ikke feil brukte Anfield samme oppsett når han i sin tid hadde Stereo90.
    Og bestiller du fra USA får du rør til tøysepris, så da er det kanskje rom for litt ekstra eksperimentering

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg nevte et sted her på forumet at H4SE er å betrakte som en livsnødvendighet eller noe i den dur, som sagt så gjort!

-h4se1-jpg

Skal spare den drøyeste euforien til den er innspillt. Har bare stått her i et døgn ennå, og allerede er det små endringer å spore. Men at dette er seriøse saker er det fint lite tvil om. Dynamikken mente jeg var meget bra, men H4SE er på et annet nivå. Krefter mente jeg også det var nok av, men nyanskaffelsen lar seg på ingen måte affisere av mine mest iherdige forsøk på torturtesting. Kontrollen den har på høyttalerne er helt ekstrem, men om den er "bassmonsteret" en viss test gav inntrykk av er jeg heller tvilende til inntil videre. Den har ingen problemer med å hamre ut endeløse mengder trommeslag og dundrende bass, men det velter ikke ut bass på alt av musikk. Finnes det ikke i signalet, neivel, da forsterkes det heller ikke, men skulle man kaste innpå noe skikkelig musikk deises det ut med knusende dynamikk!
    Men som sagt, endelig dom får vente noen dager...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er diger Grattis!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, klarte ikke å vente til november?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepps, der døde subforsterkeren, så adios, får pønske ut noe lurt der en dag, men hvis noen er interessert i røret med et fullt fungerende og meget oppegående db12.2-element montert er det bare å si fra

Så nei, det var slettes ikke H4SE som var død, den lever i beste velgående, og ja, den er skitbra! Plukker til stadighet fram musikk fra de bakre hyller i samlingen, og med høres en annen dimensjon i musikk kontra alt annet jeg har hatt hjemme. Blåste gjennom "MUSE- Origin of Symmetry" på fredag, og det var som å høre plata for første gang!

Og det her "bassmonster"-opplegget er jeg forstsatt skeptisk til. Det spiller et hakk mykere i toppen en H2/H4MkII ja(ikke at jeg har noe som helst problem med noen av de forsterkerne), og det er hakk mer trøkk i bassen, men det er fremdeles umiskjennelig Hegel; nøytralt, ekstremt dynamisk og kontrollert og særlig i tilfellet H4, ENDELØSE krefter.

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Den er diger Grattis!
    Ja, den er absolutt i grenseland til det latterlig overdimensjonerte, men det er jo bare fett Det heftigste innen strømforsyning på denne siden av 100k tar litt plass...
    Ikke helt problemfri denne størrelsen selvsagt, jeg har som vanlig surfet nettet etter nytt rack, men finne noe som vanlig ingenting som kan husen H4SE, resten av kompenentene mine OG ha plass til senter på toppen uten at det blir grisedyrt og/eller ni meter høyt.
    "Heldigvis" har jeg ikke råd til S-8EX ennå, så jeg får lete videre i de kommende månedene.
    Men med en lettere modifisert Atacama-variant kan kanskje fungere. Blir ikke store glipen mellom forsterkeren og en glassplate i så fall, men uansett hva galkap jeg finner på blir ikke forsterkeren mer enn en smule lunken, så i forhold til varmeutvikling vil ikke det bli noe problem.

Nå har jeg et litt bæsjent rom som eter bass og blablabla, så at det kan oppleves svært annerledes for andre kan meget vel være tilfelle. Og den er (selvsagt) mektig mye bedre og kraftigere enn H2A MkII, men noen buldrende bassdundre er den ikke. Som tidligere nevnt KAN forsterkeren spille perverse doser bass, men det forutsetter at informasjonen sendes inn i forsterkeren, og det uansett så kontrollert at enhver form form buldring, dundring og generell rølpebass er et ikke-tema.

Gamle AC/DC-plater låter fremdeles rompe...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker sak den H4'en... Har selv lyst å teste ut en slik til kappaene mine

Som rack skal jo Soundstyle ST310 passe. Måtte kjøpe dette racket selv pga den sinsyke høyden på earthquaken... Også er den ca like dyp som H4, racket er sinsykt bra og tåler 95kg per hylle !

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgt PS Audio pre saken ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, ikke at jeg feller noen tårer av den grunn.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nope, ikke at jeg feller noen tårer av den grunn.
    Hvordan klarte du å ta knekken på subforsterkeren da? Den skulle jo være av ganske holdbar kvalitet?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei si det, en dag var den bare plutselig død. Fant ingen synlige feil, svidde kretser eller noe i den dur, og det er lys i dioden på baksiden, men null lyd.

Røret med basselementet fungerte imidlertid toppers, så det er solgt og inn har det ramlet en Veldoyne SPL1200II, og det kan du mildt sagt reprensenterte en oppgradering!

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei si det, en dag var den bare plutselig død. Fant ingen synlige feil, svidde kretser eller noe i den dur, og det er lys i dioden på baksiden, men null lyd.

Røret med basselementet fungerte imidlertid toppers, så det er solgt og inn har det ramlet en Veldoyne SPL1200II, og det kan du mildt sagt reprensenterte en oppgradering!
    Grattis.

jeg har fulgt med på tråden din lenge (avforum sender oppdateringer på mail), og kommer ikke til å slutte med det enda.

For min del er den største oppgraderingen de Patoshøyttalerne til komplett for 200,- og ett sett bakhøyttalere i klipsch sin billigserie...

Lite penger å rutte med da en ny bil muligens er på vei fra statene.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice med ny sub da. Hvor har du plass?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet litt på racket så ble det god gang. Ser ikke helt supersymmetrisk ut lenger, men jaja, det låter mye bedre, så da er det greit

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva med noen bilder?

Blir det S-8EX på deg? I februar/mars så har jeg S-3EX og S-8EX i stua

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SPL1200II er rå da .

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig! Hadde du forventet noe annet av å gå fra SVS til Velodyne?

(Jeg klarte ikke dy meg - er jo flere måneder siden siste subwoofer-diskusjon der blod ble spilt. )

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Selvfølgelig! Hadde du forventet noe annet av å gå fra SVS til Velodyne?

(Jeg klarte ikke dy meg - er jo flere måneder siden siste subwoofer-diskusjon der blod ble spilt. )
    Pøh, SVS spiser Velo'er til frokost!

Gratulerer med ny sub, spiller utrolig bra de små boksene!

Side 19 av 19 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •