Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 379
    Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan klarer hegelen seg?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    Hvordan klarer hegelen seg?
    Veldig, veldig bra. For å være helt ærlig er eventuelle bytteplaner(som på ingen måte er bestemmt ennå) i stor grad motivert av at Hegel H2A MkII ikke fås i sort, og det irriterer meg noe så inn i granskauen. Men en eventuell Primare skal låter pokker så bra før det blir noe bytte!
    Nevnte det såvidt i en annen tråd, jeg tømmer faktisk effektforsterkeren før høyttalerne tar kvelden men da snakker vi syretesting av verste sort hvor jeg gjør alt jeg kan for å provosere frem eventuelle problemer! Under normal bruk, og langt over normal bruk for den del, leverer Hegelen klokkeren dynamikk hele veien. Bra saker! Og skulle det bli en Primare må noe ofres i bassområdet, der er Hegel enestående takket være enorm strømstyrke og dempefaktor. Med en eventuell ny subwoofer kan det kompenseres for, men det gjenstår å se.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Og skulle det bli en Primare må noe ofres i bassområdet [...] Med en eventuell ny subwoofer kan det kompenseres for, men det gjenstår å se.
    Hvordan får du integrert en subwoofer i stereooppsettet? For meg som er "avhengig" av sub(er) også til musikk, er dette det største ankepunktet mot å ha en stereopre med prosessorinngang til musikk, i stedet for "bare" en surroundprosessor.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvordan får du integrert en subwoofer i stereooppsettet? For meg som er "avhengig" av sub(er) også til musikk, er dette det største ankepunktet mot å ha en stereopre med prosessorinngang til musikk, i stedet for "bare" en surroundprosessor.
    Subwooferen spiller ikke i stereo. Kunne godt tenkt meg enda bedre bassrespons når jeg hører på stereoanlegget, men behovet er ikke prekært. Uansett har jeg skrekkelig lyst på en SKIKKELIG subwoofer, SVS-røret mitt er ganske enkelt for lite definert, men som sagt, til film holder det i massevis.
    Blir det så en skikkelig sub i løpet av høsten blir den plasser som en del av stereoanlegget, så får jeg slite litt med kalibreringen opp mot surroundanlegget etterpå...Eventuellt blir det noe langt mer oppegående surroundprodukt av type Primare SPA22 eller SP32, det hadde ihvertfall gjort tilværelsen mye enklere!

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig, veldig bra. For å være helt ærlig er eventuelle bytteplaner(som på ingen måte er bestemmt ennå) i stor grad motivert av at Hegel H2A MkII ikke fås i sort, og det irriterer meg noe så inn i granskauen. Men en eventuell Primare skal låter pokker så bra før det blir noe bytte!
    Nevnte det såvidt i en annen tråd, jeg tømmer faktisk effektforsterkeren før høyttalerne tar kvelden men da snakker vi syretesting av verste sort hvor jeg gjør alt jeg kan for å provosere frem eventuelle problemer! Under normal bruk, og langt over normal bruk for den del, leverer Hegelen klokkeren dynamikk hele veien. Bra saker! Og skulle det bli en Primare må noe ofres i bassområdet, der er Hegel enestående takket være enorm strømstyrke og dempefaktor. Med en eventuell ny subwoofer kan det kompenseres for, men det gjenstår å se.
    HAr vurdert hegel selv, men føler nesten at jeg må ha utstyret i sort, da alt annet er det. Har også tittet litt på Primare A32, får se hvor stor lommeboka er

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    HAr vurdert hegel selv, men føler nesten at jeg må ha utstyret i sort, da alt annet er det. Har også tittet litt på Primare A32, får se hvor stor lommeboka er
    Kommer Hegel H10 til høsten, kun i sort...Alternativt kan du gå for 2x Primare A33.2, eller ganske enkelt en A32.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder avstandsmålingen som H/K'en din gjør av sub'en så er det ikke noe merkverdig med det.

Avstand=Tid og Tid er igjen lik Fase.

Romkorreksjonen har lagt inn "feil" avstand for å få optimalisert fasen mellom sub og resten av høyttalerne.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg jo veldig bra ut detta Jakob. Ta en kikk innom meg også da.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Romkorreksjonen har lagt inn "feil" avstand for å få optimalisert fasen mellom sub og resten av høyttalerne.
    Godt poeng, som jeg glemte å kommentere: fysisk avstand til suben (og spesielt når en har mer enn én sub :-)) er veldig sjelden riktig avstand til bruk ifm. romkorreksjon og fasejustering.

H/K fant ut av det, og du har derfor "riktig" avstand nå, kakehode. Derfor låter bassen bedre.

Try that with a high-end-stereo-pre :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Try that with a high-end-stereo-pre :-)
    Curses!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ny cd spiller på deg?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en fin liten demo igår. Må virkelig si det att eg hadde litt forventninger angående S-3EX og de toppet de forventningene med glans
    Til nå var det beste og mest detaljerte eg hadde hørt B&W Matrix 802 S3, men må si det att S-3EX hørtest ut til å vere enda litt bedre !

Så dette er absolut en høytaler å spare til om man skal ha design og SINSYKT bra lyd...

Og det hørtes ut som Hegel'en klarte å holde god kontroll på dem selv på litt høyt volum. Selv om det nesten altid blir bedre med større forsterker synst eg den hegel'en til de høytalerene passet rimelig bra

De klarte også å spille HØYT uten å miste noe detaljer eller å "svette" (Fikk nesten gåsehud)

Igjen, takk for meg

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE undervurder A32! Her er det lett å bli forelsket! Sammen med SP32 har du det meget godt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besøket Xinhua, alltid gøy å treffe på folk med samme interesser og grad av hjerneskade Kappa 9.2 på 12kvm, milliarder av watt OG en masse subber er jo intet mindre en ren, skjær galskap. Deilig galskap, men galskap lell Nuvel, forfriskende å møte på en hyggelig bergenser ihvertfall. Og jeg sjekket opp senteren du har på vei, og napp meg i i rompeskjegget, at du får den til sådan tøysepris er jo fullstendig latterlig! Lucky bastard...

Sitat Opprinnelig postet av Mute
    IKKE undervurder A32! Her er det lett å bli forelsket! Sammen med SP32 har du det meget godt
    Såså, A32 er godis den, og til mang en annen høyttaler ville jeg valgt den foran H2A, men til S-3EX er Hegel en uvanlig god match. Klart, har man først noen-og-tredve tusen å bruke på en A32 kan man like gjerne strekke seg bittelite og få seg H4MkII/SE...

Apropos H4SE....den er plutselig tilgjengelig i sort!! Me wants, me needs...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... ja den sentern får eg nesten gratis med tanke på hva den egentlig burde koste

Håper bare den treffer på lydsignaturen og att snakking blir så realistisk som mulig !

Kan også vere att eg tester ut 355 fra H/K når eg får senterne, selv om det virker som om Onkyo er god den også. Men får jo ikke testet den 100% før rommet og alt er på plass så skal ikke tenke så mye på det no håper eg.
    Hørtes ivertfall ut som 355 var rimelig heftig på film hos deg. Batmobilen satt som ett skudd !

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos H4SE....den er plutselig tilgjengelig i sort!! Me wants, me needs...
    Og den er kanskje allerede bestilt også?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Og den er kanskje allerede bestilt også?
    Nei, har klart å begrense meg enn så lenge. Ikke at jeg lover noe som helst, men skulle jeg finne ut at det lar seg gjøre er det vel ikke til å legge skjul på at det fort bestilles en H4SE i sort.

Ettersom sølv-finish er forbeholdt innavlede karmøybuer og tilsvarende mener jeg

Fått noe dreis på anlegget ditt forresten, eller ødelegger rommet alt av morro?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har klart å begrense meg enn så lenge. Ikke at jeg lover noe som helst, men skulle jeg finne ut at det lar seg gjøre er det vel ikke til å legge skjul på at det fort bestilles en H4SE i sort.
    Det hadde nok vært utrolig artig med en H4SE, selvom jeg syns H2A gjorde en virkelig god jobb på dine S-3EX.

Ettersom sølv-finish er forbeholdt innavlede karmøybuer og tilsvarende mener jeg
    Det har du helt rett. Sølv-finishen er mer for oss urbane karmøybuer som bor i en større og rikere kommune, enn lille Haugesund

Fått noe dreis på anlegget ditt forresten, eller ødelegger rommet alt av morro?
    Dreis og dreis. Joda, det lager lyd, men kan ikke si at lyden til dags dato er noe særlig å skryte av. Diskanten er forferdelig kvass og "hylete" på enkelete innspillinger. Mellomtonen er helt konge, absolutt ingenting å si på den. Det er vel den som drar det hele opp akkurat nå. Når vi kommer til bassen, er det ett kapittel for seg selv. Jeg får det absolutt IKKE til å sitte. Jeg har bare hatt høyttalerne en uke da, så jeg bør vel kanskje ha noe bedre tålmodighet.

Men de har så si spilt hele døgnet siden jeg fikk dem. Men kan ikke si at det har skjedd noe store forbedringer. Litt bedre blir det jo alltid. Skal spille på anlegget en del utover kvelden, og prøve meg videre på noen plasseringer så får vi se. Rommet er jo forbanna lite så har ikke allverdens plasserings muligheter. Kommer nok kanskje med noen ord på tråden min i løpet av kvelden/natta om hva jeg tenker og planlegger fremover

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kakehode !

Da det viser seg at mine Monitor Audio GS 60 ikke får fram det fulle potensiale i mine Rogue Audio M-150 blokker. Så vurderer jeg høytaler bytte framover.

Du sitter jo med erfaring i fra Stereo 90, tror du disse rørforsterkerne ville passe sammen med Pioneer S-3EX eller S1-EX. Stua er på ca. 40 kvm2 så jeg tror det er her problemet ligger for GS 60, regner med at Pioneerene vil fungere bedre i denne rom størrelsen. Men så var det matchingen da....:roll:

Håper du kan gi meg litt hjelp på veien.

mvh
    Nølle

Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •