Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 379
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen i Pioneer-familien, kakehode:-D

Jobber nå med å få lytterommet mitt optimalisert for Pioneerene, og det er langt fra på plass enda, men vi vet jo at det er mye å hente fra disse HTerne.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle kaste ut noen små videre betraktninger ettersom S-3EX later til å friste mang en forumboms Blir vel strengt tatt bar en samling og presisering av tidligere uttalelser, men det får være lov av og til.

Ser flere vurderer å drifte den med diverse surroundforsterkere og i det hele tatt...
    Joda, det fungerer, men man ramler så inn i to "problemer". Med unntak av Primare er jeg ytterst skeptisk til at noe surroundprodukt har lydkvalitet i stereo på et nivå som kan forsvare S-3EX. Disse TAD(!!!)-høyttalerne er virkelig highend, og skal man ha noe håp om å hente ut potensialet betyr det (dessverre?) at det øvrige utstyret må på et visst nivå. Ikke at mitt nåværende oppsett nødvendigvis er den ultimate løsning, men forskjellen mellom det og å koble høyttalerne til surroundrecieveren er ENORM!
    Et annet aspekt er effekt. Skal like å se det surroundprodukt som matcher strømleveransene fra min H2A, men jeg tømmer faktisk effektforsterkeren før høyttalerne tar kvelden...Da er vi på noe i nærheten av idiotiske lydnivåer, men S-3EX, som highend-høyttalere flest, stiller over gjennomsnittlige krav til forsterkeren for å yte sitt beste.

Nummer to er kabler. Ja, kabler, og det er ikke bare fordi jeg prøver mitt beste for å irritere på meg den gjennomsnittlige forumkerulant, jeg bare formidler mine erfaringer og inntrykk Klinte til med balanserte Heimdall mellom komponentene, og det var god gang, langt bedre enn tidligere hvor effektforsterkeren ble matet med ubalansert. Hovedendringen ligger i høyttalerkablene. Lånte en periode med med Heidall høyttalerkabler og lyden fra anlegget var helt himmelsk.
    Så måtte dessverre kablene tilbake, og det var på igjen med de gamle Proson-kablene og Express6. Særlig sistnevnte skal være en meget god kabel, og joda, jeg hadde bra resultater med den koblet til RF-7, men den er ingen Heimdall...

Etter byttet var et par ting fullstendig åpenbare. Bassen, som de fleste har fått med seg er kanskje det sterkeste punktet ved S-3EX, gikk ikke fullt så dypt, og autoriteten i bassområdet jeg tidligere hadde kost meg med var nesten borte. Eller for å si det litt enklere; med Heimdall kunne jeg lurt hvem som helst til å tro at jeg hadde gjemt bort en svært god subwoofer, uten Heimdall spiller de bass mer i tråd med hva man forventer ut i fra bestykning og størrelse. Ikke var detaljeringen på samme nivå heller, og akkurat det er litt trist, ettersom S-3EX på akkurat det punktet er på nivå med det absolutt beste jeg har hørt. Ellers hadde lydbildet krympet til halv størrelse, følelsen av rom og dybde var dramatisk endret til det verre, og jeg skal ikke gå så langt som å kalle lyden hard eller skrikete, men det låter helt klart mer stresset. Tidligere fløt lyden ut av høyttalerne som den største selvfølgelighet, og med hvert element i perfekt sammenheng, nå føles det oppstykket, langt mindre dynamisk og uten den enorme fylden jeg vet høyttalerne kan vise...

Ja, jeg skal bytte høyttalerkabler ved første anledning, så får resten av verden fortsette å krangle om kablers relevans.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, takker og bukker Jeg har mer enn en gang fått høre at jeg er helt på jordet når jeg har påstått at nordost kabler av den litt dyrere typen har mye å si for lyden og at de rettferdiggjør priselappen. Hyggelig å høre at du har de samme erfaringene
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får se om jeg ikke får tatt meg en tur opp til deg neste uke kakehode. Går det fint?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg får se om jeg ikke får tatt meg en tur opp til deg neste uke kakehode. Går det fint?
    Ja, jeg har fri mer eller mindre hele neste uke, så om jeg klarer å løsrive meg fra GTA4 som slippes på fredag er det bare å droppe innom

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Ser flere vurderer å drifte den med diverse surroundforsterkere og i det hele tatt...
    Hva med surroundforsterker som pre og en "high-end" effektforsterker (H4SE, MC402 el.l.)?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva med surroundforsterker som pre og en "high-end" effektforsterker (H4SE, MC402 el.l.)?
    TJA!

Nå har jeg ikke testet det ennå, men en Primare SPA21, eller aller helst kommende SPA22 eller alleraller helst SP32 bør det definitivt være håp for. Nå vet jeg at min lett tilårskomne AVR5500 ikke lenger er det ultimate innen noe som helst, men den brukt som DAC og /eller PRE er virkelig triste saker i forhold til Den rene stereodelen av oppsettet. Nå er åpenbart den rene stereodelen en mange ganger mer kostbar løsning, men det høres også veldig godt.

Nå er ikke S-3EX akkurat gratis, men det er uansett snakk om highend av pureste sort, uten at det koster helt åndsvake pengesummer. Og som nevnt i testen i Hjemmekino skal man være rimelig slakk i skallen og rote til det meste for at det ikke skal låte bra, men som sagt, vi er så definitivt på highend-nivå her(hva nå enn det skal bety), så man kan ikke koble til hva som helst og forvente å få ut det fulle potensial.

Negative da er jo at om man er av den nervøse sorten vil man til evig tid bli sittende å lure på hva som kan gjøres bedre. Men på den annen side er det en relativt smal sak å få et godt resultat, og høyttalerne gir en stort rom for å eksperimentere ettersom de presterer kunststykket å være svært avslørende uten å bli kjedelige og analytiske. Kraftig selvmotsigende uttalelser jeg slenger rundt nå, men slik oppleves det i praksis.
    Så når jeg sutrer over hvor rævva det låter med de "billige" høyttalerkablene må det for all del ikke forstås som at det låter dårlig, men med SKIKKELIGE høyttalerkabler(som forøvrig er i bestilling) har høyttalerne ingen problemer med å avsløre de store, lydmessige gevinstene. Samme gjelder når jeg bruker min gamle AVR5500, å si det låter dårlig skal man være rimelig blasert for å lire av seg, men kontra "alterativ" elektronikk er det ikke akkurat noe å hoppe i taket for.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har fri mer eller mindre hele neste uke, så om jeg klarer å løsrive meg fra GTA4 som slippes på fredag er det bare å droppe innom
    Det høres topp ut Da hører du fra meg!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer flere bilder snart?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt S-1ex sammen med bettercables, med elektronikk i den _aller_ høyeste ende. De koster nesten ingenting, og er meget gode kabler. Jeg ville kanskje prøvd dette før jeg svidde av 11 frognertiere på Heimdall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Har hørt S-1ex sammen med bettercables, med elektronikk i den _aller_ høyeste ende. De koster nesten ingenting, og er meget gode kabler. Jeg ville kanskje prøvd dette før jeg svidde av 11 frognertiere på Heimdall.
    Heldigvis er jeg meget trygg på at Heimdall var vel verdt investeringen, testet flere alternativer i forkant og forbedringen Heimdall representerte var som jeg har beskrevet intet mindre enn dramatisk. Ikke dermed sagt at Heimdall(eller hvilken som helst komponent for den del) er den ultimate løsning uansett oppsett, men hos meg var det vel anvendte penger.

Så spar for slike kommentarer som insinuerer at jeg har brukt meningsløst mye penger på kabler, jeg er som sagt trygg på mitt valg. Den tilsynelatende endløse kabeldebatten kan du delta i på mang en annen tråd på dette forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er jeg meget trygg på at Heimdall var vel verdt investeringen, testet flere alternativer i forkant og forbedringen Heimdall representerte var som jeg har beskrevet intet mindre enn dramatisk. Ikke dermed sagt at Heimdall(eller hvilken som helst komponent for den del) er den ultimate løsning uansett oppsett, men hos meg var det vel anvendte penger.

Så spar for slike kommentarer som insinuerer at jeg har brukt meningsløst mye penger på kabler, jeg er som sagt trygg på mitt valg. Den tilsynelatende endløse kabeldebatten kan du delta i på mang en annen tråd på dette forum.
    Say what?
    Jeg har ikke insinuert noe som helst. Du har jo ikke kjøpt kablene engang, og det var ikke ment som en kabeldebatt. Jeg har ikke påstått at kabler ikke har noe å si. (ei er det noe jeg selv mener heller) Jeg syns bettercables ga en meget god ytelse, selv om de tilsynelatende er nesten gratis, det var alt. Det koster deg ingenting å prøve de heller. Hilsen en som har hatt fullt oppsett med Valhalla, med dobbelt sett Valhalla høyttalerkabel for ekte triwiring. (Ja, det er en god kabel på alle måter, om det er en kvart-million-bra er en annen ting, og ja, jeg har prøvd begge deler i eget oppsett) Tar jeg ikke helt feil, er dette også dette den kabelen som S-3ex er koblet opp med i Hjemmekino sine lokaler. Jeg skal dog holde meg vekke fra denne tråden heretter. Jesus.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Say what?
    Jeg har ikke insinuert noe som helst. Du har jo ikke kjøpt kablene engang, og det var ikke ment som en kabeldebatt. Jeg har ikke påstått at kabler ikke har noe å si. (ei er det noe jeg selv mener heller) Jeg syns bettercables ga en meget god ytelse, selv om de tilsynelatende er nesten gratis, det var alt. Det koster deg ingenting å prøve de heller. Hilsen en som har hatt fullt oppsett med Valhalla, med dobbelt sett Valhalla høyttalerkabel for ekte triwiring. (Ja, det er en god kabel på alle måter, om det er en kvart-million-bra er en annen ting, og ja, jeg har prøvd begge deler i eget oppsett) Tar jeg ikke helt feil, er dette også dette den kabelen som S-3ex er koblet opp med i Hjemmekino sine lokaler. Jeg skal dog holde meg vekke fra denne tråden heretter. Jesus.
    Ahhh, beklager så meget, mente bestemmt jeg hadde annonsert leveranse av Heimdall, men det var vel kanskje i en annen tråd...
    Men de er altså i hus og har vært det i snart to måneder

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallåååå

Du? Hvor har du egentlig kjøpt Chris Jones cden din? :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte fra Sound Planet - En verden av godlyd..., tungvint betalingsløsning som trakk ut leveringstiden litt, men jaja.

Alternativt kan du gå direkte til kilden: Stockfisch-Records: Gitarrenmusik + Pauler Acoustics: Masteringstudio

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, se der. Det var sannelig ikke lett å finne den cden der noe sted

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se ditt inntrykk av Heimdall stemmer med mitt
    Klart en kabel jeg kunne tenkt meg å prøvd i mitt oppsett!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sommeren er beste tiden på året, da har alt av naboer pellet seg til helsike vekk på slappe pakkereiser, og man kan for alvor slippe anlegget løs til alle døgnets tider

Litt oppgradering må man også koste på seg, skulle da bare mangle, har ventet helt siden påske med å handle noe særlig nå. Det var rett før kontoen fikk hvilepuls, og slikt kan ikke aksepteres.

Så vi tar det fra begynnelsen, jeg har fått meg avspiller for HD-DVD! Jeg vet, enestående fremtidsrettet, men jeg fikk den billig(såklart) og sammen med en røys filmer. Og film på HD-DVD koster en slikk og ingenting rundtom for tiden, så det er en schvært billig vei til gromme HD-opplevelser. Spilleren jeg fikk mine klamme hender på er en Toshiba HD-EP35, og den er vel verdt noen lapper som ren dvd-spiller. Hadde tidligere en forum-sagnomsuste Oppoen, og ja, etter en smule kalibrering var det et svært merkbart løft. Bonusen var at jeg omsider fikk pælmet åt fuglane den grisestygge Oppoen. Den så bare kjipt og fattigslig ut, mye bedre med blank, svart Toshiba-front! HD-drivverket til xboxen fikk selvsagt fyken det også, ikke akkurat noe kunstverk den heller... Så etter en grundig støvtørk og omorganisering av komponentene fremstår oppsettet som langt mer stilrent, og ser endelig ut som de fryktelig mange pengene det etterhvert har kostet

-hpim0688-jpg

Neste oppgradering ble ENDELIG en ny surroundreciever! Harman Kardon AVR 355 er i hus, og HALLELUJA! Solgte AVR5500 og en røys kabler til en kjenning, og vips var mye av finansieringen i orden.

Mye av grunnen til at jeg har ventet så lenge er selvsagt penger. Alt av midler ble kastet på stereoanlegget i en lang periode, og jeg gadd rett og slett ikke gjøre noen oppgradering på denne fronten før alt av HD-godis var på plass. Eneste kandidat var selvsagt H/K. Mange mener mangt om recievere og min mening er at en reciever skal være optimalisert for film, og bare det. Jeg kan skjønne at noen vil ha en reciever som funker til musikk, men for min del med separat stereoanlegg er slikt komplett uinteressant, ingen spiller film like fett som H/K så da kjøper vi det!

Og jeg måtte uansett vente til H/K la av seg det grusomme designet de har hatt de siste årene. Blir sint og småkvalm av sølvfronten med blått lys, men det nye designet er som mange sikkert har fått med seg skikkelig lekkert. Funksjonaliteten er i velkjent H/K-stil førsteklasses, man spares for at en million knapper man bruker en gang i skuddåret som roter til fronten, og de få knappene som er der er en integrert del av designet. Samme med displayet som skåner oss for tivolilysene de japanske produsentene hiver over oss. Displayet forteller det som trengs og ferdig med den biffen. Og alle logoene som nevnte produsenter maler sine recieverfronter med er takk og pris flyttet til toppenlokket, ute av syne med mindre man på død og liv vil bøye seg ned og glod på en Dolby-logo.

At receiveren tar til seg alt av HD skal vi straks ta for oss, men fremdeles er filmsamlinger rundt det ganske land sterkt dominert av standard DVD, og joda, her skinner 355! Kontra min gamle sliter 5500 henter prosessoren ut langt flere detaljer og spiller med en kanalseparasjon gamlingen aldri var i nærheten av, men det største løftet ligger i hvor mye strammere og definert alt låter. Selv i de mest komplekse scener plukkes lydbildet fra hverandre og presenters med langt større detalj og ikke minst dynamikk. Se eksempelvis kampen mellom the Bride og Gogo i Kill Bill: Vol. 1. Den scenen blir fort et sammen sammensurium av lyder, og med gamle 5500, og de fleste andre surroundprodukter jeg har vært borti blir bare lydsporet kastet over en. Og den bråker noe jævelsk uansett, hvilket selvsagt har sin sjarm, men 355 presenterer et langt mer kontrollert lydbildet. Og når det faktisk skal brake løs smallt til det så jeg skvatt i sofaen. Har sett den scenen utallige ganger, men denne gangen måtte jeg mumle utslitt hifi-terminologi for meg selv. Selvsagt har min bruk av en grom, ekstern effektforsterker til minst like gromme fronter sitt å si. Begge deler produkter som ikke enhver 355 kommer til å bli tilkoblet, men det er soleklart at prosessoren i 355 gjør mye riktig. Stereoanlegget som jeg bruker som fronter i kinoen avslører ethvert hint av svakhet på sekunder, og med 355 som filmsjef braker dynamikken ut av det sorte intet på en måte jeg kun har hørt på langt mer kostbare, separate løsninger tidligere. Jeg hadde forventet et markant løft, men dette var overraskende bra.

En smule nyansert må man også være, og brukt som stereopre er ikke AVR355 helt ninja. For all del, her har H/K bedret seg kraftig på dette punktet over de siste årene, men det er fremdeles multikanal som prioriteres. Helt riktig etter mitt hode. Skal man på død og liv spille musikk mesteparten av dagen får man kjøpe seg stereoforsterker!!!

Angående effektdelen kan jeg bare anta at H/K fortsatt leverer noe av det kraftigste man får av recievere til prisen. Min 355 trenger ikke drive mer enn et par JBL E20 som henger bak sofaen. Ikke akkurat den største utfordringen...Jeg kan selvsagt koble den til Pioneer S-3EX om halve forumet plutselig skulle renne over av interesse for akkurat det, men for min egen del betyr det null og niks. Kommer inn en Pioneer S-8EX senter i løpet av høsten en gang, vi får se hvordan det går. Blir vel uansett en effektforsterker til den også tenker jeg!

-hpim0690-jpg

Jeg vet det har vært debattert i enkelte tråder hvorvidt 355 kan konvertere analoge bildesignaler og sende dem via HDMI, og ja, det kan den. Jeg har koblet xbox 360 med component, og det signalet konverteres til digitalt, sendes over HDMI og ser plutselig mye bedre ut en samme bildet sendt med komponent. Med komponenten(en medium oppegående IXOS) blir bildet langt blassere. Så selv med ei OK RealCable HDMI-DVI med overgang fra Biltema får jeg et skarpere bilde med mye bedre trøkk i fargene.

Til sist må vi nevne romkorreksjonen. Nå er AVR355 første produktet med romkorreksjon som får fast innstallasjon i heimen, men jeg har vært borti et par andre merker uten å ha blitt nevneverdig imponert. Det hjelper, men er sjelden den enorme natt-og-dag-opplevelsen mange innbiller seg når de handler. Nå er dette selvsagt romavhengig, men som jeg ser det kan man fremdeles ikke kjøre kalibrering og anta at man plutselig har et optimalt lydbilde. Beste jeg har vært borti er Pioneers system. Der er det stort sett bare å skru opp subwooferen noen hakk så sitter det, men når en tilsvarende priset H/K uansett låter noen solide hakk barskere på film sier svaret seg selv for min del. Vurderte Pioneer LX60 og 70 såvidt, og de har mer teknisk smågodt som ihvertfall jeg ikke har bruk for, men H/K låter fremdeles tøffest i klassen.
    Men uansett, H/Ks romkorreksjon. Og etter kalibreringen var det mer orden over lydbildet som hadde vokst i alle retninger. Det jeg imidlertid merket meg var hvordan nær sagt alt av vibrasjoner i rommets løsøre var gone with the wind. Har i alle dager hatt dette problemet med subwooferen min, den rister spikrene ut av veggen og rommet bråker fort mer enn hva subben spiller. Ikke nå lenger. Integreningen som jeg inntil i dag aldri fikk til helt med S-3EX sitter nå som et skudd. Den er fremdeles ikke helt kjapp nok til musikk, men til film funker det storveis og låter overraskende sømløst. Er åpenbart noen stygge topper i frekvensgangen som har blitt glattet ut her, og resultatet er en langt tightere lyd med skikkelig snert og attack!
    Men det må merkes at jeg gjorde noen justeringer av oppsettet. Korrigerte avstand og volum til bakkanalene som ikke var helt korrekte, skrudde subben opp 6db, endret litt på delefrekvensene og vips så funket det aldeles storveis!

Gjorde meg imidlertid et par smårare observasjoner jeg ikke helt har noen svar på selv ennå. I oppsettet kan jeg av en eller annen grunn fortelle recieveren hvilken størrelse det er på basselementet i subwooferen min?!?! Valgene begrenser seg til 8, 10, 12 og 15 tommer, men uansett, hva i alle dager skal noe slikt være godt for? Nuvel, etter kalibrering satte recieveren "sub size" til "present", mao tilstedeværende, og det skulle da være godt nok...

Merkverdighet nummer to er avstand til subwoofer. Autooppsettet målte en hel meter feil, så jeg rettet det, men subben integreres tilnærmet perfekt med "feil" avstand! Med korrekt avstand satt inn i oppsettet er jeg tilbake til gamle problemer med utfasing, dårlig integrering og dermed en mindre dynamisk og kjipere lydgjengivelse. Nå har jeg som mange andre hatt mang en "merkelig" opplevelse med subwoofer, så jeg er ikke helt sjokkskadet, men den som kan må gjerne forklare abnormaliteten for meg.

Tredje merkverdighet er Logic7(Harmans egen algoritme) som jeg alltid har ment låter bedre enn alternativene fra DTS og Dolby. På 355 er forskjellen større enn jeg kan huske å ha opplevd noensinne. Blåste gjennom Blackfields DVD "Live in New York"(anbefales!!!) og med PCM-sporet som utgangspunktet var forskjellen mellom Logic7 og DTS:NEO6 helt enorm. DTS:NEO6 låt tamt, innesluttet og merkverdig bassfattig, mens Logic7 moste ut "live-bass" og låt skikkelig stort og fett! Dolby Pro Logic var som vanlig en kjedelig mellomting. Modusene for alle algoritmer vekslet jeg da mellom "movie" og "music". Men så, over til Xbox 360 og den nylig nedlastede filmsnutten fra kommende "Far Cry 2". Her grøter plutselig Logic7 i "game"-modus vokalen til noe skrekkelig og den sendes frem og tilbake mellom alle kanaler og låter veldig ullen og dempet. Over i "movie"-modus løses problemet igjen. Men nå skal det sies at jeg kjører uten senter inntil videre og lydsporet på filmklippet var 2-kanals av ukjent format og bitrate. Mystisk lell.

-hpim0692-jpg

Av andre nyheter er ny pære til projektoren på vei fra Japan, gromme HDMI-kabler skal på plass(uten at jeg har maksimalt hastverk med akkurat det) og til sist blir det snart testing av Primare A31.2 i heimen. Prøvde en A32 tidligere uten nevneverdig imponert, men jeg mistenker A31.2 kan fiske ut mer musikalitet, og gjør den det skal vi ikke se bort ifra et bytte til den nylig lanserte A33.2! Den som lever, lytter og leser vil se...Og ja, med HDMI-innganger på recieveren blir vel Xbox Elite snart en livsnødvendighet frykter jeg.

Den som hungrer etter enda mer info om Harman Kardons nye recieverserie bør sjekke ut Skrotnissens omtale(med mye bedre bilder enn hva jeg er kapabel til) av AVR255: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...aktisk-93.html

Og ja, hvordan låter så HD-lydspor? DRITFETT! Alle salgstaler om dynamikk og oppløsning er helt korrekte, og kvalitetsøkningen er vel så stor som den man kan få bildemessig. Og angående bildet så tja. Min gamle Panasonic får trave videre enda, blir nok ingen endring akkurat der før etter nyttår tenker jeg. Men for all del, bildet er fra alle kilder og formater bedre enn noensinne, og med nye pære på plass om en ukes tid får jeg sikkert nok et lite løft. En projektorpære som har passert 2500timer har vel ikke akkurat maksimal lysstyrke lenger...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjeder deg litt i kveld, siden du har giddet å skrive såpasse? :-D Uansett så er det nok hvertfall moro lesning for flere her inne på forumet, hvertfall meg. Gratulerer med litt nytt utstyr da

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Kjeder deg litt i kveld, siden du har giddet å skrive såpasse? :-D Uansett så er det nok hvertfall moro lesning for flere her inne på forumet, hvertfall meg. Gratulerer med litt nytt utstyr da
    Måtte jo gjøre anlegget klart til festivitas i kveld! Med ny reciever på plass ryker det fort noen timer i kalibrering og programmering av fjernkontroll.

Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •