Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 379
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spørs om vi ikke må manne oss opp til å dra over fjorden etter hvert...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Mener å huske i en annen tråd at du nevnte at du ikke kunne fatte hva jeg skulle med 2 stk H4? Og nå sier du selv at viss plassen og pengene hadde rukket frem hadde også du gjort det
    Mener også å huske at da du var innom tanken var det snakk om brokobling, jeg snakker om biamping, og da er det helt greit

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Spørs om vi ikke må manne oss opp til å dra over fjorden etter hvert...
    Det skal bli demoklart til etter påske, så da får interesserte levere sine søknader sammen med en flaske bayer av ypperste sort

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Mener også å huske at da du var innom tanken var det snakk om brokobling, jeg snakker om biamping, og da er det helt greit
    Jeg vurderte ingenting, ville ha litt info om brokobling. Like aktuelt med biamping. Men okei da, du vinner

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jadda, da har vi hatt S-3EX i hus siden tirsdag, og selv om de har fått grundig innspillingsjuling, blandt annet i samråd med diverse brun drikke på langfredag, er de vel ikke helt innspillt ennå, men jeg drister men uansett til å servere noen inntrykk, for dette er virkelig syke saker!

Vi kan ta for oss utseendet først ettersom det kanskje ikke kommer så skrekkelig bra fram på bildene. Finishen er noe av det lekresete jeg har sett noensinne og oser kvalitet. Min er i teak, wange eller hva nå enn man vil kalle det, men med mindre man kjører på med spotlights og legger nesa helt inntil kabinettet ser de bare mørke ut. Det kan kanskje høres litt kjedelig ut for enkelte, men finishen her er av en klasse intet bilde kan videreformidle, og den er helt rå!
    Jeg kan både anbefale og fraråde den klassiske knoketesten, for det gjørt vondt! Helt utenom utseendet er kabinettet meget mulig det mest solide jeg har vært borti, helt uavhengig av pris. Kjører jeg pølselabbene inn i bassporten kan man faktisk kjenne hvor ufattelig tjukt kabinettet er, og for en gangs skyld glimrer plast med sitt totale fravær. Her er det treverk all the way baby!

Men over til lyden, og vi kan ta det fra øverst til nederst. Diskanten er ikke heeelt på Dynaudio-nivå ennå, men med litt mer innspilling kommer det seg nok. Så akkurat nå er den bare særdeles god, og med tanke på hvor mye den har bedret seg over de siste dagene har jeg ikke den minste tvil om at den har et stykke å gå før den yter optimalt.

Mellomtonen, vel, den er perfekt. Skulle gjerne vært kapabel til å servere hifi-uttalelser her om hvor oppløst, dynamisk og sømløs med resten av høyttaleren den er, men det er liksom ikke mer å si. Eller, jeg legge egentlig ikke merke til den, mellomtonen bare ER der, og alt låter så naturlig at det ikke er til å tro. Så når diskanten løsner skikkelig...Ærlig talt så låter det over bassområdet så naturlig, oppløst og dynamisk som jeg kan huske å ha hørt noensinne, nei naboer får komme og høre selv og gjøre opp sin egen mening, jeg er litt målløs.

Og til sist bassen, og napp meg i nesehårene for en bass! Jeg mistenkte de første dagene Pioneer for å ha jukset i markedsføringen og glemt å si at de hadde gjemt en Velodyne SPL-1000R inni hver høyttaler. Etter noen dager var det åpenbart at det måtte være feil. Først fordi SPL-1000 mest sannsynlig spiller dypere enn de nærmere 25hz jeg har fullt utbytte til i mitt, men også fordi jeg ALDRI, fra noen noen som helst høyttaler eller subwoofer opplevd slik definisjon og oppløsning i bassområdet. Det er virkelig sjokkerende hvilke klangfarger høyttaleren evner å plukke ut fra e trommesett, og oppløsningen er ikke til å tro. Med siste album fra Tool blir jeg bare sittende å gape og sikle som om jeg teknisk sett er en idiot. Den plata er rene orgien i komplekse trommer og bassgitar, såpass at enkelte svært mye dyrere høyttalere oppleves regelrett grøtete i forhold.

Og for ordens skyld kan høyttalerne som tross alt bare har basselementer på i underkant av 7 tommer(6,7 er det ikke?) spille med en tyngde og dybde som oppleves fullstendig naturstridig. OG de kan spille brennhøyt!

Nei, dette er virkelig LATTERLIGE saker, og i tilnærmet samme prisklasse (+/-10000) kan jeg ikke huske å ha hørt noe som helst som er i nærheten i det hele tatt. Da ikke i den forstand at S-3EX er litt bedre på enkelte områder, den er knusende overlegen på alle tenkelige områder!

Så igjen, naboer fra fjern og nær må gjerne komme på besøk og skjekke ut denne sinnsyke høyttaleren med egne knoker, ører, forsterkere, kabler og jeg vet ikke hva, for dette må være årets highend-kjøp!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer! Men så vidt jeg kan huske ønsket du deg array 1400, og siklet rimelig hardt på de. Av rein nysgjerrighet, og vær ærlig nå; hva vil du si du si er de største fordelene,og hva det postive\negative ved dem etter dine ører å dømme?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir helt revet med av alle de fine ordene som pøser ut av deg! Her er det bare skrøyt, skrøyt og enda mer skrøyt! Tror ikke jeg har hørt så mye som en eneste negativ setning om disse høyttalerne fra noen av de som har kjøpt eller hørt disse, her på forumet. Gladmeldinger å smil fra alle retninger

Jeg begynner faktisk å bli litt gira på å sjekke ut disse morosakene selv, og prisen er heller ikke så altfor vondt, tilsvarende det jeg hadde tenkt å legge ut i nye høyttalere!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    gratulerer! Men så vidt jeg kan huske ønsket du deg array 1400, og siklet rimelig hardt på de. Av rein nysgjerrighet, og vær ærlig nå; hva vil du si du si er de største fordelene,og hva det postive\negative ved dem etter dine ører å dømme?
    Ja jøss, Array 1400 er grom den, og ikke bare alt for dyr for min del, men også alt for stor til mitt rom. Oooog, de krever mer forsterker enn jeg hadde budsjett til i denne om gang. Men det var millimeteren før jeg kjøpte array 800...
    Nå handler dette også mye om personlige preferanser, er f.eks. ikke alle som mener Array vil pynte opp stua, men jeg skal like å møte dem som har motforestillinger til designet på S-3EX...Rent lydmessig er Array vel så dynamisk kontrastrik, men i mellomtonen er ikke S-3EX fullt så "kantete". Nå besitter Array på ingen måte noe typisk skrikende horn, men Pioneers superhøyttaler presterer å vær nøytral, definert og ekstremt oppløst uten det minste tegn til harde kanter. Dessuten klarer fint en 1400(forutsatt skikkelig forsterker) å fremkalle bassdynmikk til du blør ut nesa, akkurat der må selv S-3EX kjenne sin begrensning, men oppløsningen i bassområdet kjenner jeg ikke til noen høyttaler som klarer å matche.
    Array er jævelsk morro, og 1400 kontra S-3EX så tør jeg ikke helt si hvilken jeg fortrekker, men da har vi ikke nevnt prisen ennå...

Det som er det latterlige er at jeg finne liksom ingen svake sider ved S-3EX, og hvor mange høyttalere kan du si det om?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir helt revet med av alle de fine ordene som pøser ut av deg! Her er det bare skrøyt, skrøyt og enda mer skrøyt! Tror ikke jeg har hørt så mye som en eneste negativ setning om disse høyttalerne fra noen av de som har kjøpt eller hørt disse, her på forumet. Gladmeldinger å smil fra alle retninger

Jeg begynner faktisk å bli litt gira på å sjekke ut disse morosakene selv, og prisen er heller ikke så altfor vondt, tilsvarende det jeg hadde tenkt å legge ut i nye høyttalere!
    Du har jo budsjett til S-1EX, lucky bastard!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det såg bra ut Jakob, kass Nordost kablar har du kjøpt? Kan godt være du har skrevet det tidligere, men fikk det i allefall ikke med meg. Ta å prøv prosonkablene på de da? Eller Eichman Kablene. Skal du selge sistnevnte foressten?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo budsjett til S-1EX, lucky bastard!
    Budsjettet tillater meg å kjøpe S-1EX ja. Men, bør jeg gjøre det?!

Har lest ved flere anledninger her på forumet, pluss lest i testen fra Hjemmekino at S-3EX er en mye mer leken høyttaler. S-1EX krever mer luft rundt seg, altså større rom, og den er ganske kresen på elektronikken ( tror ikke det blir problem hos meg ). Kan også sitere fra Hjemmekino sin egen test " Referansemodellen S-1EX er mer som en superoppløst og nesten kjedelig behersket studiomonitor å regne, mens S-3EX er laget for fart og moro " ! Skal jo ikke ta alt dette for god fisk, kanskje S-1EX hadde blitt helt konge hjemme hos meg sammen med Hegel riggen, hvem vet

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet tillater meg å kjøpe S-1EX ja. Men, bør jeg gjøre det?!

Har lest ved flere anledninger her på forumet, pluss lest i testen fra Hjemmekino at S-3EX er en mye mer leken høyttaler. S-1EX krever mer luft rundt seg, altså større rom, og den er ganske kresen på elektronikken ( tror ikke det blir problem hos meg ). Kan også sitere fra Hjemmekino sin egen test " Referansemodellen S-1EX er mer som en superoppløst og nesten kjedelig behersket studiomonitor å regne, mens S-3EX er laget for fart og moro " ! Skal jo ikke ta alt dette for god fisk, kanskje S-1EX hadde blitt helt konge hjemme hos meg sammen med Hegel riggen, hvem vet
    Akkurat det kan jeg ikke svare på, men at S-1EX har større potensiale kan det ikke være noen tvil om, og leser jeg de forskjellige testene riktig kan det virke som at S-1EX med noe stramt og nøytralt(HEGEL!!!) vil vise seg fra sin beste side.
    For all del, S-3EX funker fint selv med min gamle AVR5500 og da med Oppoen som drivverk, men den har åpenbart godt av noe litt mer "skikkelig"

Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det såg bra ut Jakob, kass Nordost kablar har du kjøpt? Kan godt være du har skrevet det tidligere, men fikk det i allefall ikke med meg. Ta å prøv prosonkablene på de da? Eller Eichman Kablene. Skal du selge sistnevnte foressten?
    Jeg har kjøpt Heimdal XLR, høyttalerkablene er kun på lån, men forskjellen kontra Eichmann til en tredel av prisen er såpass dramatisk at jeg MÅ ha Heimdall høyttalerkabler også! Mye av den sinnsyke detakjeringen i bassområdet kommer bare frem ved bruk av Heimdall-kablene. Ikke at høyttaleren fremstår som et grøtete bassbrommel med Eichmann, men S-3EX har ingen problemer med å avsløre at Heimdall låter langt bedre.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får bare se, og ta tida til hjelp Hadde vært utrolig stas og hatt S-1EX da! Snadder :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, vet du hvor jeg kan lese testen av S-1EX fra Hjemmekino på nettet?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte høytalere.
    Heimdal kablene er meget gode. Vurder og å få de innbrennt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelige høyttalere Kakehode, må se å få hørt disse ved en anledning gitt.

Har sendt deg en PM btw i tilfelle du ikke følger med der oppe i hjørnet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det kan jeg ikke svare på, men at S-1EX har større potensiale kan det ikke være noen tvil om, og leser jeg de forskjellige testene riktig kan det virke som at S-1EX med noe stramt og nøytralt(HEGEL!!!) vil vise seg fra sin beste side.
    For all del, S-3EX funker fint selv med min gamle AVR5500 og da med Oppoen som drivverk, men den har åpenbart godt av noe litt mer "skikkelig"

Jeg har kjøpt Heimdal XLR, høyttalerkablene er kun på lån, men forskjellen kontra Eichmann til en tredel av prisen er såpass dramatisk at jeg MÅ ha Heimdall høyttalerkabler også! Mye av den sinnsyke detakjeringen i bassområdet kommer bare frem ved bruk av Heimdall-kablene. Ikke at høyttaleren fremstår som et grøtete bassbrommel med Eichmann, men S-3EX har ingen problemer med å avsløre at Heimdall låter langt bedre.
    Det er forståeligt det. Har du først prøvd noe bedre er det ikke like lett å gå tilbake igjen. Må legge ut noen flere bilder snart, eller er det muligheter for å komme på en liten demo i nærmeste fremtid?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, vet du hvor jeg kan lese testen av S-1EX fra Hjemmekino på nettet?
    Stikk over til Pioneers amerikanske nettsider, der ligger det linket til testen i Stereophile. Testen i Hjemmekino har jeg faktisk aldri sett, den må ha vært i det ene bladet jeg presterte å ikke kjøpe...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir de bedre og bedre eller?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk over til Pioneers amerikanske nettsider, der ligger det linket til testen i Stereophile. Testen i Hjemmekino har jeg faktisk aldri sett, den må ha vært i det ene bladet jeg presterte å ikke kjøpe...
    Jeg fant, jeg fant Den har jeg også lest før!

Side 16 av 19 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •