Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 379
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    gratulerer! det er en snasen bihobby er det ikke?

jeg fikk det samme tilbudet for en stund tilbake selv, men valgte å avstå fordi man mister retten til sine egne omtaler. De man skriver for arkivet blir ekslusive for arkivet. Så om du en dag starter ei hjemmeside får du ikke lov til å publisere de samme omtalene der. Da må du faktisk skrive en ny omtale. Det var iallefall det som stoppet meg. hehe.

Uansett, skal det bli spennende å følge med på dine skriblerier fremmover
    Joda, snasen bihobby så absolutt
    Retten til mine egne omtaler driter jeg, slike går da ut på dato, for hvor aktuell er en to år gammel anmeldelse av en DVD? Så skulle jeg mot formodning få tilbud om lønnet filmanmelding en vakker dag, og en av oppgavene er en film jeg allerede er anmeldt skal jeg glatt ta på med en liten omskrivning.
    I mellomtiden er det i praksis som å få betalt for hobbyen, og den kjøper jeg, så jeg satser på å få anmeldt så mye film som mulig, men det avhenger selvsagt av hva jeg får tildelt og så videre.
    Har vært makeløst produktiv idag, så enda en anmeldelse er lagt ut. Skrev begge for noen dager siden, men har kjempet mot datasystemet til dvdarkivet hele kvelden, så det tok sin tid før alt var på stell, men nå er de ute og ser i det minste pene ut.

Sunshine : DVDarkivet
    Renaissance : DVDarkivet

Og dere må gjerne servere både ris og ros, eller lærer jeg aldri

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tredje anmeldelse produsert

300 (HD DVD) : DVDarkivet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflotte anmeldelser men hva med en karakter fra 1-10 på film, bilde og lyd?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger bare malen som dvdarkivet har etablert, og den er fin som snus den. Finnes nok av filmer som er teknisk råflotte, med historiemessig dradd ut av en bavianrompe. Så en samlet karakter hvor man vektlegger film,lyd og bilde likt gir fort et feilaktig bilde av kvaliteten på alle måter, like greit å dele det opp da, så kan folk vektlegge det de mener er mest viktig med enhver film.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spm, har du lang avstand fra vegg til rf'ne ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt rom er plassering en kilen affære, for det skal også harmonere med en viss subwoofer, og ut i fra subwooferens delefrekvens endrer den korrekte plasseringen seg. Videre har jeg jo nylig byttet effektforsterker, og bare det nødvendiggjorde umiddelbar omplassering og rekalibrering.
    Så for øyeblikket er høyttalerne kraftig vinklet inn mot lytteposisjon, og fremre hjørne er da i overkant av 80cm fra bakvegg, bakre hjørne i overkant av 30cm fra bakvegg. Dette er imidlertid en plassering som var helt krise når Stereo90 stod for effekten, og RF-3 måtte enda lenger ut i rommet for å fungere...Skulle gjerne hatt dobbelt så stort rom, men uansett er og blir dette med plassering romavhengig, og ergo finnes ingen fasit.
    Jeg er meget klar over at digre høyttalere som dette alltid anbefales pusterom i massevis, og i romvolum er det faktisk ikke så galt hos meg, men plasseringen strider mot alle oppleste og vedtatte regler.

Har kjørt gjennom noen målinger, som man selvsagt ikke skal se seg blind på, men flytter jeg høyttalerne en halvmeter frem får jeg plutselig noen stygge utfasinger i bassen. Det har jeg forsåvidt nå også, men med nåværende plassering er det korrigerbart med subwooferen.
    Driver fremdeles og småpludrer litt med noen centimetre her og der og noen grader vinkling, men dette er finjustering, og f.eks. det å kjøre høyttaleren klin inntil veggen for å fremprovosere masser av bass gir i mitt tilfelle nesten motsatt resultat...

Delefrekvensen er satt til 40hz, så subwooferen sliter seg ikke akkurat ut, men selv om det er en diger SVS låter faktisk dette bedre enn delefrekvens på 80hz...Ja, det er helt sant, på tross av hva SVS-patruljen her inne har hamret inn i folks hoder i lengre tider nå. Skal imidlertid sies at dette "fenomenet" ikke oppstod før RF-7 fikk 600watt hver å leke seg med.

Dessuten er mitt oppsett noget spesiellt ettersom Jungson CD-spilleren, PS AUDIO forforsterkeren, Rotel effektforsterkeren, RF-7 høyttalerne og SVS subwooferen danner et rent stereoanlegg. Til film og xbox tror da recieveren at jeg ikke har noen subwoofer tilkoblet, og subkanalen sendes til frontene hvor subwooferen er tilkoblet...

EDIT: Anmeldelse nummer 4 er forøvrig publisert Walkout : DVDarkivet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt og utfyllende svar, tror jeg skal få det til å fungere i rommet mitt med 62, men det vil tiden vise.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På høy tid å avlevere noen inntrykk vedrørende RB-1092

Som noen kanskje fikk med seg solgte jeg min forrige effektforsterker Rogue Audio Stereo 90 for litt siden, og etter en intensiv forsterkerjakt senere førte til at en kompis kom kjørende fra Stavanger en ettermiddag med en Rotel RB-1092 i bagasjen. Årsaken til byttet var ønsket og til dels behovet om mer krefter, og ikke minst noe mer praktisk andvendbart. Nå er Stereo90 særdeles enkelt i bruk hva rørforsterkere angår, men den moderne mann forlanger effektivitet

Men over til lyden, og denne uforklarlige rørmagien er følgelig bortevekkos Må iverksette noen tiltak der etterhvert, men jeg er på ingen måte misfornøyd med hva RB-1092 har gjort med lyden.
    I etterpåklokskapens lys er det åpenbart at RF-7 bare hadde godt av enda mer krefter, og bare for å repetere det enda en gang, ja, på tross av spesifikasjonene. Høyttalerne hamrer nå ut hittil uhørte lydtrykk, skulle da bare mangle, men detaljeringen er også på et nytt nivå, hvilket jeg også mistenker har noe med de ekstra musklene å gjøre. Ikke at Stereo90 var ullen på noen som helst måte, men disse to forsterkerne har to vidt forskjellige måter å presentere musikken på.

Med Stereo90 slipper man aldri unna dette myke sløret den legger over musikken, ikke at det nødvendigvis er noe negativt, og jeg la heller ikke merke til det før 1092 kom i hus. 1092 gjør det den får beskjed om, hverken mer eller mindre. Lydsporets kompleksitet eller ønsket lydtrykk har tilsynelatende null betydning, for selv med mine villeste forsøk på å provosere forsterkeren har vært fullstendig forgjeves, og er herved gitt opp.
    Klart, dette stiller det øvrige oppsettet i et dårlig lys ettersom stereodelen/frontene nå besitter tilsynelatende ubegrensede dynamiske ressurser...
    Basskontrollen er helt ekstrem, og milevis foran Stereo90, men en dårlig innspilling avsløres nå i enda større grad ettersom 1092 er langt mer nøytral, og jeg mistenker også på grunn av kreftene. Enhver annen forsterker jeg har hørt mister litt kontrollen i bassområdet innimellom, og totalinntrykket blir fort at den har en litt feit eller varm klang. Tap av kontroll er imidlertid fremmedord med 1092, så fyrer man opp tungebassrytmer på kapable høyttalere er det bare å spenne sikkerhetsbeltet og håpe taket ikke ramler ned.

Oppover i registeret vil jeg faktisk påstå at 1092 er enda mer detaljert, enda mer fokusert og lydbildet har minst samme dybde, bredde og høyde. Sweetspot er noe innsnevret, men forruten denne rørmagien jeg ikke er i stand til å beskrive, det må oppleves, er jeg overrasket over hvile kvaliteter 1092 viser i et frekvensområde hvor jeg antok Stereo90 skulle være overlegen. Man må huske på at dette nok en gang er to vidt forskjellige måter å presentere musikken på, men ihvertfall kvantitativt sett er 1092 noen hestehoder foran Stereo90.

En annen ting jeg har lagt merke til i senere tid er effekten av oppvarming. I tiden med Stereo90 ble jeg vant til at det tok en times tid før alt var på plass, men med 1092 koblet jeg den til PCA-2s 12v trigger-utgang, lagret nye innstillinger i multifjernkontrollen og slår alt av og på med én knapp. Dette førte til at jeg i starten var litt småskuffet, fordi det var da veldig kaldt og hardt lydbilde jeg hørte. Men neida, viser seg at også forforsterkeren og cd-spilleren som etter sigende har noen klasseA-kretser forlanger driftstemperatur for å yte som de kan best. Og det er ikke slik at de må stå på i et kvarter før vi er i mål, neida, her snakker vi plutselig timesvis, så heretter skal det stå på døgnet rundt! Selv subwooferen låter nå enda litegrann bedre, men det kan vel være fordi forforsterker og cd-spiller trenger såpass med tid for å sende optimalt signal.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I serien "blowing my own horn" presenteres i aften min anmeldelse av siste Harry Potter-DVD.
    Harry Potter og Føniksorderen: Two-disc Special Edition : DVDarkivet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingenting om nye kabler jeg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hovedpoenget glemte jeg selvsagt helt...
    Nuvel, Eichmann Express 6 signal og ht-kabler på plass, og endringene er der, om enn marginale.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som leste testen i Fidelity tydeligvis?

Har lest noen tester av E6 der anmelderne anser den som å være litt "sidrumpa"... Stemmer det?
    Kontra den forrige du hadde?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja...spørs hva du mener med "sidrumpa"...
    Nedre mellomtone og øvre bass ble merkbart strammere, diskantet ble et liiiite hakk mindre hissig og det er mer orden og kontroll over lydbildet, men jeg ramlet vel ikke akkurat ut av sofaen i sjokk over endringene.

Vi snakkes om svært små marginer, og burde vel egentlig bare være å forvente ettersom de nye kablene ikke er så skrekkelig mye dyrere enn de gamle. Så jeg begynner å skjønne fidelitys utsagn(eller er der bre vadset som sier det?) om at kabler er en komponent i anlegget på lik linje med høyttalere og forsterkere. Det kan fort bli kostbart, men det er også en skikkelig forsterker, og der var endringene dramatiske...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle monner drar Blir en bestilling fra audiofoni her også snart, men tror jeg hiver meg på xindak bølgen, iflg gutta på hfs var det en god match, men må ærlig innrømme at det er mest for det estetiske sin skyld.

Har du noen bilder av disse? Vanskelig å få inntrykk av de på audiofoni sine sider.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, de var penere enn forventet

Er lyden i spitzenklasse så er de jo et kupp

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja, spitzenklasse er vel å dra den litt langt, til prisen er de helt ok, men som så ofte ellers; du får det du betaler for, og det tross alt en relativt billig kabler, så jeg har for lengst fyrt opp sparegrisen min

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det må anses som en helt grei invistering ift pris ja Tror det er mye å hente rundt den prisklassen, må være litt realist i denne dyrkelsen av tweaks og.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du skal selge 1092, store planer på gang?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste