Kakehodes HiFi/Hjemmekino; Forsterker blåst, SVS for sale! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 379
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den tror jeg du blir fornøyd med. Mye for pengene og mere power enn oppgitt,(har lest helt opp til 625W målt av testpersonalet). Nå har ikke jeg testa andre enn Lyngdorf sin, men i klasse D, så sies det fra mange forskjellige hold, at det er Rotelen som utmerker seg.
    Og da er vi vel fornøyd tenker jeg?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle mene det ja

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Nå bør du endelig få den kontrollen og de kraftreservene R7 faktisk fortjener og trenger for å spille mest mulig optimalt. Gled deg til boksen ankommer! For da mistenker jeg at jeg vi mest trolig for en utrolig positiv kommentar fra deg, og så blir det stille fra deg i ei uke eller to mens du burer deg inne med platebunken din
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk, er vel fare for at jeg burer meg inne i helga ja. Men neida!
    I helga har A-ha konsert her i Haugesund, hvilket i praksis betyr unntakstilstand, så da skal jeg forruten jobbings lørdag kveld ut på diverse "spesialoppdrag", først i kveld, så jeg rekker vel bare en times tid med hva enn lyd RB-1092 produserer før dressen, vesten og ørepluggen må på og jeg må gå

Nuvel, den tid den sorg, akkurat nå er det bare tortur, for når enn jeg kjøper noe nytt til anlegget kan det ikke leveres fort nok, så fri meg fra denne pinsel! Forsterkeren ankommer like før 18.00 i ettermiddag...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte gi ca for en sånn hærlighet da?
    Denne kunne jeg absolutt tenkt meg på mine Rf-82! :twisted:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster vel villedende rundt 20k hvis jeg ikke tipper helt feil

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under min lille jakt fant jeg priser fra 20k til 24k, men jeg mener å huske at 21k er veiledende. Og det kan også nevnes at når jeg ringte rundt til omtrent alle forhandlere av Rotel/Parasound i Norge(spurte følgelig om mange andre merker i samme prisleie), påpekte nestem samtlige at Rotel, da særlig de nye ICE-modellene, og Parasound, da særlig NewClassic-serien gav utrolig mye for pengene.
    Var imdlertid mer stridigheter om hvilken som var best av RB1090 og RB1092. Da gikk det mer på klang, og hva som eventuellt passet best i forskjellige oppsett, så med bare ett unntak sa alle at RB1092 var overlegen på kontroll og muskler. Da gav valget seg egentlig selv

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håhåhåhå!! Dette er pokker meg saker! Har fyrt av musikk på RB-1092 i en times tid nå, og dra meg i museflettene for noen krefter!
    Deilig å kunne spille på konsertnivå og over uten det minste hikk, men disse abnorme kreftene gjør virkelig noe med hvor avslappende musikken oppleves, for selv de mest komplekse og krevende musikkstykker avleveres med aller største letthet. Og i det minste delvis på grunn av effektoverskuddet blir det aldri noen harde kanter, forvrengning eller "artefakter" på noen som helst måte. Utolig avslappende...

Forsterkeren ganske enkelt leverer det som trengs av effekt, og når man ikke lenger har noen effektmessige begrensninger gir dette også en grad av kontroll som har sine fordeler over hele frekvensspekteret og ved alle volum.
    Bare på relativt kostbare oppsett har jeg opplevd dette tidligere, og det at man starter med et musikkspor med f.eks. tunge trommer. Utover legges lag på lag på med instrumenter, stemmer og i det hele tatt, men med RB-1092 bevares tyngden og definisjonen til de opprinnelige trommene gjennom hele låten uansett hva som ellers skjer. Man mister ikke en minste decibel av disse opprinnelige trommene, og det kan jeg ikke se jeg har opplevd ofte.

Men nå er det arbeid, mer utfyllende testresultater kommer over helgen.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis

Kikker litt på denne rakkeren selv, men så noen målinger hvor den tok av litt fra 3-4khz og oppover. Har du lagt merke til noe der eller oppleves frekvensgangen noenlunde lineær?

Ser frem til beskrivelsen din, i flere tester blir det jo beskrevet som det klart beste ice trinnet så langt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si den oppleves slik i det hele tatt. Hvis det er tilfelle at forsterkeren tar litt av fra 3-4khz skulle jo det tilsi en ganske grusom match med RF-7 som fort blir litt hissige i toppen, men det er altså ikke noe problem.
    Men så kan det vel være at et slikt eventuellt problem gjerne maskeres av forskerkeren ettersom den har total og absolutt kontroll, og at lyden da, på tross av ulineæriteter, oppfattes som nøytral ettersom man med en forsterker med effektmessige begrensninger vil få ulinæriteter forsterkert, eller gjort mer hørbare, ved at den forvrenger signalet.

Eller er jeg heeelt på jordet nå?
    Men uansett, RB-1092 er åpenbart en fabelaktig forsterker, og innehar svært mange kvaliteter som hører hjemme i en langt høyere prisklasse, så den er verdt en test i det minste.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Forsterkeren ganske enkelt leverer det som trengs av effekt, og når man ikke lenger har noen effektmessige begrensninger gir dette også en grad av kontroll som har sine fordeler over hele frekvensspekteret og ved alle volum. Bare på relativt kostbare oppsett har jeg opplevd dette tidligere, og det at man starter med et musikkspor med f.eks. tunge trommer. Utover legges lag på lag på med instrumenter, stemmer og i det hele tatt, men med RB-1092 bevares tyngden og definisjonen til de opprinnelige trommene gjennom hele låten uansett hva som ellers skjer. Man mister ikke en minste decibel av disse opprinnelige trommene, og det kan jeg ikke se jeg har opplevd ofte.
    Slikt er moro! Hva hørte du på da du opplevde dette?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På all musikk forsåvidt, det handler selvsagt om mer enn trommer, men er veldig tydelig på "Untouchables" som Korn brukte rekordmye penger på å spille inne for noen år siden. Lydbildet er digert og tungt som helheim, men faktisk sprengfullt av detaljer. I nedre del av frekvensspekteret har man tunge gitarer, enda tyngre gitarer og minst en bassgitar, så det RB1092 ganske enkelt gjør er å spille hver enkelt instrument med full tyngde og holder dem separert fra hverandre, der omtrent alle andre oppsett jeg har hørt denne plata på, grøter det til i varierende grad.

Det handler i det hele tatt om evne til å separere instrumentene i musikken, og her er 1092 virkelig strålende, og ettersom, eller som et delvis result av, forsterkerens bunnløse krefter holdes denne oppløsningen på samme høye nivå fullstendig uavhengig av hvor høyt man spiller eller hvor kompleks musikken er.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MinHjemmekino er oppdatert, og flere, nye bilder kommer i løpet av de nærmeste dagene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med Rotel på Klipsch? Vet det mange klager over en hissig topp, merker du noe til det?

Vurderer nemlig å gå til innkjøp av RF-82 samt RB-1070 effekttrinn. Har ikke lyst til å terge på meg en hissig diskant nemlig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt oppsett er ikke det et problem i det hele tatt, men husk at jeg har et av Rotels ICE-baserte trinn, ikke vanlig transistorforsterker som f.eks. 1070, 1080 og 1090. Forskjellene her er ganske store, og denne Klipsch/Rotel-skepsisen omhandler nettopp disse tranistormodellene og eldre varianter.
    De nye ICE-baserte forsterkerne er langt mer nøytrale, for ikke å snakke om kraftigere, så klangen bestemmes i langt større grad av kilde og pre.
    Og jeg skal ikke skryte på meg nevneverdig erfaring med hverken RF-82 eller RB-1070, så jeg hiver med en link til en tråd hvor dette skulle være grundig sønderdebattert. Ellers inneholder forumet en fabelaktig søkefunksjon
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...hoyttaler.html

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har hd boxen til 360'n. Er den verdt pengene eller er det mest for show ?
    Vurderer å hoppe inn i hd verdenen på billigst mulig måte. hehe.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle jeg mene, bildet er ivertfall type helt hinsides standard dvd. Nå har jeg gamle utgaven av 360 Premium, så lydmessig er alternativene Dolby Digital, og det er omtrent det...
    For min del var det ihvertfall verdt pengene. Det er en svært billig inngangsbillett til HD, og står vel om jeg ikke husker helt feil en liten test i siste Hjemmekino.

Men det skal sies at denne addonen bare har gjort med enda kåtere på HD, så jeg ryker vel på noen økonomiske smeller i form av mer dedikert utstyr om ikke så lenge...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo selfølgelig et lite minus at de ikke får med de nye formatene, men er jo mest for bildekvaliteten sin skyld hvis jeg velger den. Lyden i så måte er jeg jo fornøyd med nå. For 1500,- kan en jo ikke forlange alt heller.

Er premium utgaven jeg å har, den står urørt om sommeren og iveren vokser om vinteren. hehe.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har av alle ting blitt skribent for DVDarkivet: DVD, HD DVD, Blu-ray , bare se her, første anmeldelse som bevis

Sunshine : DVDarkivet

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer! det er en snasen bihobby er det ikke?

jeg fikk det samme tilbudet for en stund tilbake selv, men valgte å avstå fordi man mister retten til sine egne omtaler. De man skriver for arkivet blir ekslusive for arkivet. Så om du en dag starter ei hjemmeside får du ikke lov til å publisere de samme omtalene der. Da må du faktisk skrive en ny omtale. Det var iallefall det som stoppet meg. hehe.

Uansett, skal det bli spennende å følge med på dine skriblerier fremmover
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •