Bergensere - les her! (Hjemme Hos reportasje) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    10.000,- 100.000,- eller 1.000.000 er et fett for min del. Det viktigste er at folk har en liten historie bak hobbyen.

Det som er greit er at det ser ryddig og greit ut og at eieren er stolt av hva han har.

Jeg skal ikke lage en diskusjon ut av temaet, men jeg skal være den første til å innrømme at et lekkert rom har en tendens til å legge seg på toppen av bunken.
    Godt å høre!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med en viss Bergenser så da er det bare for deg å sende en e-post til anders.larsen@hl-media.no for bestilling

Ellers så har dere helt rett vedr. Labbetuss. Jeg skal ta kontakt med han også.
    Blir det besøk hos Askeland? Da må jeg muligens også tegne nytt abonnement.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir det når høyttalerne hans er ferdig innspilt

Psst! Endre leser Hjemmekino og ville gjerne ha besøk Jeg gleder meg!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, det gleder jeg meg til å lese om. Vanvittige høyttalere med særegent design som jeg enda ikke har fått lyttet til (i likhet med endel andre vil jeg tro ;-) )

Blir nok en god bergenstur....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror enten lyd og bilde eller Audio/Fidelity hadde ett lite besøk hos Djordevitc(?) fra Audiofreaks som importerer de.. Hadde visstnok de hjemme. Dessverre i en stue som var for liten for å spille godt.
    Frista med en dybdereportasje der gitt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke snakke om resten av utstyret han har. Blir spennende lesning....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke jeg tar feil så ser det ut som han har samme forforsterker som min bror. Spennende anlegg! Setter meg allerede nå og venter ved postkassen!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke bergenser, men bor i Bergen. Jeg har en kombinert kjellerstue og hjemmekino. Det er ikke den dyreste kinoen på forumet (så langt derifra), og har heller ikke siste skrik av alt, men jeg er ganske fornøyd med resultatet. Har lagt stor vekt på WAF og å få det til å se pent og ryddig ut. Kjellerstuen er heller ikke helt enkel hva angår plassering av høyttalere etc, men jeg har laget meg noen løsninger som jeg synes fungerer.

I tillegg så har jeg forelsket meg i Mirage, som er et høyttalermerke som har fulgt meg i 17 år.

Du kan sende meg en PM dersom det er av interesse. Jeg bor på Nesttun rett utenfor Bergen sentrum (på vei til flyplassen).

PS Bilder og info på Min Hjemmekino er ikke 100% oppdatert, men nesten.:-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen din er lekker Alex F, og den har vært med lenge

Mirage er drit kult i riktige oppsett. Kinoen din er lekker den, så du sal ikke se bort i fra at jeg tar kontakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, Akto ! Jeg er som sagt en enkel mann når det gjelder Hi Fi og Hjemmekino, og er ikke i nærheten av en del av de guruene som finnes her på forumet. Når det er sagt, så er jeg likevel så "nerdete" at jeg har sittet med høytrykksmåler og Flageborg sine sinustone-skjema for å kalibrere min subwoofer. I følge min kone så har jeg bikket over for lenge siden.

Om Mirage høyttalerne mine er satt opp korrekt, vet jeg heller ikke. Men jeg har en del begrensninger med hensyn til plassering etc. Mulig jeg også kunne ha godt av å teste romkorreksjon, men har utsatt receiver oppgradering da jeg venter på de nye HD formatene.

Men jeg føler jeg har et oppsett som har gitt meg mye god lyd og filmglede for pengene. I motsetning til de fleste på nettet som jager de nyeste hotteste produktene (høyttalere), har jeg de siste årene jaktet på gamle produkter (utgåtte modeller). Det er en egen historie om hvordan jeg har fått tak i alle Mirage produktene mine (brukt på nettet).

Ingenting ville glede meg mere om du (eller noen andre eksperter) hadde fortalt meg hvordan jeg kunne får bedre lyd i oppsettet mitt, f.eks ved romkorreksjon. Med mine normale ører så låter det nemlig ikke verst allerede.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bergenser selv, har en del å jobbe med av utstyr og rom og WAF, men hvis det er interresant å komme innom er du hjertelig velkommen til min studentkino!

Er ca 2 mil utenfor sentrum, ca 20min kjøring

Edit: Skrev veldig kronglete og dårlig, måtte rette på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kino på bondelandet?!

Heisann!

Jeg kan jo også stille min kino til disposisjon.
    Det må nok bli med sjåførtjenester inkludert, da jeg bor noen mil utenfor Bergen. Kinoen er ommøblert og ryddet i det siste så det er kun første bilde i profilen min på minHjemmekino som er riktig. De andre kommer så snart jeg får tak i godt kamera og fotograf. Jeg kan alltids sende noen bilder fra fotoseansen denne uken, men min kone klarte ikke helt å fortelle fotografen hvilke bilder jeg ville ha. (Fotografen er en nabo og bildene ble tatt på dagtid da jeg var på jobb).

Må bare si at jeg har besøkt Alex F og det er imponerende hva han har fått til!

Gi en lyd om du ønsker flere bilder og/eller mere informasjon!

-Tormy

PS! Det er nå du skulle ha vært her borte, "sommertemperaturer" og strålende sol :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, i mai har jeg vel den nye skinnsofaen min, så da er vel min hjemmekino på stell.

men tror nok en del andre i bergen har fetere kinoer å vise frem, jeg har jo bare lg 42" plasma, pioneer 1016, ps3, infinity sm-255, dynavoice m65 og en diy sub, samt da nymalt stue og ny skinnsofa i april/mai :-)

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med en viss Bergenser så da er det bare for deg å sende en e-post til anders.larsen@hl-media.no for bestilling

Ellers så har dere helt rett vedr. Labbetuss. Jeg skal ta kontakt med han også.
    ¨
    og hvem er den heldige???

du kan endelig komme til meg... men det er vell ikkje det som er mest interesangt...det er mangen som er bedre...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt stille jeg, om det skulle være interessant. Har et kombinert surround/stereooppsett i stue. Venter forøvrig på ny 6-kanals forforsterker og monoblokker til frontene i slutten av april, som nok vil heve lydkvaliteten endel. Kjører uten sub grunnet leieboer rett under, men spesielt med monoblokkene på plass, vil det nok fungere brukbart. Tør heller ikke prøve en sub, da jeg er redd for at jeg har for svak viljestyrke...

Har også elektronikk av et litt uvanlig merke, som jeg jo syns fortjener litt omtale.

Ta kontakt på PM om det skulle være av interesse. Bor nær sentrum og kan også hente. Hadde jo vært greit med et besøk, da hadde jeg fått det siste sparket bak jeg trenger til å rydde opp i kablene...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette virket jo interessant!

Du kan jo se innom min hjemmekino profil. :-D

Usikker på om den er interessant nok for deg?

Rommet mitt er nok ikke det beste når det gjelder lyd isolasjon og lys kontroll etc, men det jobber jeg med.ops:

Ta gjerne kontakt.
    Bor 10 min fra Bergen sentrum.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto, hvis du er interessert i et rent rør/elektrostat tokanalsoppsett, bor jeg midtveis mellom EndreA og Bergen sentrum. Signaturen min finner du på HFS.
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Bergensere blyge? Nei, det det vipper nok heller litt andre veien.
    Holder med å trekke et sitat fra en Brann sang:
    "Vi e de beste, heia Brann. Vi e så gode at det går nesten ikkje ann. Vi e så god at bedre kan vi ikkje bli"

??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0