marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 74 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er tryllefløyten som er best av de to synes jeg.

I disse juletider kan du jo prøve Home alone (filmen) versjonen av Carol of the Bells og O holy night. Et stort jentekor som synger.
    Vienna Boys Choir versjonen av Carol of the Bells er også frysningeskapende

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg fjernet "festkulen" og tunet target-kurven ytterligere i Inguz har jeg nå så godt som blitt kvitt problemet med totalt manglende headroom på høytalerne, og Inguz romkorreksjon er nå i drift igjen.

Har sittet i 3 timer nå og hørt på alt mulig av musikk, totalt fascinert av den store forbedringen på alle plan. Det er akkurat som om et 5 cm tykt ullteppe har blitt løftet fra høytalerne, og det er ganske spesielt siden det ikke akkurat var uoppløst før heller!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Etter at jeg fjernet "festkulen" og tunet target-kurven ytterligere i Inguz har jeg nå så godt som blitt kvitt problemet med totalt manglende overhead på høyttalerne, og Inguz romkorreksjon er nå i drift igjen.

Har sittet i 3 timer nå og hørt på alt mulig av musikk, totalt fascinert av den store forbedringen på alle plan. Det er akkurat som om et 5 cm tykt ullteppe har blitt løftet fra høyttalerne, og det er ganske spesielt siden det ikke akkurat var uoppløst før heller!
    Etter å ha tenkt lenge så har jeg nå kjøpt meg en Transporter. Når jeg leser test resultatene dine så tenker jeg at jeg blir nødt til å prøve Inguz romkorreksjon snart :-D

Det er bare å skrive et innlegg med masse tips om Inguz hvis du føler for det :wink:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir bare mer og mer imponert. Akkurat nå har jeg ingenting å peke på av feil i lyden selv om jeg leter med lys og lykte.

Jeg er *gulp* fornøyd og tenker at det kan da ikke bli bedre enn dette...

En farlig felle å gå i - jeg tror noen av dere medavforumere må avlegge meg et besøk med kritiske ører og få meg ned på landejorda igjen..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er *gulp* fornøyd og tenker at det kan da ikke bli bedre enn dette...
    Jo da, det kan alltid bli bedre

En farlig felle å gå i - jeg tror noen av dere medavforumere må avlegge meg et besøk med kritiske ører og få meg ned på landejorda igjen..
    Å høre på ditt high-end anlegg er noe jeg kunne virkelig tenke meg å gjøre en dag. Jeg har hørt 802D hos HifiKlubben før men det må vel være enda bedre i et skikkelig kalibrert anlegg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Døren min er åpen i romjula den, så dersom du skulle ha lyst til å stikke oppom Lillehammer for en liten hi-fi prat er det bare å gi et lite pip. Du er hjertelig velkommen!

Jeg har kun hørt på 802D hos Hi-Fi klubben i Oslo, men ble skuffet over en rekke faktorer i forhold til mine egne preferanser. Det behøver ikke å si at mitt oppsett er bedre for alle, men i forhold til mine preferanser låter det til dels mye bedre her hjemme.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle følge Hanspf's fotspor og legge ut hvilke endringer som har skjedd fra desember i fjor til dagens rendyrkede Hi-Fi anlegg.

Fra desember 2006 --> i dag:

Høytalere:
    Ikon 6 + Ikon 2 + SVS PB12 plus/2 (Med Behringer FBQ2496) --> B&W 802D og Auralex Gramma

Nytt rack: Soundstyle XS310

Forsterkeri:
    Denon AVR2807 --> Denon AVR2807 + NAD M25 --> NAD M3 --> Electrocompaniet EC 4.8 og AW400 (med spesiallagde granittblokker under)

Kabler:
    Diverse rask --> komplett fullbalansert oppsett med Black Magic Revelation IC m/Rhodium XLR kontakter

Kilde:
    SB3 --> Transporter m/Inguz romkorreksjon

Ellers:
    HTPC --> Xbox 360 --> Denon DVD1930 --> Sony Playstation 3

Puh:
    Har skjedd mye gitt..
    Men gøy er det, og jeg har langt overgått det jeg trodde jeg kunne få til lydmessig med skiftet fra surround til stereo

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg forville meg opp mot Lillehammer en gang så skal jeg plinge på din dør å be ydmykt om en demo :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å komme! Når som helst - omtrent i hvertfall

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så FORNØØØØØØØØØØØØØØØØØØYD!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så FORNØØØØØØØØØØØØØØØØØØYD!
    Så bra!! :-D Og det på lille-julaften. blir det opptur eller nedtur imorgen da?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok horisontal kurve

Hva julegaver angår vet jeg ikke, men anlegget spiller like bra i morgen også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Himmel og hav...

Siden du bruker PC som kilde, regner med du har romkorreksjonen kjørende på den, og sender en 'korrigert' bitstrøm til transporteren?
    Det skulle bety at jeg også kan gjøre det når jeg bruker PC som kilde?
    Hadde det vært mulig å lage en dedikert PC som gjør dette på multichannel også?
    Det er så digg å være der du er nå! Bare å nyte, det kommer ikke til å vare, og det vet du!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Himmel og hav...

Siden du bruker PC som kilde, regner med du har romkorreksjonen kjørende på den, og sender en 'korrigert' bitstrøm til transporteren?
    Det skulle bety at jeg også kan gjøre det når jeg bruker PC som kilde?
    Hadde det vært mulig å lage en dedikert PC som gjør dette på multichannel også?
    Det er så digg å være der du er nå! Bare å nyte, det kommer ikke til å vare, og det vet du!
    Korreksjonen kjører som en plugin i Slimserver som sender data til Transporteren.
    For å gjøre beregningene som skal til brukes DRC, som fungerer på "alt" på pc, mens det kreves en såkalt convolver i avspillerapplikasjonen for at denne romkorreksjonen skal legges på lyden i realtime. Inguz tar seg av convolvingen i mitt tilfelle, men en convolver plugin kan også skaffes til f.eks Foobar2000 slik at man kan bruke foobar som avspiller med samme filer og romkorreksjon som jeg bruker som utgangspunkt.

Multichannelkonvolvere finnes både for Windows Media Player og i FFdshow. Dersom du bruker en HTPC kan du dermed la ffdshow dekode surroundlyden og så legge på romkorreksjon. Hvordan dette gjøres har jeg aldri sjekket ut. Merk imidlertid at det går med en del CPU kraft, og sannsynligvis en god del mer dersom du skal romkorrigere 5 eller 7 kanaler.

Når det gjelder dette med at det ikke kommer til å vare så er jeg søren ikke så sikker. Jeg har en helt annerledes følelse nå enn til vanlig ved oppgraderinger hvor noe har blitt litt bedre. Før så har jeg fremdeles hatt uløste problemer, men nå virker det helt annerledes. Jeg har ikke fått lagt meg før en 3-4 tiden om natten de siste dagene fordi jeg ikke klarer å slutte å høre på musikk.
    Vi får se om et halvt år hva status er da, men jeg tror jeg kommer til å være like fornøyd - og det vil være første gang i mitt liv!
    Det eneste jeg "mangler" er respons og trøkk under 20hz, men dette kan jeg leve uten foreløpig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tre ord... PB, tretten og Ultra.. Eller seks or, siden du vil ha to...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm lurer på å ha en slik ved siden av min utopia sub selv. En til musikk og en til rumle bass i film..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir et par pc13 ultra til surround en gang..
    Men ikke nå...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo?

Nå er jeg såpass fornøyd med anlegget at jeg føler det "tåler" å presenteres for andre entusiaster. Jeg går derfor med tanker om å arrangere en demo, men er usikker på hvor stor interessen for dette egentlig er siden jeg kun stiller med lyd tunet for å låte mest mulig nøytralt, og jeg har ingen imponatoreffekter som digre sub'er eller fet hjemmekino.

Det blir i såfall en kveld hvor fokuset ligger på musikk, hvor hver enkelt oppfordres til å ta med sin favorittmusikk, gjerne med helt råtten lyd, og høre dette i mitt oppsett. Jeg har jo selvfølgelig masse kvalitetsmusikk liggende selv også, og vil jo kjøre en del "demoer" herfra, men da med fokus på ting som stereoperspektiv, instrumentseparering, realisme og størrelse. Dvs at f.eks klassisk og noe jazz vil bli brukt aktivt, men også mye anna rart. Vi diskriminerer ikke på sjanger

Dette blir ikke en demo for dødsmetal-only entusiaster eller for folk som trenger minst 110db før de synes det blir noe liv

Så er det noen interesse?
    Tidspunkt vil eventuelt bli avtalt senere, jeg bare lodder "stemningen" her..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk, det synes jeg hadde vært veldig spennende. Om det lar seg gjøre vil jeg svært gjerne komme. Stemmer det at du holder til i byen med OL logoen på brosteinen og den beryktede konsert-scenen Felix?

Ola

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt korrekt (Lillehammer for den uinnvidde)

Felix er like brun som før ja

Side 9 av 74 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •