marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 74 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1478
    Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Spesielt når man snakker så mye som meg

En vane man legger seg til som instruktør. Snakke lenge om ingenting
    Hehe.. Hører flere som sier du kan vandre litt OT mtp undervisningen når det blir snakk om HIFI og private dataprosjekter. Sånn er det vel når man har en lidenskap man brenner for.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har opptil flere uker gått og jeg har funnet på noe nytt å bruke penger på.

Det har seg slik at jeg har fått ekstremt lyst på Bryston BDA-1 (DAC) selv om jeg ikke har noe å klage på når det gjelder Transporter. Dette ønsket oppstår selvfølgelig som en konsekvens av hva 4B SST² har prestert den tiden den har stått her. Det er spesielt testen i Stereophile som gir meg blod på tann når det gjelder BDA-1. Prisen er heller ikke avskrekkende. I tillegg ser det tøft ut om alt som har med stereo å gjøre er i samme utseende

Info: Bryston Limited - Music For A Generation

Stereophile: Bryston BDA-1 D/A converter | Stereophile.com

han endte opp med å kjøpe BDA-1...

Men for å kunne utnytte en eventuell BDA-1 maksimalt, dvs kunne avspille mine 24bit/192khz filer uten downsampling, duger ikke dagens Transporter eller Touch løsning som rén digital transport. Med andre ord tenkte jeg å bruke min nå uglesette HTPC, lett modifisert med et Asus Xonar Essence STX lydkort, med Linux og mpd. mpd er et must fordi jeg vil ha en ekte klient-server løsning, ikke en hobbyløsning med remote desktop, VNC eller tilsvarende.

mpd (music player daemon) er veltestet programvare som brukes i flere såkalte "high-end" PC-lyd transporter.

Uansett så klasket jeg inn Ubuntu 10.10 siden denne også har en native Spotify klient og alt virker som smør.
    Automatisk samplerate skifte og bitstreaming helt opp til 24/192 virket out-of-the-box med de medfølgende STX-driverne i Ubuntu! MPD switcher helt uten noe tull.

mpd er bare selve avspillerapplikasjonen. Man må ha klientsoftware for å styre denne igjen. Det finnes klienter til alt som er av platformer. Jeg har i dag benyttet gmpc til dette på Linux, og denne imponerer virkelig. På android-telefonen benytter jeg mpdroid. Denne funker men imponerer ikke spesielt. Imidlertid ser det ut til å komme en kongeklient til ipad, kalt mpad, snart. Da må man vel ha en ipad etterhvert også.

Jeg kjører med en 8m lang normal analog signalkabel fra MPD-serveren i racket til Transporteren nå, og dette er ikke optimalt på grunn av impedansemismatch. Jeg har derfor bestilt meg en lang nok og skikkelig 75ohm digitalkabel fra BlueJeansCable (selvfølgelig) så de tekniske forutsetningene også skal ligge til rette for best mulig resultat.

Uansett så ser dette ut til å fungere helt strøkent, og bitstreaming opp til 24/192 fungerer sømløst (testet med Yamaha RX-V3900 siden Transporter ikke tar i mot mer enn 24/96). Jeg skal teste denne løsningen en stund med Transporter som ren DAC før jeg eventuelt tar beslutningen om å gå over til Bryston BDA-1. Squeezebox som frontend er helt kanon samtidig som det er stabilt, så det stilles store krav til en eventuell arvtager som digital frontend.

Uansett er jeg veldig imponert over STX i kombinasjon med Ubuntu 10.10. Dette tror jeg er en kremkombinasjon som digital transport. STX er et svært godt konstruert kort som også måler svært bra. Samtidig støttes alle kombinasjoner av samplerates opp til 24/192. Dette inkluderer også 88.2khz og 176.4khz (jeg har testet og verifisert). Windows fungerer selvfølgelig like bra med STX, gitt foobar2000 og ASIO, men da snakker vi ikke lenger klient-server arkitektur og hele løsningen blir amatørmessig i forhold til fjernkontroll med ulike enheter.
    Gratulerer med kjempemessig DAC!

Noe mer skeptisk til den pc-baserte kilden din ;-) Har du vurdert alternativer som Naim, Linn eller andre musikkstreamere som leverer 24bit/192kHz? Uansett blir vel dette en overlegen løsning. Ser herligheten er priset til bortimot $2k i Stereophile. Er det lov å spørre hva den kommer på her i Norge?

Ser frem til å høre resultater fra test; Transporter vs. Bryston med samme innhold (24bit/96kHz) og 24bit/96kHz vs 24bit/192kHz på Bryston. Med det tenker jeg på om Bryston DAC-en er ovrlegen Transporteren og om man på en god DAC egentlig hører forskjell på 96kHz og 192kHz. Jeg innbiller meg nemlig at det største kvalitetsspranget fra vanlig red book CD er hoppet fra 16bit til 24bit.

Har du forresten noen formening om hvordan Transporteren låter i forhold til Touch via Benchmark DAC1?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Gratulerer med kjempemessig DAC!

Noe mer skeptisk til den pc-baserte kilden din ;-) Har du vurdert alternativer som Naim, Linn eller andre musikkstreamere som leverer 24bit/192kHz? Uansett blir vel dette en overlegen løsning. Ser herligheten er priset til bortimot $2k i Stereophile. Er det lov å spørre hva den kommer på her i Norge?

Ser frem til å høre resultater fra test; Transporter vs. Bryston med samme innhold (24bit/96kHz) og 24bit/96kHz vs 24bit/192kHz på Bryston. Med det tenker jeg på om Bryston DAC-en er ovrlegen Transporteren og om man på en god DAC egentlig hører forskjell på 96kHz og 192kHz. Jeg innbiller meg nemlig at det største kvalitetsspranget fra vanlig red book CD er hoppet fra 16bit til 24bit.

Har du forresten noen formening om hvordan Transporteren låter i forhold til Touch via Benchmark DAC1?
    Mange ting å ta tak i her gitt. Den eneste sammenligningen jeg egentlig bryr meg om er faktisk Transporter vs PC'en som digital transport. Det vil si om jeg hører noen som helst negativ påvirkning fra PC-løsningen.
    Jeg stoler forøvrig tusen ganger mer på en løsning basert på en skikkelig spekket PC med et så bra lydkort som STX og Linux som OS fremfor en Mac mini med optisk eller usb ut som jeg ser mange benytter.
    Det er ikke uten grunn at linux+mpd, et lydkort og PC-hardware også benyttes i Bryston MPD-1. Og er det noen jeg stoler på så er det Bryston som dere sikkert har skjønt

Forøvrig er det viktig å få med seg at jeg ikke bytter DAC fordi jeg er misfornøyd med Transporter, men fordi jeg er nysgjerrig på Bryston BDA-1. Det er en viktig nyanse å få med seg. Jeg regner med at forskjellen er helt marginal om reell i det hele tatt, men det skal jeg selvfølgelig finne ut. Jeg er imidlertid overbevist om at Bryston har gjort noen korrekte grep i form av et mer robust chassis, impedansematching på inngangene, grep for å forbedre jitter, dual mono konstruksjon med egne DACer per kanal og ikke minst et skikkelig klasse A utgangstrinn.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Hehe.. Hører flere som sier du kan vandre litt OT mtp undervisningen når det blir snakk om HIFI og private dataprosjekter. Sånn er det vel når man har en lidenskap man brenner for.
    Det er viktig å opplyse de uopplyste sier nå jeg bare!

Halvpartene av fjonballene sitter jo der og lever lykkelig med lyden streamende fra youtube på øret via et skralt laptoplydkort, samtidig som de ser film på laptopen, helt uvitende om at 24p ikke passer på 60hz LCD skjerm i det hele tatt! Fysj og fy!
    Det beste er når de begynner å argumentere MOT blu-ray, siden 720p komprimert mkv jo ser så bra ut på laptopen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Jeg stoler forøvrig tusen ganger mer på en løsning basert på en skikkelig spekket PC med et så bra lydkort som STX og Linux som OS fremfor en Mac mini med optisk eller usb ut som jeg ser mange benytter.
    Det er ikke uten grunn at linux+mpd, et lydkort og PC-hardware også benyttes i Bryston MPD-1. Og er det noen jeg stoler på så er det Bryston som dere sikkert har skjønt
    ...
    Stoler forøvrig på deg og dine valg også ;-) Nå er det vel lydkortet som utgjør forskjellen her. Vanlige pc-baserte løsninger med billige lydkort er ofte svært jitter-befengte. Har vært bortig utganger som er så råtne at enkelte eksterne DAC-er nekter å ta de.

Når det gjelder Linuxen i Bryston (og andre CE-produkter) så er vel det strippede versjoner embeddet i flash. Innbiller meg at de er noe mer robuste og pålitelige. Men det har vel skjedd mye på Linux-fronten siden den gang jeg holdt på med Red Hat 8)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at de blir mer robuste når alt annet enn essensiell funksjonalitet er fjernet. Men man må huske på at mye av årsaken til at man stripper dem ned også er for å kunne kjøre på standard embedded-maskinvare. Jeg har et helt annet kraftmagasin tilgjengelig for å kjøre et mer standard system siden jeg faktisk kjører Intel Core 2 Duo E8400 med 4GB RAM på et Intel hovedkort med innebygget VGA (traust, men stabilt)

Men jeg skal selvfølgelig ikke la være å teste tweakede løsninger om dette er nødvendig. Det finnes allerede flere slike til formålet Linux+mpd+high-end DAC.

Men dersom Transporteren ikke låter noe bedre enn PCen kommer jeg nok til å slå meg til ro med dagens løsning nå i første omgang. Kanskje jeg fjerner GUIet og stripper ned Linuxen helt (da kan jeg kjøre Debian også, jippi!) om jeg finner ut at jeg benytter spotify for sjelden. Spotify benyttes i hvertfall sånn ca aldri i hovedanlegget, men mye på Radio og Boom.

Forøvrig finnes det en megakul ncurses basert mpd-klient. Dvs GUI i kommandolinje. Akkurat etter min smak
    Så selv om serveren ikke hadde hatt GUI er det håp for en avspillerklient

ncmpc++ mpd client

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Forøvrig finnes det en megakul ncurses basert mpd-klient. Dvs GUI i kommandolinje. Akkurat etter min smak
    Så selv om serveren ikke hadde hatt GUI er det håp for en avspillerklient

ncmpc++ mpd client
    Hmmm :-D sikkert utmerket i profesjonell bruk, men noe småsært i private sammenhenger.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Hmmm :-D sikkert utmerket i profesjonell bruk, men noe småsært i private sammenhenger.
    Det største bruksområdet er nok i form av å kunne ha tilgang på en fullverdig avspiller når man er tilknyttet serveren via SSH-kommandolinje.
    Definitivt for spesielt interesserte ja. Det vil si at det er en høyst interessant sak å se på for min del, bare for nerdingens del 8)

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken stereobenk er det du bruker?
    Har lett lenge etter benk med god plass mellom hyllene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Det heter Soundstyle XS310. Jeg kjøpte mitt på Hi-Fi klubben for en del år siden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    HAr samme møbel i sølv. Vannvittig bra kvalitet på det. Skal selge mitt da, siden jeg har handla meg nytt (men bare pga plassmangel for komponentene i 310, trengte bredere gitt ).

Marsboer: Er utrolig spent på din mening om Bryston DAC'en. Jeg er helt "DAC" frelst etter å hørt på Lyngdorf DPA-1 (innebygget DAC), Abrahamsen V6 og PS audio sin DAC.

Har også hørt Arcam rDAC, men ikke i mitt oppsett. Pen sak til snaue 3000kr .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Bryston DAC'en! Den skal henge på min nyoppsatte Linux+mpd+Asus Xonar Essence STX løsning. Dette viser seg å fungere knall. Bryston locker umiddelbart på alle samplerates helt opp til 192khz.

Jeg har sammenlignet litt mot Transporter nå (som streamer fra Squeezebox Server, den mest optimale løsningen lydmessig for Transporter) og det er definitivt ingen bit som forsvinner på veien i den nye løsningen!

Det er alt for tidlig å si noe mer konkret enn dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Bryston DAC'en! Den skal henge på min nyoppsatte Linux+mpd+Asus Xonar Essence STX løsning. Dette viser seg å fungere knall. Bryston locker umiddelbart på alle samplerates helt opp til 192khz.

Jeg har sammenlignet litt mot Transporter nå (som streamer fra Squeezebox Server, den mest optimale løsningen lydmessig for Transporter) og det er definitivt ingen bit som forsvinner på veien i den nye løsningen!

Det er alt for tidlig å si noe mer konkret enn dette.
    Gratulerer så mye og lykke til med utforskingen :-D Alltid moro med noe nytt i hus.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du får gjøre det eneste fornuftige. Ta et bilde.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!
    Får ta en tur å se og høre. Virker som det er noe nytt hver gang jeg er på besøk. Enten prøves det noe nytt veldig ofte, eller så er jeg veldig sjelden på besøk...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det prøves ikke noe nytt SÅ ofte. Det er bare at jeg har tifeldigvis har byttet omtrent alt nå i det siste. Men nå som det er innenfor døra blir det nok lenge til det blir noe nytt, med et lite forbehold om blu-ray spiller, men det er lite spennende saker.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man snakker om nytt. Var innom HIFI Klubben i går kveld for å høre på den nye IKON serien fra dali. Hva var det som ble brukt som kraftverk? Jo, NAD M2.
    Med tanke på at forrige ikon serie ble for lys (noe som visstnok er en av forbedringene på mk2) ble jeg spent på om en digital forsterker som M2 ville gjøre alt lyst og slitsomt i toppen. Dette var det derimot ikke så mye av. Har veldig lyst til å høre denne på noe B&W, og det kunne alltids ordne seg med hjemmelån. Det denne forsterkeren derimot trenger er en egen 16ampere kurs...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC'er trenger ikke lange innkjøringstiden så jeg våger meg på noen ord allerede nå. Det jeg kan si er at Bryston BDA-1 er helt latterlig bra, og det er først og fremst upsamplingen som løfter opplevelsen fra bra til virkelig bra.

Rett ut av boksen kjørte jeg av tradisjonell hi-fi puristisk overbevisning uten upsampling så DACen skulle med andre ord stille med de samme forutsetninger som Transporter. Den aller første tanken som gikk gjennom hodet mitt når jeg fyrte opp første kjente testlåt var: "Her er det noe feil!"

Det var et tydelig bakgrunnsus som bare var der når låta ble spilt. Pauset jeg ble det helt tyst. Med andre ord kom det ikke fra enheten. Jeg koblet derfor opp igjen Transporter og fyrte opp volumet, og jo, støyen ligger faktisk i opptaket men jeg har aldri tenkt over den før. Det kommer bare så utrolig mye mer frem på Bryston'en. Flere låter gikk i spilleren og det viser seg at denne DAC'en graver frem helt utrolige mengder informasjon i de øverste frekvensområdene. Ikke tenk S-området her, tenk luft, ambience, små plukk på strenger, bakgrunnstøy og tilsvarende. Nyansene bare velter ut, rett og slett. DACen er muligens ørlite varmere enn Transporter, men dette er en nyanseforskjell. Dette kommer sannsynligvis av at Transporter har ørlite mer kant i øvre mellomtone, uten at det må regnes som gniss av den irriterende umusikalske typen.

Deretter var det på tide å skru på det jeg trodde var en gimmick, nemlig upsamplingen. Forskjellen er umiddelbar og svært påtakelig i oppsettet mitt. Vi snakker svært mye større forskjell på upsampling vs ingen upsampling enn BDA-1 vs Transporter.
    Det man legger merke til umiddelbart er at hele lydbildet strammes opp fra topp til tå. Ikke tenk "ja dersom midbassen slankes litt så kan jo dette gi et inntrykk av mer oppløst lydbilde" for frekvensresponsen er identisk i begge modus. Strenger vibrerer som strenger, bassen mister en etterheng som jeg var helt sikker på at var romproblemer, stemmer får flere nyanser, opptak får mer luft, og det blir en virkelig stor forbedring når komplekse lydbilder skal leveres med en sterkt forbedret separasjon mellom alle elementer i lydbildet.

I tillegg får lyden en utpreget "analog" og musikalsk flyt med en totalt avhengighetsskapende tighthet og følelse av at timing er på perfekt nivå.
    Det lille som var igjen av kornethet man egentlig ikke hørte at var der er helt borte og man kan spille griiiiiiiisehøyt uten tegn til gnaging eller tilrotning av lydbildet.

Dette medførte imidlertid en liten opplevd ulempe i begynnelsen. Bassen blir strammet opp så mye at man føler man mister litt av grunnfjellet. Men man hører på alt av bassinstrumenter at det er dette som er riktig. Jeg valgte derfor å vinkle høyttalerne ca en halv cm mer utover slik at klangbalansen ble noe mørkere igjen.

Denne "sjokkopplevelsen" med BDA-1 og upsampling fikk meg til å forske. Bryston anbefaler å benytte upsampling med den begrunnelsen at DAC-chippen jobber optimal med 24bit og high-rez input. BDA-1 oppsampler symmetrisk, dvs at f.eks CD oppsamples fra 44.1kHz til 176,4kHz og 96kHz oppsamples til 192kHz.
    Dette er ikke godt nok for å tilfredsstille min lyst til å finne ut mer om dette så jeg begynte å sjekke andre alternativer kjent for superoppløst, lettflytende og tight lyd med et bassområde som for noen kan oppleves litt strammere enn tilvent i direkte sammenligning mot en ikke-oppsamplende DAC/CD-spiller. Dette er den utpregede "lydsignaturen" jeg opplever når upsampling aktiveres på BDA-1. De første komponentene jeg vet kjennetegnes av denne lydsignaturen er Linn's DS-komponenter. Og her viser det seg visst at upsampling er en viktig del av DAC-prosessen. Det andre stedet jeg har hørt akkurat denne formen for gjengiving av digitallyd er Esoteric sin topprigg. Jovisst, upsampling her også. DCS toppmodeller? Upsampling. Hva med den utrolig gode EC EMC 1UP en kompis har som også låter meget flytende og naturlig oppløst? Upsampling til 24/192 her også ja. Benchmark DAC-1? Upsampling. Moon 300D? Upsampling.
    Om man leser reviews av disse stemmer beskrivelsen på en prikk med hva jeg opplever med upsampling på BDA-1.
    Alle implementerer upsampling på samme sted så vidt jeg kunne finne ut. Det vil si at de digitale signalene upsamples før DACen. DACene i dag foretar stort sett i alle tilfeller x-antall oversampling i tillegg.

En god beskrivelse av upsampling finnes på Linn's sider:
    Up-sampling - LinnDocs

Kort sagt er det ingen magi involvert. Man finner ikke på data som ikke er der. Man klarer bare å hente ut maksimalt av det som allerede finnes.
    Digitalverdenen er underfundige greier. Blant annet dette med ultrasoniske speilbilder som er det største problemet, siden det må filtreres bort.
    DACer er også langt fra feilfrie slik de fleste antar. Det er derfor et stort poeng å tilrettelegge dataene slik at DACen klarer å gjøre en maksimalt god jobb.

Når man begynner å sette seg inn i dette med upsampling/oversampling/Nyquist frekvenser/speilbilder/DACer osv fremstår det som ren galskap at noen fremdeles ønsker filterløse NOS DACer (non-oversampling DACer). Det er typisk "analog" hi-fi tenkning i et nøtteskall. Men her gjelder det en masse andre regler i tillegg.

Det man imidlertid ikke er helt enige om er hva som forårsaker de hørbare forskjellene på signalet. Ved upsampling reklokkes signalet også, så redusert jitter blir ofte kreditert æren. I tillegg kan filtrene konstrueres slik at de ikke forstyrrer det lydmessige signalet i tidsdomenet.

Men her er et paper som virker teknisk og realistisk troverdig som er interessant angående hva som egentlig forårsaker forbedringene når man upsampler før en oversamplende DAC.

http://www.mlssa.com/pdf/Upsampling-theory-rev-2.pdf

Det går blant annet på at multi-bit delta-sigma DACene (som er de mest brukte i dag så vidt jeg vet) gjør mest feil i konverteringen der utslagene er størst, men at dette kan avhjelpes kraftig med upsampling. Dette samsvarer jo veldig med at bassen oppleves som totaltransformert etter å ha aktivert upsampling. I tillegg forklarer dette også at lydbildet fremstår vesentlig ryddigere når det foregår mye samtidig.

Kort oppsummert er jeg irritert på min egen talentløse uvitenhet som medførte at jeg brukte år og dag på å realisere potensialet i D/A-delen av signalkjeden. Dette med upsampling skjønte de store som f.eks DCS og faktisk også EC for nærmere et tiår siden. Transporter gjor utvilsomt en svært god jobb fremdeles og som en standard DAC er den virkelig bra også sammenlignet med BDA-1, selv om BDA-1 graver frem mer informasjon oppover. Men uten upsampling er den dessverre ikke konkurransedyktig mot de beste er jeg redd. Nå skjønner jeg plutselig hvorfor så mange mener Linn DS låter bedre enn Transporter. Det er rett og slett fordi de gjør det, og jeg er 99% sikker på at upsamplingen har mesteparten av skylda.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vitner jo igjen om viktigheten av "source first"-tankegangen som flere HIFI-produsenter (deriblant Naim og Linn) prediker i alle sammenhenger. Dette var nyttig informasjon, takker for den... :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt skrevet marsboer. Personelig som få!

Har selv testet litt DAC, og du verden å disse kan endre et anlegg . Din dac er dog i en prisklasse langt over min PS Audio . Jeg liker min best på 96khz, men jeg tror faktisk den ville blitt best med 192khz på f.eks BW som har litt "lunere" diskant og mer "rund" mellomtone enn mine Dali Helicon .

Godt vi har muligheter .

Side 72 av 74 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •