marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Hehe... Kan vel også si at det har inspirert litt til tider. Neste gang får det bli film hos meg eller hva?
    Jepp!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha...
    Sjekk ut LebakTFark på youtube. Er det mulig sier jeg bare.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YouTube - The perfect audio transport part 1/2
    YouTube - The perfect audio transport part 2/2

Haha. Lyden infiseres av "aluminium-lydsignaturen" om du spiller av musikken fra USB-stick fordi det er aluminium i kontakten! Det verste er at han virker helt seriøs!

Det beste er jo at lyden kommer fra et E-MU 0404 USB lydkort til 2000,-. Jeg har jo hatt dette selv og det finnes rom for forbedring for å si det slik.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...rt-mann-d.html

Egen tråd om han på forumet her. Genial mann!
    Skal selge monsterkabelen sin nå for 100.000,- eller hva det var. Løp å kjøp!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner jo at jeg tydeligvis ikke har sett E-MU 0404 USB fra sin beste side. Jeg benyttet jo trossalt daværende toppmodel Sennheiser HD650, mens han benytter modellen under, HD595, samt at jeg ikke hadde en strømkabel til $25K på PCen min.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så feil kan man ta.
    Tror jeg skal hjem å pakke inn kablene mine i papir jeg nå for å se om det løfter lydbildet noe.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest gjennom de siste delene av tråden er jeg så oppstemt at dette ikke er sunt. Takk for titten, BTW.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har opptil flere uker gått og jeg har funnet på noe nytt å bruke penger på.

Det har seg slik at jeg har fått ekstremt lyst på Bryston BDA-1 (DAC) selv om jeg ikke har noe å klage på når det gjelder Transporter. Dette ønsket oppstår selvfølgelig som en konsekvens av hva 4B SST² har prestert den tiden den har stått her. Det er spesielt testen i Stereophile som gir meg blod på tann når det gjelder BDA-1. Prisen er heller ikke avskrekkende. I tillegg ser det tøft ut om alt som har med stereo å gjøre er i samme utseende

Info: Bryston Limited - Music For A Generation

Stereophile: Bryston BDA-1 D/A converter | Stereophile.com

han endte opp med å kjøpe BDA-1...

Men for å kunne utnytte en eventuell BDA-1 maksimalt, dvs kunne avspille mine 24bit/192khz filer uten downsampling, duger ikke dagens Transporter eller Touch løsning som rén digital transport. Med andre ord tenkte jeg å bruke min nå uglesette HTPC, lett modifisert med et Asus Xonar Essence STX lydkort, med Linux og mpd. mpd er et must fordi jeg vil ha en ekte klient-server løsning, ikke en hobbyløsning med remote desktop, VNC eller tilsvarende.

mpd (music player daemon) er veltestet programvare som brukes i flere såkalte "high-end" PC-lyd transporter.

Uansett så klasket jeg inn Ubuntu 10.10 siden denne også har en native Spotify klient og alt virker som smør.
    Automatisk samplerate skifte og bitstreaming helt opp til 24/192 virket out-of-the-box med de medfølgende STX-driverne i Ubuntu! MPD switcher helt uten noe tull.

mpd er bare selve avspillerapplikasjonen. Man må ha klientsoftware for å styre denne igjen. Det finnes klienter til alt som er av platformer. Jeg har i dag benyttet gmpc til dette på Linux, og denne imponerer virkelig. På android-telefonen benytter jeg mpdroid. Denne funker men imponerer ikke spesielt. Imidlertid ser det ut til å komme en kongeklient til ipad, kalt mpad, snart. Da må man vel ha en ipad etterhvert også.

Jeg kjører med en 8m lang normal analog signalkabel fra MPD-serveren i racket til Transporteren nå, og dette er ikke optimalt på grunn av impedansemismatch. Jeg har derfor bestilt meg en lang nok og skikkelig 75ohm digitalkabel fra BlueJeansCable (selvfølgelig) så de tekniske forutsetningene også skal ligge til rette for best mulig resultat.

Uansett så ser dette ut til å fungere helt strøkent, og bitstreaming opp til 24/192 fungerer sømløst (testet med Yamaha RX-V3900 siden Transporter ikke tar i mot mer enn 24/96). Jeg skal teste denne løsningen en stund med Transporter som ren DAC før jeg eventuelt tar beslutningen om å gå over til Bryston BDA-1. Squeezebox som frontend er helt kanon samtidig som det er stabilt, så det stilles store krav til en eventuell arvtager som digital frontend.

Uansett er jeg veldig imponert over STX i kombinasjon med Ubuntu 10.10. Dette tror jeg er en kremkombinasjon som digital transport. STX er et svært godt konstruert kort som også måler svært bra. Samtidig støttes alle kombinasjoner av samplerates opp til 24/192. Dette inkluderer også 88.2khz og 176.4khz (jeg har testet og verifisert). Windows fungerer selvfølgelig like bra med STX, gitt foobar2000 og ASIO, men da snakker vi ikke lenger klient-server arkitektur og hele løsningen blir amatørmessig i forhold til fjernkontroll med ulike enheter.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Bryston BDA-1 bestilt fra T.AA Import. Transporteren blir derfor lagt ut for salg ganske så snart. Denne har vært med meg lengre enn noen annen hi-fi komponent, og den har virkelig gjort jobben sin upåklagelig.

Om det blir en oppgradering, en forskjell eller kun et steg sidelengs gjenstår å se. Uansett kan jeg love dere at jeg sover ekstra godt med vissheten om at det står Bryston på enda en komponent i kjeden!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Der har du nok DAC for mange år fremover, Bryston er kvalitet fra ende til annen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Gratulerer! Der har du nok DAC for mange år fremover, Bryston er kvalitet fra ende til annen.
    Takk for det! Merkelig nok gleder jeg meg alltid like mye til å høre en ny komponent i anlegget, selv om all erfaring tilsier at forskjellene er minimale (om enn betydningsfulle)

Det fine med Bryston er vissheten om at man kjøper lang erfaring og velbegrunnet kvalitet hele veien. "Tro" og "overbevisning" er ikke en del av Brystons konsept, noe jeg er spesielt opptatt av når prisene begynner å gå oppover innen Hi-Fi.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice :d.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godt DAC-valg. Jeg snusa litt på den der for kort tid siden, men besinnet meg. Godt å se du ikke var like kjedelig. Passer jo sikkert som hånd i hanske til GamuT og Bryston du har fra før.

mpd var jo et uttømmelig prosjekt. Skal lese mer om det.

Spørsmål: Swither mpd også bitverdien til DAC? Vet at de fleste program kan styre samplingsfrekvensen, men ikke alle styrer output til DAC til filas native format.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer med godt DAC-valg. Jeg snusa litt på den der for kort tid siden, men besinnet meg. Godt å se du ikke var like kjedelig. Passer jo sikkert som hånd i hanske til GamuT og Bryston du har fra før.

mpd var jo et uttømmelig prosjekt. Skal lese mer om det.

Spørsmål: Swither mpd også bitverdien til DAC? Vet at de fleste program kan styre samplingsfrekvensen, men ikke alle styrer output til DAC til filas native format.
    Ja. Jeg fulgte med på lydstrømmen i maskinvaren i Linux og den sender ut bitverdien korrekt også, selv om det ser ut til at 24bit blir padded opp til 32bit. Dette er så vidt jeg vet bare en ALSA-teknisk greie. Det som kommer frem på DAC er 24bit bitperfect.

Men om dette med bitperfect er noe som gjelder den medfølgende ALSA-driveren til STX spesielt eller all lyd i Linux generelt er uvisst. STX er uansett svært rimelig i forhold til hva det gir. Også den analoge utgangen på dette kortet holder høy klasse (ikke i forhold til de beste hi-fi DACene riktignok)

Det finnes bilder av utpakkingen et sted i tråden min, men det medfølger ei blekke med gullskrift med de individuelle målingene for kortet, personlig kvittert for av en representant så vidt jeg husker. Dette øker tilliten ytterligere for min del i allefall.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe:smile: Her skiftes komponenter oftere enn underbukser...
    Blir interessant å høre om den er bedre enn Transporter. Husker det ikke var lenge siden vi diskuterte transporteren, og du fortsatt mente dette var det beste på markedet. Kanskje det er bare prisen tatt i betraktning...;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående mpd

Her er forøvrig mine notater for oppsett av hi-fi transporten (etter en standard installasjon fra USB av Ubuntu 10.10 Desktop)

Notatene er kun laget for meg selv så alt er neppe med. De er kun laget som en huskeliste for egen del.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Hehe:smile: Her skiftes komponenter oftere enn underbukser...
    Blir interessant å høre om den er bedre enn Transporter. Husker det ikke var lenge siden vi diskuterte transporteren, og du fortsatt mente dette var det beste på markedet. Kanskje det er bare prisen tatt i betraktning...;-)
    Beste på markedet er vel litt i overkant all den tid jeg har hørt ca null reelle alternativer i eget anlegg. Jeg regner med at jeg mente målemessig, for der er den fremdeles overlegent det meste som gis ut ja. Bare sjekk testene av f.eks Esoteric D-07 DACen og Ayre QB-9 på Stereophile. Ser ut som rene grøftefylla i forhold. Sjekk f.eks oppløsningen eller hvor godt de klarer å lage en undithered sinus. Sammenlign deretter mot Transporter, Benchmark DAC1 eller Bryston BDA-1.

For min del vil ingen DAC komme inn i mit hus med mindre de er på samme nivå som Transporter målemessig. Dvs tilnærmet 20-bit oppløsning og ellers knallmålinger.

Målingene sier imidlertid ingenting om det lydmessige. Men jeg har troen på at en komponents potensiale er mye større om den også måler strøkent i tillegg til å låte bra. I Bryston sitt tilfelle har vi både bra målinger og utrolig bra tilbakemeldinger. I transporters tilfelle har vi også svært bra målinger men noe mer lunkne tilbakemeldinger fra den samme hi-fi pressen. Om dette skyldes merkevare og fordommer eller reell musikkgjengivelse er uvisst.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Arkivert for fremtidig bruk.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt feilsitering må man regne med...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt når man snakker så mye som meg

En vane man legger seg til som instruktør. Snakke lenge om ingenting

Side 71 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •