marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 74 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1478
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pakker på posten er DRIIITGØY! Særlig på fredager :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Og i morgen vanker det sannsynligvis en preamp! (Dersom pakker transporteres i helgene da)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper også at det har kommet 7 stk blu-rays i postkassa de siste to dagene, klare til å sees!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Pakker på posten er DRIIITGØY! Særlig på fredager :-)
    + 1 fikk tre rørpakker idag det er kick ass start på helgen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke når de refleksjonene fra bakveggen din ankommer, men er det snakk om veldige tidlige så regnes det som svært uheldig. Blir du ikke vant til og ha absorbenter der over litt tid?

Ellers kan du vurdere noe slikt, men har ikke videre kjennskap til produktet:
    ASC MatrixPanel

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer jo veldig tidlig. satt jo 20 cm unna vinduet med øra og 15cm unna gardina. Men nå har jeg flytta ut 25cm ekstra og det transformerte nærmest lydbildet! Ikke bare på grunn av de lydmessige refleksjonene høyere i frekvens, men at hele bassområdet letnet betraktelig. 25 cm ekstra ut fra bakvegg vil vel si 50cm ekstra lydmessig siden lyden må gå tur-retur før den når øra når det gjelder bakvegg.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man har som regel mye bassoppsamling ved bakveggen. Flott at du har fått et løft ved å flytte sofaen et stykke ut.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått noen førsteinntrykk av senteren?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så V for Vendetta på blu-ray som første test i dag. Selvfølgelig oppdaget jeg da rulleteksten kom på slutten at jeg har sett hele filmen med Dolby Digital i stedet for TrueHD. Jeg har blitt så vant til at HD-sporet er default på nyere filmer at jeg helt glemmer at det av og til ikke er det på disse pre-blu-ray æra filmene.

Uansett så er rett ut av boksen inntrykket av centeren at dette er en god center. Den matcher rf-7 II svært godt, med tilsvarende varmt og naturlig lydbilde hvor alt gjengis tydelig uten tendenser til tilgrøting.
    Den skiller seg også fra tidligere centere jeg har hatt ved at den bevarer klangen i alle sitteposisjoner. De andre centerhøyttalerne jeg har hatt i hus har alle variert tildels mye klangmessig avhengig av posisjon i sofaen.

Denne centeren er imidlertid ikke noe bedre enn andre centere jeg har hatt i hus når det gjelder å "gjøre seg usynlig". Det er ingen tvil om at lyden kommer fra høyttaleren under lerretet om man river seg løs fra handlingen i filmen og gjør seg selv bevisst på hvor lydbildet kommer fra.
    Jeg tror at jeg plages mer enn mange andre av dette fordi jeg er nerd, men også fordi jeg sitter såpass nærme høyttalerne at lyden ikke får "spredd" seg skikkelig. Avstand til center og fronter er 2.25m på receiveren. Jeg er sikker på at centerhøyttalere gjør seg bedre om avstanden blir 3m+

Den låter heldigvis ikke "boxy" i det hele tatt, så det er veldig positivt.
    Centerhøyttalere som låter som om en smurf er innestengt i en fiskebolleboks, ikledd dyne og skjerf, har jeg ikke sansen for for å si det mildt!

Når det gjelder trøkk har jeg testet alt for lite, men jeg kan ikke si jeg ante noe som helst mer trøkk fra denne enn noen annen center jeg har hatt. I mitt rom vil det si ingen verdens antydning til trøkk. Jeg tester slikt på normalt filmvolum (rundt -20 -> -16 på receiveren, noe mer vil jeg uansett ikke bruke på film så jeg ser ikke poenget med å bruke det som referanse for "filmtrøkk" heller) så jeg vet ikke om dette er årsaken. Uansett vil jo alt under 80hz komme fra suben så jeg vet ikke helt hva som menes med trøkk fra centeren. Da må den i såfall settes i large og det er vel ikke så mange som benytter centeren i large?
    I følge YPAO (som jeg ikke benytter til noe annet enn å se på kurvene for en indikasjon på romproblemer) på receiveren min har centeren nærmest paddeflat respons, med unntak av en liten peak ved 50hz, så det var jo også positivt.

Uansett er dette faktisk den beste centeren jeg har hatt i hus og den sklir perfekt inn i resten av oppsettet. Men det å gå fra dynamikken man får med 2 stk RF-7 II i godform i phantom modus, til en stk center er en liten nedtur må jeg innrømme. Det er samme nedtur som å ha anlegget i phantom modus uten center og så skru av den ene fronthøyttaleren. Én høyttaler klarer rett og slett ikke gi den samme størrelsen og dynamikken som to.

Jeg merket meg også at lydbildet oppleves større med center. Ikke fordi det faktisk ER større, men fordi så mye av handlingen foregår i centerhøyttaleren at det dermed oppleves som mye mer virkningsfullt når frontene og bakhøyttalerne faktisk kicker inn med musikk eller ambience.

Det jeg imidlertid likte DÅRLIG er at absolutt all tyngde har forsvunnet fra subene etter at jeg flyttet ut sofaen. Jeg har aldri fått noe særlig schwung på dypbassen i dette rommet, men fathomene i tospann har hatt skikkelig bra midbass med ordentlig tyngde. Jeg har fremdeles lyden av midbassen, dog med dårligere timing føler jeg (svaret finnes i frekvensresponsen tenker jeg), men tyngden har dessverre forsvunnet. Med andre ord synes jeg ikke subene engasjerer noe særlig på film slik de står nå. Men det låter nå i hvertfall greit og ingenting skiller seg ut.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som du er overbevist mtp det å i det hele tatt ha en senter i oppsettet. Prøvd mye, men blir ikke tilfreds... Får se nå da om denne blir å overleve siden det virker som det er den beste du har hatt til nå. I dette oppsettet i alle fall.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Så V for Vendetta på blu-ray som første test i dag. Selvfølgelig oppdaget jeg da rulleteksten kom på slutten at jeg har sett hele filmen med Dolby Digital i stedet for TrueHD. Jeg har blitt så vant til at HD-sporet er default på nyere filmer at jeg helt glemmer at det av og til ikke er det på disse pre-blu-ray æra filmene.

Uansett så er rett ut av boksen inntrykket av centeren at dette er en god center. Den matcher rf-7 II svært godt, med tilsvarende varmt og naturlig lydbilde hvor alt gjengis tydelig uten tendenser til tilgrøting.
    Den skiller seg også fra tidligere centere jeg har hatt ved at den bevarer klangen i alle sitteposisjoner. De andre centerhøyttalerne jeg har hatt i hus har alle variert tildels mye klangmessig avhengig av posisjon i sofaen.

Denne centeren er imidlertid ikke noe bedre enn andre centere jeg har hatt i hus når det gjelder å "gjøre seg usynlig". Det er ingen tvil om at lyden kommer fra høyttaleren under lerretet om man river seg løs fra handlingen i filmen og gjør seg selv bevisst på hvor lydbildet kommer fra.
    Jeg tror at jeg plages mer enn mange andre av dette fordi jeg er nerd, men også fordi jeg sitter såpass nærme høyttalerne at lyden ikke får "spredd" seg skikkelig. Avstand til center og fronter er 2.25m på receiveren. Jeg er sikker på at centerhøyttalere gjør seg bedre om avstanden blir 3m+

Centerhøyttalere som låter som om en smurf er innestengt i en fiskebolleboks, ikledd dyne og skjerf, har jeg ikke sansen for for å si det mildt!

Når det gjelder trøkk har jeg testet alt for lite, men jeg kan ikke si jeg ante noe som helst mer trøkk fra denne enn noen annen center jeg har hatt. I mitt rom vil det si ingen verdens antydning til trøkk. Jeg tester slikt på normalt filmvolum (rundt -20 -> -16 på receiveren, noe mer vil jeg uansett ikke bruke på film så jeg ser ikke poenget med å bruke det som referanse for "filmtrøkk" heller) så jeg vet ikke om dette er årsaken. Uansett vil jo alt under 80hz komme fra suben så jeg vet ikke helt hva som menes med trøkk fra centeren. Da må den i såfall settes i large og det er vel ikke så mange som benytter centeren i large?
    I følge YPAO (som jeg ikke benytter til noe annet enn å se på kurvene for en indikasjon på romproblemer) på receiveren min har centeren nærmest paddeflat respons, med unntak av en liten peak ved 50hz, så det var jo også positivt.

Uansett er dette faktisk den beste centeren jeg har hatt i hus og den sklir perfekt inn i resten av oppsettet. Men det å gå fra dynamikken man får med 2 stk RF-7 II i godform i phantom modus, til en stk center er en liten nedtur må jeg innrømme. Det er samme nedtur som å ha anlegget i phantom modus uten center og så skru av den ene fronthøyttaleren. Én høyttaler klarer rett og slett ikke gi den samme størrelsen og dynamikken som to.

Jeg merket meg også at lydbildet oppleves større med center. Ikke fordi det faktisk ER større, men fordi så mye av handlingen foregår i centerhøyttaleren at det dermed oppleves som mye mer virkningsfullt når frontene og bakhøyttalerne faktisk kicker inn med musikk eller ambience.

Det jeg imidlertid likte DÅRLIG er at absolutt all tyngde har forsvunnet fra subene etter at jeg flyttet ut sofaen. Jeg har aldri fått noe særlig schwung på dypbassen i dette rommet, men fathomene i tospann har hatt skikkelig bra midbass med ordentlig tyngde. Jeg har fremdeles lyden av midbassen, dog med dårligere timing føler jeg (svaret finnes i frekvensresponsen tenker jeg), men tyngden har dessverre forsvunnet. Med andre ord synes jeg ikke subene engasjerer noe særlig på film slik de står nå. Men det låter nå i hvertfall greit og ingenting skiller seg ut.
    Presence er en fin ting hvis du ikke vil høre hvor senterlyden kommer fra, i tillegg så løftes hele lydbildet i front.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

husk at denne trenger den del timer på seg da, og jobbe med plassering, vinkling, senteren er sikkert knall ihvertfall hvis den er bedre enn rc64

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Virker ikke som du er overbevist mtp det å i det hele tatt ha en senter i oppsettet. Prøvd mye, men blir ikke tilfreds... Får se nå da om denne blir å overleve siden det virker som det er den beste du har hatt til nå. I dette oppsettet i alle fall.
    Det er korrekt. Det står ikke på kvaliteten på centeren men om jeg klarer å leve med centerhøyttaler generelt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en idè å spille den inn litt først? Få høyttalere som fordufter før de har noen timer på baken.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    husk at denne trenger den del timer på seg da, og jobbe med plassering, vinkling, senteren er sikkert knall ihvertfall hvis den er bedre enn rc64
    Hvis jeg skal dømme etter RF-7 II så har jeg ikke hørt noen verdens forskjell etter den første uka. Det vil si etter omlag 20 timer. Men jeg har heller aldri merket noe særlig til større endringer ved innspilling på noen av mine høyttalere.
    Om jeg er døvhørt eller om hundrevis av timer i "innspilling" går mer på tilvenning for ørene og det at man glemmer at man stadig vekk optimaliserer høyttalernes plassering etterhvert som man kjenner høyttalerne bedre er uvisst.

Jeg er uansett fornøyd med høyttaleren lydmessig, det er mer det at jeg generelt ikke er noe voldsom fan av centerhøyttalerlydbilder generelt, noe jeg har gjort klart flere ganger.
    Plasseringen er man jo rimelig låst på, dvs identisk avstand som fronthøyttalerne fra lytteposisjon og vinkling oppover direkte mot ørehøyde.
    Dette fungerer så langt jeg kan høre veldig bra i hvertfall.

Jeg har uansett sett bare én film på en komplett uinnspilt høyttaler! Jeg regner med at jeg venner meg mer til å ha en centerhøyttaler etterhvert, akkurat som phantom center er en vanesak når man er vant til center.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal dømme etter RF-7 II så har jeg ikke hørt noen verdens forskjell etter den første uka. Det vil si etter omlag 20 timer. Men jeg har heller aldri merket noe særlig til større endringer ved innspilling på noen av mine høyttalere.
    Om jeg er døvhørt eller om hundrevis av timer i "innspilling" går mer på tilvenning for ørene og det at man glemmer at man stadig vekk optimaliserer høyttalernes plassering etterhvert som man kjenner høyttalerne bedre er uvisst.

Jeg er uansett fornøyd med høyttaleren lydmessig, det er mer det at jeg generelt ikke er noe voldsom fan av centerhøyttalerlydbilder generelt, noe jeg har gjort klart flere ganger.
    Plasseringen er man jo rimelig låst på, dvs identisk avstand som fronthøyttalerne fra lytteposisjon og vinkling oppover direkte mot ørehøyde.
    Dette fungerer så langt jeg kan høre veldig bra i hvertfall.

Jeg har uansett sett bare én film på en komplett uinnspilt høyttaler! Jeg regner med at jeg venner meg mer til å ha en centerhøyttaler etterhvert, akkurat som phantom center er en vanesak når man er vant til center.

helt sikkert, setter jo ikke spørsmål tegn ved dine preferanser for de er jo nettopp dine har du senter flatt plassert på underlag med hylle rett under ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    helt sikkert, setter jo ikke spørsmål tegn ved dine preferanser for de er jo nettopp dine har du senter flatt plassert på underlag med hylle rett under ?
    Jeg har et rack med helsveiset ramme med en form for forsterkede glasshyller som ligger på gummiputer. Centeren står på sine egne gummiputer og er vinklet oppover mot lytteposisjon ved hjelp av skruen som medfølger. Hele greia står robust og stødig uten direkte mekanisk kontakt. Jeg har tatt høyde for at lyden ikke skal "treffe" hylla så den står så langt ut mot kanten at dette ikke skal bli noe tema.

Jeg er fullt klar over at det å ha centeren liggende på ei hylle eller tilsvarende er rimelig dødfødt kontra det å ha den på et dedikert centerstativ, men det må nesten bli slik hos meg. Det er bare å sammenligne en stativhøyttaler plassert på et bord kontra et skikkelig stativ. Jeg er sikker på at illusjonen en centerhøyttaler skal skape blir mer ekte om den hadde stått i fritt rom på et stativ med lengre lytteavstand enn rommet mitt kan tilby.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et rack med helsveiset ramme med en form for forsterkede glasshyller som ligger på gummiputer. Centeren står på sine egne gummiputer og er vinklet oppover mot lytteposisjon ved hjelp av skruen som medfølger. Hele greia står robust og stødig uten direkte mekanisk kontakt. Jeg har tatt høyde for at lyden ikke skal "treffe" hylla så den står så langt ut mot kanten at dette ikke skal bli noe tema.

Jeg er fullt klar over at det å ha centeren liggende på ei hylle eller tilsvarende er rimelig dødfødt kontra det å ha den på et dedikert centerstativ, men det må nesten bli slik hos meg. Det er bare å sammenligne en stativhøyttaler plassert på et bord kontra et skikkelig stativ. Jeg er sikker på at illusjonen en centerhøyttaler skal skape blir mer ekte om den hadde stått i fritt rom på et stativ med lengre lytteavstand enn rommet mitt kan tilby.

høres ut som om du har naila den plasseringsmessig, imponert over det iom at du ikke pleier å bruke center

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt et par centerhøyttalere før da, så er jo ikke helt uerfaren

Tidligere centere:

Cerwin Vega CLSC-6C - Helt ok i forhold til hva jeg prøvde å oppnå. Hadde ikke noe særlig forhold til god lyd på denne tiden.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-cerwin-vega-clsc-6c-jpg

B&W HTM61 - Helt utrolig dårlig. Innestengt og ullen. Dette er den dårligste høyttaleren fra en seriøs Hi-Fi produsent jeg har vært borti i hele min hi-fi karriere. Denne blir også slaktet mange andre steder på nettet, ja til og med i målinger i reviews. Helt ulikt B&W.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-htm61-jpg

B&W HTM4S - Meget god center. God lyd som matcher 805S 100% perfekt. Ingenting å imponere med riktignok.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-htm4s-jpg

Krell Resolution Center - Insane centerhøyttaler med veiledende nypris på 40k før den gikk ut av markedet (i 2007, mener jeg det var). Ekstremt crispy lyd. Passet ikke i det hele tatt med den tilbakelente lyden på 805S så denne gikk ut nesten med en gang.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-krell-resolution-center-jpg

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitetsmessig har det jo gått oppover sett ut i fra listen. Prismessig har det vel blitt et steg tilbake nå, men det er kanskje et tegn på at pris og kvalitet ikke alltid henger sammen? Noen produsenter legger litt mer penger i finishen...

Side 69 av 74 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •