marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 74 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1478
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg har tapt. Det gikk bra lenge, men Cyberlink og ATI har konspirert for å gjøre HTPC livet så elendig som mulig.
    Dette passer merkelig bra midt i diskusjonen som foregår i Akto sin tråd

Dette gjør jo selvfølgelig at jeg har uendelig mye diskplass til overs, så om noen trenger en filserver med 8x1.5TB så si fra, siden jeg har en til med 8x2TB i tillegg..
    Akto var raskere enn meg på denne! Send meg gjerne en PM også :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Dette passer merkelig bra midt i diskusjonen som foregår i Akto sin tråd
    Hvis du henviser til Apple diskusjonen, som jeg forøvrig stiller meg objektiv til, så må det nesten nevnes at blu-ray ikke er et alternativ på Apple en gang. Langt mindre med bitstreaming og ISO-avspilling. Vennlig personlig hilsen fra Steve Jobs.

Dette er jo selvfølgelig synd for alle parter siden apples integrerte og brukervennlige tankegang passer glimrende nettopp i en HTPC-kontekst.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, det er enten alt eller ingenting med meg og etter det jeg har lest har disse boksene hatt en haug med problemer som jeg da ikke ville kunnet gjøre noe med før produsentene selv velger å fikse det.
    Så med meg er det HTPC eller ingenting inntil jeg stoler på ferdigløsningene.

Målet mitt var å ha alt via PCen for å ha full kontroll på kvaliteten i alle ledd på både blu-ray og DVD ISO.

Jeg har sammenlignet HTPCen direkte med WD TV Live som også har en Sigma chip, og denne hadde dessverre ikke like bra bildekvalitet. Dune HD har sikkert bedre firmware og bildekvalitet enn WD TV (en nyere Sigma chip), men jeg stoler i hvertfall ikke på disse boksene når det gjelder maksimal bildekvalitet før jeg får se det med egne øyne, i oppsettet mitt hvor jeg har kontroll på kalibrering og kan gi begge garantert identiske forhold.
    Jeg er relativt opptatt av bildekvalitet jeg også og så lenge kilden (ISO filen) er bra er det som kommer ut av Dune HD ypperlig i mine øyne. Den når kanskje ikke helt opp til kvaliteten på f.eks Oppo BDP83 som jeg har, men det er ikke mye forskjell. Jeg kjører alt gjennom Lumagen Radiance.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg er relativt opptatt av bildekvalitet jeg også og så lenge kilden (ISO filen) er bra er det som kommer ut av Dune HD ypperlig i mine øyne. Den når kanskje ikke helt opp til kvaliteten på f.eks Oppo BDP83 som jeg har, men det er ikke mye forskjell. Jeg kjører alt gjennom Lumagen Radiance.
    Jeg betviler ikke at den fungerer glimrende. Den har jo trossalt hatt litt fartstid nå. Forøvrig har jeg fått med meg at du er meget kresen på bildekvalitet, så jeg tar ditt ord på det!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betviler ikke at den fungerer glimrende. Den har jo trossalt hatt litt fartstid nå. Forøvrig har jeg fått med meg at du er meget kresen på bildekvalitet, så jeg tar ditt ord på det!
    Skjønner det og jeg kommer heller aldri til å bruke den fullt ut, da jeg ikke kommer til å legge inn 450+(som vokser uke etter uke) BD på harddisk...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du henviser til Apple diskusjonen, som jeg forøvrig stiller meg objektiv til, så må det nesten nevnes at blu-ray ikke er et alternativ på Apple en gang. Langt mindre med bitstreaming og ISO-avspilling. Vennlig personlig hilsen fra Steve Jobs.

Dette er jo selvfølgelig synd for alle parter siden apples integrerte og brukervennlige tankegang passer glimrende nettopp i en HTPC-kontekst.
    Oh, det viste jeg ikke. Ikke bra :???: Vet du når de har tenkt å selge maskiner med integrert BD spiller?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Oh, det viste jeg ikke. Ikke bra :???: Vet du når de har tenkt å selge maskiner med integrert BD spiller?
    Kanskje aldri. Det er Steve Jobs personlig som holder tilbake. Han har ikke troen på blu-ray formatet fordi han mener nedlastbart materiale er fremtiden. Han har heller ikke troen på formatet som et rent datalager for backup og tilsvarende.
    Det å ha full kontroll i alle ledd av produksjonen er jo i mange tilfeller en fordel som Apple ofte beviser, men akkurat i dette tilfellet viser denne måten å drive selskapet på seg fra den verste siden.

Det er vel ingen tvil om at nedlastbart materiale er fremtiden, men det eneste han oppnår med dette er at Apple-brukerne sitter i et vakuum på flerfoldige år hvor blu-ray ekvivalent filmkvalitet ikke er tilgjengelig. Vi er fremdeles langt unna en tid hvor blu-ray kvalitet er tilgjengelig i internettformat, både båndbreddemessig og tjenestemessig.

Steve Jobs slakter Blu-ray - kultur - Dagbladet.no

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man glemmer fort!?
    Jeg har fått en uimotståelig trang til å teste Klipsch RC-64 II som center i oppsettet mitt. Plassen er ledig og alt ligger til rette.
    Jeg har enda ikke hatt en center som jeg har vært i nærheten av å være fornøyd med kontra phantom center (HTM4S var imidlertid nærmere enn de andre) og da føler jeg det er på sin plass å tro på julenissen også denne gangen og se nærmere på Klipsch sitt forsøk på å produsere en centerhøyttaler.

Skal jeg kjøpe eller ikke kjøpe mon tro?? I følge de første testene er det faktisk snakk om en større lydmessig oppgradering kontra RC-64. Den nye låter visst mer oppløst og mer naturlig. Den er også konstruert annerledes mtp delefrekvenser og har fått full size RF-7 II horn med 1.75" element.

Om jeg kjøper er det vel bare å stille seg i kø for de som er ute etter en second hand center av største sort

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke RC-7 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man glemmer fort!?
    Jeg har fått en uimotståelig trang til å teste Klipsch RC-64 II som center i oppsettet mitt. Plassen er ledig og alt ligger til rette.
    Jeg har enda ikke hatt en center som jeg har vært i nærheten av å være fornøyd med kontra phantom center (HTM4S var imidlertid nærmere enn de andre) og da føler jeg det er på sin plass å tro på julenissen også denne gangen og se nærmere på Klipsch sitt forsøk på å produsere en centerhøyttaler.

Skal jeg kjøpe eller ikke kjøpe mon tro?? I følge de første testene er det faktisk snakk om en større lydmessig oppgradering kontra RC-64. Den nye låter visst mer oppløst og mer naturlig. Den er også konstruert annerledes mtp delefrekvenser og har fått full size RF-7 II horn med 1.75" element.

Om jeg kjøper er det vel bare å stille seg i kø for de som er ute etter en second hand center av største sort

tror du kan få en god opplevelse av denne senteren , hvis den er oppgradert i forhold til den forrige, men den vil gjerne ha litt krutt tenker jeg:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hvorfor ikke RC-7 ?
    RC-64 II er centeren som er laget spesifikt for å matche RF-7 II.
    Hadde jeg hatt den gamle RF-7 så hadde vel RC-7 vært et bedre alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man glemmer fort!?

har du ikke mulighet til å låne en så kan du bestille en fra LSound. Siste gang jeg var der så hadde de forsatt 45 dagers returrett. Skulle du ikke være fornøyd så betaler du bare frakten t/r til slutt....

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man glemmer fort!?

Her må man nesten bare dra Visaen og ikke tenke seg om
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Her må man nesten bare dra Visaen og ikke tenke seg om
    Det ville i såfall være helt ulikt meg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

RC-64 II er centeren som er laget spesifikt for å matche RF-7 II.
    Hadde jeg hatt den gamle RF-7 så hadde vel RC-7 vært et bedre alternativ.
    Akkurat. logisk :-D hehe

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å huff og huff, der ble en RC-64 II bestilt gitt.

Nå er det Leonard Cohen - Songs from the road som surrer på blu-ray på lerretet, før jeg skal fortsette med blu-ray versjonen av Leon etterpå.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville i såfall være helt ulikt meg
    Forandring fryder?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å huff og huff, der ble en RC-64 II bestilt gitt.

Nå er det Leonard Cohen - Songs from the road som surrer på blu-ray på lerretet, før jeg skal fortsette med blu-ray versjonen av Leon etterpå.
    Åssen syns du RF-7 II låter nå? dem har vel fått løsnet seg litt? fornøyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med senter! Du klarte ikke å dy deg nei...satt i morges og lurte på hvor lang tid det ville ta før bestillinga var i boks

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Åssen syns du RF-7 II låter nå? dem har vel fått løsnet seg litt? fornøyd?
    Jeg har lyst til å lage en lengre beskrivelse av disse høyttalerne etterhvert. Jeg begynner å kjenne dem såpass nå at jeg kan si noe mer snart.

Hadde jeg ikke vært langt over middels fornøyd så hadde det aldri blitt matchende bakhøyttalere og center for å si det slik.

Men lytteposisjon inntil bakvegg ødelegger fremdeles og det irriterer meg noe innmari. Når jeg setter en akustikkplate bak sofaryggen så er det som om "roen senker seg" fullstendig over lydbildet. Men det føles også som om det står en feit jævel klar til å kaldkvele deg rett bak hodet ditt. En akustikkplate 15 cm unna hodet har det med å lage trykkende stemning for å si det slik. Ergo er det ikke en løsning jeg kommer til å benytte.

Per nå er dette bare et kompromiss jeg må akseptere, med tapt oppløsning, romfølelse og ro som resultat. Det var samme sak med B&W forøvrig, men nå sitter liksom hele lydbildet uten øvrige større skavanker og da er det dette som er mest irriterende.

Side 66 av 74 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •