marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 74 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1478
    Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir nok å ta turen tilbake i løpet av mellomjula jeg også. Er i trøndelagen akkurat nå, men frister med litt mer festing i Lillehammer.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Blir nok å ta turen tilbake i løpet av mellomjula jeg også. Er i trøndelagen akkurat nå, men frister med litt mer festing i Lillehammer.
    Så du ønsker å bli med i morgen? Det er ikke noe stress i såfall.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk for tilbudet, men blir nok ikke å dra ned før over helgen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesning ang RF7II
    Har selv denne mer og mer fastspikret på tapeten, og kommer da til å bruke RF7II også til center (bak akustisk lerret) når kinorommet er ferdig bygd.
    (Dette skal se ut som en dedikert kino, men også ha full prioritet til musikk i like stor grad)

Du bruker fortsatt EC blokker? Er du fornøyd med disse lydmessig til RF7?
    Planlegger selv de nye Abrahamsen V5 blokkene når de er klare, og de er vel da ganske lik i klangen som EC.

Har du eksperimentert mye mtp avstand til bakvegg og sidevegg?
    Jeg er litt bekymret på min løsning da jeg ikke har mulighet til å få noe mer enn ca 40cm klaring til bakvegg når alle høyttalerne skal være bak lerretet, men demping på frontvegg hjelper nok kraftig på der uansett, så jeg håper og satser på at det går bra.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7

Planlegger selv de nye Abrahamsen V5 blokkene når de er klare, og de er vel da ganske lik i klangen som EC.
    Han har vel flere ganger skrevet at han har oppgradert til Bryston for en god stund siden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7
    Spennende lesning ang RF7II
    Har selv denne mer og mer fastspikret på tapeten, og kommer da til å bruke RF7II også til center (bak akustisk lerret) når kinorommet er ferdig bygd.
    (Dette skal se ut som en dedikert kino, men også ha full prioritet til musikk i like stor grad)

Har du eksperimentert mye mtp avstand til bakvegg og sidevegg?
    Jeg er litt bekymret på min løsning da jeg ikke har mulighet til å få noe mer enn ca 40cm klaring til bakvegg når alle høyttalerne skal være bak lerretet, men demping på frontvegg hjelper nok kraftig på der uansett, så jeg håper og satser på at det går bra.
    Jeg har ikke noe EC utstyr lenger. Nå er det Bryston 4B SST2 som står for kreftene. Dette effekttrinnet passer så godt som alt som er av høyttalere, og dette inkluderer RF-7 II også.

Når det gjelder avstand til bakvegg så har jeg ikke uendelige mengder å gå på siden avstand bakvegg-frontvegg er bare 330cm. Nå har jeg dem 48,8 cm ut fra bakvegg om jeg ikke husker helt feil. Dette gjør at frontbaffelen befinner seg på så godt som samme sted som 805S sin befant seg. I mtt rom er det slik at både noen cm lengre frem og lengre bak gjør at det oppstår en form for utfasing i bassområdet på høyre høyttaler. Dette gjør igjen at trommetesten feiler grovt i form av at klangen blir helt ulik på høyre og venstre høyttaler. Men akkurat innen noen ytterst få cm er det altså slik at begge høyttalerne spiller skikkelig bass.

Fremover har jeg nesten ingenting å gå på uansett, men jeg skulle gjerne hatt en meter til bak for å få ultimat dybdefølelse i et perfekt rom.

Det går ikke an å gi noen generell anbefaling på dybde bak høyttalerne annet enn jo mer jo bedre. Men de fungerer i hvertfall veldig bra her hjemme uten enorme mengder luft bak. 40 cm går helt fint rent høyttalerteknisk, men det spørs jo hvor bra det fungerer bassmessig i rommet ditt. Klipsch produserer vel så vidt jeg vet plasseringsvennlige høyttalere, men jeg kan ikke bekrefte dette på et generelt grunnlag.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av anlegget slik det ser ut i dag. Lytterommet er like stygt som før

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9198-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9200-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9202-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9205-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9208-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9209-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9212-jpg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice :-)

Hvordan vil du beskrive byggekvalitet og finish på RF-7?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9213-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9215-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9216-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9219-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9220-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9224-jpg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt nice - men den forrige posten min ble sandwiched mellom en haug bilder :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Nice :-)

Hvordan vil du beskrive byggekvalitet og finish på RF-7?
    Det er det eneste jeg ikke finner tilfredsstillende på høyttalerne.
    De er firkantede, feiler knoketesten miserabelt og terminalene ser billige ut. De ser og føles ut som 10k høyttalere helt til man tar av frontdekslene og elementene kommer til syne. Da øker kvalitetsfølelsen mange hakk.

Finishen er grei og trestrukturen skinner godt igjennom, men har overhodet ikke noen imponatorfaktor.

Hva skal man si. De ser ikke ut som noe hastverksarbeid, men det er tydelig at finish og utseende ikke har hatt pri.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta en filmkveld snart. Mye nytt som jeg ikke har hørt i "film-modus" her nå. Returnert til Lillehammer nå, så nå er det bare å finne tid.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes RF-7 var meget fine i sort. Men som du sier så ser de mer påkostet ut når elementene er synlige.

Irriterende har du har 2 JL og ikke jeg. :P

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg handlet et par bi-wire kabler fra Blue Jeans Cables, rett og slett fordi de var billige og all annen lydkabling i anlegget er derfra.

Jeg får liksom ikke helt ro i sjela med en messingskinne mellom terminalene bakpå.
    Det låter i hvertfall bra sålangt så det blir et valg mellom "bling" i form av Kimber Monocle XL eller mer praktiske men puslete og styggere bi-wire kabler. Bananpluggene er ultrasonisk påsveiset og er faktisk av meget god kvalitet. De er av typen utvidbare i form av en skrumekanisme, så de sitter ekstremt godt fast i terminalene samtidig som de er lette å få ut igjen.

'

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9213-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9215-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9216-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9219-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9220-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_9224-jpg
    Sykt tøffe! Skal ha meg sånne en gang i fremtiden! Kjører rf-82 nå

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HTPC'ens siste stikk

Jeg har tapt. Det gikk bra lenge, men Cyberlink og ATI har konspirert for å gjøre HTPC livet så elendig som mulig.

HTPCen var lenge et fullverdig alternativ her hjemme. Den spilte alt med bravur og bilde og lydkvalitet var 100% sammenlignbar med en dedikert blu-ray spiller, dog med noen brukermessige ulemper i form av å måtte sette riktig oppdateringsfrekvens når ISOene skulle startes.

Oppsettet var rendyrket for formålet med et absolutt minimum av applikasjoner, codecs og drivere. Ingen nerdetweaks var gjort utover å skru av all prosessering i alle ledd.

Det var bare ett problem, og dette var av en art som ikke var kritisk, nemlig at det stadig var klikkelyder når man spilte av musikk i spotify, så på video på Youtube osv. Siden dette var sekundære oppgaver for HTPCen var det ingen krise. I tillegg hendte det at lyden datt ut på TrueHD spor i noen sekunder.

Tiden gikk og det kom stadig nye drivere og av og til oppdateringer til PowerDVD. Disse fikset klikkelydene (grunnet skiftende frekvens på skjermkortet) og TrueHD utfallene ble så godt som borte.
    Jeg fikk også automatisert frekvensskiftet på nerdete vis så alt var bare fryd og gammen.

Men så.
    Av en eller annen grunn funket ikke Rambo 4 eller Punisher - War Zone. Det fungerte prikkfritt i samme PowerDVD versjon med samme ATI-driver versjon på den andre PCen min, men denne hadde ATI 5870 i stedet for 5750 skjermkort. Jeg reinstallerte HTPCen fra scratch med kun ATI-driverne og PowerDVD installert men fikk ikke bilde på disse filmene på denne maskinen.
    Dette var et tegn på hva som skulle komme for DU KØDDER FA*N MEG IKKE MED RAMBO I MITT HUS!!

Gleden var derfor stor når det kom en ny patch til Cyberlink. Til alt overmål fikset denne problemet med de to filmene. Fantastisk.
    Jeg hadde imidlertid et problem med to andre blu-rayer som ikke ble fikset. Problemet var sært. Spolte eller skiftet jeg kapittel mer enn et par ganger i konsertene så dukket det opp masse bildekorrupsjon (blokker som henger igjen). Dette ble ikke fikset med patchen. Nå, nå. En HTPC som kan spille NESTEN alle mine blu-rays perfekt er jo ikke akkurat akseptabelt. Det må være enten eller for at noen andre enn meg skal kunne forholde meg til løsningen. Det å måtte dra frem blu-ray spilleren på akkurat de to blu-rayene blir bare for dumt.

Dette problemet var ikke til å få fikset dessverre og dette irriterte meg. Og så kom spikern i kisten. ATI lanserte drivere hvor noe ble fikset hver gang, men det var alltid ett eller annet nytt som ble ødelagt. Først en driver hvor bit-stream fungerte men lyden forsvant sporadisk fra hele windows, slik at en restart var påkrevet, og så den virkelig spikern, en driver som ødela bit-stream kompabiliteten med PowerDVD, slik at PowerDVD måtte lage en patch for å igjen bli kompatible, en patch som selvsagt ikke var lansert.

Nå er jeg rett og slett driiiiitlei av at ting som virker fint blir ødelagt, og virker det fint er det alltid én eneste film som ikke virker 100% slik at en oppgradering av driver eller programvare er påkrevet med en påfølgende ny ting som ikke virker.

Med andre ord er blu-ray spilleren tatt inn i varmen igjen og alle mine blu-ray ISO's er slettet fra disk. Dette gjør jo selvfølgelig at jeg har uendelig mye diskplass til overs, så om noen trenger en filserver med 8x1.5TB så si fra, siden jeg har en til med 8x2TB i tillegg..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent oppsett dette, spiller sikkert bra disse RF-7.

Trist med HTPCen da er et evig slit når drivere og greier begynner lage slit og mas.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tapt. Det gikk bra lenge, men Cyberlink og ATI har konspirert for å gjøre HTPC livet så elendig som mulig.

HTPCen var lenge et fullverdig alternativ her hjemme. Den spilte alt med bravur og bilde og lydkvalitet var 100% sammenlignbar med en dedikert blu-ray spiller, dog med noen brukermessige ulemper i form av å måtte sette riktig oppdateringsfrekvens når ISOene skulle startes.

Oppsettet var rendyrket for formålet med et absolutt minimum av applikasjoner, codecs og drivere. Ingen nerdetweaks var gjort utover å skru av all prosessering i alle ledd.

Det var bare ett problem, og dette var av en art som ikke var kritisk, nemlig at det stadig var klikkelyder når man spilte av musikk i spotify, så på video på Youtube osv. Siden dette var sekundære oppgaver for HTPCen var det ingen krise. I tillegg hendte det at lyden datt ut på TrueHD spor i noen sekunder.

Tiden gikk og det kom stadig nye drivere og av og til oppdateringer til PowerDVD. Disse fikset klikkelydene (grunnet skiftende frekvens på skjermkortet) og TrueHD utfallene ble så godt som borte.
    Jeg fikk også automatisert frekvensskiftet på nerdete vis så alt var bare fryd og gammen.

Men så.
    Av en eller annen grunn funket ikke Rambo 4 eller Punisher - War Zone. Det fungerte prikkfritt i samme PowerDVD versjon med samme ATI-driver versjon på den andre PCen min, men denne hadde ATI 5870 i stedet for 5750 skjermkort. Jeg reinstallerte HTPCen fra scratch med kun ATI-driverne og PowerDVD installert men fikk ikke bilde på disse filmene på denne maskinen.
    Dette var et tegn på hva som skulle komme for DU KØDDER FA*N MEG IKKE MED RAMBO I MITT HUS!!

Gleden var derfor stor når det kom en ny patch til Cyberlink. Til alt overmål fikset denne problemet med de to filmene. Fantastisk.
    Jeg hadde imidlertid et problem med to andre blu-rayer som ikke ble fikset. Problemet var sært. Spolte eller skiftet jeg kapittel mer enn et par ganger i konsertene så dukket det opp masse bildekorrupsjon (blokker som henger igjen). Dette ble ikke fikset med patchen. Nå, nå. En HTPC som kan spille NESTEN alle mine blu-rays perfekt er jo ikke akkurat akseptabelt. Det må være enten eller for at noen andre enn meg skal kunne forholde meg til løsningen. Det å måtte dra frem blu-ray spilleren på akkurat de to blu-rayene blir bare for dumt.

Dette problemet var ikke til å få fikset dessverre og dette irriterte meg. Og så kom spikern i kisten. ATI lanserte drivere hvor noe ble fikset hver gang, men det var alltid ett eller annet nytt som ble ødelagt. Først en driver hvor bit-stream fungerte men lyden forsvant sporadisk fra hele windows, slik at en restart var påkrevet, og så den virkelig spikern, en driver som ødela bit-stream kompabiliteten med PowerDVD, slik at PowerDVD måtte lage en patch for å igjen bli kompatible, en patch som selvsagt ikke var lansert.

Nå er jeg rett og slett driiiiitlei av at ting som virker fint blir ødelagt, og virker det fint er det alltid én eneste film som ikke virker 100% slik at en oppgradering av driver eller programvare er påkrevet med en påfølgende ny ting som ikke virker.

Med andre ord er blu-ray spilleren tatt inn i varmen igjen og alle mine blu-ray ISO's er slettet fra disk. Dette gjør jo selvfølgelig at jeg har uendelig mye diskplass til overs, så om noen trenger en filserver med 8x1.5TB så si fra, siden jeg har en til med 8x2TB i tillegg..
    Dumt å slette alle ISO filene, du kunne jo bare kjøpt deg en Dune HD og brukt den som avspiller. Aldri noe tull med driver ol som det alltid er med en PC, jeg bruker min hele tiden og har aldri hatt noe problem med den...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Dumt å slette alle ISO filene, du kunne jo bare kjøpt deg en Dune HD og brukt den som avspiller. Aldri noe tull med driver ol som det alltid er med en PC, jeg bruker min hele tiden og har aldri hatt noe problem med den...
    Nja, det er enten alt eller ingenting med meg og etter det jeg har lest har disse boksene hatt en haug med problemer som jeg da ikke ville kunnet gjøre noe med før produsentene selv velger å fikse det.
    Så med meg er det HTPC eller ingenting inntil jeg stoler på ferdigløsningene.

Målet mitt var å ha alt via PCen for å ha full kontroll på kvaliteten i alle ledd på både blu-ray og DVD ISO.

Jeg har sammenlignet HTPCen direkte med WD TV Live som også har en Sigma chip, og denne hadde dessverre ikke like bra bildekvalitet. Dune HD har sikkert bedre firmware og bildekvalitet enn WD TV (en nyere Sigma chip), men jeg stoler i hvertfall ikke på disse boksene når det gjelder maksimal bildekvalitet før jeg får se det med egne øyne, i oppsettet mitt hvor jeg har kontroll på kalibrering og kan gi begge garantert identiske forhold.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tapt ...
    Jeg kondolerer så mye!

... så om noen trenger en filserver med 8x1.5TB så si fra, siden jeg har en til med 8x2TB i tillegg
    Dette er interessant! Send meg gjerne en PM med spesifikasjoner og pris

Side 65 av 74 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •