marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1478
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres morro ut Marsboer! Artig at gamblingen ble vellykket for deg.
    Tror mange har overdrevent forutinntatte meninger når det kommer til denne typen høyttalere, men jeg er ikke i tvil om at dette kan spille meget bra når de blir godt integrert og drevet med fornuftig elektronikk. Registrerer også at akuratt som Tiger, er det ikke bare dynamiske egenskapene som imponerer, men også andre parametere mange mener Klipsch ikke "fikser".

Ser frem til noen bilder

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i hvertfall si at det er mange lydmessige ulltepper som har forsvunnet herfra de siste dagene. Hornløsningen til mine Klipsch høyttalere fungerer utrolig bra (jeg kan ikke uttale meg om øvrige Klipsch siden erfaringsgrunnlaget er så magert)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skumleste noen sider her, men fant ikke ut i farten hva slags forsterkeri du sitter med nå. Har du fortsatt AW400?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Da gikk Focalene ut som bakhøyttalere, rett og slett fordi jeg ønsket reference serien også bak. Inn kom dermed RS-62 II.

Klipsch RF-7 II, RS-62 II og dual JL Audio Fathom F112 med en konsert snurrende i blu-ray spilleren låter rett og slett dritbra.

Seriøst!
    Lurer på om jeg må be ydmykt om en demo her etterhvert.

Men det er intresant det du skriver. Jeg kastet ut RS-52(I) fordi de IKKE funket på musikk. Til film var de bra, og spredningen hjalp godt i et lite rom. Til prisen syntes jeg det var et godt kompromiss.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg en eneste SACD eller multikanals DVD-A, så det kan godt hende at RS-62 II heller ikke fungerer på musikk hvor instrumenter er lagt direkte til bakkanalene. Som bakkanaler på konsertene jeg har fungerer de i hvertfall helt sinnsykt bra, men her bidrar de mest med ambience og publikumslyder.

Så Kick Ass i går også, og dette var virkelig en forbedring siden sist gang jeg så denne filmen, fra bunn til topp.

Det jeg mangler i kinoen er (kanskje merkelig nok) skikkelig fysisk dypbass. Responsen ruller av ganske så kraftig ved ca 20Hz på subene. Dette skjer på grunn av rommet mitt og det at jeg ikke klarer å få subene til å låte musikalsk og tight når de står der det røsker dypbass gjennom sofaen. Om det ene utelukker det andre er uvisst, men jeg bryr meg ikke noe om det siden subene låter helt fantastisk der de står nå.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Skumleste noen sider her, men fant ikke ut i farten hva slags forsterkeri du sitter med nå. Har du fortsatt AW400?
    Nei, jeg oppgraderte tidligere i vår. Nå har jeg en Bryston 4B SST2. Surroundreceiveren er fremdeles min kjære Yamaha RX-V3900.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg en eneste SACD eller multikanals DVD-A, så det kan godt hende at RS-62 II heller ikke fungerer på musikk hvor instrumenter er lagt direkte til bakkanalene. Som bakkanaler på konsertene jeg har fungerer de i hvertfall helt sinnsykt bra, men her bidrar de mest med ambience og publikumslyder.

Så Kick Ass i går også, og dette var virkelig en forbedring siden sist gang jeg så denne filmen, fra bunn til topp.

Det jeg mangler i kinoen er (kanskje merkelig nok) skikkelig fysisk dypbass. Responsen ruller av ganske så kraftig ved ca 20Hz på subene. Dette skjer på grunn av rommet mitt og det at jeg ikke klarer å få subene til å låte musikalsk og tight når de står der det røsker dypbass gjennom sofaen. Om det ene utelukker det andre er uvisst, men jeg bryr meg ikke noe om det siden subene låter helt fantastisk der de står nå.
    Har ikke fått med meg forskjeldene på mk2 fra RF-7 classic ennå jeg, men uansett så er det vel ikke de helt voldsome forskjeldene det dreier seg om.
    Du mener hvertfall at Bryston er en god match med RF7 ?

Hadde RF7 i kombinasjon med lukkede 13"s elemental design subber og det er vel strengt tatt "fattigmanns" varianten av det du har nå med tanke på at eDene ble kaldt "poor mans JL113" og orginal RF-7classic koster jo 10k mindre en mk2.
    Uansett var også det en kjempebra kombinasjon det også, men har du den nye center kanalen som vist nok skal være laget for å brukes sammen med RF-7mk2 ? Vet ikke hvor stor eller liten forskjeld det utgjør, neppe nok til å bytte ut eksisterende senter, men uansett skal det være en forskjeld der også.

Hva syns du om kombinasjonen med Klipsch på yamaha recieveren?

Kanskje du må gå for en tredje subb til film, kanskje en dobbel 18"'s eD bak sofaen, om det var dypbass du var på jakt etter mener jeg

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skikkelig avsmak for centerkanaler her hjemme, og kan egentlig ikke tro at Klipsch sin center duger heller. Jeg skulle gjerne testet for å være sikker, men mistenker at det kommer til å låte pinglete og boxy kontra phantom center også med denne. Når også Krell sin monstercenter (veil 40K da den gikk ut av markedet i 2007 tror jeg det var) låt som en kylling kontra phantom center så ga jeg opp hele greia.

Gammelt bilde fra perioden Krell centeren var innom:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skikkelig avsmak for centerkanaler her hjemme, og kan egentlig ikke tro at Klipsch sin center duger heller. Jeg skulle gjerne testet for å være sikker, men mistenker at det kommer til å låte pinglete og boxy kontra phantom center også med denne. Når også Krell sin monstercenter (veil 40K da den gikk ut av markedet i 2007 tror jeg det var) låt som en kylling kontra phantom center så ga jeg opp hele greia.
    Merkelig. Jeg har også veldig gode erfaringer med phantom-senter, men det er da unektelig bedre med senterhøyttaler enn uten IMO. Riktignok kan det oppstå uheldige forskjeller dersom en forsyner frontene med separate effekttrinn og senteren "kun" med receiver.

Men som alltid, smaken er som baken.. ;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg fikk alle strøm fra EC forsterkere basert på AW120-konstruksjoner.
    HTM4S fungerte vel best av alle centerne. Denne låter klangmessig likt som 805S og låt veldig bra sett bort fra at den var lokalisert i center under bildet

Jeg tror muligens en centerhøyttaler kan være spiselig om jeg kunne hatt den bak bak lerretet. Men også da blir jo lyden ganske så tam er jeg redd.
    Jeg tenker ikke noe på dette når jeg er hos andre, bare hjemme hos meg selv så det er litt merkelig.

Den eneste fordelen jeg opplever med center er forankring i center for de som sitter på siden. Resten er faktisk utelukkende ulemper.

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

center

hva med å bruke F.eks et par RF-82 som center bak lerret?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med heftige fronter! Sikler på disse selv!
    Splitter du disse eller kjører du de som fullrange?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker som sagt ikke noen center, siden all erfaring tilsier at beste resultat oppnås med frontene alene her hjemme.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først å fremst hørest dette veldig fett ut! Kunne du lastet opp noen bilder av oppsettet?

God jul!

Ta deg gjerne en titt innom min tråd også!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Gratulerer med heftige fronter! Sikler på disse selv!
    Splitter du disse eller kjører du de som fullrange?
    Rommet mitt gir en skikkelig boost ved 50Hz som blir litt for mye av det gode. Jeg kjører derfor deling ved 80Hz mot Fathomene både på musikk og film. Dette slanker bassen litt og øker dybden. Heldigvis er jeg ikke avhengig av noen form for romkorreksjon med Klipsch oppsettet så jeg kan kjøre Through på Yamahaen, noe som virkelig hjelper på fremfor YPAO. Det kjøres riktignok enkel basskorreksjon i form av en ettbånds auto-PEQ i hver Fathom, noe som er nok til å ta unna 50Hz peaken i rommet mitt.

RF-7 II alene gir full respons ned til 30Hz når jeg sjekker med sinus-toner. Under dette faller det svært fort av. Fathomene har full respons ned til rundt 20Hz og ruller av under dette.

Bassresponsen i RF-7 II er mer enn nok for min del så subene brukes utelukkende for å slanke bassområdet. Det samme gjaldt med 805S også.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er rommet ditt?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Har ikke fått med meg forskjeldene på mk2 fra RF-7 classic ennå jeg, men uansett så er det vel ikke de helt voldsome forskjeldene det dreier seg om.
    Du mener hvertfall at Bryston er en god match med RF7 ?

Hadde RF7 i kombinasjon med lukkede 13"s elemental design subber og det er vel strengt tatt "fattigmanns" varianten av det du har nå med tanke på at eDene ble kaldt "poor mans JL113" og orginal RF-7classic koster jo 10k mindre en mk2.
    Uansett var også det en kjempebra kombinasjon det også, men har du den nye center kanalen som vist nok skal være laget for å brukes sammen med RF-7mk2 ? Vet ikke hvor stor eller liten forskjeld det utgjør, neppe nok til å bytte ut eksisterende senter, men uansett skal det være en forskjeld der også.

Hva syns du om kombinasjonen med Klipsch på yamaha recieveren?

Kanskje du må gå for en tredje subb til film, kanskje en dobbel 18"'s eD bak sofaen, om det var dypbass du var på jakt etter mener jeg
    RF-7mk2 skal være endel oppgradert kontra RF-7. Jubelen vil tydeligvis ingen ende ta i andre forum...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvor stort er rommet ditt?
    Du må ta disse tallene med en liten klype salt, men jeg mener det er omlag 330 x 520 x 230 (b x l x h)

Jeg har i tillegg ei pipe, samt at anlegget er plassert på langvegg for å få skikkelig avstand til sidevegger. På grunn av pipa er ikke anlegget symmetrisk, dvs at det er plassert nærmere den ene sideveggen enn den andre.

Uansett fungerer det lydmessige i dette rommet virkelig bra med utstyret jeg har nå. Den lange avstanden til sideveggene hjelper virkelig på, og er definitivt positivt med tanke på bakhøyttalerne også. Det eneste "savnet" er at jeg har lytteposisjon nær bakvegg, noe som gjør at lydbildet heller noe mot den mørke siden kontra en lytteposisjon mer i friluft. Fordelen er imidlertid skikkelig midbass tyngde (også med 805S)

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nok en ny anskaffelse. Forøvrig må du ha en god jul, og hils de andre i heimen!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme! Ha en fortreffelig jul selv!
    Selv er jeg i Vågå et par dager nå, men gleder meg til å komme hjem 2. dag for så å holde en skikkelig rølpefest og deretter kose meg med hjemmekinoen utover i romjula.

Side 64 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •