marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 74 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1478
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det hadde vært konge med nye høyttalere til helga.
    Fredag ettermiddag er definitivt beste tiden å få utstyr på. (hvis man ser bort ifra ferie)

Lite sosial denne helgen mao.

Geir Arne

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    O joy..
    Selv tar jeg ferie fra i dag, så om du skulle ha behov for bærehjelp eller noe er det bare å si ifra

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye høyttalerne ble visst ikke sendt før i dag. Uansett så er det jo som vanlig slik at man må følge nazi-regimet til frakteselskapene. Det vil si kun utlevering tirsdag og torsdag for privatkunder.

Uansett fikk jeg dette i dag i stedet. Meget morsom sak: Home Basic | Plugwise

Jeg har nå funnet ut at min nye filserver bare bruker 89W når den går. Meget imponerende med tanke på at den faktisk har en Xeon Quad Core på et serverhovedkort med 9 stk 3.5" disker i drift.

Brannmuren bruker 50W (Intel Core 2 Duo E8400) og min første filserver 165W. (Intel Core 2 Duo E8400, 9 stk 7200rpm disker, Adaptec RAID 5805) RAID-kontrolleren i den gamle serveren drar opp en god del. Den har jo faktisk en dual core 1.2 GHz IOP.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Kan det kjøres på pc eller kobles i et nettverk virker det som du må prøve det ut

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare få gratulere. Dette var noe av det mest fysiske jeg har hørt. Skal man ha en ht med punch er dette veien å gå:twisted:

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du ht'ene idag? Venter spent på lytteintrykk!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en viss salgsannonse som får meg til å mistenke at inntrykket var positivt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ut i fra avtorget ser det ut som han har blitt klipsched. Can`t blame you:twisted:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting har skjedd etter at du var her. Akustikkplatene på siden er kasta ut.
    Men det som virkelig løftet opplevelsene var når jeg testa med subintegrasjonen, men denne gangen fra 80Hz og nedover siden Klipschene fyller inn glimrende over. Dette slanket bassområdet i bunn siden Klipschene får utrolig mye punch mitt rom (særlig rundt 50Hz) noe som området over må lide under (f.eks at basstrenger blir alt for runde i anslaget, selv om bassen ikke oppleves som "buldrete").

Kort sagt hadde jeg en episk natt hvor jeg klokken halv tre ble kjeftet huden full av en sint samboer fordi jeg ikke hadde lagt meg enda (måtte opp med ungene i dag)

Jeg gleder meg til å sette meg ned igjen i dag for å høre om det bare var en slik typisk "night session" hvor alt låter bra, eller om det virkelig låt så bra som i natt.

Jeg er også helt sikker på at det må ha skjedd noe med høyttaleren siden dag 1. Om det er øra mine eller noe anna veit jeg ikke. Men nå graves det frem en mengde informasjon oppover i mellomtonen og toppen som jeg aldri har vært i nærheten av å høre i mitt rom. Mikrofonartifakter, støy, ørsmå pust står frem i all sin naturlighet, der de før aldri var hørbare.

Men som sagt. Fallhøyden er stor i og med at det ikke er første natt i historien ting låter bra. Jeg gleder meg til å "verifisere" fremover og følge høyttalerenes fremgang. Det beste av alt er at ingen korreksjon trengs for å få god subintegrasjon. Med andre ord through for alle penga uten tap av livsnødvendig oppløsning.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og bare vent til RF-7 har fått noen hundre timer, og faktisk låter slik de skal i diskanten, for ikke å snakke om mellombass og bassområdet..

du har gode timer foran deg:-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Med andre ord må jeg prøve å få til en tur til før julen slår inn for fullt. Stemmer at det var rimelig rett ut av esken sist jeg var å hørte, så det skulle jo bare mangle at du har funnet frem til noen bedre toner. Gleder meg:twisted:

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på hifiklubben i dag å snakket med han jeg kjøpte mine b&w av, og nevnte at bryston hadde vært morro å prøve på de. Han dro da frem nad m2 som en kandidat for meg. Nå har jo du prøvd m3 etter hva jeg husker, og kan kanskje argumentere for og imot. Han hadde kjørt m25 på b&w før jeg tok over de.
    M2 er jo også en digital forsterker, men litt mer gjennomført enn mine lyngdorf, så kreftene er mer reele.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting har skjedd etter at du var her. Akustikkplatene på siden er kasta ut.
    Men det som virkelig løftet opplevelsene var når jeg testa med subintegrasjonen, men denne gangen fra 80Hz og nedover siden Klipschene fyller inn glimrende over. Dette slanket bassområdet i bunn siden Klipschene får utrolig mye punch mitt rom (særlig rundt 50Hz) noe som området over må lide under (f.eks at basstrenger blir alt for runde i anslaget, selv om bassen ikke oppleves som "buldrete").

Kort sagt hadde jeg en episk natt hvor jeg klokken halv tre ble kjeftet huden full av en sint samboer fordi jeg ikke hadde lagt meg enda (måtte opp med ungene i dag)

Jeg gleder meg til å sette meg ned igjen i dag for å høre om det bare var en slik typisk "night session" hvor alt låter bra, eller om det virkelig låt så bra som i natt.

Jeg er også helt sikker på at det må ha skjedd noe med høyttaleren siden dag 1. Om det er øra mine eller noe anna veit jeg ikke. Men nå graves det frem en mengde informasjon oppover i mellomtonen og toppen som jeg aldri har vært i nærheten av å høre i mitt rom. Mikrofonartifakter, støy, ørsmå pust står frem i all sin naturlighet, der de før aldri var hørbare.

Men som sagt. Fallhøyden er stor i og med at det ikke er første natt i historien ting låter bra. Jeg gleder meg til å "verifisere" fremover og følge høyttalerenes fremgang. Det beste av alt er at ingen korreksjon trengs for å få god subintegrasjon. Med andre ord through for alle penga uten tap av livsnødvendig oppløsning.

høres veldig bra ut:-D grattis

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Var en tur på hifiklubben i dag å snakket med han jeg kjøpte mine b&w av, og nevnte at bryston hadde vært morro å prøve på de. Han dro da frem nad m2 som en kandidat for meg. Nå har jo du prøvd m3 etter hva jeg husker, og kan kanskje argumentere for og imot. Han hadde kjørt m25 på b&w før jeg tok over de.
    M2 er jo også en digital forsterker, men litt mer gjennomført enn mine lyngdorf, så kreftene er mer reele.
    M2 er særdeles interessant, faktisk noe jeg nok hadde kommet til å prøvd meg på om jeg hadde hatt en dedikert stereorigg. Den har fått grisebra kritikk og det er en høykvalitets alt-i-ett boks med effekt/pre/DAC i samme enhet. Den tilfører visstnok ikke noe som helst varme klangmessig (riktignok uten at det skal låte tynt) så det er nok ikke alle høyttaler/rom-kombinasjoner som kler den.

Jeg ser for meg en rigg med SB touch digitalt inn i M2. Et minimalistisk kongeanlegg i mine øyne. M3 var i hvertfall verdt pengene da den kostet fullpris i mine ører. Prisen den gikk for før M2 ble lansert var en vits når man ser på hva man fikk.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta gjerne noen flotte bilder av godsakene!! Finner for det meste bare produktbilder på nettet enda.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer når neste investering er i hus...

Jeg har jo noen eminente bipolare bakhøyttalere fra Focal som jeg er meget fornøyd med. Men nå som jeg har fått meg den nye RF-serien i front så blir jo ikke anlegget "komplett" før det står Klipsch også på bakhøyttalerne.

Det fornuftige er da å velge RS-52 II siden disse sannsynligvis gjør jobben mer enn bra nok og koster mye mindre enn RS-62 II. Jeg kjøpte derfor .... RS-62 II. Hele poenget med dette her er å velge størst mulig. RF-7 må jo derfor få den mest verdige partneren bak

Bipolare bakhøyttalere er forresten det eneste som gjelder i mitt rom. Stativhøyttalere på sidene bak ble aldri vellykket surroundperspektivmessig.

Klipsch RS-62 II Black Bakhøyttaler - 2 x 6.5" basselement - L-Sound AS

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M2 er særdeles interessant, faktisk noe jeg nok hadde kommet til å prøvd meg på om jeg hadde hatt en dedikert stereorigg. Den har fått grisebra kritikk og det er en høykvalitets alt-i-ett boks med effekt/pre/DAC i samme enhet. Den tilfører visstnok ikke noe som helst varme klangmessig (riktignok uten at det skal låte tynt) så det er nok ikke alle høyttaler/rom-kombinasjoner som kler den.

Jeg ser for meg en rigg med SB touch digitalt inn i M2. Et minimalistisk kongeanlegg i mine øyne. M3 var i hvertfall verdt pengene da den kostet fullpris i mine ører. Prisen den gikk for før M2 ble lansert var en vits når man ser på hva man fikk.
    Enig.. NAD M3 var en scoop til 24000kr.. og er nå kanskje det "beste" til prisen. Vannvittig produkt!

NAD M2 er noe helt anna, men dug bedre å bra den var på Helicon 400mk2! SIKLE :P.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk Focalene ut som bakhøyttalere, rett og slett fordi jeg ønsket reference serien også bak. Inn kom dermed RS-62 II.

Klipsch RF-7 II, RS-62 II og dual JL Audio Fathom F112 med en konsert snurrende i blu-ray spilleren låter rett og slett dritbra.

Seriøst!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster som kommer etter 2300 taes ikke helt seriøst her, det vet du jo godt selv.

(Gratulerer!)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres veldig bra ut det her nesten så jeg vurderer rf7mkll selv istedenfor cornwall lll, men bare nesten (tror jeg)

god jul

Side 63 av 74 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •