marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er operasjon "overkill" i gang. Planen er å teste det motsatte av en stativhøyttaler en stund og se hva jeg får til med en massiv gulvstående. Planen er at subene skal ta seg av det nederste (110hz funker jo svært så bra) og dertil sikre kvalitetsbass også med en voksen høyttaler.

Om planen går i dass eller ei får tiden vise. Om ikke annet så er jeg en erfaring rikere og jeg får tilfredsstilt nysgjerrigheten på hva horn kan bidra med her hjemme. Jeg tror også dette kan bidra positivt i og med at kino klart har prioritet foran musikk her hjemme.

Jeg endte opp med å handle fra lsound.no. Utrolig god service og et godt tilbud var utslagsgivende for kjøp akkurat her fremfor de uendelig mange alternativene.

Høyttaleren ble Klipsch RF-7 II i sort. Jeg likte egentlig den andre finishen godt på disse høyttalerene siden den nye fronttrekkløsningen ser utrolig mye bedre ut den gamle som gikk helt ned til gulvet. Men kvinnfolket insisterte på sort og jeg vet jo at det er det som gjør seg best i hjemmekinoen selv om de ser ut som 1000kr høyttalere på billigsalg. Forøvrig ser høyttalerterminalene skikkelig jævlige ut. Lurer på hvorfor de ikke brukte en hundrings på å sette inn noe skikkelig.
    Vet ikke om jeg skal selge mine elskede B&W 805S enda.. Greit å ha i tilfelle det låter skikkelig grufullt! Initielle tester på forum (og et tysk hi-fi blad) indikerer imidlertid at Klipsch kan ha gjort noe stort med denne høyttaleren. Skal bli spennende med noe helt annet enn det jeg har hatt før i allefall!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Dette blir nok en skikkelig overgang - blir artig å høre hva du synes når alt er på plass og innspilt på nyåret

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det er faktisk helt fantastisk gode nyheter! Manuell sub-korreksjon og urørte fronter høres knall ut!

Forøvrig har jeg endt opp på et kompromiss nå som er bedre enn lett tweaket YPAO Natural. Jeg fjerner kort og godt all korreksjon på frontene bortsett fra peaken i bassområdet samt at jeg legger på 0.5 db med lav Q rundt 2.5khz, et område frontene mine mangler litt (0.5db har faktisk ganske mye å si over et så bredt område)

Da føler jeg at jeg bevarer mesteparten av den naturlige lyden jeg har uten EQ, men uten "skavankene". Selv om korreksjonskurven ser ganske så lik ut som med de 6? ekstra båndene YPAO velger å bruke, så blir lyden langt bedre med bare 2 EQ bånd. Den høres mer naturlig ut og mindre kunstig. Det er i hvertfall tydelig at mye EQ ikke kommer gratis, selv om "resultatkurven" ser omtrent identisk ut.
    Jeg prøvde det samme, flatet ut eq på fronter med 3900. Men slå over til pure direct og sjekk lyden, hos meg ble det ikke helt bra med eq koblet inn og flate kurver......

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli interessant å lese dine betrakninger med RF-7 II i forhold til 805. Det er jo to rimelig forskjellige høyttalere for å si det mildt.

Gratulerer med kult valg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg prøvde det samme, flatet ut eq på fronter med 3900. Men slå over til pure direct og sjekk lyden, hos meg ble det ikke helt bra med eq koblet inn og flate kurver......
    En helt paddeflat kurve låter som regel ganske kjedelig ja!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke her hos meg. Klart best med en EQ kurve bestående av få bånd enn tilnærmet samme kurve men med mange bånd. Det kan ha noe med at YPAO nesten ikke korrigerer noe på frontene med unntak av en peak i bassområdet og den lille hevningen rundt 2.5khz som jeg har bevart med manuelle bånd og at korreksjonen er tilnærmet identisk på begge frontene.
    I forhold til Pure Direct høres det definitivt ikke like avslappet og oppløst ut, men det høres vesentlig verre ut med full auto-YPAO på frontene etter min smak. Faktisk tenderer de fleste ekte instrumenter og mannstemmer til å høres unaturlig ut.

Det er det beste kompromisset hittil hos meg i hvertfall. Neppe noen universalsannhet for å si det slik. Når jeg solgte rørpreen og demonstrerte den på 805S alene ble jeg nesten sjokkert over hvor deilig fyldig og oppløst det egentlig låter uten "filter". Problemet er bare at subene ikke er med og at bassområdet ikke akkurat er lineært for å si det mildt

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Grattis! Dette blir nok en skikkelig overgang - blir artig å høre hva du synes når alt er på plass og innspilt på nyåret
    Vi snakker vel sommeren før disse er innspilt

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bare følge rådet jeg fikk i ungdommen på mitt andre par høyttalere som jeg syntes spilte skarpt i toppen: "Spill mye reggae på høyt nivå!" 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Ikke her hos meg. Klart best med en EQ kurve bestående av få bånd enn tilnærmet samme kurve men med mange bånd. Det kan ha noe med at YPAO nesten ikke korrigerer noe på frontene med unntak av en peak i bassområdet og den lille hevningen rundt 2.5khz som jeg har bevart med manuelle bånd og at korreksjonen er tilnærmet identisk på begge frontene.
    I forhold til Pure Direct høres det definitivt ikke like avslappet og oppløst ut, men det høres vesentlig verre ut med full auto-YPAO på frontene etter min smak. Faktisk tenderer de fleste ekte instrumenter og mannstemmer til å høres unaturlig ut.

Det er det beste kompromisset hittil hos meg i hvertfall. Neppe noen universalsannhet for å si det slik. Når jeg solgte rørpreen og demonstrerte den på 805S alene ble jeg nesten sjokkert over hvor deilig fyldig og oppløst det egentlig låter uten "filter". Problemet er bare at subene ikke er med og at bassområdet ikke akkurat er lineært for å si det mildt

Hei igjen,

RXV3900 er degradert til kinorommet mitt. Opplever nye ting med den her inne merkelig nok, og mer i tråd med det du sier. Kommer tilbake med konklusjoner

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Det er et sant ******* med alle disse mulighetene for tweaking på Yamaha-receiverne.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt til gode å høre en receiver enda som ikke låter mer ufiltrert og "renere" i Pure Direct modus - inkludert min egen Yamaha receiver.

Det er også forskjeller å spore på ulike EQ og til hvilken grad (og hvordan) de farger lyden. Slettes ikke alle EQ er helt "signaturløse". Men en god kokk klarer sikkert likevel å tweake seg frem til et bedre resultat enn det utgangspunktet selv med en middelmådig/dårlig EQ - i allefall om rommet har litt større akustiske problemer.

Litt mer seriøs hardware og software (for eks. VST) beregnet på pro studiobruk pleier å være transparent lydmessig, men det blir fort mer kostbart. Og det er fortsatt ingen garanti for suksess - alt baner jo fortsatt ned til hvilken forståelse kokken har av akustikk/rom/kurver, utstyr og personlige preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    En helt paddeflat kurve låter som regel ganske kjedelig ja!
    Ikke flatt under 100 hz da

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har fortsatt til gode å høre en receiver enda som ikke låter mer ufiltrert og "renere" i Pure Direct modus - inkludert min egen Yamaha receiver.

Det er også forskjeller å spore på ulike EQ og til hvilken grad (og hvordan) de farger lyden. Slettes ikke alle EQ er helt "signaturløse". Men en god kokk klarer sikkert likevel å tweake seg frem til et bedre resultat enn det utgangspunktet selv med en middelmådig/dårlig EQ - i allefall om rommet har litt større akustiske problemer.

Litt mer seriøs hardware og software (for eks. VST) beregnet på pro studiobruk pleier å være transparent lydmessig, men det blir fort mer kostbart. Og det er fortsatt ingen garanti for suksess - alt baner jo fortsatt ned til hvilken forståelse kokken har av akustikk/rom/kurver, utstyr og personlige preferanser.
    Absolutt enig.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere. Og jeg er enig med din kone, de ER finere i sort.

Snuser litt på disse selv til kinoen, så det hadde vært flott om en prøvelytt kunne latt seg ordne etterhvert.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hvor skamfullt resultatet blir først

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke du ganske store høyttalere inne hos deg før, eller var det et annet rom? Da vet du noenlunde hvor skoen trykker.
    Rf7 er vel en god del mere i bunn på kontra stativene du har nå, kanskje YPAO får noe mere å jobbe med nå.

A.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir moro å høre hvordan den nye rf serien låter. Antar det blir muligheter for en lytt når de kommer i hus. Mange har jo gamle rf 7 som sin favoritt, så det blir noe å sammenligne rf 63 opp mot nye rf 7.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hadde ikke du ganske store høyttalere inne hos deg før, eller var det et annet rom? Da vet du noenlunde hvor skoen trykker.
    Han har vel prøvd ut DM 683 i samme rom, men jeg vil nok ikke sammenligne de med rf 7. Tror nok 4x10" klipsch blir noe helt annet

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 683 (de heter ikke DM683 (står feil på hifiklubben), pirk, pirk ) er jo en ganske annerledes konstruksjon. Basselementene sitter nærmere gulvet på disse samt at bassporten er foran og ikke bak slik som på Klipschene. Uansett er jeg ikke bekymret for bassområdet. Fathomene spiller snorrett i bunn uten mer EQ enn den innebyggede supersimple (ettbånds auto-PEQ) A.R.O kan tilby.

Dessuten frister det veldig å teste den nye Audyssey Multeq XT 32 som i tillegg til langt høyere oppløsning enn forrige versjon også kan korrigere to suber individuelt. Sist gang jeg testa Audyssey var det ikke akkurat vellykket, men nysgjerrigheten er der nok en gang. Jeg HATER at det kommer nye spennende ting hele tiden

Det er først og fremst Denons AVR-4311 eller "special edition" utgaven, AVR-A100 som er aktuelle med denne nye korreksjonen. Dessverre er 4311 bygd i tradisjonell asiatisk plastræl ånd. Absolutt ingenting på denne receiveren hverken utenpå eller inni utstråler noen som helst kvalitetsfølelse. AVR-A100 virker litt mer solid og er derfor interessant. Aller helst venter jeg til alternativene blir flere. Jeg liker at ting ser og føles solid bygd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultatene fra et annet prosjekt jeg har hatt gående: en ekstra filserver som skal supplere min eksisterende (transparent for det øvrige nettverket selvfølgelig)

marsboers stereo (nye bilder #1465)-01-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-02-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-03-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-04-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-05-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-06-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-07-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-08-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-09-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-10-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-11-jpg

Side 61 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •