marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ikke noe mindre glad i EC lyden enn før bare så det er sagt. De har bare en helt egen tilnærming til lyd. Man kan jo fint være fan av flere tilnærminger
    Men jeg er selvfølgelig bare medgangssupporter, så leveres det ikke hopper jeg til det neste og beste

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg er ikke noe mindre glad i EC lyden enn før bare så det er sagt. De har bare en helt egen tilnærming til lyd. Man kan jo fint være fan av flere tilnærminger
    Men jeg er selvfølgelig bare medgangssupporter, så leveres det ikke hopper jeg til det neste og beste

.... vil også ha bryston . Men DP'en gjør en fantastisk jobb her og.. men er jo klasseforskjell det der da

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker man lydsignaturen til høyttalerne man har, er det jo ingen grunn at man ikke skal digge en nøytral forsterker som Bryston. Enig at det går ann å like to ulike lydfilosofier og ikke minst at man tilvenner seg noe annet over litt tid. Å gå tilbake fra ren og nøytral gjengivelse er dog ofte en utfordring.

Vurderer du de nye 805 Diamond eller andre høyttalere? Jeg fikk lyttet til 805D og 804D ganske nylig på en demo. Likte faktisk det øvre frekvensområdet bedre på 805D som var tunet litt mørkere og varmere enn 804D. Til kompleks musikk falt de dog litt sammen i det store lokalet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt høyttalerbytte på is foreløpig, men jeg har to aktuelle kandidater, henholdsvis B&W 805D og Tannoy DC10T.

Jeg har imidlertid blitt noe skeptisk til 805D etter at jeg nærmest har fått et inntrykk av at de har slanket klangbalansen, helt sikkert i håp om å skape en illusjon av at D-domen tilfører ekstra oppløsning. Jeg er personlig ikke noen fan av slike "triks", men utelukker selvfølgelig ikke 805D på grunn av dette. Men disse må nok vurderes med argusøyne siden jeg har fått inntrykk av at dette har blitt en mer hårsår høyttaler enn 805S når det gjelder å være altetende. Jeg finner 805S' klangbalanse nærmest perfekt, selv om det selvfølgelig er mer å hente på gjengivelsen ellers i forhold til en godt integrert gulvstående.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene er Tannoy DC10T.
    Med tanke på at du har slitt litt med bassen og du kan leve med utseendet kan kanskje Emerald Physics CS2.3 være noe å vurdere.
    AUDIOFIL
    Har planer om å ta en tur til Haugesund og få hørt de etter hvert. Dipoler i bassen og waveguide i øvre frekvensområdet er noe jeg har veldig sansen for. Spiller mye mindre med rommet.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Med tanke på at du har slitt litt med bassen og du kan leve med utseendet kan kanskje Emerald Physics CS2.3 være noe å vurdere.
    Spennende saker, helt klart

6moons audio reviews: Spatial/Emerald Physics System Review

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Bryston! Du har snart "kopiert" anlegget mitt! Dog har vel jeg den forrige versjonen av effekttrinnet tipper jeg. Anbefalte Hallvar Bryston?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene er Tannoy DC10T.
    AUDIOFIL
    Har planer om å ta en tur til Haugesund og få hørt de etter hvert. Dipoler i bassen og waveguide i øvre frekvensområdet er noe jeg har veldig sansen for. Spiller mye mindre med rommet.
    Beklager for avbrytingen, men jeg ble litt såret.

Haugesund og Karmøy er ikke det samme

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Beklager for avbrytingen, men jeg ble litt såret.

Haugesund og Karmøy er ikke det samme
    Oi. Det var ikke bra. Så ikke på adressen så nøye. Håper du kan tilgi meg. :-D
    Da har du kanskje hørt Emerald Physics? Eller vi kan utfordre deg til å ta en lytt og gi en tilbakemelding?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Gratulerer med Bryston! Du har snart "kopiert" anlegget mitt! Dog har vel jeg den forrige versjonen av effekttrinnet tipper jeg. Anbefalte Hallvar Bryston?
    Nei, Bryston 4B har jeg drømt om siden jeg var en aspirerende hi-fi nerd. Jeg valgte bare å kjøpe den akkurat nå. Siden Bryston'en er så fantastisk åpen og gjennomgående oppløst over hele fjøla føler jeg at Eclipsen får vist enda mer av hva den kan i forhold til med AW400. Den kombinasjonen av elektronikk jeg har nå er så naturlig oppløst og forvrengningsfri at det er en fryd!

Er Bryston noe Hallvar ville anbefalt forresten?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. Det var ikke bra. Så ikke på adressen så nøye. Håper du kan tilgi meg. :-D
    Da har du kanskje hørt Emerald Physics? Eller vi kan utfordre deg til å ta en lytt og gi en tilbakemelding?
    Du er tilgitt

Har faktisk ikke det. Sist jeg var bortom spilte vi på ett par Triangle høyttalere som var tatt i innbytte av Audiofil og Respons Grand D. Men de har inne hvertfall to av modellene til EP vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Bryston 4B har jeg drømt om siden jeg var en aspirerende hi-fi nerd. Jeg valgte bare å kjøpe den akkurat nå. Siden Bryston'en er så fantastisk åpen og gjennomgående oppløst over hele fjøla føler jeg at Eclipsen får vist enda mer av hva den kan i forhold til med AW400. Den kombinasjonen av elektronikk jeg har nå er så naturlig oppløst og forvrengningsfri at det er en fryd!

Er Bryston noe Hallvar ville anbefalt forresten?
    Det må nesten Hallvar svare på selv, men han vet jo at jeg har fått veldig bra lyd med Bryston, hans Eclipse og Triangle Magellan Duetto.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble merkelig fristet til å kjøpe denne høyttaleren når jeg oppdaget at det var ny rf serie på gang...

Do we have a winner??

marsboers stereo (nye bilder #1465)-rf-7-cherry-angleii-jpg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende sak . Men jeg tviler faktisk på at den når RF-63 sin kvaliteter. Men uansett, den som lever får se .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på de første erfaringene med RF-7 II snakker vi om skikkelig kremlyd til Klipsch å være, slik jeg har forstått det på de første erfaringene på blant annet klipsch forumene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på de første erfaringene med RF-7 II snakker vi om skikkelig kremlyd til Klipsch å være, slik jeg har forstått det på de første erfaringene på blant annet klipsch forumene.
    Bare dem ikke har gått helt bort ifra den litt "rampete" spille stilen klipsch"elskere" har blitt så glad i da . Men spennende er det læl .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ingen klipsch elsker, i hvertfall ikke ref. serien så jeg ønsker de lydforandringene som de første brukerne varsler svært velkomne.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var rimelig sikker på at det var deg jeg snakket med igår selv om du ikke ville oppgi nicket ditt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var meg ja. Sa kanskje aldri nicket mitt nei

Uansett så er jeg veldig fornøyd med dual Fathom F112. Integrasjonen ble skikkelig bra!
    Jeg går nå helt over på stativhøyttalere + sub også på stereomusikk. Jeg fikk et veldig kvalitetsløft over hele fjøla av å kunne plugge igjen bassportene på 805S nå som jeg har suber til å ta seg av bunnen på en tilfredsstillende måte (deler på 110Hz)

Rørpreen er dermed helt ut siden Yamahaen tar seg av alt.
    Faktisk er også lyden med Yamahaens integrerte DAC bedre enn Transporterns analogutganger nå som signalet uansett må AD/DA konverteres igjen i Yamahaen for prosessering slik at hele poenget med Transporters lydkvalitet blir borte. Man lytter uansett til Yamahaens DAC, bare med en ekstra unødvendig konvertering.

Nå har jeg faktisk ikke en eneste bassport i sving i anlegget mitt, bakhøyttalere medregnet.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Det ringte en bjelle når du nevnte hvordan stativhøyttalerene dine fungerte i rommet Hyggelig å hilse på deg da man har forholdt seg til profiler og nick i mange år. Alltid gøy å treffe personene bak nickene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 58 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •