marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 74 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1478
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Viktig med bassfeller i hjørnene i et rom. Førsterefleksjonen i taket er også essensielt. Hadde du hatt lydtransparent lerret, kunne du ha gjort usynlige tiltak bak det.
    Dersom du ikke vil dempe bakveggen, kunne kanskje en slik fungere bra:
    ASC MatrixPanel

Jeg tror Hegel og DP lager svært gode produkter, men er enig at Bryston gir en veldig trygghets følelse og hadde selv sansynligvis valgt det merke hvis jeg skulle ha tradisjonelle passive høyttalere.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg lov til å foreslå noe fra Pass Labs?

B&W og Pass Labs får veldig mye skrøyt sammen som kombinasjon, og er en ganske vanlig match i utlandet å utenlandske messer. Vurderer selv 805D når jeg skal handle nye høyttalere i nærmeste fremtid.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv noe klasse D heller.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Viktig med bassfeller i hjørnene i et rom. Førsterefleksjonen i taket er også essensielt. Hadde du hatt lydtransparent lerret, kunne du ha gjort usynlige tiltak bak det.
    Dersom du ikke vil dempe bakveggen, kunne kanskje en slik fungere bra:
    ASC MatrixPanel

Jeg tror Hegel og DP lager svært gode produkter, men er enig at Bryston gir en veldig trygghets følelse og hadde selv sansynligvis valgt det merke hvis jeg skulle ha tradisjonelle passive høyttalere.
    Jeg har dempet bakvegg med Rockwool og det ga ingen god følelse for å si det slik. Man føler hele tiden et "nærvær" bak hodet, samt at det suger opp alt for mye av klangbildet bakover.

Med andre ord er det diffusjon som er tingen nå. Jeg har satt akustikkplater alle steder det ga gunstig effekt. Jeg har igjen så jeg kunne hatt i taket også, men vet ikke om jeg kommer til å gjennomføre det. En kompis med B&W 803S gjorde det og klarte nesten ikke å høre forskjell. Men det ble i hvertfall ikke verre.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bytte ut 805, så har jeg en mulig kjøper til deg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805S blir nok en stund til.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Får jeg lov til å foreslå noe fra Pass Labs?

B&W og Pass Labs får veldig mye skrøyt sammen som kombinasjon, og er en ganske vanlig match i utlandet å utenlandske messer. Vurderer selv 805D når jeg skal handle nye høyttalere i nærmeste fremtid.
    Pass Labs er for dyrt for meg om jeg skal få noen av de heftigere utgavene.
    Men Pass Labs er absolutt noe som frister.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Prøv noe klasse D heller.
    Det skal skje en god del med klangfargen i forhold til det jeg har hørt fra før om man skal se klasse D eller ICE i mitt anlegg.

NAD M2 er forsåvidt en klasse D sak jeg har litt trua på og som det hadde vært artig å testet. Men da blir både pre og Transporter overflødig og det vil vi ikke ha noe av. Det blir seende alt for stusselig ut og eiergleden blir for lav

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Pass Labs er for dyrt for meg om jeg skal få noen av de heftigere utgavene.
    Men Pass Labs er absolutt noe som frister.
    Nå vet ikke jeg hvor mye power du trenger å ønsker, men Pass har jo litt forskjellige alternativer både i klasse AB og klasse A.

Du kan jo kontakte Audiofil å forhøre deg om info og priser, hvem vet.. Kanskje hadde dere blitt enig om noe

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal skje en god del med klangfargen i forhold til det jeg har hørt fra før om man skal se klasse D eller ICE i mitt anlegg.

NAD M2 er forsåvidt en klasse D sak jeg har litt trua på og som det hadde vært artig å testet. Men da blir både pre og Transporter overflødig og det vil vi ikke ha noe av. Det blir seende alt for stusselig ut og eiergleden blir for lav
    Hør med Snickers om han har en Micromega PW250 eller 400 til låns. De drog ihvertfall Gallo svært overbevisende og jeg kan ikke si jeg hørte så mye egenlyd, men er man vant med farging kan jo det og bli litt uvant. Eneste er vel at de låter ikke hardt i toppen, litt laidback der - ellers stramt og nokså rett gjennom.

Men hvis det er en del av poenget at det skal se litt hårete ut så er jo ikke de aktuelle.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, da har AW400 forlatt huset :-( :-( :-(
    De har gjort jobben kanonbra, og det er et vemodig syn å se den enorme plassen som nå står tom på gulvet..

Kjøperen og kona(!) fikk selvfølgelig gjennomføre en lytteseanse først, og mannen var totalfrelst i etterkant. Det var også godt å høre at blokkene får et godt liv etterpå i tospann med B&W 803D.

Jeg fikk også nye rør til min Eclipse, siden det ene røret hadde for vane å selvoscillere med dertil høyfrekvente ulyder. Positiv var dermed overraskelsen når det kom en rutinert kar innom for å bytte rør og godeste Hallvar ved Norsk Hi-Fi center hadde valgt å erstatte mine utkjeftede Electro Harmonix rør med de noe dyrere Golden Dragon i stedet! Meget positivt!

Jeg kan virkelig anbefale å handle fra Norsk Hi-Fi center dersom den gjennomsnittlige kundeservicen er på nivået jeg har opplevd!

Paradokset er selvfølgelig at jeg ikke fikk gjort noe annet enn å konstatere at rørene fungerte før kjøperen av AW400 kom på døra. De virket i hvertfall svært fornøyde med lyden, så vi får håpe at det samme gjelder meg. Og dette var med totalt uinspilte rør med 10 minutters bruk siden aller første jomfrupåslag! Jeg rakk aldri å oppleve sweetspot med de nye uinnspilte rørene og AW400 selv!!
    Dette gjør selvfølgelig at jeg får en ekstra variabel når jeg skal vurdere lyden med Bryston i forhold til AW400, men det er en behagelig variabel!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En epoke er over....
    De låt kjempebra i oppsettet ditt, samt at de så imponerende ut.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nytt effekttrinn også bestilt. Det fantastiske er at dette var noe de hadde på lager. Med bedrift express regner jeg med å ha pakken i hende på onsdag. Gleder meg virkelig! Håper det ikke blir noen nedtur i forhold til AW400!

Dette er en 4 år gammel drøm som går i oppfyllelse. Det var dette effekttrinnet (eller dvs forrige versjon) jeg egentlig hadde lyst på før EC i det hele tatt var aktuelt.

Blir jeg den første med Bryston 4B SST² på forumet mon tro?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli interessant å høre på. Ikke se bort i fra at jeg kommer på besøk ved første anledning.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    En epoke er over....
    De låt kjempebra i oppsettet ditt, samt at de så imponerende ut.
    +1
    Er glad jeg fikk muligheten til å høre det.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    +1
    Er glad jeg fikk muligheten til å høre det.
    Det ble ikke dårligere etter at jeg fikk Eclipse rørpreen og akustikkplater heller..
    Hadde vel ikke noe slikt når du var der.

Jeg er også veldig spent på de nye rørene i Eclipsen. Jeg synes det virket enda åpnere enn før fra "sidelinjen", men vanskelig å si siden jeg ikke fikk prøvd sweetspot.
    Kan jo også bare ha vært litt ekstra guff i øvre mellomtone grunnet uinnspilte rør som ga effekten også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt min Bryston 4B SST² i et par dager og fått lyttet en del. Foreløpig konklusjon er at dette er et latterlig bra effekttrinn. Jeg er Bryston fan!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryston har alltid vært solide saker. Ikke noe tull.

Kjenner en som bruker Bryston på 801D og er storfornøyd. Virker som Bryston generelt matcher B&W høyttalere bra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått byttet ut rørene i Eclipsen med et sett 100% fungerende rør, fått inn Bryston effekttrinnet som spiller helt forrykende bra og lagt på omlag 10cm på avstanden mellom høyttalerene etter å ha forsøkt en tettere likesidet trekant plassering i et par måneder spiller oppsettet bedre enn noensinne!

I mitt oppsett er jeg tydeligvis avhengig av å ha omlag 10cm lengre avstand diskant-diskant enn diskant-ører for å virkelig få det store involverende lydbildet.

Nå er det derfor bare en liten ting som har gnagd litt som jeg har bestemt meg for å gjøre noe med; spadene på Monocle XL kablene mine. Spader sitter rett og slett ikke så godt jeg skulle ønske i terminalene og jeg har flere ganger opplevd at kablene knapt henger i (XL veier jo litt, så det skal ikke så mye til).
    Det toppet seg da jeg delvis kortsluttet den ene utgangen på Bryston slik at den gikk i thermal protection etter noen minutter.
    Jeg har derfor bestilt nye utvidbare bananplugger (WBT 0610Cu) til å erstatte WBT 0660Cu spadene som sitter der fra før.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-0610cu-jpg

Jeg har tenkt på dette lenge, men jeg synes rett og slett prisen på disse pluggene er latterlig høy. Ikke er de pene heller. Men nå hadde jeg litt penger til overs så jeg så en annen vei og punget ut :neutral:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt min Bryston 4B SST² i et par dager og fått lyttet en del. Foreløpig konklusjon er at dette er et latterlig bra effekttrinn. Jeg er Bryston fan!
    Bryston leverer ja . Men må være litt forsiktig å si man er fan . Plutselig snur det . Det må være en helomvendig ifra EC iallefall . Liker det jeg leser nå .

Side 57 av 74 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •