marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 74 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1478
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Har du fått testet Audio Valve Eklipse? Jeg hadde en slik på lån en helg tidligere i år matchet med en Musical Innovation MI9 effekt. Er spent på å høre dine erfaringer, selv om jeg endte opp med noe annet. Det spilte helt klart bra, bevares, men ble litt for "snilt" for meg. Er som deg opptatt av "et frempå og in-your-face lydbilde" :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer visst kanskje til landet i neste uke, men regner ikke med å ha den hende før om et par uker.

Jeg har egentlig ingen spesielle forventninger siden dette var et impulskjøp der og da, så vi får se.

Siden dette er en rørforsterker er jo rørbytte et alternativ, men jeg regner med å bruke standardrørene enn så lenge. Jeg har i hvertfall lest at selve konstruksjonen i Eklipse er en svært god forforsterkerplatform og at det meste gjøres ved rørbytte om man ønsker en annerledes lyd. Selve forforsterkeren ellers vil ikke begrense kvaliteten nevneverdig.

Uansett er det alt for tidlig å si noe som helst. Vi får se når forforsterkeren dukker opp. Men noen særbehandling får den ikke. Fungerer den ikke lydmessig etter min smak må Yamahaen ta over atter en gang, uansett hvor surt det er å høre at jeg mister litt lydkvalitet ellers. Men da tror jeg at jeg bare gir opp hele forforsterkergreia

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da venter vi i spenning Hvis ikke en såpass bra pre løfter musikk-egenskapene til anlegget vesentlig i forhold til en receiver må det være andre begrensende faktorer til stede imho :-?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventer ikke store forskjellen i hvertfall, men vi får nå se.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Eklipsen i hus, og fra aller første tone med helt kalde og uinnspilte rør tyder dette på fullklaff! Jeg er meget spent på fortsettelsen som visstnok blir enda bedre. I følge forhandleren låter nye rør rett og slett dårlig de første 30 timene og han oppga en ca tid på omlag 150 timer før rørene begynner å nærme seg optimal ytelse.

Jeg har en mye bedre følelse nå enn med Halo JC2. Hjemmekino passthrough virket også som den skulle, helt uten støyproblemer eller anna dill.

Som sagt, gleder meg til fortsettelsen og krysser fingrene for at jeg ikke blir skuffet!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Da er Eklipsen i hus, og fra aller første tone med helt kalde og uinnspilte rør tyder dette på fullklaff! Jeg er meget spent på fortsettelsen som visstnok blir enda bedre. I følge forhandleren låter nye rør rett og slett dårlig de første 30 timene og han oppga en ca tid på omlag 150 timer før rørene begynner å nærme seg optimal ytelse.

Jeg har en mye bedre følelse nå enn med Halo JC2. Hjemmekino passthrough virket også som den skulle, helt uten støyproblemer eller anna dill.

Som sagt, gleder meg til fortsettelsen og krysser fingrene for at jeg ikke blir skuffet!
    Gratulerer med en ufattelig flott pre. Har selv snuset på denne flere ganger.

Nå venter vi bare på bilder:lol:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det noen bilder. For å det slik: Det ble ikke feil med Eclipse i racket!

Har "ryddet" litt ellers også. Blu-ray spilleren er fjernet siden HTPCen nå har bevist sin fortreffelighet over tid. EC AW 3x120-M er også tatt ut og lagt til salgs.

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7057-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7058-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7061-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7062-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7064-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7066-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7071-jpg

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Namnam

Utrolig lekkert. Gratulerer så mye!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk ja. Men utseendet sider dessverre lite om hvordan det låter. Skal komme tilbake med en litt mer grundig omtale etterhvert.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en griselekker forforsterker!

Låter denne noe i nærheten av utseendet, må det jo bare være helt rått

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt min Audio Valve Eklipse en ukes tid og jeg er svært imponert!
    En kompis med AW180, EC 4.8 og EMC-1UP ble også nysgjerrig, så i går testet vi Audio Valve Eklipse i hans anlegg direkte mot EC 4.8.

Kort sagt er Audio Valve Eklipse en bedre forforsterker, ikke bare annerledes. Den oppleves svært lik EC 4.8 klangmessig i bassområdet, men graver rett og slett frem mer informasjon i mellomtonen, samtidig som alt låter litt mer realistisk og "stofflig" i mangel av et bedre ord. Jeg nøler med å si feitere, siden det definitivt ikke er snakk om mer bass, men rett og slett at elementene i lydbildet fremstår som realistiske objekter med reell tyngde i stedet for å fremstå mer som pappfigurer.

Den er rett og slett hakket mer oppløst, toppen fremstår litt mer realistisk og mellomtonen inneholder mer informasjon og fremstår mere romlig. Begge vi var enige om denne konklusjonen. Det er for all del ikke snakk om et hav av forskjell. EC 4.8 er jo tross alt ECs beste forforsterker, men Eklipse er rett og slett hakket bedre og har i tillegg rørmagien i mellomtonen.

Siden EC 4.8 var en naturlig kandidat å sammenligne med i mitt anlegg og prisklasse er jeg meget fornøyd med at Eklipse utelukkende oppleves som hakket bedre uten å fremstå dårligere på noe punkt som det gjerne gjør om det dreier seg mer om et kompromiss eller at noe bare er annerledes i stedet for en reell forbedring!

Hjemmekino pass through fungerer også glimrende. Dette mistenker jeg at er en skikkelig pass through siden den er 100% støyfri. EC 4.8 sin implementasjon som går ut på å heve volumet til en fast referanseverdi automatisk, har mye mer støy. Dette er lett å teste selv. Prøv å sett volumet til "klokka 12" på forforsterkeren din og hør hvor mye støy du da får. Dette er som regel utgangspunktet for forsterkere som bruker denne implementasjonen av HT-pass through i stedet for en reell forbikobling.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Pass through" er en mye bedre løsning enn "fixed gain" ja. Der er dine erfaringer lik min, selv om det også er veldig stor forskjell på hvordan disse løsningene gir seg utslag fra produsent til produsent. Arcam har samme måten å løse dette på som EC har, men den er igjen helt støyfri og ikke mer støy på et høyt nivå. EC har jeg opplevd det samme som deg med.

Min Rogue Perseus er faktisk såpass "pass through" at den ikke trenger å stå påslått engang, så lenge knappen med "Direct" er trykket inn. Da rutes signalet helt utenom, og mer "pass through" tror jeg ikke det er mulig å få det. Ikke stillere heller for den saks skyld.... ;-)

Grattis med nytt utstyr, forresten...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Det neste som nærmest skriker etter å testes ut i fremtiden er jo selvfølgelig disse:

marsboers stereo (nye bilder #1465)-h03_805-diamond-black-gloss-modern-jpg-jpg

men de høyttalerne jeg drømmer mest om å teste i rommet mitt er nok disse:
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-339-3qfrgoffcherry-jpg

Tannoy DC10T!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Tannoyene er jo flotte da, hadde vel vært moro å fått litt bass fra frontene også :-P (Kunne ikke dy meg)

Synes faktisk de du har er penere enn Diamond.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    De Tannoyene er jo flotte da, hadde vel vært moro å fått litt bass fra frontene også :-P (Kunne ikke dy meg)

Synes faktisk de du har er penere enn Diamond.
    Jeg kan vel si så mye som at utseendet ikke er årsaken til at jeg har lyst på å teste 805 Diamond.

Bass er der i bøtter og spann med 805S, men ikke dypbass, og definitivt ikke i form av den maktdemonstrasjonen 4x10" vil gi.
    Det er mest av alt det at DC10T har basselementene i den høyden som faktisk fungerer i rommet, samt at den går for å være ekstremt bra og noe farget som gjør at jeg har lyst på å teste dem. De bygger ikke så mye i dybden, så de sklir rett inn plasseringsmessig også.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det godt. Gulvstående er som regel mer fysiske og går lettere ned med stor kasse. Moro at Eklipsen lever opp til forventningene.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC10T er fryktelig spennende, står høyt på lista når jeg skal til tigerstaden neste gang.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har godeste marsboer bedrevet litt nerding igjen.

Målet denne gangen var å ha enkel aksess til musikken hjemme, da spesielt rettet mot tilfeldig bakgrunnslytting på jobben. Med andre ord stort sett random playback.

Jeg satte først opp Squeezeplay beta til å spille mot Squeezebox Server her hjemme, noe som fungerte glimrende etter at jeg hadde gjennomgått min del av tabbekvoten. Problemet med denne løsningen er for det første at man må åpne opp så til de grader inn mot SBS, så sikkerhetsmessig er det en hårreisende løsning. Squeezeplay er heller ingen offisiell løsning og får heller ingen støtte.

Men hovedargumentet mot denne løsningen er at siden all musikken jeg har er i FLAC så var gjennomsnittlig upload på i overkant av 1 Mbit/s med ordinær kvalitets FLAC mens verstingene på 24 bit / 192 khz lå mellom 2-6 mbit/s. Med andre ord ikke ADSL-mat for å si det slik. Dette går forsåvidt fint her hjemme siden jeg har plenty upload (har fiber) men jeg kan ikke helt forsvare at jeg krever en såpass høy båndbredde bare for å høre på litt bakgrunnsmusikk der jeg er. Må jo tenke på de andre også, og vet jo med meg selv at jeg hater vattnisser som ikke viser "nettvett" slik at det går utover fellesskapet.

Med andre ord satte jeg opp en litt annen effektiv løsning, mot at jeg da ofrer to-veis kommunikasjon. Dette gjør ikke noe for meg siden random playback av hele musikksamlingen er det jeg er ute etter.
    Vi snakker derfor en nettradio-løsning. Type nerd selvfølgelig.
    De fleste nettradioer opererer med egne bibliotek i enten ogg eller mp3 for formålet. Dette var selvfølgelig uaktuelt. Denne løsningen tar derfor og lager en playlist med all musikken jeg har på serveren (ved hjelp av et lite script jeg lagde). Denne playlisten spilles av programmet ezstream. Problemet er at output må være i OGG Vorbis eller MP3 for å komme riktig inn i neste ledd, dvs selve nettradioserveren, icecast2. Jeg er også avhengig av at denne alltid får tilsendt 16 bit / 44.1 khz, noe som er et problem siden jeg har en god del high-res i tillegg.

Dermed måtte ezstream konfigen gjøres om en del, både for å transcode FLAC/MP3 til MP3 og resample eventuell high-res. Kort sagt tar den filen dersom den er FLAC og dekoder den, før outputen sendes inn i SOX (som kan gjøre absolutt alt du kan tenke på med lyd) som resampler til 16/44.1 dersom dette er nødvendig. Deretter sendes output videre til lame som encoder til en MP3-strøm. Jeg har per nå valgt 192kbit/s på strømmen. Dette er imidlertid en simpel parameter å endre i etterkant.
    Om det skulle dukke opp en MP3 fil (lite trolig) dekodes denne og sendes til lame på samme måte.

Jeg måtte også laste ned kildekoden og kompilere ezstream selv fant jeg ut, siden støtte for FLAC-tags (med fler) ikke er kompilert inn i den ferdige pakken i Debian. Og jeg ønsket selvfølgelig at artisten vises når sangen avspilles i nettradioen.

Dette med resampling via SOX i kombinasjon med ezstream og reenkoding er noe det ikke fantes ordentlig dokumentasjon på, så der måtte det en del forskning til for å få det riktig.

Men men, 1 dag tok det og nå fungerer løsningen glimrende! Med små båndbreddekrav der jeg er og 100% vedlikeholdsfritt.
    Det kule med løsningen er at den hele tiden leser "rått og røti" samlingen slik den står uten modifikasjon eller parallelle biblioteker. Dermed er det også en smal sak og variere kvaliteten på strømmen uten å måtte reenkode hele biblioteket.

Jeg tenkte å kjøre scriptet som genererer .m3u playlisten fra musikkmappa én gang om dagen, slik at nettradioen alltid får med siste låter. Det er riktignok relativt usannsynlig at disse blir avspilt med det første all den tid det ligger over 12000 sanger i playlisten.

Alt i alt en morsom greie å prøve ut!
    Icecast2 kommer forøvrig med webgrensesnitt så nettradioen er grei å drifte og sjekke status på.

Hvis noen har lyst til å teste er det bare å sjekke ut:
    http://streamer.nixuser.net:8000/stream.m3u

Dette er som sagt all musikken jeg eier. Med andre ord kan det dukke opp alt fra trance til opera, blues og metal i tilfeldig rekkefølge.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med dette takker vi av Electrocompaniet AW 3x120-M.
    Jeg fikk dessverre aldri benyttet den i særlig grad til dens formål med å dra centerhøyttaleren og den er nå på vei til en som kommer til å bruke den til noe langt bedre enn å dra bakhøyttalerne i en pinglete hjemmekino.

Til lykke med reisen og vi gratulerer den nye eieren med et fantastisk effekttrinn!

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7257-1-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7258-1-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7253-1-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7254-1-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7255-1-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_7256-1-jpg

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så annonsen dukket opp igjen ja. Ligger det nye innkjøp i fremtiden, eller har det roet seg litt etter pre-ampen kom i hus?

Side 55 av 74 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •