marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 74 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1478
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

:d

leken kino dette
    fint rom. og veldig bra bilder!
    fornøyd med JL audio?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    leken kino dette
    fint rom. og veldig bra bilder!
    fornøyd med JL audio?
    Lydmessig er jeg ganske fornøyd, bortsett fra at den kunne hatt langt mer overskudd. Det merkes at denne ikke har like mye krefter som PC13 Ultra.

Ellers er ARO bare et irritasjonsmoment. Jeg får ikke deaktivert den på en permanent måte. Så fort jeg slår av strømmen så vil ARO være aktivert igjen.
    ARO burde enten vært langt bedre enn den er eller droppet helt mener nå jeg. Nå kjører jeg med ARO riktignok bare for å slippe å skru den av hver gang.

Jeg hadde også litt jordbrum i denne som jeg ikke ble kvitt (uavhengig av signalkabelen i eller ei). Men nå som jeg faktisk fikk koblet til jord på rommet så gikk støyen bort.

Så jeg vil si at jeg er ganske fornøyd men ikke helt. Var nok mer fornøyd med PC13 Ultra når man ser alt under ett (pris, kvalitet, problemer, lyd, trøkk, service), selv om Fathomen låter bedre lydmessig. Jeg får liksom ingen kvalitetsfølelse av knapper og elektronikken i JL Audioen, selv om den fysisk er bygd som en stridsvogn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god forklaring Marsboer.
    Jeg er helt enig at det er viktig å erkjenne hva som er viktig for en selv og ha dette som basisprinsipp for å få en tilfredsstillende lyd/løsning. Hva andre mener/søker er mindre relevant.

Selv gikk jeg bort fra dedikert hjemmekino i det vi måtte ta i bruk dette rommet til soverom i fjor (2 små under 2 år..). Det resulterte i at tv og tilhørende komponenter ble flyttet inn i stue/stueannlegg. Etter hvert erkjente jeg at dette ble litt voldsomt (hjemmekinoreciver, dvdspiller, stereo-forforsterker, dac, etc. etc..) og forsøkte å gå for "less is more" basert på at musikk er viktigst for meg. Vi gikk da for en løsning der vi byttet ut stereo-forforsterker, hjemmekinoreceiver, dvd-spiller og dac med en Linn Unidisc SC.
    Denne dekker de fleste behovene, er super på musikkavspilling, men er ikke så dedikert/bra på hjemmekino.

Etterhvert så meldte behovet/ønsket seg igjen rundt et anlegg nr 2 der jeg kunne spille "min" musikk når stuen var okkupert, og jeg omprioriterte en stor bod til hobby/musikkrom. Her har det etterhvert også kommet en projector osv, og jeg funderer pt på hvordan jeg best kan prøve ut en hjemmekino uten å gå bort fra de musikalske kvalitetene i dette anlegget.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre ikke så lett å få til begge deler i et anlegg uten at prisen baller på seg, så jeg skjønner godt problematikken. Selv føler jeg at en fullbalansert forforsterker med prosessorinngang som har en lyd jeg faktisk liker er den siste brikken i puslespillet her for å ha en kombinasjon uten særlige kompromisser den ene eller andre veien.

805 Diamond frister også veldig i horisonten må jeg innrømme..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt omrokkeringer fikk jeg frigjort plass til to nye disker i filserveren så da er det 2 stk slike på vei (har nå 8 av disse, pluss 4 1TB disker og en 750GB OS-disk i serveren):
    Seagate Barracuda 7200.11 - Harddisk - 1 ST31500341AS - 3,5" S-ATA - Amentio

I tillegg måtte jeg ha et internt kort til den ordinære PCen min. Mitt aldrende E-MU 0404 USB sliter med diverse "crackle" lyder i Windows 7, noe som er veldig irriterende. Dette kortet har ikke sett en ny driver på år og dag heller, så det er på tide med et bytte. Jeg er ferdig med USB-lydkort så det var kun snakk om hvilket internt kort det skulle bli. Dette kortet så jo egentlig perfekt ut siden jeg kun benytter 2 kanaler og primært hodetelefoner med en skikkelig hodetelefonforsterker på denne PCen, så det datt også oppi handlekurven sammen med harddiskene:
    ASUS Xonar Essence STX - Lydkort - 24-bi XONAR ESSENCE STX - PCI express - Amentio

Forøvrig har jeg huset for meg selv hele påsken, dvs den 1-4. april. Med andre ord er det en glimrende mulighet for å arrangere en liten demo/samling om det er noen som ikke har funnet veien til påskefjellet! Jeg har mulighet alle dager så det er bare å si fra om du ønsker å ta en tur!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i lengre tid hatt 12 stk rockwool akustikkplater ståendes, og i dag tenkte jeg at jeg endelig skulle eksperimentere litt med disse. Nå har ikke jeg problemer med akustikken i rommet, men det er alltids rom for forbedring.
    Jeg satte to akustikkplater på hver side for å ta førsterefleksjonen både fra nærmeste og borterste høyttaler, samt én på skrå i hvert av hjørnene bak. Resultatet ble som forventet - hele lydbildet ble "tørket" opp noe, slik at alt fremstår litt tydeligere, men uten at jeg reduserte den klanglige luften. Jeg prøvde også med flere rockwool plater i dybden for å øke dempingen nedover i frekvens, men dette gjorde mellomtonen noe tammere. Min preferanse er jo så in your face som overhodet mulig med en krystallklar og definert mellomtone så da ble en slik plassering forkastet.

Resultatet ble veldig bra med 6 akustikkplater, så jeg kommer til å lage en permanent løsning med disse. Spesielt de to i hjørnene bak strammet opp bassen merkbart uten at det låt slankere! Meget bra!
    Men som sagt ingen revolusjon, bare litt bedre over hele fjøla, så lenge de ble plassert med omhu i riktige doser. Men "litt bedre" er jo det vi lever og ånder for i denne hobbyen!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å lese om akustiske tiltak her på forumet. De aller fleste har mye å hente på akustikken.
    Du har nok et bra rom i utgangspunktet, kanskje til og med et rom som bidrar positivt ved å farge litt i ønsket retning som du mister ved for mye demping.

Ta noen bilder når du har fått platene på plass! :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    JMen "litt bedre" er jo det vi lever og ånder for i denne hobbyen!
    Prøvde du å plassere dem alternativt i hjørnene fremme?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Forøvrig har jeg huset for meg selv hele påsken, dvs den 1-4. april. Med andre ord er det en glimrende mulighet for å arrangere en liten demo/samling om det er noen som ikke har funnet veien til påskefjellet! Jeg har mulighet alle dager så det er bare å si fra om du ønsker å ta en tur!
    Jeg skulle gjerne tatt turen til Lillehammer for å høre ditt oppsett, men dessverre er jeg ikke ledig i påsken. Vi kan forhåpentligvis ta det igjen ved en seinere anledning? Dersom du har ambisjoner om å ta RV4 forbi her en dag, så må du gjerne svinge innom en tur

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Prøvde du å plassere dem alternativt i hjørnene fremme?
    Jepp, men der kan de for det første ikke stå på grunn av det visuelle og for det andre så er det både en dør og en pipe i veien for optimal plassering så det ble ingen positiv effekt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Godt å lese om akustiske tiltak her på forumet. De aller fleste har mye å hente på akustikken.
    Du har nok et bra rom i utgangspunktet, kanskje til og med et rom som bidrar positivt ved å farge litt i ønsket retning som du mister ved for mye demping.

Ta noen bilder når du har fått platene på plass! :-D
    Jeg er ikke akkurat tålmodig av meg så jeg valfartet til montér og kjøpte meg det jeg trengte så platene er allerede på veggen

Jeg fant imidlertid ingen tilgjengelig god erstatter for høyttalerstoff så de har ikke blitt trukket enda. Heldigvis har jeg den sorten plater som er tette i front og bakkant (sorte) så det går bra en midlertidig periode.

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder i kveld! Det ble forøvrig bare 5 plater. Den ene måtte henge på døra for å ha noen effekt, men der går grensen synes jeg. Det er førsterefleksjonen til venstre front som dermed ikke blir dempet. Heldigvis er denne sideveggen minst 1.5m unna så det har ikke så mye effekt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg skulle gjerne tatt turen til Lillehammer for å høre ditt oppsett, men dessverre er jeg ikke ledig i påsken. Vi kan forhåpentligvis ta det igjen ved en seinere anledning? Dersom du har ambisjoner om å ta RV4 forbi her en dag, så må du gjerne svinge innom en tur
    En senere anledning går bra, det og jeg skal forsøke å huske på invitasjonen din om jeg skal ut og farte.

For de som eventuelt vurderer å ta en tur (dvs ingen) så er det ganske mye rart som kan være av interesse her. Driver stort sett med alt fra bildekalibrering til HTPC-nerding så det skal nå alltids være litt å finne på. Jeg er jo selvfølgelig klar for film med min antatt tragiske phantom center også

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Dersom min allmenntilstand fremover blir som legen mente den ville bli i dag så skal de dagene ligge mitt i smørøyet for et kort besøk. Mangler bare videre direktiver.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par bilder (gadd ikke ta ordentlige bilder, så unnskyld kvaliteten):

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5905-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5906-jpg

Planen er å fjerne Film-hyllene helt, men har det ikke helt klart for meg hvor jeg skal ha dem enda.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa litt film og musikk her nå, og dette var en tvers igjennom udiskutabel forbedring over hele fjøla! Lyden er enda mer fokusert og in your face nå - glimrende! Nå mangler bare 805 Diamond! Det ryktes at den eldre D og S-serien fremstår som rett og slett tamme kontra den nye serien i direkte sammenligning, noe som vil si at jeg snart trenger beroligende middel for å høre på musikk i anlegget mitt
    Gleder meg til å se hva fagpressen konkluderer med etterhvert!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått flytta unna hyllene og plassert dem skikkelig på veggen. Det ble faktisk stilig synes nå jeg! Både den nye lokasjonen til filmhyllene og platene på veggen gjorde seg absolutt.

Skal ta noen ordentlige bilder som viser hvordan det egentlig ser ut nå (ser jo helt jalla ut på bildene over). Men kameraet har dratt på påskeferie, så det blir noen dager til..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da takker jeg Valo for hyggelig besøk, og du er selvfølgelig velkommen igjen! Som vanlig med avforumere ble det et trivelig bekjentskap!

Valo hadde også med seg sin Asus O'Play, så vi foretok en direkte sammenligning mot HTPCen min på avspilling av DVD og Blu-ray ISO når det gjaldt bildekvalitet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takker for at jeg fikk komme, og er redd det blir kosten meg dyrt i fremtiden.

Det var et hyggelig møte og tiden flyr så alt for fort i slike selskap.

Tusen takk igjen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Takker for at jeg fikk komme, og er redd det blir kosten meg dyrt i fremtiden.
    Kan vi tolke det dit at du foretrakk HTPC?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kan vi tolke det dit at du foretrakk HTPC?
    Asusen funker ikke noe særlig på BD Gitt

Side 52 av 74 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •