marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Meget bra komponenter, men tapetseringa er ikke gjort av en proff ser jeg.
    INGENTING i dette rommet er gjort av en proff. En dag skal jeg få ut fingeren og rette opp i all elendigheten som forrige eier bedrev. Det er derfor det ikke er lagt noe sjel i å skjule kablingen osv.

Men per nå er det to stk soverom som undergår oppussing. Dette rommet fungerer heldigvis langt bedre som hjemmekinorom enn det ser ut visuelt

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daaamn, så nydelig. Hvorda funker phantom centeren når man ikke sitter i sweetspot?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et fint furterom du også ser jeg og for en fin krabat du har hengene i taket. :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Daaamn, så nydelig. Hvorda funker phantom centeren når man ikke sitter i sweetspot?
    Takk så meget!

Ingen tvil om at phantom center blir forskyvd til siden om man ikke sitter i midten. Det er likevel ikke slik at det kollapser helt inn i den ene høyttaleren.

I mitt oppsett så har jeg etter diverse testing (har hatt centerhøyttalere i oppsettet tidligere) funnet ut at jeg foretrekker å ha stemmer i riktig høyde og heller noe til side for midten (om jeg ikke sitter i sweetspot) enn at alt som foregår skjer lydmessig under bildet. Det er rett og slett slik at jeg plages mer av det ene enn av det andre. I tillegg er det ikke til å komme bort fra at selve lydkvaliteten definitivt er overlegen med phantom center.

Dette er imidlertid ikke noe jeg generelt anbefaler siden det kreves at man har et oppsett som har svært gode egenskaper når det gjelder stereoperspektiv for at det skal fungere bra.

Det beste kompromisset hadde kanskje vært center med presence men da kan jeg ikke lenger kjøre de andre kanalene ubehandlet på min Yamaha samtidig som jeg da får tre høyttalere til uten å egentlig oppnå så mye mer med tanke på hva jeg selv legger vekt på.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter takfestet til projektoren?
    Det så veldig godt ut.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hva heter takfestet til projektoren?
    Det så veldig godt ut.
    Ser ut til å være et Chief feste.

AVshop.no / Takfester

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takfestet er det nærmeste du kommer det ultimate. Utrolig gjennomført på alle måter og med mange smarte løsninger. Her er "utstyrslisten":

Chief Elite RPMA Universaloppheng sort m/lås (RPMAU-B)
    Chief Elite takplate sort (CMS115B)
    Chief Søyle Fast 30 cm sort (CMS-012)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du har et fint furterom du også ser jeg og for en fin krabat du har hengene i taket. :-D
    Jeg veit! Blir mer fornøyd for hver eneste film som går i spilleren!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Fet stuekino du har der.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe flott oppsett du har.
    Var på tide du kom i mål med større bilde.

Oppsettet til Marsboer er noe av det beste jeg har hørt.
    Man må høre det for å forstå hvor mye go lyd han får ut av 805s sine.

Marsboer:Jeg har selv testet litt med phantom center i det siste.
    Er meget overrasket over hvor bra dette egentlig funker.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Takk for svar.
    Fet stuekino du har der.
    Det er ikke stuen i huset heldigvis, så jeg har full "råderett" bare jeg klarer å unngå å få en 3. unge

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Kjempe flott oppsett du har.
    Var på tide du kom i mål med større bilde.

Oppsettet til Marsboer er noe av det beste jeg har hørt.
    Man må høre det for å forstå hvor mye go lyd han får ut av 805s sine.

Marsboer:Jeg har selv testet litt med phantom center i det siste.
    Er meget overrasket over hvor bra dette egentlig funker.
    Rødmer nesten her ops:

Dette med phantom center fungerer kjempebra i noen oppsett og ikke noe særlig i andre. Jeg anbefaler alle å i hvertfall prøve i stedet for å gå ut i fra at center-høyttaler alltid er et must! Dessverre er det en god del center-høyttalere som faller nådeløst igjennom dersom de blir sammenlignet med phantom i et velfungerende oppsett.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det er ikke stuen i huset heldigvis, så jeg har full "råderett" bare jeg klarer å unngå å få en 3. unge
    Hehe, som om at det er du som bestemmer den saken
    Et særdeles pent oppsett dette !!!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at projektorproblemene ser ut til å være løst med det nye eksemplaret!

Solgte min senter for ikke så lenge siden, og har testet litt med phantom etterpå. Med så høye fronter som jeg har, er det ikke tvil om at lyden har blitt løftet mer opp i bildet nå enn tidligere.
    Kanskje det blir en langvarig løsning her også - det vil vel tiden vise.

Fiksing av forrige eiere sine lettvinte løsninger høres forøvrig meget kjent ut... Tror ikke de som bodde i mitt hus tidligere var hverken snekkere eller tapetserere/malere. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med denne tråden en stud, og er spesiellt imponert over hvor mye godord som er blitt sagt opp oppsettet ditt gjennom tidene. Må tyde på at du har gjort noe veldig riktig

Jeg har lenge vurdert 805s (nå er det selvfølgelig 805 diamond som er i tankene). Hadde i utgangspuntet slått ifra meg surround på tv-stua (pga størrelse), men med moderat store høytalere, kanskje en phantom senter og en sub eller to er det kanskje ikke uoppnåelig alikevel.

Rom'et er på tegningene (er på flyttefot) er ca 13m2 og 2,9m x 4,1m. Pga vinduer, verandadør etc bør det innredes med anlegg på langsida, dvs ikke veldig lang avstand fra sofa til fronter, og ikke minst enda mere utfordringer med tanke på bakhøytalere.

Kan du si noe om størrelsen på ditt rom? (Med tanke på at det ser ut som om din sofa står relativt nærme bakvegg). Hvilke bakhøytalere har du, og hvordan fungerer disse med tanke på sitteposisjon?

På forhånd takk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet mitt er på 5.10m x 3.30m med omlag 2.20m takhøyde tenker jeg.
    Anlegget står langs langvegg siden dette gir best lyd med tanke på at 800-serien etter min erfaring låter mye bedre når de får god avstand til sideveggene.

Sofaen står helt inntil den motstående veggen, eller dvs at det er en 10cm ca avstand til veggen bare for å gi rom til gardina.

På grunn av dette begrenses bakhøyttalerplasseringen noe, men her fungerer bipolare på hver sidevegg best til nå i hvertfall. Stativhøyttalere bak ble for direktivt og "in-the-box". Jeg skulle gjerne hatt et par meter bak sofaen og fått inn kanal 6 og 7, men det fungerer greit i dag så jeg bruker ikke noe energi på det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg har vært hjemme med influensa har både elektrikeren vært her og skifta sikringsskap og kara kom og terminerte fiberen på utsiden. Kursen som anlegget henger på ble også splittet opp slik at jeg fikk en 13A kurs stort sett forbeholdt anlegget og en 10A til resten i stedet for én 10A på alt for mye.
    Før så har jeg måttet slå av utelyset og en panelovn for å kunne ha på anlegget siden både EC-utstyret og projektor drar en god del strøm selv ved tomgang.

Så midt blant to grinete jentunger på henholdsvis 1.5 måned og 20 måneder som begger hoster og genererer snørr og tårer akkurat som far, så har det nå blitt fryd i stua med 20/20 Mbit fiber oppi skauen. Til og med fibermontørene synes det var fantastisk at jeg hadde klart å få meg fiber her jeg bor
    Skal si det ble noe anna gitt!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Gratulerer med fiber.:twisted:

Og god bedring.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer; jeg har skummet igjennom en del sider i tråden din og du ser ut til å ha truffet løsningen med anlegg/rom. (Heldiggris!)

Har også forsøkt å se litt etter hvordan du har satt opp anlegget mtp bruk av Transporter'en. kobler du den analogt til Yamaha'en og bruker denne som pre?
    Har selv en Transporter som jeg bruker som pre i anlegg nr 2. Vurderer å få til en "hjemmekinoløsning her, men vil ikke miste lydkvaliteten ved musikkavspilling.
    Hadde vært fint om du kunne si noe om dine valgt løsning med Transporter?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør ikke noe spesielt med Transporter. Jeg kobler den analogt via RCA til CD-inngangen på Yamahaen. Yamahaen benytter jeg i Pure Direct. Alle andre modus, f.eks Straight, selv med alt avslått (YPAO, bassmanagement o.l) fjerner for mye oppløsning til å kunne benyttes til musikk her. Hvis jeg ikke kunne brukt Pure direct vil jeg faktisk påstå at det er bortkastet å ha en så god DAC som Transporter.

Yamahaen er langt fra den ultimate forforsterker den heller. Den taper med klar margin på lydkvalitet kontra skikkelige fullbalanserte forforsterkere (jeg har hatt Electrocompaniet EC 4.8 og Parasound Halo JC-2 i oppsettet selv).

Imidlertid matcher Yamahaen så utrolig godt at den danker ut alle de andre som lydkvalitetsmessig er overlegne. Jeg ønsker imidlertid å en eller annen gang finne en forforsterker med det lydmessige engasjementet og musikaliteten som Yamahaen har i mitt oppsett, og som samtidig er like oppløst som f.eks JC-2, men aner rett og slett ikke hvor jeg skal begynne!
    Jeg er ikke opptatt av floskelbegreper som "nøytralt" og lignende. Jeg er kun opptatt av at det skal låte mest mulig musikalskt og engasjerende med fantastisk stereoperspektiv. Dette med å lytte til hjertet i stedet for hjernen er noe jeg bestemte meg for å gjøre for omlag to år siden, og dette har bragt hele anlegget til nye høyder når det gjelder musikalitet.
    Men det gir jo selvfølgelig også noen "ulogiske" beslutninger som f.eks å bruke Yamahaen som pre selv etter å ha hatt komponenter som er klart overlegne lydkvalitetsmessig. Dette var noe som ville vært helt uaktuelt tidligere i min hi-fi karriere for å si det slik...

Side 51 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •