marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 74 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1478
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men det var for å oppnå de ørsmå gradene vinkling for å få surroundperspektivet perfekt
    Hehe, jeg tok den, det var mere den estetiske utførelsen av klossene som jeg syns kolliderte litt på de fine bildene (Var ikke meningen å fornærme deg altså)
    Av forsterker så bruker jeg nå i stereomodus Lyngdorf SDA2175 med Transporter som kilde/pre. Regner med 805s fortjener en klasse over den Lyngdorfen min...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ja jeg skal ikke prøve å forsvare den fantastiske finishen på disse klossene. For de som lurer så var det snakk om to treklosser surret inn i gaffatape

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne i dag: B&Ws blog-side. Den kan være verdt å følge med på. I følge denne posten om den nye Diamond-serien så kommer de til å introdusere hver enkelt høyttaler i den nye serien nøyere i tiden fremover:

Bowers & Wilkins launches 800 Series Diamond at CES 2010 | Bowers & Wilkins News

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se om de klarer å selge med tanke på pris/kvalitet.Mener Signature diskanten koster ca 2.500 og diamanten 10.000?Dette er jo utpris til kunde,men likevel.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg akkurat fått jente nummer to og jeg er snart ferdig med fødselspermisjonen. Men det å sitte pal hjemme er jo ikke nødvendigvis så veldig spennende, så hva gjør man da??

Jo, man lager seg et databasedrevet system for å holde oversikt over hjemmekinohobbyen og historikken her

Jeg har nå etter en dags detektivarbeid fått lagt inn alle komponenter jeg kan huske å hatt i eie, samt ting som anskaffelsesdato, salgsdato, ikke-i-bruk perioder, anskaffelsespris, salgspris, veiledende nypris osv.

Dette fremstiller jeg på mitt patetiske forsøk på en nettside som ikke baserer seg på et ferdig CMS som wordpress eller joomla. Jeg kunne i utgangspunktet ingenting om hverken php eller sql for to uker siden og ante ikke en gang hva en doctype var, så husk på dette når dere går inn på siden som langt i fra er ferdig.

Jeg fant ut at for å tvinge meg selv til å lære mest mulig, best mulig, så holder jeg meg til XHTML 1.0 strict og CSS 2.1 med enkelte 3.0 innslag (begreper jeg ikke hadde noe forhold til for to uker siden)
    Poenget er selvfølgelig at alt skal være 100% standard compliant, og jeg har derfor lagt til ikon for å sjekke at alt er i henhold slik at det er enkelt å verifisere koden min på hver side.
    Og viktigst av alt, ingen tabeller er i bruk!
    Til SQL biten bruker jeg PDO i php, slik at jeg ikke "binder" koden til mysql med standard mysql php-kode. SQL-serveren er selvfølgelig mysql og web-serveren apache2, og dette kjører på min kjære Linux-server.

Altså, enda et bruksområde for en server hjemme, hjemmekino-historikk!

Men men, jeg begynner som smått å få taket på dette nå og her ser dere det noe av det initielle jeg har laget meg (klikk på Hi-Fi og hjemmekino-linken):

nixuser.net

Hvis det ikke funker så er det fordi URLen i posten her av en eller annen grunn driver og endrer seg automatisk fra "www.nixuser.net" til nixuser.net. Legg eventuelt til www foran så ordner det seg.

Merk at du i historikkene kan klikke på enkelte komponenter som jeg har knyttet filer til, f.eks 802D eller SVS PC13 Ultra. Målet er å over tid legge til produktbilder på alle komponenter siden dette er tøft å se tilbake på senere.

Det er utrolig fascinerende å få opp hvordan anlegget mitt så ut 20. juli 2007 om jeg ønsker det, eller ønsker å vite hva slags utstyr jeg anskaffet i 2009

I tillegg gir dette meg andre muligheter, nemlig å få en komplett oversikt over det økonomiske aspektet sett over hele historikken *gisp*. Jeg var faktisk usikker på om jeg turte lage disse SQL-spørringene i det hele tatt. Da kunne jeg levd i lykkelig uvitenhet.
    Denne siden, samt alt av registreringsskjemaer for utstyr ligger imidlertid i den passordbeskyttede admin-delen, så dere får nøye dere med et delvis screenshot med skraverte summer:

Merk at dette bare er det jeg har hostet opp til nå, men det er i grunn bare fantasien som setter grenser når alle dataene ligger i databasen.
    Alle sidene er selvfølgelig autogenerert via php, så alt holder seg selv oppdatert uten ekstra koding, jeg behøver bare å legge til komponenten i databasen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere som pappa igjen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget!
    Nå er det tre mot én her i huset... godt man har sine ting å drive med utenom

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Takker så meget!
    Nå er det tre mot én her i huset... godt man har sine ting å drive med utenom
    Vi ble to mot to i desember... Gratulerer så mye!

Tør du virkelig regner ut selvkosten på utstyret? Jeg tør det ikke, selv om jeg synes det er relativt beskjedent i forhold til hva andre har...:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.. Og det var ikke billig totalt sett gitt.
    Jeg har ikke akkurat gått i pluss for å si det slik, selv om det realiserte tapet var mindre enn jeg hadde trodd så er den "stående" verdien i anlegget så høy at investeringssummen blir ganske så brutal likevel.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med nr2.

Har du tenkt deg på Hifimesse i slutten av Februar.
    Ser dem skal ha 805D der,gleder meg.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hadde ikke tenkt meg på noen messe nei, men hadde jo vært svært spennende å høre 805 Diamond, må jeg innrømme. Og det til tross for at lyden helt sikkert ikke er optimal siden det er ei messe.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen kanskje vet så har ikke jeg noen dedikert stereopreamp i systemet mitt. Årsaken er rett og slett at jeg ikke er 100% fornøyd med noen av de jeg har hatt, og at Yamahaen fremdeles er den beste matchen sålangt.

Det jeg ønsker er noe som låter åpent og oppløst men med en stor grad av tilstedeværelse.
    Jeg tror kanskje at en rørpre er tingen for meg, men jeg har null og niks erfaring med rør så jeg ønsker å starte "lett".
    Er det noen der ute som har en grei rørpre som kunne tenke seg å ta en tur til Lillehammer og gi meg en liten innføring og test? Det er kanskje litt for mye å håpe på?
    Det handler forøvrig ikke om at preen må prestere fantastisk lyd, bare om å få høre om rør kan gi meg noe av det jeg ønsker.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, fantastisk respons

Jeg fikk i går endelig min nye HW15 etter at den andre fikk kjørt seg gjennom Sony's support organisasjon. Den nye var flawless! Langt mer fornøyd med denne enn den første jeg hadde. Skarpere bilde (ingen fokusproblemer) og et mer naturlig bilde (riktig fargegamut)

Nå har det vært filmtørke i 4 uker. Det skal det bli en slutt på! Har vel ~15 blu-rays på vei fra Play etter tilbudene de har hatt nå.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt noen bilder av anlegget slik det ser ut nå:

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5689-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5691-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5696-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5700-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5703-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5705-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5708-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5712-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5713-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5714-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5717-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5719-jpg

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut. Kanskje en kunne stukket innom når jeg engang klarer å få rotet meg til å besøke min bror som bor på Lillehammer.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si: SEXY

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ser meget bra ut. Kanskje en kunne stukket innom når jeg engang klarer å få rotet meg til å besøke min bror som bor på Lillehammer.
    Det er overhodet ikke noe problem. Bare å si fra om det skulle oppstå en anledning!

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her var det meste av komponenter plukket ifra øverste hylle,
    må jo låte sinnsykt bra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bra det hele fungerer får nesten andre avgjøre, men det er i hvertfall slik at jeg selv har den "indre roen" angående lyden og nå også bildet (etter at jeg fikk en fungerende VPL-HW15).
    Jeg er med andre ord veldig fornøyd med hele greia selv, men det behøver ikke å bety noe annet enn at mine krav er lave
    På lydsiden har jeg ikke gjort noen dramatiske endringer på 1.5 år, noe som er nærmest en revolusjon i min sammenheng.

Det jeg er minst fornøyd med er sub-systemet. Ikke at JL Audioen ikke gjør det bra nå, men jeg skulle ønske rommet spilte litt mer på lag slik at jeg hadde hatt en subposisjon til som fungerer like bra som den jeg har nå så jeg kunne kjørt to. I tillegg så er det også litt irriterende at jeg ikke får JL Audioen til å starte med Defeat som standard (dvs at den alltid starter med ARO-korreksjonen aktiv, selv om du ikke ønsker å bruke den).

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra komponenter, men tapetseringa er ikke gjort av en proff ser jeg.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 50 av 74 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •