marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 74 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ellers, gratulerer med ny fremviser marsboer! Du får nok mye moro med dette. Pussig at Sony skal skru på alle funksjoner som ødelegger bildet før de putter det i eske.
    Neh, har enda ikke vært borti noen som IKKE gjør det, med unntak av Eizo PC-skjermen min. Nå skal det legges til at det kunne vært langt verre. Det er mange morsomme modus som også kunne vært valgt som hadde gitt et langt verre resultat out-of-the-box.

Det som er irriterende er for mange så er det out-of-the-box som blir ståendes permanent bare det ser sånn høvelig greit ut, og da er det synd at disse ikke får tilnærmet optimal kvalitet i utgangspunktet.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde min HW-10 som bra "out of the box"
    Bildet var skarpt og fargene bra.
    Kalibrerte litt med en Dve,siden har jeg gjort
    dette en gang til da pj hadde gått ca 500t.

Syns det er rart om HW-15 skulle være dårligere "out of the box"

Uansett tror jeg du kommer til og kose deg framover med
    film.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, fant nettopp denne:

For de som kjenner meg så vet de at jeg er grisefornøyd med mine B&W 805S. Faktisk så fornøyd at det eneste jeg kan tenke meg å bytte dem ut med må være en ny versjon. Og nå kommer den!! Ikke bare det men den får Diamant domen, og sikkert også andre forbedringer! Men med diamantdomen kommer også økt pris, den koster jo hinsides mye (faktisk omlag 10k per stk om man må kjøpe dem separat til f.eks 802D fra Hi-Fi klubben)

Jeg er meget spent på å høre mer om disse og om eventuelle forbedringer! 805S var jo en vesentlig forbedring kontra Nautilus 805.
    Håper også de kommer i noe annet enn sort pianolakk. Det ser så simpelt ut i forhold til kvaliteten på høyttaleren som rettferdiggjøres mye mer med dagens rosewood.

Hele 800-serien blir forresten oppgradert, det nye navnet på serien er B&W 80X Diamond. Av andre ting kan det nevnes at "vaskemaskina" 801 med 15" ikke lenger blir med oss i ny versjon.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelige høytalere, og er helt enig i at sort pianolakk ser simpelt ut. Den tiden har vært, etter min mening.8)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med sort pianolakk er at billig kinaimport har brukt dette aktivt for å kamuflere dårlig ytelse med fantastisk finish. Jeg får stort sett bare dårlige assosiasjoner når jeg ser hele høyttaleren sort pianolakk når det gjelder high-end høyttalere.
    Men når dette gjelder bare en del av høyttaleren, slik som marlanhodet til 802D, ser det imidlertid stilfullt ut kombinert med f.eks rosewood finish på treverket.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De høyttalerne ser ytterst interessant ut! 805S spiller jo allerede utmerket... Du har forresten fortsatt NEMO blokkene dine?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Ahh, fant nettopp denne:

For de som kjenner meg så vet de at jeg er grisefornøyd med mine B&W 805S. Faktisk så fornøyd at det eneste jeg kan tenke meg å bytte dem ut med må være en ny versjon. Og nå kommer den!! Ikke bare det men den får Diamant domen, og sikkert også andre forbedringer! Men med diamantdomen kommer også økt pris, den koster jo hinsides mye (faktisk omlag 10k per stk om man må kjøpe dem separat til f.eks 802D fra Hi-Fi klubben)

Jeg er meget spent på å høre mer om disse og om eventuelle forbedringer! 805S var jo en vesentlig forbedring kontra Nautilus 805.
    Håper også de kommer i noe annet enn sort pianolakk. Det ser så simpelt ut i forhold til kvaliteten på høyttaleren som rettferdiggjøres mye mer med dagens rosewood.

Hele 800-serien blir forresten oppgradert, det nye navnet på serien er B&W 80X Diamond. Av andre ting kan det nevnes at "vaskemaskina" 801 med 15" ikke lenger blir med oss i ny versjon.
    Tror 805D kommer til å koste ca 35000kr... 804D koster iallefall 60000kr nå :S. Etter hva jeg har hørt ifra HFK. Jeg tror en ny 700 serie vil komme ganske så fort nå.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å høre disse nye modellene.
    Gleder meg.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Det blir spennende å høre disse nye modellene.
    Gleder meg.
    +1

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    De høyttalerne ser ytterst interessant ut! 805S spiller jo allerede utmerket... Du har forresten fortsatt NEMO blokkene dine?
    Jeg har aldri hatt NEMO (600 watt), jeg har AW400 på 400W, eller NADA som de også blir kalt. Men ja, jeg har Electrocompaniet i alle kanaler, også bak. Jeg har til og med en ubrukt AW120-M kanal til overs som var tiltenkt en centerhøyttaler.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror 805D kommer til å koste ca 35000kr... 804D koster iallefall 60000kr nå :S. Etter hva jeg har hørt ifra HFK. Jeg tror en ny 700 serie vil komme ganske så fort nå.
    35000 er jo ingen syk pris mtp at det er diamantdome i disse. Men det begynner å koste å steppe inn i toppserien til B&W ja.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vurdere å investere i 805 Diamond dersom de innfrir forventingene. Pianolakk og krom på fasepluggen kan jeg dog spare meg for, høyttalerne trenger ikke slikt juggel for at de skal være attraktive, jeg er mer tilfreds med den sobre elegansen i dagens utgave.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drister meg til å komme med et par spørsmål om 805s til erfarne eiere av disse Jeg var lenge en lykkelig eier av 705, før jeg via noen merkelige kromspring ende opp med 683... er virkelig sugen på å prøve 805s, men hvordan gjør disse seg i en kino? Mitt bruk er vel ca 70/30 i favør stereo, men frykter at jeg mister litt av trykket i kino-modus med 805s, eller er dette grunnløse bekymringer?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Drister meg til å komme med et par spørsmål om 805s til erfarne eiere av disse Jeg var lenge en lykkelig eier av 705, før jeg via noen merkelige kromspring ende opp med 683... er virkelig sugen på å prøve 805s, men hvordan gjør disse seg i en kino? Mitt bruk er vel ca 70/30 i favør stereo, men frykter at jeg mister litt av trykket i kino-modus med 805s, eller er dette grunnløse bekymringer?
    Selvfølgelig mister du noe av trykket... alt anna hadde vært merkelig! 805s vs 683 da altså . Men du får mye mer anna.. trykk kan du kjøpe sub til .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både 683 og 805S på det samme utstyret i mitt rom og film er min hovedinteresse så jeg kjenner disse godt.
    Du kommer aldri til å savne 683 for å si det slik... 805S leverer omtrent et fullkomment surroundperspektiv alene hos meg
    Suben står som nevnt for så godt som alt av trøkket uansett, noe som egentlig bare rettferdiggjør 805S enda mer i kinosammenheng.
    Men du skal ikke kimse av bassen i 805S heller. Gitt riktig rom og elektronikk så er det helt utrolig hva de leverer. Det er mange som har blitt overrasket her hos meg for å si det slik. 683 ga faktisk aldri bass på dette nivået fordi de ikke fungerte like bra i rommet mitt.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar begge to! Litt klønete formulert fra min side her... glemte å nevne at jeg selvfølgelig har to sub'er i kino-modus. Uten sammenligning forøvrig, så husker jeg 705 alene leverte også overraskende mye trykk iforhold til hva man kunne forvente av størrelsen, men de hadde jeg aldri i et kringlyd-oppsett Jaja, da blir del vel bare å begynne å spare til 805s da 8)

Virkelig et nydelig oppsett du har marsboer! (Men de klossene under centern...? :twisted: )

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de trenger litt pulver før de virkelig våkner. Jeg vil heller anbefale 805s med et solid forsterkerbudsjett enn den mer vanlige kombinasjonen av større høyttalere og liten forsterker.

Mange har også for vane å anta at jo mindre høyttalerne ser ut, jo mindre krefter er det behov for - noe som er veldig langt fra virkligheten - da små (to-veis) kontruksjoner ofte har vesentlig lavere sensitivitet og ofte tyngre impedanse en større høyttalere.

Det er en grunn til at det leveres små to-veis stativhøyttalere i alle prisklasser. Jeg vil argumentere for at stativhøyttalere (og evt. sub) passer bedre til den gjennomsnittlige norske stue enn det store totempåler med mange drivere og sultne delefiltre gjør. Det er i all fall langt enklere å arbeide med og lettere og gi små høyttalere gode arbeidsforhold enn det er med større og mer krevende høyttalere som krever mer rom.

Det er ofte helt andre prioriteringer enn lyd per krone som er rådende når svært mange velger store høyttalere til små rom.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Takker for svar begge to! Litt klønete formulert fra min side her... glemte å nevne at jeg selvfølgelig har to sub'er i kino-modus. Uten sammenligning forøvrig, så husker jeg 705 alene leverte også overraskende mye trykk iforhold til hva man kunne forvente av størrelsen, men de hadde jeg aldri i et kringlyd-oppsett Jaja, da blir del vel bare å begynne å spare til 805s da 8)

Virkelig et nydelig oppsett du har marsboer! (Men de klossene under centern...? :twisted: )
    Jeg har ikke center lenger, så den bekymringen er borte. Men det var for å oppnå de ørsmå gradene vinkling for å få surroundperspektivet perfekt
    Nå som jeg har lerret er jeg glad jeg ikke investerte i en ny center etter at jeg angret på salget av HTM4S. Det hadde blitt helt feil!

Det er en god del som har endret seg fra de siste bildene mine:
    - Ingen center lenger (jeg hadde et steintøft beist av en center fra Krell en liten periode i mellomtiden)
    - Parasound Halo JC2 er borte grunnet håpløse HT-integreringsmuligheter og en ikke helt perfekt lydmessig match, bare nesten. Yamaha er fremdeles konge på preampsiden når det gjelder match mitt anlegg, selv om en receiver bare når JC2 opp til knærne lydkvalitetsmessig. Jeg leter fremdeles etter en stereopre med lydkvaliteten til JC2 og den klangmessige røffe fremtoningen til Yamaha.
    - Yamaha RX-V1800 er byttet ut til fordel for RX-V3900.
    - TVen er borte og erstattet med 77" lerret og Sony VPL-HW15 projektor.
    - En HTPC som kan avspille alt jeg har på serveren min er også satt inn (inklusive blu-ray med bitstreaming)

EDIT: Gjorde om JC1 til JC-2.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du JC-2 og ikke JC-1?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Mener du JC-2 og ikke JC-1?
    Det er helt korrekt... 8)

Side 49 av 74 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •