marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Gratulerer med vel gjennomført ripping :-)

Det er jo en smakssak om man vil "spandere" plass på ekstramaterialet, og det har du tydeligvis gått for. En ting jeg lurer på: Har du også har rippet evt ekstramateriale som er på engen disc? Og i så fall - hvordan har du valgt å presentere dette cover-messig?
    Jepp, absolutt alle BD er rippet, inklusive alt av ekstradisker. Det eneste jeg ikke har tatt med er om det er vedlagt en DVD med nedskalerte digital copy utgaver - siden disse er ekstremt uinteressante for meg for å si det slik

Covermessig er det ikke noen forskjell på hvordan de er presentert. Jeg har en mappe per film, eller utgivelse vil vel være riktig ord. Inni denne mappa legges alle coverscans slik som jeg har forklart i detalj noen poster tidligere i denne tråden (dvs alle scans i TIF + folder.jpg).
    Består en utgivelse av flere disker så ligger det rett og slett 2 iso-filer i stedet for 1 iso-fil i denne mappa. Disse kan da f.eks hete:

Transformers 2 - Revenge of the Fallen (2009) - Disc 1 - Feature Film.iso
    Transformers 2 - Revenge of the Fallen (2009) - Disc 2 - Special Features.iso

En blu-ray utgivelse har jo bare ett cover selv om den består av flere disker.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, imponerende HW og tråd!

Kunne du sagt litt om HW og SW på din HTPC?

Godt nytt år!

/S

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir fort mye rot ved å bare ha alt av tittler i en mappe..

Har du noen former for sortering på det hele egentlig?
    Sjanger o.l ?

Og finnes det evt ett program til noe slikt? Sliter litt selv når man har godt over 600 filmer liggende :P

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Blir fort mye rot ved å bare ha alt av tittler i en mappe..

Har du noen former for sortering på det hele egentlig?
    Sjanger o.l ?

Og finnes det evt ett program til noe slikt? Sliter litt selv når man har godt over 600 filmer liggende :P
    Foreløpig har jeg intet problem med å orientere meg i samlingen siden jeg vet godt hva jeg har, men dette med sortering på film basert på metadata er potensielt et stort problem.

Man kunne f.eks laget mapper for sjangere, f.eks action, komedie, drama osv, men dette blir en veldig dårlig løsning siden man fint kan ha filmer som hører til i flere kategorier. Innen musikk så løser man jo dette elegant ved å tagge musikken med ulike typer metadata og man kan f.eks ha 3 sjangertags på en sang, f.eks Jazz, Blues og Folk slik at man kan sortere på f.eks Jazz og få et treff selv om låta også er kategorisert som blues.

Man kan også inkludere metadata som ulike sjangere i filnavnet, som dermed enkelt gjør ting søkbart kjapt i de fleste OS, men dette er en skikkelig hobbyløsning i mitt hode selv om det vil fungere bra i praksis.

Dette kan slik jeg ser det ikke løses profesjonelt ved hjelp av filsystemet i det hele tatt. Man er avhengig av enten å kunne tagge film og ISO-filene med metadata, noe som ikke støttes så vidt jeg vet, eller bygge opp en oversikt over filmene i en database som aksesseres via et program. Denne databasen kan da tilordne ytterligere søkbar metadata til filmfilene.
    Jeg synes egentlig at kun standardiserte tags eller metadata bundet til filene er en god løsning siden man da ikke gjør seg avhengig av et bestemt program for å kunne behandle samlingen effektivt. Jeg har ikke undersøkt dette godt nok til å kunne anbefale noe som helst, men jeg tror ikke det finnes en fullgod løsning per i dag som ikke baserer seg på tilknytning til ett bestemt program.

Et godt program man kan benytte seg av er DVDProfiler, men som sagt, da gjør man seg avhengig av dette programmet, en løsning jeg ikke ser på som permanent men snarere i mangel av noe bedre.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende! Jeg vurderte selv å rippe BD-samlingen, men fant ut følgende:

A) 168 BD and counting tar mer tid å rippe enn jeg er villig til å bruke
    B) Det tar mer diskplass enn jeg er villig til å investere i (og vedlikeholde) og også en DAS eller to
    C) Det krever en HTPC/HDPC til avspilling som jeg ikke ønsker å investere i (og vedlikeholde)
    D) Jeg ser filmene mine flere ganger, men ikke så ofte at jeg ikke kan leve med tiden det tar å finne disken og putte den i spilleren, så lett tilgjengelighet på server betyr ikke så mye, heller ikke slitasje på disken som bl.a. Lygren har slitt med
    E) Når jeg er ferdig med rippingen, har et nytt format overtatt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDProfiler var igrunn midt i blinken for meg i allefall Takk for det forslaget

Selvsagt hadde det vært bedre å ha alt i direkte sammenheng med den aktuelle mappen, men noe er bedre enn ingenting når man ikke har kontroll på det man har

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gadd jeg ikke vente lenger og bestilte projektor, lerret, 10m hdmi og takfeste!

Dette blir noe helt nytt for meg så jeg håper jeg har gjort korrekte valg.
    Jeg ser virkelig frem til å få økt bildestørrelsen fra patetiske 47" på 2.85m sitteavstand, en korrekt fargegamut (fargene er helt off på TVen min nå, selv om den har et slags CMS, men som ikke klarer å korrigere de store avvikene nok) samt ALLER mest, korrekt håndtering av 24hz! Min nåværende TV støtter både 23.976 og 24Hz og sier den kjører det, men det er helt tydelig at den jukser og outputer 60p i praksis. Bildet er alt annet enn flytende med bare hakkete panoreringer og man ser ikke forskjell på om man kjører 60p eller 24p ut fra kilden (eller 23.976 som det jo egentlig er)

Jeg gleder meg!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har noe å se frem til. De sier film er best på kino, men et stort bilde drar opp opplevelsen på hjemmefronten. Du mangler jo ikke noe på lyden, så jeg ser frem til å bli invitert på en visning. Hvilken pj gikk du for? Rammelerret?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ikke akkurat et spesielt spennende projektorvalg i grunn. Jeg håper at jeg får et eksemplar uten gamut-bugen forøvrig..

Det ble følgende:
    Sony VPL-HW15
    Dreamscreen v2 grått rammelerret (170cm/77")
    10M HDMI
    Chief Elite takfeste med 30cm forlengerstag for å få projektoren lavt nok ned i forhold til maksimal lenseshift

Jeg skulle gjerne hatt større lerret men grunnet veldig lav kasteavstand så er det ikke hensiktsmessig med noe større. Det blir sikkert brukbart på 2.8m øye->lerret uansett.

Da er det vel bare å klargjøre en sensorholder for eyeone proben slik at jeg får tatt en umiddelbar grovkalibrering når den kommer i hus. Noe må man jo finne på når man har huset for seg selv noen dager

Det sto forøvrig mellom denne og Mitsubishi HC7000. HC7000 har jeg sett hjemme hos en kompis og bildeflyten og filmfølelsen (samt godt sortnivå) man får av denne projektoren har jeg aldri sett noen annen plass. Den er imidlertid ikke dynamisk nok for meg. Jeg synes den rett og slett mangler punch i bildet selv i et helt mørkt rom. Derfor tok jeg en råsjangs og gikk for HW15 usett. Håper det ikke var et dumt valg.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du gjorde noe dumt valg der. Denne projektoren står øverst på min "neste innkjøpsliste"
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det var jo ikke akkurat et spesielt spennende projektorvalg i grunn. Jeg håper at jeg får et eksemplar uten gamut-bugen forøvrig..

Det ble følgende:
    Sony VPL-HW15
    Dreamscreen v2 grått rammelerret (170cm/77")
    10M HDMI
    Chief Elite takfeste med 30cm forlengerstag for å få projektoren lavt nok ned i forhold til maksimal lenseshift

Jeg skulle gjerne hatt større lerret men grunnet veldig lav kasteavstand så er det ikke hensiktsmessig med noe større. Det blir sikkert brukbart på 2.8m øye->lerret uansett.

Da er det vel bare å klargjøre en sensorholder for eyeone proben slik at jeg får tatt en umiddelbar grovkalibrering når den kommer i hus. Noe må man jo finne på når man har huset for seg selv noen dager

Det sto forøvrig mellom denne og Mitsubishi HC7000. HC7000 har jeg sett hjemme hos en kompis og bildeflyten og filmfølelsen (samt godt sortnivå) man får av denne projektoren har jeg aldri sett noen annen plass. Den er imidlertid ikke dynamisk nok for meg. Jeg synes den rett og slett mangler punch i bildet selv i et helt mørkt rom. Derfor tok jeg en råsjangs og gikk for HW15 usett. Håper det ikke var et dumt valg.
    Da gjorde du helt klart rett valg av projektor.... Den er skremmende (for konkurrentene) god :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gleder jeg meg ikke akkurat noe mindre.

Skal bli en pur glede å få bedre sortnivå også. Mørke scener er helt krise på min nåværende LCD (etter min standard vel og merke)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir du nok fornøyd med,stort bilde gjør seg.
    Du har jo knall bra lyd så det var vel egentlig på tide du
    gikk til innkjøp av en pj.
    Lerret størrelse og sitte avstand er nesten lik den jeg selv hadde
    i min gamle leilighet.
    Her har du noe og glede deg til.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir forøvrig en fin måte å teste Dustin Home på. Bestilte HW15 derfra og alt det andre fra avshop. Skulle gjerne bestilt HW15 på avshop også, men man kan kun forhåndsbetale på summer over 10000,- i stedet for å bruke kort. I 2010 så skjer ikke dette for min del, det er mye tryggere å bruke kredittkort om noe skulle skje når det er såpass dyrt. Jeg synes dette er en rar policy, siden avshop jo får pengene om en betaling går gjennom med VISA/mastercard også, eller? Skjønner liksom ikke helt hvorfor det er en slik kunstig grense inni bildet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Dette blir du nok fornøyd med,stort bilde gjør seg.
    Du har jo knall bra lyd så det var vel egentlig på tide du
    gikk til innkjøp av en pj.
    Lerret størrelse og sitte avstand er nesten lik den jeg selv hadde
    i min gamle leilighet.
    Her har du noe og glede deg til.
    Grunnen til at jeg har brukbar lyd er fordi jeg har prioritert pengene der alt for lenge - men bildet er jo helt essensielt og gir jo svært mye av opplevelsen så det er definitivt på tide å ta et skikkelig tak.
    Er lei TVen min også - den har gjort jobben i 1.5 år nå og er utdatert på alle måter.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt, jeg hadde og kjørt på med PJ om jeg hadde hatt plass og tillatelse. Det får komme på sikt, men 42"en ser litt liten ut nå etter 2 år i mitt eie...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var komplett projektor oppsett i hus, satt opp og tatt en grovkalibrering innenfor rammene til min svært enkle probe.

Førsteinntrykk:
    Et snev av skuffelse..
    Bildet virket kornete SAMTIDIG som det ikke var særlig skarpt, til tross for at selve optikken var stilt i henhold. Sortnivået var ikke spesielt sort selv med helt mørkt rom og bildet eide ikke snev av dybdefølelse.

Men, som alltid, så klarer av en eller annen grunn ikke leverandører av bilde å unnlate og skru på jallafunksjoner som morro-gamma, full spik på pæra, wide fargerom osv.

Alt jeg kan si etter å ha skrudd av all elendighet og utført en kalibrering av gråskala og brightness/kontrast kan vel egentlig bare oppsummeres som følgende:

WOW!

Dette er det første projektor oppsettet jeg har vært borti som ikke fremstår med en viss begrenset dynamikk lysmessig. Kort sagt føler jeg at jeg har like sprudlende bilde som med min gamle LCD og ikke et vesentlig mørkere et slik de andre projektoroppsett jeg har vært borti. Heldigvis er dette hovedsaklig på grunn av min manglende erfaring med gode projektor oppsett.
    Dette gjør imidlertid at jeg er helt sikker på at min vurdering om å gå for HW15 i stedet for HC7000 på grunn av mere sprut i bildene var helt fulltreffer.

Jeg har imidlertid noe å pirke på, og det er Dreamscreen lerretet. På min sitteavstand (omlag 2.8m) er det mulig å se en viss finkornet "glinsestruktur" særlig mot hvite bakgrunner. Ikke av sjenerende art, men fremdeles noe jeg vil tro reduserer den absolutte dybdefølelsen på bildet.

Til og med DVD avspilt gjennom HTPCen via AVIVO ser helt sjokkerende bra ut til min store overraskelse!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Nå gleder jeg meg ikke akkurat noe mindre.

Skal bli en pur glede å få bedre sortnivå også. Mørke scener er helt krise på min nåværende LCD (etter min standard vel og merke)
    Mastercard/Visa tar ofte en del av beløpet. Ofte 10/15 prosent. Når man bare tjener 10-20% på en vare kan man risikere å gå i minus ved lavere summer. Slik var det i butikken jeg jobbet i.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Mastercard/Visa tar ofte en del av beløpet. Ofte 10/15 prosent. Når man bare tjener 10-20% på en vare kan man risikere å gå i minus ved lavere summer. Slik var det i butikken jeg jobbet i.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hæ? Det høres helt hisides ut. Du mener ikke 1-1,5 %?

Ellers, gratulerer med ny fremviser marsboer! Du får nok mye moro med dette. Pussig at Sony skal skru på alle funksjoner som ødelegger bildet før de putter det i eske.

Side 48 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •