marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått ny center i hus.
    Finishen og det generelle utseendet i custom lakkert pianosvart var ekstremt lekker. Samtidig virket centeren mye større i virkeligheten, men ikke vulgær! Egentlig utrolig macho look på hele greia - haha, rådigger det!
    Jeg fikk bare så vidt lyd i den i dag, og kjørt en runde med YPAO for å minimere eventuelle klangmessige problemer, samt sjekka at alt ser ok ut frekvensresponsmessig og kablingsmessig.
    De første lytteinntrykkene overrasket meg svært mye! Jeg gleder meg til en senere dag denne uka hvor jeg virkelig får testet hva denne kan på litt mer volum.

Men av det jeg ytterst lille jeg har hørt hittil så kan jeg vel si følgende:
    - Ekstremt forskjellig klangmessig i forhold til 805S og Focal JM.Lab bakhøyttalerne selv med YPAO. MYE større enn jeg trodde var mulig når frekvensresponsen er noenlunde korrigert. Forskjellen er nesten latterlig stor faktisk. Må nesten le når man kjører pink noise gjennom kanalene én etter én.
    - Den må på grunn av dette nesten 100% sikkert erstattes av en B&W centerhøyttaler
    - Utrolig langt unna mitt lydmessige ideal
    - Fantastisk crispy og god lyd uten antydning til stress eller slitsom lyd - man får virkelig med seg alle detaljer!

Gleder meg til tiden fremover, men jeg regner med at denne går ut på bruktmarkedet igjen om en stund.
    Må bare venne meg til å ha centerhøyttaler igjen først, men akkurat nå tror jeg det blir ekstremt vanskelig å slå phantom center med 805S. Faktisk så har jeg ennå til gode å høre en 3-veis centerhøyttaler som faller i smak, men jeg skal som sagt la denne her synke litt under huden først.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til og høre flere erfaringer med denne centeren.
    Kanskje du kan legge ut noen bilder også.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    - Ekstremt forskjellig klangmessig i forhold til 805S og Focal JM.Lab bakhøyttalerne selv med YPAO. MYE større enn jeg trodde var mulig når frekvensresponsen er noenlunde korrigert. Forskjellen er nesten latterlig stor faktisk. Må nesten le når man kjører pink noise gjennom kanalene én etter én.
    Hvis det er én komponent som virkelig har "egenlyd", og låter forskjellig fra merke til merke, så er det nettopp høyttaler.

- Den må på grunn av dette nesten 100% sikkert erstattes av en B&W centerhøyttaler
    Told you so... :-)

- Utrolig langt unna mitt lydmessige ideal
    Kan du beskrive dette idealet?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvis det er én komponent som virkelig har "egenlyd", og låter forskjellig fra merke til merke, så er det nettopp høyttaler.
    Jeg hadde et ørlite håp om at forskjellen skulle vær neglisjérbar side Focal bakhøyttalerne og 805S er nesten helt identiske klangmessig når jeg kjører pink noise, og disse er jo forskjellige produsenter. Men Krell og B&W ble helt skivebom klangmessig :???:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kan du beskrive dette idealet?
    Jeg kan vel sammenfatte det slik satt på spissen:
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-ideal-jpg

Krellen har en mye slankere nedre mellomtone klangmessig som virkelig gjør alt stramt og tydelig og gir en realistisk stemmestørrelse - men jeg ønsker meg langt mer "larger than life" fylde og brystklang i mellomtonen - noe B&W 805S leverer i bøtter og spann.

Hva som utgjør denne forskjellen er uvisst. Det kan være så lite som at Krellen er en lukket konstruksjon, men det er nok snakk om helt ulik filosofi i voicingen av høyttalerne.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, det var jo litt trist at klangen ikke var lik nok når du først kjøper ny senter. Det får bli HTM1D, da...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Jaja, det var jo litt trist at klangen ikke var lik nok når du først kjøper ny senter. Det får bli HTM1D, da...
    Ikke noe trist - dette var egentlig bare et morsomt eksperiment for min del fra første stund, og det gjorde jeg vel også klart. Det er fordelen med å kjøpe brukt. Man kan teste litt av hvert.

Jeg hadde ikke "tørt" noe slikt med innkjøp av noe nytt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den første filmen med den nye centeren i går og jeg må si jeg faktisk ble imponert over dens ytelser.

Dialog fremstår virkelig fantastisk krystallklart! Det finnes ikke tendenser til grums eller resonanser i lydbildet. Man hørte klart at leppene til Leia var fuktige når hun snakket i Star Wars Episode IV for å si det slik.

Det var generelt en nytelse å se film siden all centeraktivitet fremstår med denne nærmest ekstreme crispy klarheten.

Men når jeg fyra opp en musikk blu-ray (Brucer'n) så ble jeg samtidig relativt tydelig gjort klar over at det er vesensforskjell i klangbildet mellom mine relativt mørktlydende 805S og Krellen med dertil redusert størrelse/sammenheng på surroundperspektivet.
    Denne beslutningen blir nok ikke så lett som jeg trodde :-?
    Jeg skal ha denne en liten stund til for å teste mer. Jeg ble som sagt imponert over prestasjonen som center individuelt sett. Jeg vet faktisk ikke om jeg har hørt noen center med så tydelig og grumsfri gjengivelse av dialog/handling noensinne.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt noen bilder av denne fantastisk lekre center-høyttaleren som nå legges ut for salg igjen:

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_4997-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_4998-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_4999-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_5000-jpg

Jeg synes det rett og slett er UTROLIG synd at denne ikke passet inn med resten av oppsettet mitt klangmessig! Den ser griselekker ut i mine øyne!
    Den besitter rett og slett noen utseendemessige og lydmessige kvaliteter som er få centerhøyttalere forunt!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med deg der:razz: Det er en utrolig lekker konstruksjon:-P

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg heller 805

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det rett og slett er UTROLIG synd at denne ikke passet inn med resten av oppsettet mitt klangmessig! Den ser griselekker ut i mine øyne!
    Den besitter rett og slett noen utseendemessige og lydmessige kvaliteter som er få centerhøyttalere forunt!
    Da er det bare en ting å gjøre: bytte resten av oppsettet!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Da er det bare en ting å gjøre: bytte resten av oppsettet!
    Haha - ja det hadde jo vært noe.
    Nei, 805S'ene er det ultimate for meg om dagen, så disse forblir...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd med den store klangmessige forskjellen, men lærerikt :-D
    Etter å ha fått BW i hus igår stakk jeg en tur innom klubben idag for å teste ut noen andre modeller for morro skyld. Det som sto tilgjengelig i rommet var CM9, 805s og 804. I utgangspunktet var jeg mest spent på CM9 da de burde være endel bedre enn mine CDM9NT. Disse skuffet dessverre med bløt bass, lite som skjedde i diskanten og en noe lukket mellomtone.
    Koblet så opp 805s. WOW. Forskjellen var faktisk overaskende stor. Diskant/mellomtone kunne overhode ikke sammenlignes, og bassen holdt lett følge med CM9 selv om dette er en stativhøyttaler. Tørr og kjapp der CM9 ble litt for bløt. Virkelig imponerende lydbilde disse høyttalerene tegnet opp.
    Sistemann ut var 804. Her løftet lyden seg enda noen hakk ved at det ble litt mer av alt, men ikke så mye at det forsvarte en fordobling av prisen.
    Vurderer man CM9 burde man absolutt først lytte til den fantastiske 805s før man bestemmer seg. Denne modellen er priset så vidt over CM9, men overgår den i lydkvalitet mange ganger
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha - ja det hadde jo vært noe.
    Nei, 805S'ene er det ultimate for meg om dagen, så disse forblir...
    Må bli en HTM3S da

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Synd med den store klangmessige forskjellen, men lærerikt :-D
    Etter å ha fått BW i hus igår stakk jeg en tur innom klubben idag for å teste ut noen andre modeller for morro skyld. Det som sto tilgjengelig i rommet var CM9, 805s og 804. I utgangspunktet var jeg mest spent på CM9 da de burde være endel bedre enn mine CDM9NT. Disse skuffet dessverre med bløt bass, lite som skjedde i diskanten og en noe lukket mellomtone.
    Koblet så opp 805s. WOW. Forskjellen var faktisk overaskende stor. Diskant/mellomtone kunne overhode ikke sammenlignes, og bassen holdt lett følge med CM9 selv om dette er en stativhøyttaler. Tørr og kjapp der CM9 ble litt for bløt. Virkelig imponerende lydbilde disse høyttalerene tegnet opp.
    Sistemann ut var 804. Her løftet lyden seg enda noen hakk ved at det ble litt mer av alt, men ikke så mye at det forsvarte en fordobling av prisen.
    Vurderer man CM9 burde man absolutt først lytte til den fantastiske 805s før man bestemmer seg. Denne modellen er priset så vidt over CM9, men overgår den i lydkvalitet mange ganger
    Ja - samtidig så "ryktes" det blant de som har hørt 805S hos meg at det er en helt spesiell symbiose mellom rom og høyttaler (og elektronikk) her hjemme som virkelig forsterker 805S' egenskaper. Men man må nesten høre det for å forstå det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Må bli en HTM3S da
    Blir nok det. Men samtidig så er jeg stor fan av phantom center i akkurat mitt oppsett også da.
    Har uansett ikke nok penger til en ny HTM3S nå, så det blir phantom en stund til etter Krellen (som forøvrig er solgt allerede).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultimate Grandiosa:

1. Grandiosa med kjøttdeig og løk
    2. Man bruker osthøvel og dekker hele grandiosaen med Norvegia hvitost
    3. Deretter legger man på en hel pakke(!) stjernebacon
    4. Krydres deretter med noen dryss basilikum, oregano og timian

Ovnen forvarmes deretter til 225 grader med normal over/undervarme. Varmluft er FY!
    Pizzaen stekes på rist midt i ovnen i 17 minutter.

Resultatet blir da slik:

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_4980-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_4981-jpg

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_4983-jpg

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅÅ DÆVEN DØTTE!!! Dette fikk jeg vann i munnen av :razz:
    Den der må prøves.
    Hilsen en som kunne levd på Grandis hver dag resten av livet..

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at Grete Rode ikke spiser mange av dem Den så "grise" god ut8)

Side 41 av 74 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •