marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 74 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har faktisk siklet litt på akkurat ditt oppsett pga AW400 blokkene også

Du har et fantastisk lekkert stueoppsett som jeg mener er et av de fineste på avforum! Har du planer om å gå for 4.8 som forforsterker etter hvert? Den skal visst være bedre enn 4.7 på det meste.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4.8

Takker så mye for det :-D Har egentlig tenkt til å bryte det å ha kun EC produkter etter at jeg nå nylig kjøpte meg en audio note pre amp (blei solgt der). Audio Noten forandret hele lyd-bildet til noe roligere og litt varmere enn det 4.7 klarte. 4.8 derimot har jeg ikke fått hørt noe særlig på enda, annet enn i butikk. Skulle da tro EC har laget en bedre utgave en deres forgjenger.

Så videre oppgraderinger fra min side blir nok en ny Audio Note m3
    (i pq kabinett) samt ny Audio Note dac 2,1. Når dette er på plass og dempingen satt opp får vi håpe jeg nærmer meg mitt lydnirvana snart Grunnen til at jeg kommer til å gå for m3 istede for den jeg har er kun fordi jeg ikke har lyst på en overgang fra xlr til rca.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Uansett så blir jeg mer og mer klar over at stua mi virkelig er på trynet når det gjelder akustikk. Jeg tror hovedproblemet er mange bare flater av typen gips og spon, samt elendig strukturell styrke. Sponplatene er f.eks bare spikret øverst og nederst slik at man kan dytte sponplatene opptil én cm inn ved spikerslagene midt på veggen. De "flekser" med andre ord siden de ikke er festet mer. Dette kan også, i tillegg til størrelsen og volumet på rommet, være grunnet til at dypbass fungerer så glimrende i rommet. Veggene absorberer rett og slett bass (min teori). Midbassen forsvinner i intet i rommet, så Michael Jackson, som er en heftig opplevelse på anlegg med gunstige rom med litt mer romantisk varme og punch i midbassen enn meg, er f.eks svært uengasjerende i forhold til hva jeg har hørt andre plasser.

Når det gjelder et roms akkustikk kan man gjerne føle det på seg om akustikken er god eller dårlig. I dette rommet får man litt den samme følelsen som da man går inn i et fullstendig tomt rom, men ikke så ekstremt riktignok. Klapping avslører et vell av flutter echo og andre etterklanger fra rommet som helhet, men også fra underetasjen siden det går en åpen trapp fra stuen og ned.
    Lurte på noe: har du prøvd produktene fra Lyngdorf ? Jeg mener de med noe som heter LYNGDORF AUDIO RoomPerfect. Jeg var på en demo hos Hifi Klubben i Oslo og vi hørte på to systemer med og uten romkorreksjon fra Lyngdorf.
    Jeg mener at de demonstrerte disse:
    Lyngdorf - Product - DPA-1
    Lyngdorf - Product - TDAI 2200
    Lyngdorf - Product - RP-1

Det fungerte ganske bra synes jeg, selv på det dyreste high-end anlegg de har i demorommet (Classe + B&W 802D). Nå var det en demo i et rom som var allerede bra dempet fra før, så det betyr ikke at det skal fungere like bra hos deg. Disse produktene er ikke billige eller :?
    Hør med Hifi Klubben i Lillehammer men jeg mener at det kunne være noe for deg å prøve.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt effekttrinn fra Lyngdorf, men ikke prøvd romkorreksjonen. Prøvde lenge å få til romkorreksjonen fra Audyssey med Denon AVR2807, og selv om jeg kunne høre en del forbedringer så ble det et noe falskt og unaturlig preg på hele lyden.

Nå er det imidlertid kun bassen jeg ikke er helt fornøyd med, så jeg er ikke oppgitt som før. Er faktisk meget fornøyd med lyden slik den ble etter at jeg flyttet om og fikk mye mer rom rundt hver høytaler.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg jammen tilslaget på en brukt EC 4.8 i tilsynelatende perfekt stand. Sparte mye penger på dette, og dette gjør faktisk at jeg får forforsterkeren før monoblokkene. I tillegg dekker salget av M3 inn det meste av forforsterkeren. Det ser ut til at det er et par uker til AW400 faktisk er ferdige fra fabrikk, og da går det sikkert enda en uke før Tollpost får ut fingeren og fraktet dem hjem til meg.

Steinblokkene ser litt ensomme ut der de ligger uten noe på ved siden av racket Blir bra å få inn et par skikkelige mandige blokker!

Et par produktbilder:

AW400
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-aw400-jpg

EC 4.8
    marsboers stereo (nye bilder #1465)-ec48-jpg

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første innlegg i denne tråden!

Gratulerer med ny ( brukt )preamp, var akkurat inne på HFS og ser at det ble lagt ut brukte AW 400 til 35 K for en time siden. Kunne kanskje være aktuelt om du kan avbestille de nye.

Ellers så må jeg innrømme at jeg har fulgt med i tråden din en stund. Du er i besittelse av drømmehøytalerne mine, samt at du er meget flink til å utrykke dine meninger og erfaringer.
    Lykke til med overgangen til EC produkter!
    mvh
    Nølle

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Score tilbydde meg generøst nok sine monoblokker før han la dem ut for salg. Men fordi jeg er sær og at jeg allerede hadde bestilt valgte jeg å beholde de nye De jeg får kommer også rett fra fabrikk og har dermed alle nye endringer som er gjort (ikke at det nødvendigvis har noe å si lydmessig)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Første innlegg i denne tråden!

Gratulerer med ny ( brukt )preamp, var akkurat inne på HFS og ser at det ble lagt ut brukte AW 400 til 35 K for en time siden. Kunne kanskje være aktuelt om du kan avbestille de nye.

Ellers så må jeg innrømme at jeg har fulgt med i tråden din en stund. Du er i besittelse av drømmehøytalerne mine, samt at du er meget flink til å utrykke dine meninger og erfaringer.
    Lykke til med overgangen til EC produkter!
    mvh
    Nølle

Takker forresten!

Håper på det beste, og er åpen for demo i fremtiden dersom du vil høre hvordan drømmehøytalerne dine spiller i et privathjem!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag mottok jeg EC 4.8. Duverden for en flid han som solgte den hadde gjort seg med innpakkingen, og forforsterkeren bærer også preg av å bli passet på. Den er helt som ny!

Dessverre har jeg ikke fått monoblokkene enda så jeg kan ikke komme tilbake med lytteinntrykk

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kontaktet EC i dag for å få en ETA på AW400. For å si det slik, for 3 uker siden var de "rett rundt hjørnet", for snart to uker siden var de "2 uker unna", og i dag var de "2 uker unna, og jeg kunne forvente å få de om 4 uker!" :cry:

Så nå har det gått fra "rett rundt hjørnet" til 7 uker etter bestilling.. Fascinerende :evil:

Hva slags butikk er det de driver egentlig? (EC altså, ikke Eltek)
    Forbanna irriterende siden jeg har solgt M3 siden jeg opprinnelig skulle sitte med AW400 innen nå. Dvs at jeg ikke får lyd i det hele tatt før om en måneds tid

AARRGH!

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist.

Ligger en T-Amp på torget.
    Kunne jo vært interessant med en test av T-amp på 802D. :-)

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annlegget ditt er jo bare nydelig. En værs drømm kan en si.
    Auralex Gramma platene, kva var dimensjonen på desse? Har bare noen B&W 683 HT er, men eg sliter litt med den "rumlete" bassen du nemte. Og dette er vibrasjoner i vegger og golv. Eg vill naturligvis bli kvitt dette!

AVforum.no - motorpsycho's HiFi

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags butikk er det de driver egentlig? (EC altså, ikke Eltek)
    Forbanna irriterende siden jeg har solgt M3 siden jeg opprinnelig skulle sitte med AW400 innen nå. Dvs at jeg ikke får lyd i det hele tatt før om en måneds tid

AARRGH!
    Du har min fulle medfølelse, kjedelig å vente lenge på noe i det hele tatt, men en skulle tro de holdt fristene når man kjøper så dyrt utstyr. Du har et meget bra anlegg etterhvert på et nivå der det er lite som spiller bedre. Respekt!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Trist.

Ligger en T-Amp på torget.
    Kunne jo vært interessant med en test av T-amp på 802D. :-)
    Ja, interessant er riktig ord

Morsomt med en T-Amp på batteri for å drive 802D. Det verste er at det sikkert hadde vært helt OK lyd på lavt volum..
    Skulle lagt en liten T-Amp på hver granittblokk. Hadde sett skikkelig lurt ut

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av motorpsycho
    Annlegget ditt er jo bare nydelig. En værs drømm kan en si.
    Auralex Gramma platene, kva var dimensjonen på desse? Har bare noen B&W 683 HT er, men eg sliter litt med den "rumlete" bassen du nemte. Og dette er vibrasjoner i vegger og golv. Eg vill naturligvis bli kvitt dette!

AVforum.no - motorpsycho's HiFi
    Her står målene, riktignok i tommer, men det går vel greit å gjøre dem om til cm.
    GRAMMA Isolation Riser - Acoustic sound isolation products from Auralex Acoustics.

Forøvrig ser det ut som om du har høytalerne veldig nærme hjørne og bakvegg. Dette vil nok også være en sterkt medvirkende årsak.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen når jeg satte inn Transporteren (med balansert kabling) var betydelig. Det fine er at den fine klangen jeg mener SB3 har er bevart. Men absolutt alle aspekter av lyden blir forbedret. I toppen slutter det å være diskant og går over til å være fjærlett luft, helt uten tegn til grovkornethet. Bassen får mye mer definisjon og samtidig mer skyv. Mellomtonen åpner seg skikkelig opp og man får en enorm romfølelse, både i dybde, bredde og høyde. Det låter rett og slett high-end i mine ører, dersom anlegget ellers slipper igjennom alle detaljene Transporteren kan by på. SB3 låter innelukket i forhold.
    Jeg har testet Transporteren ubalansert også, men da låter den mindre åpen og mer grovkornet og tilsløret. Egentlig mye mer lik SB3. Det vil si at å kjøre Transporteren ubalansert ikke får ut potensialet i det hele tatt.
    Har du prøvd å bruke Transporteren ubalansert direkte til forsterker din ? Jeg leste at det er mulig men at man må være veldig forsiktig.
    Skal jeg kjøpe en slik så hadde jeg ønsket å koble den mellom min Denon 3806 (pre-out via digital) og min forsterker (ubalansert), slik at jeg får best lyd direkte til høyttalerne mine uten at Denonen gjør noe med lyden.
    Hva synes du ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd med Transporteren, men jeg gjorde det lenge med Squeezebox'en.

Det går helt fint. Det at man må være forsiktig går mer på å tilpasse signalstyrken ut slik at man ikke driver forsterkeren alt for langt selv om volumet ikke er spesielt høyt på Transporteren. Det er som vanlig bare å bruke øra så hører du fort når det begynner å forvrenge slik som det vanligvis gjør når man spiller for høyt.

Det som er tingen er at Transporteren visstnok låter best når volumet er over 80prosent pga digital volumkontroll. Dvs at man bør tilstrebe at normalt lyttevolum føles riktig når Transporteren har volum på over 80 prosent. Det finnes visstnok noen variable brytere inni Transporteren som kan justeres til dette formålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd med Transporteren, men jeg gjorde det lenge med Squeezebox'en.

Det går helt fint. Det at man må være forsiktig går mer på å tilpasse signalstyrken ut slik at man ikke driver forsterkeren alt for langt selv om volumet ikke er spesielt høyt på Transporteren. Det er som vanlig bare å bruke øra så hører du fort når det begynner å forvrenge slik som det vanligvis gjør når man spiller for høyt.

Det som er tingen er at Transporteren visstnok låter best når volumet er over 80prosent pga digital volumkontroll. Dvs at man bør tilstrebe at normalt lyttevolum føles riktig når Transporteren har volum på over 80 prosent. Det finnes visstnok noen variable brytere inni Transporteren som kan justeres til dette formålet.
    Takk for så mye detaljert info.

Humm, jeg liker Transporteren mer og mer :-D Hadde jeg hatt pengene så tror jeg at jeg hadde bestilt en nå !

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje neste oppgradering blir å sende SQ'n til gutta på RAM for en liten oppussing, de kommer høytanbefalt fra blant annet TAS. Jeg lurer på hva de får til for de 2000$ de kan koste på min SA-15s1.

LINK

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0