marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    What

Krysser fingrene - for at du med tiden får et rom - som ikke begrenser lydopplevelsen så brutalt
    Hehe, tydeligvis litt ulik oppfatning av hva som er viktig.
    Dette rommet ønsker jeg ikke å gå bort fra per i dag. Det er det beste rommet jeg har hatt lydmessig og matcher 805S perfekt!
    Ingen gulvstående høyttaler jeg har eid i noen av mine rom har noensinne prestert den mellombassen jeg har med 805S i dag faktisk, hvor fantastisk det enn høres ut.

Jeg er også litt usikker på hvilke begrensninger du tenker på. Er jo bare under ca 47hz det mangler noe på 805S i mitt rom. Dersom jeg av akademisk interesse ønsker å få gjengitt disse frekvensene i fullt monn så smeller jeg bare inn Fathom suben, men da må jeg også kjøre i Straight modus på Yamahaen, noe som ødelegger oppløsningen og lydgjengivelsen ellers ganske radikalt i forhold til Pure Direct.

Men det er selvfølgelig alltid best å få i pose og sekk, men dette er svært sjelden mulig å få til innen rimelighetens grenser.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Det går rykter om at Parasound snart kommer til å lansere HT-bypass tilleggsmodul til JC2.
    Det er jammen meg på tide! Det er en skam at et så nyutviklet produkt som JC2 mangler en slik essensiell ting.

I mitt tilfelle hadde det imidlertid ikke hjulpet, siden TVen min uansett hadde generert plagsom støy ved alle analoge koblinger.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Nå trenger du "bare" en EC 4.9 som du sikkert også klarer å finne ute på brukten. Pluss en habil kilde. F.eks Pio's lx91 eller Sony's ES spiller. Da har du virkelig en fullstendig hi-end kino
    Jeg er overraskende nok ikke helt enig, siden jeg har hatt EC 4.8 før og 4.9 er jo mer eller mindre tilsvarende, og disse preampene er ikke helt så bra som de burde vært. EC 4.9 fullt utbygget finnes forøvrig til halv pris på elteks tilbudstorg!

JC2 er på et merkbart høyere nivå når det gjelder oppløsning. EC 4.8 hadde i hvertfall et relativt påtakelig slør i forhold å kjøre Transporters signal rett igjennom til monoblokkene. Dette hadde IKKE JC2. Dette synes jeg er for dårlig for en pre-amp i EC 4.8s klasse. Om man leser tester av f.eks EC 4.8 og AW400 i utenlandske magasiner så blir også her EC 4.8 karakterisert som det svakeste ledd som med fordel kan byttes ut for å utnytte monoblokkene fullt ut lydmessig.

Pioneers LX-91 skjønner jeg ikke helt hva skal bidra med. Bildemessig er BDP-51FDen min omtrent helt på høyden, spesielt siden TVen min også er kalibrert og lydmessig har jeg jo Transporter som jeg vil tro er minst tilsvarende som de to du nevner.

Første oppgradering i fremtiden blir projektor og lerret. Deretter blir det kanskje en stereo-pre, og så har jeg en drøm om en fantastisk god DAC, f.eks fra dCS, gjerne med ekstern klokke. Men dette blir nok en drøm i all tid, siden prisen blir sjokkerende høy i forhold til den lydmessige gevinsten over Transporter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at preampene er EC's svakeste ledd. Ikke like musikalsk som kilde og effekt fra samme produsent. Blir litt for tamt. Jeg skal iallefall ikke han noen stereopre fra EC. Synd. For utsende på classic serien er helt fantastisk !
    Men 4.9 eller lignende løsninger fra andre produsenter til hjemmekino, sammen med en habil BDspiller tror jeg han være et interessant alternativ å prøve ut.

JC2 har jeg ingen kjennskap til. Men siden den ikke har ht-passtrough er den uaktuell for min del.

EC 4.9 fåreslo jeg siden jeg fikk inntrykk av at det var kinodelen du hadde lyst på å oppgradere og du tydeligvis er like glad i utsende til EC som meg
    Parasound Halo P7 er jo et alternativ. Men jeg tror ikke den besitter de kvalitetene som du har beskrevet JC2 med ( gjennomsiktighet ) .

Bildemessig er nok forskjellene minimale på Pio spillerene, men LX91 har nok mest sannsynlig hørbart bedre lyd analogt ut. I tillegg til litt bedre innstillingsmuligheter. Samme gjelder nok for Sony's ES spiller.
    Men noen billig løsning er det jo ikke...

Selv er jeg på utkikk etter en god rørpre til min EC AW250R. Cary har jeg lest skal være en kjempe match.

Sprek, musikalsk, detaljert og dynamisk lyd med flott kropp og utklingning. Meget bra holografi og tredimensjonalitet. Det er lydkarakteren jeg er ute etter.

Dessuten vurderer jeg å kjøpe en EC AW250R til.
    Synes ikke den jeg besitter har god nok kanalseprasjon og basskontroll.
    Kanskje brokobling er løsningen. Ca 950watt pr kanal er jo heller ikke å forakte, hehe !

Lykke til i jakten, iallefall. Får håpe vi begge kommer i mål.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Enig at preampene er EC's svakeste ledd. Ikke like musikalsk som kilde og effekt fra samme produsent. Blir litt for tamt. Jeg skal iallefall ikke han noen stereopre fra EC. Synd. For utsende på classic serien er helt fantastisk !
    Men 4.9 eller lignende løsninger fra andre produsenter til hjemmekino, sammen med en habil BDspiller tror jeg han være et interessant alternativ å prøve ut.

JC2 har jeg ingen kjennskap til. Men siden den ikke har ht-passtrough er den uaktuell for min del.

EC 4.9 fåreslo jeg siden jeg fikk inntrykk av at det var kinodelen du hadde lyst på å oppgradere og du tydeligvis er like glad i utsende til EC som meg
    Parasound Halo P7 er jo et alternativ. Men jeg tror ikke den besitter de kvalitetene som du har beskrevet JC2 med ( gjennomsiktighet ) .

Bildemessig er nok forskjellene minimale på Pio spillerene, men LX91 har nok mest sannsynlig hørbart bedre lyd analogt ut. I tillegg til litt bedre innstillingsmuligheter. Samme gjelder nok for Sony's ES spiller.
    Men noen billig løsning er det jo ikke...

Selv er jeg på utkikk etter en god rørpre til min EC AW250R. Cary har jeg lest skal være en kjempe match.

Sprek, musikalsk, detaljert og dynamisk lyd med flott kropp og utklingning. Meget bra holografi og tredimensjonalitet. Det er lydkarakteren jeg er ute etter.

Dessuten vurderer jeg å kjøpe en EC AW250R til.
    Synes ikke den jeg besitter har god nok kanalseprasjon og basskontroll.
    Kanskje brokobling er løsningen. Ca 950watt pr kanal er jo heller ikke å forakte, hehe !

Lykke til i jakten, iallefall. Får håpe vi begge kommer i mål.
    Jeg er egentlig i mål lydmessig, selv med Yamahaen som pre. Merkelig nok så må jeg innrømme at Yamaha RX-V3900 passer bedre til anlegget mitt klangmessig enn JC2 gjorde/gjør. Imidlertid er det ingen tvil om at JC2 er kvalitetsmessig flere hakk over, spesielt på dette med oppløsning og å grave frem elementer som ligger mer i bakgrunnen i lydbildet. JC2 har også en fantastisk tyngde i mellombassen og oppleves jevnere i hele bassområdet uten at jeg klarer å forstå hvordan en pre-amp kan fremprovosere mere fysisk tyngde i bassen. Sannsynligvis er det bare forvrengningen som er lavere, noe som gjør at jeg spiller høyere uten å oppfatte det slik, og dermed får enda hakket mere fysikk i mellombassen.

Yamaha og EC-effekttrinn er en utrolig engasjerende og god lydmessig match.
    Jeg skulle imidlertid bare ønske man kunne kjøpe en fullbalansert stereo Yamaha pre i high-end klassen. Det er min våte drøm!
    Jeg mistenker stygt at det er en rørpre som gir meg det jeg ønsker. Dvs fullt fokus på åpen mellomtone og de sentrale elementer i lydbildet, men samtidig med mer oppløsning innover i lydbildet. Men jeg ønsker per i dag ikke å dra inn rør i anlegget av ymse ikke-lydmessige årsaker.

Men jeg kan klare meg lenge med Yamahaen - spesielt etter at jeg nå oppgraderte all kabling i anlegget med dobbeltskjermede kabler fra Blue Jeans Cable til en latterlig pris for 7 stk ubalanserte signalkabler i custom-lengder.

Uansett så er det bildemessige savnet (dvs bedre sortnivå og MYE større bildeflate) det viktigste per i dag. Er egentlig svært fornøyd med lyden både på film og stereo - selv uten center, noe som jeg håper ikke blir av særlig lang varighet.
    Å bruke en spiller som lydkile i surround er helt uaktuelt. Det er ingen kilder som jeg vet om som har noe i nærheten av de samme innstillingsmulighetene som en fullblods Yamaha-receiver som RX-V3900. Jeg er også avhengig av YPAO for å få den siste lille forbedringen i surround (sub-integrasjonen blir mye bedre), og noe tilsvarende er det bare å glemme i en blu-ray spiller.

På musikk går det som sagt i Pure Direct, dvs minst mulig dill. Dette høres klart best ut.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Jeans Cables er konge, utrolig godt fornøyd med de kablene jeg har handlet der. Og enda gøyere er det når man får kabler til hele anlegget meget rimelig.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ekstern Dac?

Hei

Jeg har de siste dagen tenkt på hva en ekstern Dac kan tilføye
    mitt oppsett.
    Har du testet dette hos deg?
    Evt hva ble resultatet?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Sannsynligvis er det bare forvrengningen som er lavere, noe som gjør at jeg spiller høyere uten å oppfatte det slik, og dermed får enda hakket mere fysikk i mellombassen.
    Støttes. Jeg har fått testet ut noen komponenter i kinoen, og lavere forvrengning gjør at dynamikken har endret seg nokså merkbart (for ikke å overdrive).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Hei

Jeg har de siste dagen tenkt på hva en ekstern Dac kan tilføye
    mitt oppsett.
    Har du testet dette hos deg?
    Evt hva ble resultatet?
    Jeg trenger ikke ekstern DAC i utgangspunktet. Bruker Transporters DAC til musikk.

Transporter vs DACen i RX-V3900 er rått parti når jeg har testet direkte med digitalkabel fra Transporter. Så ja, i mitt oppsett gir en skikkelig stereo DAC til dels betydelig bedre lyd enn RX-V3900. Spesielt er Transporter totalt overlegen på oppløsning. Det blir rett og slett borte en hel del informasjon med DACen til RX-V3900 på stereo, selv om begge har ganske lik klang og begge låter veldig musikalsk og engasjerende. Men husk at Transporter ikke er hvilken som helst tilfeldig DAC, så det kan godt hende at forskjellen ikke blir like stor med en dårligere DAC.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk at ovennevnte konklusjon kun er gyldig med receiver i pure direct modus. Når receiveren har voldtatt det analoge signalet gjennom sin egen AD operasjon i f.eks Straight modus er det fint liten forbedring å spore, bare litt annerledes.

Så dersom du f.eks bruker YPAO og/eller sub på musikk også, noe som fordrer en annen modus enn Pure Direct, så vil du neppe kunne få noen særlig kvalitetsøkning med ny DAC på lik linje med å kjøre Pure Direct.
    Jeg foretrakk nesten å bruke digital out fra Transporter og bruke Yamahaens DAC dersom jeg kjørte med sub-deling i straight modus (noe jeg aldri gjør på musikk med mindre jeg ønsker å spille latterlig høyt, men verdt å teste likevel)

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar
    Z.7 har jo fått mye skryt for sin Dac,men siden jeg stadig
    ser etter forbedringer på min oppsett har jeg nå kommet
    til at en ekstern Dac kan være tingen.
    Siden Dac'n som er i Sonos Zp80 ikke er mye og skryte av.
    Drev litt fram å tilbake mellom Pd og Straight i starten,men syns ht mine
    løsner skikkelig i Pd.
    Men jeg tar meg i at noen sanger/album kan høres bedre ut i straight.

Har sett litt på Xindak Dac-5.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet dacen i Z7 opp mot diverse eksterne løsninger, og er ikke imponert over hva Yamaha har fått til her. Den eneste gangen jeg har foretrukket dacen i Z7 var når den spilte mot Cambridge DacMagic. Der var Yamahe bedre, mens den mot f.eks Xindak dac 5 ikke hadde en sjanse.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har testet dacen i Z7 opp mot diverse eksterne løsninger, og er ikke imponert over hva Yamaha har fått til her. Den eneste gangen jeg har foretrukket dacen i Z7 var når den spilte mot Cambridge DacMagic. Der var Yamahe bedre, mens den mot f.eks Xindak dac 5 ikke hadde en sjanse.
    Forstår dette slik da,at jeg bør kjøpe en slik Xindak snarest

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har tilfeldigheter gjort at det ikke blir HTM3S på meg som center likevel!
    Det blir IKKE B&W faktisk!! Jeg håper at mismatchen ikke blir påtakelig. Skulle det skjære seg så er jeg i det minste en erfaring rikere uten at lommeboken blir så mye slankere!

Vi snakker faktisk om en center fra en høyere prisklasse enn HTM3S, og det er dermed snakk om et rimelig blodseriøst produkt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans! ? :-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Swans! ? :-D
    swans har vel ingen center som ligger over htm3s i pris? den største til swans er f2.3c og den koster kr 20 990, noe som blir nesten 3k mindre enn htm3s.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være Krell Resolution Center høyttaleren som ble solgt på Hifisentralens bruktbørs ??

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gi et aldri så lite hint da, så man har sjangsen til å finne utav hva som er på vei

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart en slik:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par hint:

Side 38 av 74 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •