marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 74 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De Swansene så jo spreke ut. De skal jeg sjekke ut nøyere.

Med sine mange elementer så ser det jo faktisk ut til at de kan levere et visst dynamisk engasjement også.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phantom på vei ut også? Planer?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans V8 var overaskende dynamiske og leverte mye mer trykk enn jeg hadde ventet, så etter test var det ikke noe tema å ta dem ned igjen. I sin prisklasse er det ingenting annet vegghengt jeg har hørt som kommer i nærheten, og finishen er upåklagelig.

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går hardt for seg nå?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Swans V8 var overaskende dynamiske og leverte mye mer trykk enn jeg hadde ventet, så etter test var det ikke noe tema å ta dem ned igjen. I sin prisklasse er det ingenting annet vegghengt jeg har hørt som kommer i nærheten, og finishen er upåklagelig.

Høres veldig bra ut til mine små kinoforhold!
    Det blir nok disse etterhvert, og prisen er jo så lav at det ikke er så farlig å prøve litt heller. Blir vel 11k-12k ca med veilledende priser om jeg har skjønt soundwave korrekt.

Planen er vel på lengre sikt å ha f.eks en Pioneer Kuro 60" i mellom dem, så da blir ikke størrelsen så gæli heller.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en 32" som henger hos meg i øyeblikket, men satser på noen tommer opp etterhvert så høyttalerene matcher bedre 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Støtter den 100% :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut at det å gå ned i kvalitet på surroundbiten for å få bedre stereolyd ville være å synde grovt mot mine prioriteringer som jo hovedsaklig er film, men med fullt kvalitetsfokus når jeg hører på musikk.

Med andre ord røk JC2 ut og inn kommer ny center og effekttrinn til center, og det skulle vise seg at det ble til bakkanalene også.

Og da var det jo selvfølgelig bare ett effekttrinn som var aktuelt for meg, spesielt siden bruktprisen var meget god i forhold til lydkvalitet, nemlig:

Electrocompaniet: If music really matters

Electrocompaniet AW 3x120-M, mine AW400 monoblokkers lydmessige lillebror. AW400 er jo i praksis en optimalisert brokoblet AW120, så det nye effekttrinnet er veldig lik AW400 lydmessig i motsetning til de andre EC-forsterkerne (AW180, AW250 og NEMO)

Nå har jeg med andre ord femkanals mono-effekt fra Electrocompaniet siden alle 3 kanalene i AW 3x120-M er helt separate med egne kretskort og hver sin separate strømforsyning. Skulle jeg føle for det kan den jo også brokoble to av kanalene til 400W slik at jeg i praksis har en AW400 på center også
    Foreløpig synes jeg den var verdt bruktprisen bare i kvalitetsfølelse, eierglede og lydmessig oppgradering i bakkanalene. Centeren har jeg ikke enda.

JL Audioen har jeg beholdt foreløpig etter at to kjøpere trakk seg mer eller mindre i siste liten. Tror uansett kvalitetene den har kommer svært godt med i et surroundoppsett av denne klassen enn så lenge. Men jeg har VEEELDIG lyst på en sub enten fra JBLs proffserie eller Elemental Design med 18" etterhvert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Centeren blir forøvrig denne, men i rosenut selvfølgelig!

Skal visst være relativt mye mer brutal enn HTM4S som jeg hadde, og da må det blir bra siden jeg elsket denne centeren!

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der snakker vi senter høytaler med snakketøyet i orden! Blir sikkert heftig ilag med de "små" 805s`ene dine! Blir en fordeling jeg personlig liker hvis det må være litt komprimisser ( hvis man har lov å kalle slikt utstyr kompromisser ), da senteren er større enn frontene. Bedre løsning det, enn å ha fete fronter, parret med en litt snau senter. Blir ikke samme filmfølelse. Arnold skal høres litt bad ut i Conan! Ikke som en pubertal 14åring på syretripp.

GRATULERER med fantastisk senter

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget - men nå har jeg ikke fått centeren enda da, men inn skal den 100% sikkert.

Forøvrig føler jeg ikke at 805S er et kompromiss i det hele tatt i mitt rom, selv om jeg vet det høres utrolig ut for mange. Kunne jeg valgt mellom 800D og 805S uten å tenke på økonomi så ville jeg fremdeles valgt 805S, bare for å sette ord på hva jeg synes om disse høyttalerne og hvordan de fungerer i rommet mitt!

HTM3S er egentlig bare for å få litt mer fysisk trøkk og attack fra centeren. HTM4S er ekstremt god lydmessig men det sier seg selv at den enslige 6.5" ikke evner å gi fra seg noe som helst fysisk mellombass.
    Jeg håper den får det fint med 120 sterke EC-watt. Hvis ikke så har jeg jo alltid muligheten til å øke til 400W

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Centeren blir forøvrig denne, men i rosenut selvfølgelig!

Skal visst være relativt mye mer brutal enn HTM4S som jeg hadde, og da må det blir bra siden jeg elsket denne centeren!
    Du kan bare glede deg,en brutal center du har valgt her.
    Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd med min.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftige prioriteringer og veldig godt centervalg :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    diskanten ser jo helt konge ut.
    ser jo ut som en super jetmotor

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mania
    diskanten ser jo helt konge ut.
    ser jo ut som en super jetmotor
    Standard 800-serie diskantløsning dette - eller Nautilus-diskanten som den også blir kalt siden den først dukket opp i B&Ws forrige Nautilus 800-serie.

Mine 805S har jo tilsvarende diskant og jeg fikk en liten nesten hjertet-i-halsen opplevelse i helga som var. Det var ei dame som var innom rommet som anlegget står i og sa noe sånt som "dette ser jo ut som en mikrofon" og tok tak - heldigvis hadde hun vett til å ikke ta i.. Jeg ble i hvertfall litt småskremt der jeg sto.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ei dame som var innom rommet som anlegget står i og sa noe sånt som "dette ser jo ut som en mikrofon" og tok tak - heldigvis hadde hun vett til å ikke ta i.. Jeg ble i hvertfall litt småskremt der jeg sto.
    Hadde en slik opplevelse 2. dagen mine 802 sto i stua.
    Jeg fikk samme "hjerte i halsen" reaksjon.
    Man blir litt skremt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut at det å gå ned i kvalitet på surroundbiten for å få bedre stereolyd ville være å synde grovt mot mine prioriteringer som jo hovedsaklig er film, men med fullt kvalitetsfokus når jeg hører på musikk.

Med andre ord røk JC2 ut og inn kommer ny center og effekttrinn til center, og det skulle vise seg at det ble til bakkanalene også.
    Det går rykter om at Parasound snart kommer til å lansere HT-bypass tilleggsmodul til JC2.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå trenger du "bare" en EC 4.9 som du sikkert også klarer å finne ute på brukten. Pluss en habil kilde. F.eks Pio's lx91 eller Sony's ES spiller. Da har du virkelig en fullstendig hi-end kino

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne jeg valgt mellom 800D og 805S uten å tenke på økonomi så ville jeg fremdeles valgt 805S, bare for å sette ord på hva jeg synes om disse høyttalerne og hvordan de fungerer i rommet mitt!
    What

Krysser fingrene - for at du med tiden får et rom - som ikke begrenser lydopplevelsen så brutalt

Side 37 av 74 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •