marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 74 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1478
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for rask og fin tlibakemelding, du har i alle fall gitt meg litt mer å tenke på.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er JC2 ute på brukt'n..igjen? Hva du skal ha inn istedet for denne skal jeg ikke fiske etter, men etter først å ville selge den for så å falle pladask for dens musikkgjengivelse til nå å selge den igjen, hva har skjedd?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Så da er JC2 ute på brukt'n..igjen? Hva du skal ha inn istedet for denne skal jeg ikke fiske etter, men etter først å ville selge den for så å falle pladask for dens musikkgjengivelse til nå å selge den igjen, hva har skjedd?
    Hehe, jeg testa noe greier, noe som medførte at det dukket opp en plan. AW400 ligger også ute by the way, bare ikke som en nyere annonse.
    Intet galt med lyden i stereo med disse produktene nei! JC2 banker alt jeg har hørt av forforsterkere i hvertfall, så jeg står ved mine tidligere uttalelser!
    Men så var det denne surroundintegrasjonen da...

De viktigste tingene blir uansett værende i anlegget for nå (dvs Yamaha RX-V1800, Transporteren og høyttaleroppsettet)
    Det triste er imidlertid at det å gå bort fra monoblokker gjør at jeg må bytte ut mine ultrakule Kimber Monocle XL kabler :cry:
    Jeg kan vel si såpass som at ikke en eneste krone fra dette salget kommer til å gå til noe annet enn oppsettet

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at det er en integrert stereoforsterker med ht-inngang som skal inn

Send meg gjerne ei melding når du skal må få ut Kimber kablene dine.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, jeg raver frem og tilbake mellom helt ulike planer om dagen, så nå tenkte jeg at det like godt bare var å få ut fingern å gjøre noe!

- RX-V1800 har blitt solgt og byttet ut med RX-V3900 for å få muligheten til å justere YPAO manuelt.
    - JC 2 beholdes.
    - B&W HTM4S har blitt solgt i dette øyeblikk.
    - Sannsynligvis blir det vegghengte Dali Motif som blir frontrekke på surround etterhvert. 805S får duge inntil jeg får pusset opp rommet.
    - Jeg prøver å få byttet AW400 med Parasound Halo JC 1 for å få et mer helhetlig stereooppsett. Det som skjer her, det skjer. Blir det så jeg beholder AW400 så gjør jeg det. Lydmessig er det ikke noe i veien med oppsettet slik det er i dag.

Det som skjer nå er at surround og stereodelen blir permanent oppsplittet, men fremdeles stående i samme rom med samme lytteposisjon.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende at du skal prøve deg på Parasound JC1.

Jeg har lurt og lurer i disse selv, siden Skrotnisse og Loffen68 roser disse så opp i skyene på Array 1400

Viss og når du får JC1 i hus, hadde det vært kjekt med en direkte sammenligning opp mot EC Nemo.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Jeg har lurt og lurer i disse selv, siden Skrotnisse og Loffen68 roser disse så opp i skyene på Array 1400

Viss og når du får JC1 i hus, hadde det vært kjekt med en direkte sammenligning opp mot EC Nemo.
    Jeg har EC Nada, dvs 400 wattern. Nemo er på 600 watt.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg har EC Nada, dvs 400 wattern. Nemo er på 600 watt.
    Å hallo..

Jeg mente såklart Nada. Nemo datt sikkert bare ut av meg

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å si noen ord om de opplevde forskjellene. Men det er jo ikke sikkert det er noen som vil bytte.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant.

Men, hva viss du får solgt Nada til en OK pris da, kommer du til å handle JC1 da?

Det ligger ute to par på brukten nå.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant.

Men, hva viss du får solgt Nada til en OK pris da, kommer du til å handle JC1 da?

Det ligger ute to par på brukten nå.
    Det blir nok JC1 da ja, forutsatt at det er norsk vare og ikke amerikansk parallellimport som det florerer av. Er litt paranoid når det gjelder dette med garanti osv.
    MEN, jeg er svak for fristelser, så alt kan jo skje hvis jeg plutselig får såpass med penger mellom henda

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok JC1 da ja, forutsatt at det er norsk vare og ikke amerikansk parallellimport som det florerer av. Er litt paranoid når det gjelder dette med garanti osv.
    MEN, jeg er svak for fristelser, så alt kan jo skje hvis jeg plutselig får såpass med penger mellom henda
    Jeg er helt enig, jeg vil ikke ha noen JC1 fra over dammen. Det ene paret som ligger ute er utenlandske, mens det andre er norske, 7mnd gamle og går for 39900kr. De frister veeeldig

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig, jeg vil ikke ha noen JC1 fra over dammen. Det ene paret som ligger ute er utenlandske, mens det andre er norske, 7mnd gamle og går for 39900kr. De frister veeeldig
    Det var JC 2en til han siste karen jeg kjøpte. Så han er i det minste seriøs.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var JC 2en til han siste karen jeg kjøpte. Så han er i det minste seriøs.
    Det er godt å høre. Viss det blir aktuelt at jeg slår til, mener jeg.

Nei, det er nok best å holde seg litt i skinnet nå en stund til, så får vi se når alt er betalt og fagbrevet er i boks

Kanskje jeg skal feire med å gå litt berserk da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virringen min fortsetter, og jeg har bestemt meg for at det er mer eierglede i et par AW400 enn JC 1 (foreløpig ). Jeg føler det blir litt for stor risiko lydmessig å skifte.

Uansett så er B&W HTM4S allerede plukket opp av en svært hyggelig kar. Han vurderte også sterkt 805S som fronthøyttalere naturligvis.
    Etter å ha fått en demonstrasjon av 805S i anlegget så fikk jeg inntrykk av at dette ikke lenger var en vurderingssak 8)
    Det artige var jo at han hadde kjøpt en Yamaha RX-V3900 fordi han hadde hørt fra en B&W kompis at Yamaha var tingen mot B&W med tanke på surround. Jeg kunne se lettelsen hans i det han skjønte at jeg også satt på en Yamaha RX-V3900 og kunne bekrefte dette. Jeg kan dermed gå god for rådene han får, og jeg regner dermed med at HTM4S er i gode hender!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til film er JC1 også min referanse, men ikke til stereo. Selv om JC1 er en seriøs forsterker, er klangen litt for avslørende, spiss og ekstremt dynamisk for mitt stereo oppsett.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå driver jeg å gjør klar til å tre inn igjen i HTPC-verdenen etter et par års pause grunnet mangelfull blu-ray støtte. Jeg har dermed bestilt et Asus P5N7A-VM kort siden det er det billigste jeg fant med 9300 chipset. Har en E8400 CPU, 4GB RAM (bestilte 4GB til fordi det var så billig, totalen blir dermed 8GB) og en liten harddisk fra før, i tillegg til et rackmounted 4U chassis med PSU.
    Denne PCen skal få kjøre HTPC funksjonen, samtidig som den nok også skal kjøre girder og AV-styring av mest mulig på lengre sikt. Den vil også kjøre torrents, og generelt alle applikasjoner jeg kan komme på som bruker Windows-plattformen. Da kan jeg kaste ut vmware fra Linux-filserveren slik at jeg da blir kvitt det eneste som kjører på filserveren som jeg ikke stoler på (og som opptar verdifull diskcache RAM). VMware blir da kjørende på Windows-maskina om jeg skulle få behov for dette siden denne uansett får all "dritten".
    Alt av filer blir liggende på filserveren i samme rack.
    Litt off-topic i forhold til hva du syssler med nå, men må spørre

Har du fått satt opp denne pc'n? Kjører du kun med onboard skjermkortet, eller har du et eksternt et, isåfall hvordan gjør du det med både lyd/bilde via hdmi? Vurderer en liten oppgradering av hovedkortet til min htpc.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare kaste litt stein i glasshus her, men jeg sliter med å holde styr på det som skjer på mars for tiden...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Litt off-topic i forhold til hva du syssler med nå, men må spørre

Har du fått satt opp denne pc'n? Kjører du kun med onboard skjermkortet, eller har du et eksternt et, isåfall hvordan gjør du det med både lyd/bilde via hdmi? Vurderer en liten oppgradering av hovedkortet til min htpc.
    Jeg fant ut at hovedkortets kontroller støttet hot-swap av disker, samt at det hadde flere s-ata porter så RAMen og hovedkortet står i stedet i serveren min nå. Hadde mye mer bruk for 8GB RAM og hot-swap i filserveren enn jeg hadde for en HTPC. Bit-stream fungerer heller ikke noe særlig per i dag

Jeg vet knapt selv hva som skjer på mars om dagen. Alt jeg har av utstyr gjør en så glimrende jobb her at det er umulig å bestemme seg for (og faktisk gjennomføre) en endring som medfører salg

Men det skal ikke skje så mye mer nå før jeg får ny frontrekke på surround-biten. Må bare finne ut hva jeg vil putte inn. Vegghengte høyttalere suger rull uansett når det gjelder lyd så det gjelder å finne et par som klarer å låte åpent og tydelig i det minste.

Stereobiten er i dag:
    - B&W 805S
    - Transporter
    - Parasound Halo JC 2
    - EC AW400

Surroundbiten:
    - Yamaha RX-V3900 (foreløpig bomkjøp, funker stort sett best uten både automatisk og/eller manuell YPAO så jeg kunne klart meg lenge med RX-V1800. Synes faktisk RX-V1800 låt hakket bedre også, litt mer aggressiv og åpen, men jeg håper dette er innbildning. Likte også RX-V1800s grensesnitt mye bedre. Vesentlig mer strømlinjeformet enn den jalla "dårlig webside" looken RX-V3900 har, samtidig som det også føles mye tregere. Nå MÅ jeg skru på TVen for å gjøre mye i menysystemet. Det slapp man på RX-V1800, hvor alt enkelt kunne løses i displayet)
    - De gamle bakhøyttalerne og den gamle blu-ray spilleren
    - Centeren er solgt siden 805S ikke lenger blir en del av surrounddelen.
    - En ny vegghengt frontrekke skal inn når jeg har gjort litt småtteri med rommet. Per i dag er det Dali Motif som er mest sannsynlig, men de og Ikon on-wall er også de eneste jeg har hørt på.

Egentlig har det ikke skjedd så mye her:
    RX-V1800 -> RX-V3900
    HTM4S er solgt

Stereo og surround splitter helt lag rent elektrisk men blir stående på samme plass fysisk.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Cascade har fått mye skryt for lyden i vegghengt klasse, ellers kunne du jo sett på Swans V8 som devilej har hengt på tv-rommet sitt - han har sikkert mer info om hvordan disse låter.

Side 36 av 74 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •