marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 74 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1478
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ut fra bruktbørsen å dømme så er valget tatt?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Vi kjører på med "et eller annet" som forhåpentligvis blir en grei kombiløsning. Skjærer det seg, så har jeg lært noe i hvertfall.
    RX-V1800 vil nok også havne på brukten, men ikke før det andre utstyret er solgt. Vil ikke risikere å være uten mulighet til å se på film før noe nytt er på plass...

Blir også noe kabling etterhvert. Hva jeg skal gjøre med mine eminente Kimber Kable Monocle XL er jeg usikker på. Tror jeg skal prøve å se om de akkurat blir lange nok. Blir liksom ikke noe mandig med kabler med mindre enn 1 tomme i diameter lenger

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble selge altså...

Har du noen planer for veien videre?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har planer, men ikke noe bestemt enda.

De eneste aktuelle kandidatene på surroundbiten er Yamaha Z7 og Z11, samt Pioneer LX81 og LX90. Vi snakker veldig store sprang i pris fra modellene nest øverst til flaggskipene, så selv om budsjettet strekker seg enda lenger enn selv toppmodellen til Pioneer så må jeg finne ut om de lydmessige forskjellene er relevante og merkbare i praksis. Det gjør vondt å punge ut så mye penger for et produkt man vet ikke er verdt annet enn en is og en karamell når neste toppmodell kommer, spesielt når disse ikke er å få tak i brukt.

Denon er helt utelukket i alle former, det samme gjelder Onkyo. Disse vet jeg at ikke tiltaler meg ikke lydmessig.
    Jeg vet heller ikke om en pre/pro kombo som duger per i dag. Med duger mener jeg ikke "bra til prisen" men så nærme perfeksjon man kan komme både på hjemmekino og musikk i samme produkt uten at vi snakker 100k+. Per i dag føler jeg at det er Z11 og LX90 som er de som er nærmest denne utopien, selv sammenlignet med separate hjemmekinoprodukter når det kommer til filmbiten, men Z11 har jeg hørt relativt mye historier om småbugs og ting man forventer at burde fungere på et slikt produkt som ikke er i orden. Videoprosessering, romkorreksjon, media streaming, radio osv er ting som faller meg helt uinteressant i mitt nåværende anlegg, og det er også null sansynlighet for at jeg kommer til å kjøre noe mer enn 5.1 i dette rommet noen gang. Det er derfor litt irriterende at flaggskipproduktene har så mye ekstra dill som er helt uviktig for meg, men man må likevel opp i disse enhetene for å få optimal lyd.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flerer veier. Du har jo fortsatt mulighet til å skaffe deg en forforsterker med prosessor inngang. Jeg har nevnt Micromega. Støyproblemet bør jo du uansett komme til bunns i.

Eller du kan satse på en surround prosessor/receiver som holder høy kvalitet også til musikk. Cary, Meridian eller Arcam?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mulighet er jo å kjøpe en "state of the art" BD-spiller og kjøre intern dekoding, for så å sende signalet videre til en analog flerkanalsforforsterker. Da er det vel mulig å få i både pose og sekk, både på hjemmekinosiden og stereodelen.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert begge deler.

En forforsterker med prosessorinngang er fullt mulig, men da får jeg støyproblemet. Jeg har rett og slett ikke lyst til å bruke penger på en TV (som er kilden til problemet) nå i dag siden jeg sikler på en projektor innen rimelig tid. Støyproblemet gjelder også kun dersom analoge innganger er involvert, og ikke med HDMI inn på Yamahaen og rett inn i effekttrinn. Går man imidlertid analogt via JC2 oppstår støyen, og velger man en analog inngang på Yamahaen uten at JC 2 er i kretsen så oppstår også støyen. Det er derfor kun et analogt fenomen som plager preamper.
    I tillegg florerer det ikke av forforsterkere i JC 2s prisklasse med prosessorinngang og like bra kvalitet. Har som sagt hatt EC 4.8 med ht-inngang, som er noe billigere, men ikke helt på samme nivå kvalitetsmessig. Da føler jeg liksom at det uansett blir et kompromiss.

En ordentlig prosessor finnes etter mitt syn dessverre ikke i dag i prisklassen 50k og lavere. Enten blir det mye funksjonalitet men hakket for dårlig ytelse, eller så sitter jeg med inntrykk av at dagens produkter er nærmest "beta-produkter" som gjerne ikke takler bitstream eller har andre mangler kontra de beste fra de største produsentene for "vanlige" folk. Pålitelighet er et alfa og omega kriterie for meg. Det er derfor jeg har noen små betenkeligheter med Z11.

En ordentlig blu-ray spiller med analog out gir som regel ikke de mulighetene man trenger med tanke på mikrofonjustering av avstand, nivå og delefrekvenser, så dette blir liksom en halvveis løsning som ikke gir en filmopplevelse på nivå med en prosessor. I tillegg må jeg da kjøpe en multikanal pre (med tilsvarende kvalitet som JC 2 = auch! ) samt effekttrinn av god kvalitet. Dette blir grisedyrt.

Som nevnt er jeg ikke villig til å inngå komprimiss på kinobiten for å få bedre stereolyd, så et eventuelt nyinnkjøp blir nok preget av en liten vekting mot kinobiten og så får jeg håpe at det ikke blir en hard og brutal nedtur på stereobiten. Nå blir jo Transporter med som DAC, så det er i hovedsak kvaliteten på effekttrinnene som blir mest avgjørende.

Jeg gjør jo dette for å unngå mest mulig hobbyløsninger, ekstra koblinger og dill, samt få ned utstyrsparken i antall enheter. Har lyst til å se hvordan det kommer til å fungere.
    Det var jo egentlig dette som var planen fra første stund med innkjøp av stativhøyttalere og en mindre center i front som dermed ikke trengte massive menger effekt. Jeg hadde imidlertid ikke hjerte til å selge AW400 blokkene på daværende tidspunkt.

Det brennes uansett ingen broer her. De viktigste tingene er jo fremdeles de samme. Jeg ønsker bare en mer strømlinjeformet løsning, som også kanskje estetisk sett blir lekrere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hadde ikke hørt på musikk på omlag ei uke. Formen er ikke på topp om dagen, så jeg holdt meg hjemme i dag.
    Med unge og kvinnfolk er ute av huset var det på tide å fyre opp anlegget.
    Allerede fra første tone stod det tindrende klart for meg:

ER DU STEIN HAKKE TULLING, MANN?!
    IKKE F**N OM DET FINNES NOEN RECEIVER SOM KOMMER I NÆRHETEN AV DETTE!

Her skal det med andre ord ikke selges en skit! Nedturen hadde ikke bare blitt en nedtur, det hadde blitt en STOR nedtur - selv uten å ha prøvd tør jeg påstå dette.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte heller ikke at du ville selge Electrocompaniet. En pre amp med en skikkelig prosessor-inngang kan jeg skjønne at du vil ha. Blir litt tungvint med den du har nå. Tviler på at Pioneer Susano eller andre high-end AV-forsterkere kan matche en high-end stereoforsterker på musikk i stereo.
    Jeg hadde også antydning til summing i høyttalerne med Accuphase forsterkeren min. Kom også fra HDMI kablinga mellom TV og AV-forsterkeren. Min forsvant etter lang tids prøving og testing ved å sette kontakta til TV'n i samme strømrenseren/overspenningsvernet som jeg har Accuphasen og Denon AVC-A1HD. Så nå har jeg en 4,5 m lang strømledning på TV'n men summinga forsvant. Vil anbefale å prøve å bytte litt på kontakter rundt for å høre om støyen blir borte.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Skjønte heller ikke at du ville selge Electrocompaniet. En pre amp med en skikkelig prosessor-inngang kan jeg skjønne at du vil ha. Blir litt tungvint med den du har nå. Tviler på at Pioneer Susano eller andre high-end AV-forsterkere kan matche en high-end stereoforsterker på musikk i stereo.
    Jeg hadde også antydning til summing i høyttalerne med Accuphase forsterkeren min. Kom også fra HDMI kablinga mellom TV og AV-forsterkeren. Min forsvant etter lang tids prøving og testing ved å sette kontakta til TV'n i samme strømrenseren/overspenningsvernet som jeg har Accuphasen og Denon AVC-A1HD. Så nå har jeg en 4,5 m lang strømledning på TV'n men summinga forsvant. Vil anbefale å prøve å bytte litt på kontakter rundt for å høre om støyen blir borte.
    Skal prøve å få til noe lignende. Slik det er per i dag er det 11 kontakter som henger på ett uttak i veggen, og alt ligger i en helsikes kabelsalat bak racket
    Det beste er nok å rydde opp skikkelig og så flytte TVen opp i stua der den hører hjemme.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke si et ord, veit åssen det er. 8) :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Den kan ikke det. I tester ser jeg den blir sammenlignet med tilsvarende prisede integrerte stereoforstkerere og er "nesten" like bra. Vel, dagens kombinasjon er nok enda en liga over en integrert i 50k klassen samt at AW400 ikke er hvilken som helst forsterker heller, og JC2 er nesten unik som preamp. Men det som virkelig "skremte" meg var når jeg leste at selv om ICE-modulene i Susano låter knall så mangler de den småorganiske klangen til gode klasse A og A/B trinn i følge en test som sammenlignet susanos ICE-moduler med et eksternt effekttrinn.
    Og kombinasjonen AW400 og JC 2 gir meg i dag en lyd som er så fjernt fra floskelbegrepet "transistorlyd" at jeg mistenker at ICE-modulene ville ha fjernet det meste av de som gjorde at jeg en gang i tiden falt pladask for AW400 fremfor sterke konkurrenter til tross for at de holder høy kvalitet lydmessig.

Ser mørkt på å bytte JC 2 også. Den er helt utrolig som preamp, så her må det tenkes! Skulle ønske jeg hadde et ekstra rom som var egnet, så kunne jeg kjøpt et sett 805S til og skilt anleggene fullstendig!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Slik det er per i dag er det 11 kontakter som henger på ett uttak i veggen, og alt ligger i en helsikes kabelsalat bak racket
    Det beste er nok å rydde opp skikkelig og så flytte TVen opp i stua der den hører hjemme.

Kan anbefale diy kabler.
    Bestilte skjermet kabel fra elfa.
    Kablene fikk den lengden jeg trengte + at det ble mindre støy.
    Billig oppgradering var det også.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Ser mørkt på å bytte JC 2 også. Den er helt utrolig som preamp, så her må det tenkes! Skulle ønske jeg hadde et ekstra rom som var egnet, så kunne jeg kjøpt et sett 805S til og skilt anleggene fullstendig!
    Jeg har både JC2 og Yamaha Z11, og endte opp med å dele anleggene. Parasound og B&W anlegg i stuen og Yamaha med Klipsch i kinorommet. Pga den store kvalitetsforskjellen på Z11 og JC2 i stereo, så er det så og si umulig å kombinere dem på samme sett høyttalere.

Så da er det bare 2 ting å gjøre, det er å flytte, og kjøpe deg et par høyttalere til.8) :twisted:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Jeg har både JC2 og Yamaha Z11, og endte opp med å dele anleggene. Parasound og B&W anlegg i stuen og Yamaha med Klipsch i kinorommet. Pga den store kvalitetsforskjellen på Z11 og JC2 i stereo, så er det så og si umulig å kombinere dem på samme sett høyttalere.

Så da er det bare 2 ting å gjøre, det er å flytte, og kjøpe deg et par høyttalere til.8) :twisted:
    Da ga du meg ett svar jeg lurte på i allefall og som nok en gang avslører at et salg ville vært iditiotisk... Z11 var jo en av kandidatene jeg hadde som kanskje kunne gjøre en god nok jobb i stereo slik at nedturen fra JC2 ikke ble alt for stor. Da viste det seg at mistanken min om at dette ikke ville vært tilfelle var korrekt..
    Jeg merket at det var noe helt spesielt med lyden med en gang JC 2 ble innkoblet. Jeg tror dette rett og slett må være et sjeldent funn av en forforsterker.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at dette er så godt som umulig å få til uten å kompromisse en eller annen vei. Surroundforsterkere som er gode i stereo alà Arcam AV9 sliter likevel i surround og holder ikke nivået til Z11, og omvendt. Hos meg var det derfor ingen vei utenom 2 anlegg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Min erfaring er at dette er så godt som umulig å få til uten å kompromisse en eller annen vei. Surroundforsterkere som er gode i stereo alà Arcam AV9 sliter likevel i surround og holder ikke nivået til Z11, og omvendt. Hos meg var det derfor ingen vei utenom 2 anlegg
    Dersom jeg blir kvitt pipingen fra TVen via HDMI så får jeg kombinert begge uproblematisk siden jeg også bruker stereohøyttalerne mine på film.

Men en annen løsning jeg har tenkt på er å bruke vegghengte høyttalere på framvegg. Disse skal kun brukes på film. Da har jeg to separate anlegg i samme rom, men da mister jeg de fantastiske perspektivegenskapene til B&W frontrekka på film, men det er mulig at dette går bra likevel. Tenke tenke..

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får unnskylde om du har skrevet om dette og jeg bare ikke har fått det med meg, men hvordan er integreringen mellom dine monitorer og sub (tenker både fra pb12+/2 til tube og nå til fathom subben.

Sliter selv litt med integreringen mellom klipsch monitorer og pb12+/2 og lurer på hva jeg burde bytte ut for en bedre integrering både til film og musikk. Bytte subb eller endre til gulvstående front...

Forøvrig er det god lesning tråden du har på hifisentralen!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Du får unnskylde om du har skrevet om dette og jeg bare ikke har fått det med meg, men hvordan er integreringen mellom dine monitorer og sub (tenker både fra pb12+/2 til tube og nå til fathom subben.

Sliter selv litt med integreringen mellom klipsch monitorer og pb12+/2 og lurer på hva jeg burde bytte ut for en bedre integrering både til film og musikk. Bytte subb eller endre til gulvstående front...

Forøvrig er det god lesning tråden du har på hifisentralen!
    Jeg bruker ikke sub sammen med B&W 805S mest fordi jeg ikke får til å kombinere subben både i stereo og surround på en enkel måte.

Den måten jeg har fått best integrasjon mot 805S er ved å kjøre med SVS PC13 Ultra med alle porter igjenplugget for å bli kvitt "etterslepet", samt bruke PEQ på suben for å fjerne én romnode, eller ved å bruke Fathom med sin tilsvarende korreksjon for én romnode. Fathom har fungert aller best mot 805S og integrasjonen er nær perfekt, men dessverre prioriteres suben på film nå om dagen, og den er ikke kalibrert og plassert for å yte godt sammen med 805S på musikk dersom jeg faktisk hadde fått koblet den slik at den hadde vært tilgjengelig i stereo også (tenk trøkk og litt ekstra guffe i bunn fremfor naturlig og flat som fungerer best i stereo)

Plus/2 har jeg ikke brukt på musikk siden jeg kjørte den sammen med Ikon 6 for 3 år siden. Jeg synes det fungerte bra den gang, men det hadde jeg ikke syntes nå for å si det slik, selv om PB12 plus/2 sikkert kan integreres kjempefint den også, men da tror jeg man trenger ekstern romkorreksjon. Det er et tydelig løft i kvalitet på musikk ved å gå opp til SVS PC13 Ultraene i tillegg.

Side 35 av 74 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •