marsboers stereo (nye bilder #1465) - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1478
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aargh, kombinasjonen JC 2 og hjemmekino fungerer ekstremt dårlig!

Greit nok at den ikke har ht-inngang, siden dette kan omgås ved å stille til et fast volumnivå, men i tillegg så genereres det en irriterende durelyd dersom TVen er på, noe som er en relativt viktig forutsetning når man skal se på film... TVen forårsaker også dette på Yamahaen, men da kun når volumet blir veldig høyt. Problemet med JC2 er jo at det faste referansevolumet jo ligger rundt 0db forsterkning som er veldig høyt, og dermed med den ekstremt irriterende lyden som TVen generer.

Nåværende løsning er dermed å ha koblet opp stereo og hjemmekinobiten helt uavhengig og rett og slett bytte signalkabel bak monoblokkene. Heldigvis har jeg kun XLR slik at tilkobling går bra uten fæl støy ved omkobling, og selve omkoblingen tar bare et par sekunder.
    Men dette er en slik fantastisk irriterende hobbyløsning som jeg kommer til å irritere meg grønn over!

Faens møkka TV. Kanskje det blir bedre med projektor?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk! Du har forsøkt en annen strømkurs kun på TVen? Eller hva med et strømfilter? Jeg har en APC Smart-UPS 700 liggene du kan prøve..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen kommer ikke via strømkursen, men via HDMI. Så lenge TVen er på og HDMI kabelen tilkoblet Yamahaen så får man lyden. Napper man ut HDMI kabelen mens TVen fremdeles er på forsvinner problemet.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ferritter på HDMI kabelen? Hvis ikke, kan du prøve en slik.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant forresten ut hvor jeg fikk ideen om at JC2 hadde prosessorinngang fra..

Sakset fra test av JC 2 i Fidelity nr 29:
    Her er også såkalt kinoinngang som gjør at du kan kjøre eget surroundanlegg parallellt uten å kompromisse 2 kanal lyden.

Dette er rett og slett feil! De har sannsynligvis misforstått funksjonaliteten til "Fixed level" UTGANGEN ment for recording.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har du ferritter på HDMI kabelen? Hvis ikke, kan du prøve en slik.
    Har ikke testa med feritter. Skal se om jeg finner noe.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå oppdatert med bilder både av JC 2 og øvrige anskaffelser jeg har gjort i det siste. Slengte også inn noen bilder av PC-biten...

marsboers stereo (nye bilder #1465)-img_4394-jpg

Juni 2009

evt

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/marsboer

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****, detta koblingsstyret er jeg søren meg ikke sikker på at jeg gidder i lengden. Ble så innmari hobby!
    Men nå som jeg har opplevd lyden med JC 2 så kan jeg ikke gå tilbake til RX-V1800 på musikk..
    Jeg hater kompromiss både på stereo og kinolyden!!"#!1"#!"#

Akkurat nå har jeg mest lyst til å pælme ut alt av forsterkere og møkk og kjøpe en enkel og grei alt i ett boks med god lyd uten så mye dill!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    ****, detta koblingsstyret er jeg søren meg ikke sikker på at jeg gidder i lengden. Ble så innmari hobby!
    Men nå som jeg har opplevd lyden med JC 2 så kan jeg ikke gå tilbake til RX-V1800 på musikk..
    Jeg hater kompromiss både på stereo og kinolyden!!"#!1"#!"#

Akkurat nå har jeg mest lyst til å pælme ut alt av forsterkere og møkk og kjøpe en enkel og grei alt i ett boks med god lyd uten så mye dill!
    Nå fikk jeg plutselig flashback til en noe amper diskusjon jeg fikk med enkelte her inne når jeg gikk fra en Pioneer-receiver til en Meridian-prosessor og det tilfeldigvis datt ut av meg at prosessoren var bedre når det kom til musikkgjengivelse......

Den omkoblingen du holder på med nå kunne jeg aldri orket i lengden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den omkoblingen du holder på med nå kunne jeg aldri orket i lengden.
    Takk for støtten

Den Pioneer Susanoen ser jæ*lig fristende ut nå

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for støtten
    Ærlighet varer lengst......

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd duringen. Kommer fra antennekabelen, gjennom getboksen, via hdmi inn i receiver som sender duringen ut i suben. Ganske utrolig, men det slår ikke ut på alle suber.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det er så mye trøst i dette innlegget, men å produsere high-end forforsterkere uten prosessorinngang synes jeg er like irriterende & dumt som å produsere high-end CD-spillere uten digitalinngang. Sistnevnte produkter opplever tilnærmet fritt fall i bruktprisene - uten at det gjør at de frister meg mer for det (bortsett fra at enkelte i tillegg til sikkert å låte bra pirrer må-ha-pga.-utseende-og-byggekvalitet-nervene mine).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ikke at det er så mye trøst i dette innlegget, men å produsere high-end forforsterkere uten prosessorinngang synes jeg er like irriterende & dumt som å produsere high-end CD-spillere uten digitalinngang. Sistnevnte produkter opplever tilnærmet fritt fall i bruktprisene - uten at det gjør at de frister meg mer for det (bortsett fra at enkelte i tillegg til sikkert å låte bra pirrer må-ha-pga.-utseende-og-byggekvalitet-nervene mine).
    Problemet hadde nok ikke blitt løst med en ht-inngang. Mange HT-innganger er bare en vanlig inngang med fast nivå, og jeg hadde dermed fått akkurat samme støyproblemet som jeg gjør om jeg stiller inn manuelt.

Det eneste som kanskje kunne fungert er om ht-inngangen er ekte passthrough, dvs at signalet går direkte gjennom fra inn- til utgang uten å gå via forsterkerkretsen i preampen.

Og nå skal det jo legges til at jeg faktisk trodde den hadde ht-inngang, men det viste seg at de hadde skrevet feil i testen i Fidelity.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, klarer ikke å bli enig med meg selv om hva jeg skal gjøre nå for å få et bedre kompromiss enn dagens løsning.

Det jeg vet er at alle høyttalerne, Transporter og Pioneer spilleren helt sikkert blir stående.
    Men det er fristende å gjøre noen omprioriteringer på forsterkerelektronikken forøvrig, dvs kaste ut RX-V1800, EC AW400 og JC 2 og heller få inn noe som kan gi meg enda bedre filmopplevelser, samt sannsynligvis noe dårligere lyd på musikk enn i dag med JC2+AW400, men fremdeles bedre enn RX-V1800 som preamp.

Spørsmålet er om dette er mulig. Jeg har jo fordelen av at høyttalerne mine er langt mer opptatt av kvalitet enn kvantitet når det kommer til effekt, så et separat effekttrinn er ikke nødvendig av effektmessige årsaker.
    Men hvor god er f.eks Pioneers SC-LX90 eller Z11 som preamp/effekt forutsatt at Transporter fremdeles gjør jobben som DAC?
    Uvisst.. Jeg er redd jeg kommer til å bli skuffet, til tross for kostnadene på disse produktene. Og generelt er jeg meget skeptisk til ICE etter en elendig demo sammenlignet med noen andre kvalitetstrinn for flere år siden.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet ut hverken Pio eller Yamaha sitt flaggskip, så der skal jeg ikke uttale meg. Men Parasound kommer jo med to nye surroundforforsterkere og en surroundreceiver dette året hvor C3 Halo kan være et interresant alternativ for deg. Om den tangerer JC2 i rein og skjær lydkvalitet tviler jeg på, men den kan fort komme veldig nær.

New Processor & Receiver Preview
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok neppe Parasound surroundutstyr her i gården - stoler av en eller annen grunn ikke på high-end produsenter når det kommer til denne delen.

Jeg tror nok det mest fornuftige vil være å selge JC2 igjen, og legge en strategi for hvordan jeg kan forbedre preamp delen uten å lage klur med den eksisterende løsningen. Jeg vet jo nå at bruk av HT-inngang gir ekstra støy sett opp mot å være direkte tilkoblet receiveren (ekstra støy om vi ser bort fra lyden fra TVens HDMI-piping også selvsagt..)

Men EC blokkene irritererer meg litt, siden jeg knapt får ro i sjela så lenge de ikke kjører balansert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den annen side så kan man jo lure hvorfor jeg skal prioritere musikkbiten så høyt i antall kroner og øre når det er film som kjører 80% av tiden også, og der har Yamahaen stålkontroll....

Det er jo liksom ikke verdens undergang om jeg skulle drite meg ut heller, så lenge mine eminente høyttalere og Transporter fremdeles står i racket.
    Med dem føler jeg meg trygg uansett

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er om dette er mulig. Jeg har jo fordelen av at høyttalerne mine er langt mer opptatt av kvalitet enn kvantitet når det kommer til effekt, så et separat effekttrinn er ikke nødvendig av effektmessige årsaker. Men hvor god er f.eks Pioneers SC-LX90 eller Z11 som preamp/effekt forutsatt at Transporter fremdeles gjør jobben som DAC?
    Uvisst.. Jeg er redd jeg kommer til å bli skuffet, til tross for kostnadene på disse produktene. Og generelt er jeg meget skeptisk til ICE etter en elendig demo sammenlignet med noen andre kvalitetstrinn for flere år siden.
    Hvis du ikke syntes ICE er en god match til 805S, så kan du beholde AW400 og heller satse på en god prosessor + en grei 5/2 x 2/3-kanaler til center/bakhøyttalere. Jeg vet ikke hva vi snakker om av budsjett, men Cary sin prosessor burde vel være ganske bra i stereo og koster under 30k. Eff. forsterker(e) kan du finne til en billig penge på bruktmarkedet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvis du ikke syntes ICE er en god match til 805S, så kan du beholde AW400 og heller satse på en god prosessor + en grei 5/2 x 2/3-kanaler til center/bakhøyttalere. Jeg vet ikke hva vi snakker om av budsjett, men Cary sin prosessor burde vel være ganske bra i stereo og koster under 30k. Eff. forsterker(e) kan du finne til en billig penge på bruktmarkedet.
    Hørte ikke ICE på 805S, bare i butikkdemo hvor vi byttet mellom ulike effettrinn.
    Er dermed ikke noe godt grunnlag. I tillegg så har f.eks LX90 sin egne klang på sine ICE-moduler så vidt jeg har skjønt.

Side 34 av 74 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •